Σάββατο 30 Μαΐου 2009

Βιβλιοπαρουσίαση: Ι. Ιγγλεζάκης, Το δίκαιο του ηλεκτρονικού εμπορίου

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γνωρίσει εκρηκτική ανάπτυξη τα τελευταία έτη, ανάπτυξη που όμως φέρνει αντιμέτωπο το δίκαιο με πολλά, καινοφανή και ενίοτε, δυσεπίλυτα ζητήματα. Η παρούσα μονογραφία είναι, ακριβώς, η προσπάθεια να δοθεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στα ζητήματα αυτά, τα οποία αφορούν περισσότερους τομείς του δικαίου και, όχι, βεβαίως, μόνο το εμπορικό δίκαιο.
Στόχος της παρούσας επιτομής είναι η παρουσίαση των ποικίλων θεματικών που αφορούν τη δραστηριοποίηση φορέων παροχής υπηρεσιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τρόπο εύληπτο και κατανοητό, όχι μόνο στους σπουδαστές του δικαίου, αλλά και στο ευρύτερο αναγνωστικό κοινό.
Στην εισαγωγή του βιβλίου αναπτύσσονται βασικές έννοιες, γίνεται αναφορά στα μοντέλα του ηλεκτρονικού εμπορίου και παρουσιάζεται η σχετική τεχνολογία. Ακολούθως, παρουσιάζονται οι διατάξεις του π.δ. 131/2003 που αφορούν τις γενικές προϋποθέσεις άσκησης του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ στη συνέχεια εξετάζονται ειδικότερα νομικά ζητήματα. Εδώ περιλαμβάνονται τα ονόματα χώρου, δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας επί του περιεχομένου των διαδικτυακών τόπων, η διαφήμιση στο Διαδίκτυο, οι ηλεκτρονικές συμβάσεις και ηλεκτρονικές υπογραφές, αλλά και ζητήματα προστασίας του καταναλωτή, προστασίας προσωπικών δεδομένων, φορολογικά ζητήματα και ευθύνης για την παροχή υπηρεσιών στο Διαδίκτυο.
Στοιχεία έκδοσης: Ιγγλεζάκης Ιωάννης, Εκδόσεις Σάκκουλα, ISBN/ISSN: 978-960-445-430-3

Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Για την αναγκαιότητα αξιοποίησης των γεωθερμικών πεδίων στη περιοχή (*)

(*)Του Χάρη Φλουδόπουλου απο το www.capital.gr Η γεωθερμία είναι ίσως η πιο «αδικημένη» μορφή ανανεώσιμης ενέργειας. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη εβδομάδα μαζί με το πρόγραμμα για τα φωτοβολταϊκά το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε μια δέσμη μέτρων που στοχεύουν στην ανάδειξη και αξιοποίησή της ενέργειας που μας έρχεται από τα έγκατα της γης. Όμως πέρασαν σε δεύτερη μοίρα, καθώς η επικαιρότητα μονοπωλήθηκε από τα φωτοβολταϊκά. Και όμως αυτό που ίσως δεν γνωρίζει το ευρύ κοινό είναι ότι η γεωθερμία μπορεί να αποτελέσει μια εξίσου ελκυστική επιλογή τόσο ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας για την ηλεκτροπαραγωγή, όσο και ως οικιακή εφαρμογή εξοικονόμησης ενέργειας. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του International Energy Agency για τη γεωθερμία. Σύμφωνα με το IEA, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από γεωθερμία έφτασε το 2006 τις 60 TWh και παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη στην Ισλανδία, το Ελ Σαλβαδόρ, τις Φιλιππίνες, την Κόστα Ρίκα και την Κένυα. Η ανακάλυψη και εκμετάλλευση νέων γεωθερμικών πεδίων, αναμένεται να τριπλασιάσει την παραγωγή ηλεκτρισμού από γεωθερμία την επόμενη 20ετία. Σε ό,τι αφορά τη θέρμανση, η ζέστη που παράχθηκε το 2006 υπολογίζεται σε 3 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου πετρελαίου, με τις ΗΠΑ να έχουν την πρωτοκαθεδρία, ενώ ακολουθούν η Σουηδία, η Κίνα, η Τουρκία και η Ισλανδία. Μάλιστα στην Ισλανδία η γεωθερμία καλύπτει περίπου το 45% των αναγκών των κτιρίων σε θέρμανση. Το ένα τρίτο της ενέργειας προέρχεται από βαθειά πεδία και τα υπόλοιπα από οικιακές αντλίες θερμότητας. Μόνο στη Σουηδία έχουν εγκατασταθεί περίπου 300 χιλιάδες γεωθερμικά συστήματα και προβλέπεται στο μεσοπρόθεσμο μέλλον σημαντική αύξηση διεθνώς. Μέχρι το 2030 εκτιμάται ότι η γεωθερμική ενέργεια που θα χρησιμοποιείται για θέρμανση θα φτάσει εξαπλασιαστεί φτάνοντας τα 18 εκατ. τόνους ισοδύναμου πετρελαίου. Τι είναι η γεωθερμία Σύμφωνα με το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ο ορισμός της γεωθερμίας είναι η θερμική ενέργεια που προέρχεται από το εσωτερικό της γης και εμπεριέχεται σε φυσικούς ατμούς, σε επιφανειακά ή υπόγεια θερμά νερά και σε θερμά ξηρά πετρώματα. Ανάλογα με τη θερμοκρασία, η γεωθερμική ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες εφαρμογές: • ηλεκτροπαραγωγή (>90 °C), • θέρμανση χώρων (με καλοριφέρ >60 °C, με αερόθερμα >40 °C, με ενδοδαπέδιο σύστημα >25 °C), • ψύξη και κλιματισμό (με αντλίες θερμότητας απορρόφησης >60 °C, ή με υδρόψυκτες αντλίες θερμότητας <30 °C) • θέρμανση θερμοκηπίων και εδαφών (>25 °C), ή και για αντιπαγετική προστασία • ιχθυοκαλλιέργειες (>15 °C) • βιομηχανικές εφαρμογές όπως αφαλάτωση (>60 °C), • θερμά λουτρά (25-40 °C) Το κόστος Το κόστος για την εγκατάσταση ενός συστήματος γεωθερμικής αντλίας ποικίλει ανάλογα με το βάθος αλλά και τα τετραγωνικά που θα πρέπει να καλυφθούν. Ωστόσο σύμφωνα με εταιρείες που εγκαθιστούν τέτοια συστήματα, η απόσβεση μπορεί να γίνει σε περίπου μία έξι έως οκτώ χρόνια, ανάλογα και με την τιμή του πετρελαίου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ένα συμβατικό σύστημα θέρμανσης για μια μέση οικία κοστίζει 4.600,00 €, ενώ κάθε χρόνο απαιτείται κόστος συντήρησης. Ένα γεωθερμικό σύστημα κοστίζει περίπου 13.500,00 € χωρίς όμως να υπάρχει ετήσιο κόστος συντήρησης. Θα αναφερθώ τώρα σε ένα πραγματικό παράδειγμα το οποίο λαμβάνεται από ένα ξενοδοχείο 60 κλινών που λειτουργεί στην Κρήτη. Το ξενοδοχείο αυτό έχει όπως είπα 60 κλίνες, δύο θερμαινόμενες πισίνες, κοινόχρηστους χώρους, κουζίνα, εστιατόριο, αθλητικό κέντρο και SPA. Η εξοικονόμηση που έχει ανά ώρα για την θέρμανση είναι 20,00 € με τιμή πετρελαίου 0,55 € ανά λίτρο και τιμή ρεύματος 0,11 € ανά κιλοβατώρα. Τα μέτρα Ποια ήταν όμως τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης για την ανάδειξη και προώθηση της γεωθερμίας; Καταρχήν ανακηρύχθηκαν 7 νέων γεωθερμικών πεδίων, μέσω μιας υπουργικής απόφασης που υπεγράφη χθες. Πρόκειται για πέντε βεβαιωμένα και δύο πιθανά πεδία σε δύο περιοχές της Χίου καθώς και στην Άρτα, τη Φθιώτιδα, την Εύβοια, τη Θεσσαλονίκη και την Αιτωλοακαρνανία. Τα πεδία αυτά μπορούν να εκμισθωθούν από τις περιφέρειες και να αξιοποιηθούν σε μια ευρεία γκάμα εφαρμογών, ανάλογα με τη θερμότητα, που ξεκινά από τη γεωργία και εκτείνεται στη βιομηχανία, την τηλεθέρμανση πόλεων. Το δεύτερο μέτρο, που παρουσιάζει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το ευρύ κοινό αφορά στην απλοποίηση των διαδικασιών για τη χρήση της γεωθερμίας σε οικιακά κτίρια και εγκαταστάσεις. Τα μέτρα αφορούσαν στη μείωση των δικαιολογητικών, την κατάργηση της υποχρέωσης για σύνταξη νέου τοπογραφικού διαγράμματος, αλλά και την υποβολή σε ένα ενιαίο έντυπο της αίτησης και της μελέτης. Παράλληλα η άδεια εκδίδεται πλέον από τις νομαρχίες χωρίς την εμπλοκή των πολεοδομικών υπηρεσιών. Επίσης επιτρέπεται η χρήση κλειστών κυκλωμάτων χωρίς άδεια για χρήση νερού και σε περιοχές που απαγορεύονται οι υδρογεωτρήσεις ενώ επιτρέπεται η χρήση της γεωθερμίας και σε γεωργικές εγκαταστάσεις, όπως είναι τα θερμοκήπια. Τέλος το τρίτο μέτρο που ανακοινώθηκε αφορά σε αλλαγές στις διαδικασίες μίσθωσης των γεωθερμικών πεδίων.

Κυριακή 17 Μαΐου 2009

EUROVISION - Εχει καμμιά σχέση με την Ευρώπη που θέλουμε ή έστω με το πολιτισμό?

Θέλουμε μια Ευρώπη χωρίς σύνορα, σημαίες, λανθάνοντες ή και πραγματικούς εθνικισμούς, μια Ευρώπη του πολιτισμού, των κοινωνικών δικαιωμάτων, αλληλεγγύης και πραγματικής αειφόρου ανάπτυξης.
Αντί αυτού μας παρουσιάζουν μια εικόνα ψεύτικου και αγοραίου "πολιτισμού" εξαρτώμενου απο προϋπολογισμούς μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων, από χρηματοδοτήσεις δισκογραφικών εταιρειών, από σχόλια άσχετων από τη μουσική και τον ορθό λόγο "δημοσιογράφων" και από προσπάθειες κυβερνητικών ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών να προβάλλουν τον ντόπιο εθνικισμό τους πέρα από τα σύνορα της χώρας τους.
Ευτυχώς που βγήκαν πρώτα δυο τραγούδια που πράγματι το αξιζαν, με ερμηνευτές από την Νορβηγία και την Ισλανδία, με πραγματική μουσική, στίχους, ορθοφωνία, χορευτικά, κουστούμια και παρουσίαση.

Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

Δεν είναι "διατροφική ανασφάλεια" αλλά καθημερινή πείνα

Η καθημερινή πείνα σε όλον τον κόσμο έχει ξεπεράσει πια το ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους, εκτίμησε ο Ζακ Ντιούφ, διευθυντής του οργανισμού του ΟΗΕ αρμόδιου για τα Τρόφιμα και τη Γεωργία (FAO).

"Εκτιμούμε ότι τουλάχιστον 104 εκατομμύρια άνθρωποι επιπλέον δεν έχουν πρόσβαση στην καθημερινή τροφή φέτος λόγω της μεγάλης οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κρίσης", δήλωσε ο κ. Ντιούφ σε συνέντευξη Τύπου στο Παρίσι. "Φτάνουμε δηλαδή περίπου στο ένα δισεκατομμύριο ατόμων που στερούνται του βασικού δικαιώματός τους στην τροφή", πρόσθεσε επισημαίνοντας ότι ποτέ στην ιστορία δεν είχαμε φτάσει σε τέτοια τόσο υψηλά νούμερα. Το 2008 ο αριθμός των ατόμων που δεν είχαν πρόσβαση στην τροφή αυξήθηκε κατά 40 εκατομμύρια λόγω της απίστευτα μεγάλης αύξησης των τιμών των τροφίμων.

Η λεγόμενη "διατροφική ανασφάλεια" πλήττει 32 χώρες στον κόσμο που έχουν ανάγκη "άμεσης βοήθειας" πρόσθεσε ο κ. Ντιούφ, εκτιμώντας παράλληλα ότι πρέπει να "διπλασιαστεί" η παραγωγή τροφίμων παγκοσμίως. Καταλήγοντας ο επικεφαλής της FAO κάλεσε όλες τις αναπτυγμένες χώρες να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους στον τομέα της παροχής βοήθειας προς τις φτωχές χώρες, παρά την οικονομική κρίση.

Αφού οδήγησαν δεκάδες χώρες στη μονοκαλλιέργεια, αφού ξεζούμισαν τους αγρότες μέσω των υψηλών τιμών για εισαγόμενα είδη υποστήριξης της αγροτικής παραγωγής, αφού εξαφάνισαν τις ανθεκτικές ντόπιες ποικιλίες για να εισάγουν τις δικές τους, αφού έπαιξαν όσο τους βόλευε με τις φτινές τιμές για το παραγωγό και τις ακριβές τιμές για τα βιομηχανικά είδη, αφού κατάστρεψαν το περιβάλλον και αποψίλωσαν εκατοντάδες χιλιάδες τ.χ δασών σήμερα οι εκφραστές της "ελευθερίας" της αγοράς τα έχουν βρεί σκούρα (αυτό είναι δικό μας σχόλιο και όχι του ΟΗΕ ή του ΔΝΤ)
Πηγές: ΑΠΕ και in.gr

Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

“ΜΑΛΙΑΚΟΣ SOS” - Ανακοίνωση

Πραγματοποιήθηκε στις 3/5/2009 η ανοιχτή συνέλευση των μελών της Κίνησης Πολιτών “ΜΑΛΙΑΚΟΣ SOS” στην αίθουσα της Λέσχης Σιδηροδρομικών Λαμίας. Μέσα σε ένα κλίμα έντονου προβληματισμού για το μέλλον του Μαλιακού, σοβαρές υπήρξαν οι καταγγελίες για τις πολιτικές ευθύνες όλων των αρμοδίων φορέων και ιδιαίτερα της Νομαρχιακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Επικαιροποιήθηκαν τα αιτήματα που είχαν κατατεθεί από την...

πρώτη ιδρυτική συνέλευση και αποφασίστηκε επίσης:
- Να απαιτηθεί η δέσμευση των αρμοδίων σε ό,τι αφορά τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ρύπανσης
- Να δοθούν στη δημοσιότητα άμεσα και αναλυτικά όλα τα αποτελέσματα των μετρήσεων από τους διάφορους επιστημονικούς φορείς και να μας δοθούν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και οι άδειες διάθεσης των λυμάτων όλων των εργοστασίων και των ελαιοτριβείων της περιοχής.
- Να υπάρξει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την επέκταση του βιολογικού καθαρισμού Λαμίας και τη λειτουργία των άλλων βιολογικών σταθμών καθώς και για το κλείσιμο όλων των παράνομων χωματερών κατά μήκος της κοίτης του Σπερχειού.
- Να γίνει χωροθέτηση των ιχθυοτροφείων εκτός Μαλιακού Κόλπου και να απομακρυνθούν τα υπάρχοντα
- Να ισχύσει αυστηρός έλεγχος όλων των βυτιοφόρων βοθρολυμάτων και να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους κατά τις νυχτερινές ώρες
- Να συνεχιστούν οι επισκέψεις σε δημάρχους και σε φορείς όπως ΤΕΕ, δικηγορικό σύλλογο, ιατρικό σύλλογο κλπ
- Να πραγματοποιηθεί συναυλία για τον Μαλιακό στην Πλατεία Ελευθερίας στη Λαμία μέσα στον Μάιο

Τέλος αποφασίστηκε να λειτουργήσει η Κίνηση Πολιτών και ως Παρατηρητήριο Περιβάλλοντος για την περιοχή του Μαλιακού και του Σπερχειού. Μ’ αυτήν την έννοια θα δέχεται καταγγελίες, ακόμα και ανώνυμες, για διάφορους ρυπαντές και για τις παράνομες δραστηριότητες στην περιοχή. Έτσι θα οδηγηθούμε και στην πλήρη καταγραφή όλων των ρυπογόνων εστιών για να υπάρξουν οι καθημερινές παρεμβάσεις και καταγγελίες της Κίνησης προς κάθε αρμόδιο.
Οριστικοποιήθηκε επίσης η μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για τη ρύπανση του κόλπου και θα κατατεθεί τις επόμενες μέρες

Τίποτα δεν είναι όπως χθες. Το αύριο προσπαθούμε να το βελτιώσουμε και θα τα καταφέρουμε."
Η Γραμματεία της ΣΕ

Σάββατο 2 Μαΐου 2009

Ποιος ελέγχει τα Rating Agencies;

Αυστηρό έλεγχο στους οργανισμούς αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας (rating agencies) υπόσχεται η ΕΕ. Ο λόγος είναι ότι οργανισμοί όπως η Fitch και η Standard & Poors ελέγχουν τους πάντες, χωρίς οι ίδιοι να ελέγχονται.

Κι όμως οι οργανισμοί αυτοί αποδείχθηκαν απρόθυμοι ή ανίκανοι να προβλέψουν τον πιστωτικό κίνδυνο σε τοξικά ομόλογα και άλλα παρεμφερή προϊόντα, τα οποία προκάλεσαν τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση στη μεταπολεμική Ευρώπη. Ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Γιώργος Παπαστάμκος υποστηρίζει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέδειξε ολιγωρία στον έλεγχο των οργανισμών αξιολόγησης: «Επιτρέψτε μου να σας πω ότι το θέμα της αξιοπιστίας των οίκων αξιολόγησης το είχα εγείρει τον Μάϊο του 2006, ασκώντας κοινοβουλευτικό έλεγχο προς την Κομισιόν και συγκεκριμένα προς τον αρμόδιο επίτροπο Μακ Γκρίβι» δηλώνει ο κ. Παπαστάμκος στην Deutsche Welle και διευκρινίζει: «Ο Επίτροπος τότε με είχε καθησυχάσει, λέγοντας ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις μετάβασης σε ένα αυστηρότερο ρυθμιστικό πλαίσιο. Εν συνεχεία όμως ήρθε η παγκόσμια οικονομική κρίση και η Κομισιόν ανέλαβε πρωτοβουλία για να μεταβούμε σε αυστηρότερο ρυθμιστικό πλαίσιο, που είναι το πιο αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο στον κόσμο».

«Ένα πρώτο βήμα που δεν επαρκεί»

Οι περισσότεροι οργανισμοί αξιολόγησης εδρεύουν στις ΗΠΑ. Μέχρι σήμερα περνούσαν απλώς από μία τυπική αξιολόγηση στην αποκαλούμενη Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ρυθμιστικών Αρχών των αγορών κινητών αξιών (ΕΡΑΑΚΑ). Με τον νέο κανονισμό, η επιτροπή αυτή αναγνωρίζεται μεν ως εποπτική αρχή, αλλά ασκεί τον ρόλο της σε συνεργασία με τις εθνικές αρχές και επιπλέον δεσμεύεται να αναγνωρίσει τους οργανισμούς που λειτουργούν σε «ισοδύναμο ρυθμιστικό πλαίσιο», για παράδειγμα στις ΗΠΑ. Με άλλα λόγια, οι αμερικανικοί οργανισμοί δεν θα ελέγχονται «από μηδενική βάση», παρά τις υποσχέσεις του παρελθόντος για αυστηρή εποπτεία. Συμπέρασμα από τον πρόεδρο της Σοσιαλιστικής Ομάδας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Γερμανό Μάρτιν Σουλτς: «Κατά την άποψή μας είναι απλώς ένα πρώτο βήμα που δεν επαρκεί» λέει ο Μάρτιν Σουλτς στην Deutsche Welle». Ασφαλώς είναι καλύτερα να κάνουμε μία αρχή, παρά να μην κάνουμε τίποτα. Αλλά το τονίζω: είναι η αρχή και όχι το τέλος της νομοθετικής διαδικασίας».

Ελπίδες για αλλαγές «σε βάθος χρόνου»

«Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο δεν αρκεί» υποστηρίζει και η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Μπατζελή και διευκρινίζει: «Πρώτον εστιάζει απλά και μόνο στην εξάλειψη της σύγκρουσης συμφερόντων μεταξύ των επιχειρήσεων που ελέγχονται ή βρίσκονται σε καθεστώς εξωτερικής επιτήρησης. Δεύτερον γίνεται μεν μία βελτίωση μεθοδολογίας της αξιολόγησης, αλλά αυτά τα κριτήρια δεν είναι επαρκή ή ενοποιημένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τρίτον θέτει έναν περίπλοκο μηχανισμό πρόβλεψης έτσι ώστε τα αποτελέσματα να εγγράφονται από μία εθνική αρχή σε συντονισμό με την ευρωπαϊκή αρχή αξιολόγησης»

Παρά τις ενστάσεις, τις επικαλύψεις αρμοδιοτήτων μεταξύ εθνικών και ευρωπαϊκών αρχών, αλλά και τη δυσαρέσκειά τους για τις αμερικανικές πιέσεις, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τελικά τον κανονισμό για τον έλεγχο των οργανισμών αξιολόγησης. Η επικεφαλής της ομάδας των Πρασίνων Μόνικα Φρασόνι υποστηρίζει ότι πρόκειται για μία μακροχρόνια νομοθετική διαδικασία, ελπίζει ότι σε βάθος χρόνου το Κοινοβούλιο θα βελτιώσει το καθεστώς εποπτείας και δεν παραλείπει να ασκήσει και εκείνη κριτική στον Επίτροπο Μακ Γκρίβι.
«Η διαδικασία που επέλεξε ο κύριος Μακ Γκρίβι είναι πολύπλοκη και δύσκολη να εφαρμοστεί στην πράξη» δηλώνει η Ιταλίδα ευρωβουλευτής στην Deutsche Welle. «Ασφαλώς θέλουμε μία ανεξάρτητη αρχή εποπτείας, αλλά απομένει να δούμε αν θα έχει ουσιαστικές αρμοδιότητες. Σας θυμίζω ότι στην αρχή της κοινοβουλευτικής περιόδου οι Πράσινοι είχαν προτείνει μέτρα ελέγχου των οργανισμών αξιολόγησης, αλλά ο Επίτροπος Μακ Γκρίβι επέμενε ότι δεν χρειάζονται μέτρα. Να λοιπόν που τελικά χρειάζονται μέτρα... », επισημαίνει η Μόνικα Φρασόνι.

Πηγή: http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4214814,00.html?maca=gri-standard_feed-gri-625-xml
Το κείμενο του κανονισμού: http://ec.europa.eu/internal_market/securities/docs/agencies/proposal_el.pdf
Τροπολογίες: http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//NONSGML+COMPARL+PE-420.203+01+DOC+WORD+V0//EL&language=EL

Πως ο νεοφιλελευθερισμός (και το τραπεζικό λόμπυ) προκάλεσαν τη σύγχρονη κρίση (*)

(*) Δείτε στο http://www.tvxs.gr/v10681
Πώς τα αμερικανικά και ευρωπαϊκά λόμπι οδήγησαν στην οικονομική κρίση, που ταλανίζει σήμερα ολόκληρο τον πλανήτη; Διαβάστε ένα άρθρο του Kenneth Haar από το Corporate Europe Observatory, σχετικά με την προσπάθεια αντιμετώπισης της κρίσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ρόλο των τραπεζών και την ισχύ των πολιτικών θεσμών.
Παρατηρητήριο της Ευρώπης των Πολυεθνικών - 17 Απριλίου 2009
Το τραπεζικό λόμπι ξόδεψε τεράστια ποσά στην Ουάσιγκτον για να πείσει τους κυβερνώντες να υιοθετήσουν το νομικό πλαίσιο που του επέτρεψε να στήσει τον... τζόγο το χοντρό. Στις Βρυξέλλες, ο Ευρωπαίος φορολογούμενος πληρώνει και... χρηματική αποζημίωση στους λομπίστες για την προσπάθεια τους να πείσουν την Κομισιόν!
Μετά από τρεις δεκαετίες ακατάπαυστης απορρύθμισης, η χειρότερη κρίση από το ’30 έχει αφήσει τους σημαντικότερους παίχτες σε κατάσταση αμηχανίας. Μεγάλοι χρηματοπιστωτικοί οίκοι όπως η Lehman Brothers, η AIG, η Northern Rock ή η Hypo Real Estate έσπειραν τον όλεθρο, μέχρι που ολόκληρος ο χρηματοοικονομικός τομέας βρέθηκε στο καναβάτσο. Οι πάλαι ποτέ ‘ήρωες της ανάπτυξης’ στιγματίζονται τώρα ως αδίστακτοι κερδοσκόποι. Μία καίρια ερώτηση τίθεται ξανά και ξανά: ποιος ευθύνεται για την κρίση;

Παρασκευή 1 Μαΐου 2009

Ιδιοπαραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από ΑΠΕ: η λύση για τη ΛΑΡΚΟ

Την Τρίτη 28 Απριλίου, αποφασίστηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ. Το Δημόσιο θα αναλάβει το σύνολο της αύξησης, καθώς οι άλλοι δύο μέτοχοι, ΔΕΗ και Εθνική Τράπεζα, δεν φαίνεται ότι θα συμμετέχουν. Τέτοια ρύθμιση είχε γίνει και στο παρελθόν από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Όπως φαίνεται και τα δυο κόμματα δεν έχουν κάποια άλλη πρωτότυπη λύση να προωθήσουν εκτός από την πληρωμή των λαθών της και της ανικανότητάς τους από το δημόσιο "κορβανά".
Σύμφωνα με τη Καθημερινή, η ΛΑΡΚΟ έχει δηλώσει αδυναμία εξόφλησης των τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος προς τη ΔΕΗ, όπως και σε σειρά προμηθευτών. Οι ζημίες της για το έτος 2008 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 90 εκατ. ευρώ, καθιστώντας δύσκολο το εγχείρημα της αναζήτησης "στρατηγικού" επενδυτή. Η ηγεσία του ΥΠΕΘΟ φέρεται να βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με τρία επενδυτικά σχήματα εγχώριων και ξένων Ομίλων, τα οποία όμως θα προτιμούσαν να την αγοράσουν "ελεύθερη" από χρέη. Ούτως ή άλλως η εταιρεία είναι ενα προσοδοφόρο φιλέτο και λόγω θέσης στη παγκόσμια αγορά, αλλά και λόγω υπεραξιών που προκύπτουν. Η κυβέρνηση βάζει σαν βασική προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της πώλησής της τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας, αφού προηγουμένως τα τελευταία χρόνια με την έγκρισή της η εταιρεία προχώρησε σε αθρόες προσλήψεις. Η μακροπρόθεσμη ρύθμιση της τιμής του ρεύματος που καταναλώνει η εταιρεία είναι το επόμενο ζήτημα, στο οποίο σκόνταψαν κατά το παρελθόν όλες οι προσπάθειες ιδιωτικοποίησης της Λάρκο. Αλλλά γιατί οι "φωστήρες" της φιλελευθεροποίησης δεν "βλέπουν" τι κάνουν οι ανταγωνιστές της εταιρείας αλλού? Προχωρούν σε ιδιοπαραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος και μάλιστα χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές. Μήπως θα έπρεπε να σκεφτούν μια τέτοια προοπτική για την εταιρεία?