Σάββατο 21 Απριλίου 2012

Καληνύχτα και Ονειρα Γαλάζια.. (της Κατερίνας Γιαμά)

Από τις Εκδόσεις Bookstars-Free Publishing (ISBN 978960681582-9)
Όχι, δεν πρόκειται για ήρωες των παραμυθιών ή των κόμικς ούτε για ερημίτες που ζουν σε νησιά της άγονης γραμμής. 
Ούτε φυσικά για ρομαντικούς που πεθαίνουν από αγάπη. 
Η ματιά της συγγραφέα σ΄αυτούς είναι χαμογελαστή και όχι δακρυσμένη. 
Είναι αισιόδοξη και δεν χαρίζεται σε δράματα και αναγκαστικά σπαραξικάρδιες ιστορίες. 
Είναι «ματιά» πίσω από ένα τεράστιο ζευγάρι γυαλιά ηλίου που της αρέσουν, κρυμμένη πίσω από αυτά, που κρατάει για πάρτη της το δάκρυ και δίνει στον αναγνώστη την ευχάριστη αίσθηση ότι πάει απλά ένα μικρό ταξίδι με…πληρωμένο εισιτήριο όπως οι ήρωες. Ακόμη και η κρίση δίνεται με ελαφρύ μειδίαμα και δόση χιούμορ…
Και στα δύο αυτά η συγγραφέας δεν τσιγκουνεύεται, γιατί συμπάσχει και η ίδια…
Αφήνει την πένα να κάνει τη δουλειά της αβίαστα και ακολουθεί βήμα βήμα το ταξίδι χωρίς αποσκευές! Μόνη της αποσκευή το όνειρο που θέλει να ζήσει αλλά το χάνει γιατί …ξυπνάει ! Οπότε μένει με την επιθυμία! Ό, τι νά ΄ναι..!  http://www.bookstars.gr/User/BookDetails.aspx?Id=Dzm+SaIabjg5gb+FJ/3Vjg==&CId=HgAViWA5+Ug=

Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Πόσα ακόμη θα δώσετε στις τράπεζες?

Λένε ότι το PSI κατέστησε το χρέος βιώσιμο (παραμύθι βέβαια). 


Όλα τα υπόλοιπα φαίνεται ότι είναι μη βιώσιμα πια, αρχίζοντας από τη πλειοψηφία των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων και βέβαια και των τραπεζών που συνεχίζουν να απομυζούν χρήματα από το υστέρημα όλων των άλλων, αρχίζοντας από το 2008 (νόμος Αλογοσκούφη).


Μέχρι σήμερα οι τράπεζες έχουν πάρει από το δημόσιο κορβανά τουλάχιστον 100 δις ευρώ και άλλα 8 δις ομόλογα ΕΔ το 2008 (ν 3723, που βέβαια θα κουρεύτηκαν) άρα το σύνολο είναι 108 δις εκ των οποίων τα 15 μετρητό, τα 85 δάνεια με την εγγύηση του ΕΔ και τα 8 δις ομόλογα ΕΔ. 


Τώρα μέσω της τελευταίας ρύθμισης θα πάρουν και άλλα 50 από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, φτάνοντας στα 150 δις (χωρίς τα ομόλογα του 2008) Για να το κάνουμε πιο κατανοητά, σε 4 χρόνια έχουν πάρει σχεδόν τα 3/4 του ετήσιου μέσου όρου του ΑΕΠ χωρίς να λυθεί το πρόβλημα, που είναι η έλλειψη ρευστότητας για την πραγματική οικονομία. και θα έχουμε και συνέχεια από ότι λένε η Λαγκάρντ και οι περισπούδαστοι καλοπληρωμένοι "καθηγηταράδες" και οι "παπαγαλίζοντες" δημοσιογράφοι.


Φτάνει πια !


Αν είχαν ρίξει αυτό το ποσό στην πραγματική οικονομία αυτα τα 4 χρόνια η κατάσταση σήμερα θα ήταν πολύ διαφορετική. 




Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Η τεχνητή βελτίωση των δημοσιονομικών μέσω Swaps στην Ελλάδα και αλλού (*)

(*) Από τα Νέα 3/4/2012
.........«Αυτές οι συμφωνίες δεν ήταν απαγορευμένες ούτε μυστικές. Ξέραμε ότι περισσότεροι στην Ευρωπαϊκή Ενωση έκαναν swap κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 και μετά, έως την περίοδο όπου έπεσαν πολύ τα επιτόκια. Ηταν μάλιστα τόσο συνηθισμένες αυτού του είδους οι συμφωνίες που στα τέλη της δεκαετίας του 1990 η Ελλάδα έκανε ρολ όβερ περίπου το 60% του χρέους της σε συνάλλαγμα με συμφωνίες σουάπ από χρόνο σε χρόνο».............Ο Γκουστάβο Πίγκα, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Ρώμης, που διενήργησε έρευνα για τη χρήση χρηματοοικονομικών προϊόντων υψηλού ρίσκου από τις κυβερνήσεις, κατέγραψε έπειτα από πάμπολλες προσωπικές συνεντεύξεις με ευρωπαίους διαχειριστές χρέους το ύψος των swaps που είχαν κάνει στα τέλη του 1999: η Αυστρία έφθανε στα 18,16 δισ. ευρώ, το Βέλγιο 22,95 δισ., η Φινλανδία 8,66 δισ., η Ιρλανδία 11,92 δισ., η Ιταλία 10 δισ., η Πορτογαλία 7,04 δισ., η Ισπανία 3,65 δισ. ευρώ. Και δεν ήταν μόνο οι χώρες της ευρωζώνης: ο Καναδάς είχε 10,6 δισ. ευρώ σε swaps, το Ηνωμένο Βασίλειο 3,5 δισ., η Σουηδία 75,72 δισ. ευρώ................Παρά το γεγονός ότι τα (Ελληνικά) συμβόλαια του 2001 με την Goldman Sachs δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι επρόκειτο για swap ονομαστικής αξίας 10 δισ. ευρώ, μέσω του οποίου θα αποκρυπτόταν χρέος ύψους 2,8 δισ. ευρώ.
Περισσότερα:   http://www.tanea.gr/oikonomia/article/?aid=4707838

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

6,3 εκατ. ευρώ επιδότηση για τη γραμμή ΟΣΕ Χαλκίδας - Αθήνας για τη τριετία 2011-2013

Το σχέδιο σύμβασης για την πραγματοποίηση δρομολογίων δημοσίου συμφέροντος μεταξύ του κράτους και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσιάστηκε την Τρίτη στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων. Την μερίδα του λέοντος της κρατικής επιδότησης ύψους 50, 48 και 45 εκατ. ευρώ κατ' έτος αντίστοιχα για τα έτη 2011, 2012,-2013, απορροφά η λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αττικής με 29,2 εκατ. ευρώ κατ' έτος. Η σύμβαση, η οποία προβλέπεται από τον «νόμο Ρέππα» για τον ΟΣΕ και ήδη έχει καθυστερήσει εδώ και αρκετούς μήνες, διασφαλίζει την παροχή σιδηροδρομικών υπηρεσιών, όπως αυτές πραγματοποιούνται σήμερα, έως και το έτος 2013 και καταπολεμά την «παθογένεια» του παρελθόντος, που δημιούργησε τα μεγάλα ελλείμματα των Ελληνικών Σιδηροδρόμων. Και αυτό διότι, όλα τα προηγούμενα χρόνια οι πολιτικές ηγεσίες καθόριζαν τα δρομολόγια της εταιρίας, χωρίς, όμως, να διασφαλίζουν την χρηματοδότησή τους, με αποτέλεσμα ο (ενιαίος, τότε) ΟΣΕ να προσφεύγει στον τραπεζικό δανεισμό για την κάλυψη των επιχειρηματικών του αναγκών. 
Η σύμβαση προβλέπει την καταβολή αποζημίωσης προκειμένου να συνεχιστούν ομαλά τα σιδηροδρομικά δρομολόγια. Μάλιστα, σε περίπτωση που υπάρξει διακοπή δρομολογίων για διαφόρους λόγους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να τα πραγματοποιήσει οδικώς. Έτσι, για την επόμενη τριετία προβλέπονται σε ημερήσια βάση κατ' ελάχιστον: .......
- Πέντε απλά δρομολόγια Στυλίδα - Λειανοκλάδι με επιχορήγηση 1, 3 εκατ. ευρώ ετησίως
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αεροδρόμιο - Άνω Λιόσια - Αεροδρόμιο με ετήσια επιχορήγηση ύψους 5,1 εκατ. ευρώ
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αεροδρόμιο - Κιάτο - Αεροδρόμιο έναντι ετήσια επιδότησης 9 εκατ. ευρώ
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αθήνα - Χαλκίδα - Αθήνα, έναντι ετήσιας επιδότησης 6,3 εκατ. ευρώ