Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Ο Φρόϊντ για την εξωτερική εμφάνιση

" Όσο πιο άψογος φαίνεται εξωτερικά ο άνθρωπος, τόσο πιο πολλά προβλήματα κρύβει "

Ακριβότερη από τις ευρωπαϊκές αγορές παραμένει η ελληνική αγορά


Ακριβότερη από πολλές ευρωπαϊκές αγορές παραμένει η ελληνική αγορά, σε επώνυμα προϊόντα πολυεθνικών ομίλων, παρά την ύφεση στην οικονομία.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η γενική γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης σε Ελλάδα, Γερμανία, Μ. Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Βουλγαρία σε 70 προϊόντα, εκ των οποίων τα 50 είναι επώνυμα καταναλωτικά προϊόντα πολυεθνικών ομίλων, στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλότερες τιμές των δημητριακών, των απορρυπαντικών, των ειδών ατομικής υγιεινής και των αναψυκτικών.
Αντίθετα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές οι τιμές των νωπών προϊόντων, παρ' όλο που στην Ελλάδα καταγράφονται υψηλότερες οι τιμές παραγωγού.
Στελέχη του υπουργείου, σε δηλώσεις τους στο "Βήμα", σημείωσαν πως εκτός της υψηλής φορολογίας, οι τιμές επιβαρύνονται από την αύξηση των διεθνών τιμών στις χρηματιστηριακές πρώτες ύλες (πετρέλαιο, ζάχαρη, κακάο, κ.λπ.), στις εγχώριες αυξήσεις των τιμών παραγωγού, στην ανελαστική ζήτηση σε ότι αφορά στα τρόφιμα, στο μεταφορικό κόστος αλλά και στο μισθολογικό κόστος στον τομέα των υπηρεσιών.
+42,2% στα απορρυπαντικά, +51% στα αναψυκτικά, +96% στα είδη προσωπικής υγιεινής
Τα στοιχεία παρουσίασαν ο αναπληρωτής υπουργός Σωκράτης Ξυνίδης, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός και ο ειδικός γραμματέας της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς Γιώργος Στεργίου, ενώ κοινοποιήθηκαν και στον πρωθυπουργό.
Οι κ.κ. Στεργίου και Κομνηνός χαρακτήρισαν τις τιμές "υπερβολικά υψηλές", ακόμη και αν αφαιρεθούν οι φόροι.
Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώθηκαν τιμές υψηλότερες έως και 96,5% στα είδη προσωπικής υγιεινής, μέχρι και 44,2% στα απορρυπαντικά, έως και 51,3% στα αναψυκτικά, μέχρι 38% στις μπίρες και έως 46,96% στα δημητριακά!
Ενδεικτικά, μία μπύρα γνωστής μάρκας (από τις δημοφιλέστερες στην αγορά) κοστίζει 0,71 στην Ισπανία, 0,81 στη Βουλγαρία, 0,89 στη Γερμανία και 0,98 ευρώ στην Ελλάδα.
Αναψυκτικό με μεγάλο μερίδιο αγοράς κοστίζει 0,37 στην Ιταλία, 0,48 στη Βουλγαρία, 0,43 στην Ισπανία και 0,56 ευρώ στην Ελλάδα.
Αφρόλουτρο πολύ γνωστής εταιρείας με προσωπικά είδη, εξάλλου, κοστίζει 2.99 στην Ιταλία, 3,31 στην Μ. Βρετανία, 4,72 στη Γαλλία και 4,6 ευρώ στην Ελλάδα.
Τέλος, 2,29 ευρώ πληρώνουν τα δημητριακά γνωστής εταιρείας στην Ισπανία, 2,39 στην Ιταλία, 2,5 στη  Γαλλία, 2,52 στη Μ. Βρετανία, 2,66 στη Βουλγαρία, 2,84 στη Γερμανία και 2,91 ευρώ στην Ελλάδα.
Περισσότερα στο:  

Τι κρύβεται πίσω από την κουκούλα του μαυραγορίτη (Λαϊκή Συνέλευση Χαλκίδας, 31/1/12)

Χθες το απόγευμα, στις 6.30 μ.μ., παρά τη χιονόπτωση και το τσουχτερό κρύο, εκατοντάδες πολίτες της Χαλκίδας, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Πρωτοβουλίας μας, μαζί με εκπροσώπους συλλογικοτήτων από την Αθήνα (από το «Δεν πληρώνω», τη Λαϊκή Συνέλευση Δάφνης-Υμηττού, την πρωτοβουλία εκπαιδευτικών Αμαρουσίου κ.ά.), πραγματοποιήσαμε παράσταση στα γραφεία (οδ. Φαβιέρου 9) της εταιρίας Provision Omsse ΕΞ.Υ.Π.Π., που είναι συμβεβλημένη με τη ΔΕΗ για τις διακοπές ηλεκτροδότησης στην πόλη μας και σε περιοχές της Αττικής (Μαρούσι, Πεύκη, Κηφισιά, Χαλάνδρι, Ν. Ψυχικό κ.ά.).
Επιδεικνύοντας μάλιστα ιδιαίτερο «ζήλο», αφού οι άνθρωποί της, σπάζοντας παράνομα τις κλειδαριές, έκοψαν το ρεύμα σε σπίτι ζεύγους ανήμπορων γερόντων.
Εκτός από τα διάφορα ευτράπελα που ακολούθησαν τον εντοπισμό του υπεύθυνου, ο οποίος, κυνηγημένος, εν μέσω της γενικευμένης κατακραυγής και χλεύης, κατέφυγε τρέχοντας στην αστυνομική διεύθυνση της πόλης μας, ανακαλύψαμε και ορισμένα άλλα ενδιαφέροντα. Ο κατ’ ουσία υπεύθυνος της επιχείρησης είναι ο γιατρός, με ειδικότητα ειδικού παθολόγου – τρομάρα του – που εργάζεται με καθεστώς αποκλειστικής απασχόλησης ιατρού εργασίας και με παχυλότατη αμοιβή αρκετών χιλιάδων ευρώ, στη δημοσίου ενδιαφέροντος πολεμική βιομηχανία Ε.Α.Β., «κύριος» Ιωάννης Φλέσουρας.
Ο ίδιος τύπος, από το 1996, αρχικά με έδρα τη Θήβα και στη συνέχεια τη Χαλκίδα, ιδρύει την OMSSE Ltd, η οποία στο εξής θα γνωρίσει μεγάλες δόξες, που απεικονίζονται ανάγλυφα στις πολλές και ενδιαφέρουσες προσθήκες-τροποποιήσεις της επωνυμίας της αλλά και της δραστηριότητάς της. Σήμερα, ο εν λόγω κύριος, μέσα από διαδρομές που εύκολα μπορεί να συμπεράνει κανείς, έχει απλώσει την «ευαγή» επιχειρηματική του δράση, μέσα από μια εταιρική «ομπρέλα» υπό τον τίτλο Provision S.A. Η που ασχολείται κυριολεκτικά με τα πάντα: από κέντρα αδυνατίσματος και ομορφιάς μέχρι ιατρικούς εξοπλισμούς και ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας. Από παροχή εξωτερικών υπηρεσιών υγιεινής και ασφάλειας σε ιδιωτικές και δημόσιες επιχειρήσεις μέχρι υπηρεσίες προστασίας (βλ. «ενοικίαση» γιατρών και τεχνικών ασφαλείας, κοινώς νταβατζηλίκι).
Φυσικά, η εταιρία του συμπεριλαμβάνεται διαχρονικά στον κατάλογο των αδειοδοτημένων ΕΞ.Υ.Π.Π. (εξωτερικές υπηρεσίες προστασίας και πρόληψης). Ενός «θεσμού» κατάπτυστου, που προωθεί την ακραία εμπορευματοποίηση της υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων και ενοχοποιείται για μια σειρά σκανδάλων, ενός «θεσμού» που έχει εκτραφεί μέσα από το γνωστό πλαίσιο της «απελευθέρωσης» και της «ευελιξίας» στην αγορά εργασίας. Πρόσφατα δε, τον Αύγουστο του 2010, αυτός και η σύζυγός του, Κωνσταντίνα Καρυοπούλη, ίδρυσαν δύο εταιρίες με έδρα την πόλη μας και αντικείμενο τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Σ’ αυτό το σύμπλεγμα της λαμογιάς αναθέτει η Δ.Ε.Η. εργολαβικά το κόψιμο του ρεύματος, τις οίδε μέσα από ποιες διαδικασίες και ποιες συμβάσεις ανάθεσης.
Κι αναρωτιέται ο κάθε απλός άνθρωπος πώς μπορούν αυτά τα ανθρωποειδή να δείχνουν τόση αναλγησία μπροστά στον πόνο των χειμαζόμενων συμπολιτών μας. Μα τέτοιοι ακριβώς «άνθρωποι» συναρθρώνουν αυτό το σύστημα, που από κάθε ρωγμή του αναβλύζει σαπίλα και αποφορά που δεν κρύβεται.
Οι άνθρωποι αυτοί, της «πράσινης» ανάπτυξης και της κατάμαυρης επιχειρηματικότητας, δεν ντρέπονται κιόλας να διαφημίζουν μέσω της ιστοσελίδας τους (www.provision-sa.gr) την προσήλωσή τους στη στρατηγική και την ταυτότητα του «επιχειρηματικού πολιτισμού». Που όπως λένε οι ίδιοι ανενδοίαστα: «αναδεικνύει την ευαισθησία και το ενδιαφέρον, τη μέριμνα και την αλληλεγγύη […] απομακρύνονται από τις παραδοσιακές αντιλήψεις που περιορίζουν τους κοινωφελείς σκοπούς. Η παραγωγή κοινωνικής αξίας είναι τρόπος λειτουργίας και τρόπος ζωής της επιχείρησης». Είναι τόσο ψεύτες ή μήπως τόσο θρασύτατα ειλικρινείς; Γιατί ακριβώς αυτή η «ηθική» και ο «πολιτισμός» τους είναι η ηθική και ο πολιτισμός της επιχειρηματικότητας που διατυμπανίζουν νυχθημερόν όλα τα παπαγαλάκια του συστήματος. Δοξάστε τους…

Καλούμε το Σωματείο Εργαζομένων στην Ε.Α.Β., τον Ιατρικό Σύλλογο και το Εμπορικό Επιμελητήριο της πόλης μας να πάρουν θέση, να προχωρήσουν στις δέουσες κυρώσεις, στην ηθική τουλάχιστον αποβολή του εν λόγω «επιστήμονα»-επιχειρηματία- έμπορου του ανθρώπινου πόνου. 

Καλούμε σε συντονισμό δράσης τις συλλογικότητες και τις λαϊκές συνελεύσεις των περιοχών της Αττικής που πλήττονται άμεσα από τη δράση του εν λόγω κυκλώματος, δίνοντας ραντεβού στη συνάντηση των λαϊκών συνελεύσεων στην Πάντειο, στις 11/2/2012.

Καλούμε κάθε πολίτη να πυκνώσει τις γραμμές, τις συνελεύσεις μας (κάθε Δευτέρα βράδυ 8.00 μ.μ. στην αίθουσα του Ε.Κ.), τις δράσεις του κινήματος ενάντια στα χαράτσια, να πλαισιώσει τις ομάδες περιφρούρησης και αλληλεγγύης σε κάθε γειτονιά.
Χθες το βράδυ ξεσκεπάσαμε την κουκούλα ενός μαυραγορίτη δωσίλογου.
Όλοι μαζί μπορούμε να τους νικήσουμε, να τους πετάξουμε μια και καλή στη θάλασσα.
Να τους ανατρέψουμε. Και αυτούς και όλο το σύστημα που τους δημιουργεί και τους εκτρέφει.

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Άμεση μεταφορά των Φυλακών Χαλκίδας

Εδώ και χρόνια οι κάτοικοι μιας από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Χαλκίδας (Νεάπολη) θέτουν και ξανά θέτουν το αίτημα τους για την μεταφορά  των φυλακών σε άλλο πιο πρόσφορο μέρος (από άποψη ασφάλειας, πολεοδομίας αλλά και συνθηκών κράτησης για τις εκατοντάδες κρατούμενους) και την μετατροπή του χώρου που θα απελευθερωθεί σε πάρκο πρασίνου. 
Κανείς μα κανείς αρμόδιος μέχρι σήμερα δεν έκανε ένα σοβαρό βήμα για να ξεκινήσουν κάποιες διαδικασίες για το θέμα. Υπογραφές των κατοίκων μαζεύτηκαν ουκ ολίγες φορές. Αλλά "στου κουφού τη πόρτα όσο θέλεις βρόντα", όπως λέει και η γνωστή παροιμία. 
Έρχεται λοιπόν σήμερα ο Διευθυντής των φυλακών Χαλκίδας και με έγγραφό του αναφέρει ότι: "Πλέον δεν χωράνε πουθενά οι κρατούμενοι παρά μόνο στις τουαλέτες. Κλείσαμε. Η κατάσταση είναι τραγική. Η φυλακή είναι έτοιμη να ‘εκραγεί’ με απρόβλεπτες συνέπειες για την ασφάλειά της. Παρακαλούμε, όπως, αφού λάβετε υπόψη σας τα ανωτέρω, να μην φυλακίσετε άλλους κρατουμένους στο ενταύθα κατάστημα κράτησης. Δεν μπορούμε να παραλάβουμε άλλους κρατουμένους. Δεν υπάρχει ούτε σπιθαμή κενού χώρου για να τους τοποθετήσουμε"
Ίσως είναι μια ευκαιρία να ξεκινήσουν κάποιες διαδικασίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην μεταφορά τους μετά από κάποια (είναι και η οικονομική στενότητα και η γνωστή γραφειοκρατία βλέπετε) χρόνια...


Περισσότερα: Καθημερινή http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_30/01/2012_425102  αλλά και σε άλλα ΜΜΕ

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ: Κρατάει χρόνια αυτή η κοροϊδία


Του Βαγγέλη Αποστόλου
Εδώ και χρόνια οι πολίτες της Εύβοιας βιώνουν έναν «μαυρογιαλουρισμό» που  αφορά  στην ανέγερση του Γενικού Νοσοκομείου Χαλκίδας  .  Από τα εγκαίνια του κ. Αβραμόπουλου το 2009  σε καταπατημένο οικόπεδο  μέχρι τη πρόσφατη διαβεβαίωση του κ. Περγαντά για άμεση έναρξη των εργασιών κατασκευής, συνεχίζεται ένα σήριαλ εμπαιγμού για ένα έργο που είναι συνυφασμένο με την ίδια μας την επιβίωση.
     Πολλά τα ερωτήματα , με βασικότερο αυτό της ανακοίνωσης  από την εκτελεστική εξουσία, Κεντρική και Περιφερειακή, τουλάχιστον ανά 15ήμερο  της  έναρξης  των εργασιών , όταν ουδέποτε ως σήμερα  έχει εξασφαλιστεί η συνολική χρηματοδότηση του έργου ύψους 70,5 εκατ. ευρώ .
     Ειδικά τη τελευταία περίοδο παρατηρείται κι  ένας χειρισμός  που ακόμη κι ο πλέον καλοπροαίρετος κάτοικος της Εύβοιας αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για κοροϊδία .
      Όπως είναι γνωστό  το περασμένο Σεπτέμβριο το Γενικό Νοσοκομείο Χαλκίδας εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ για το κόστος των 22 εκατ. ευρώ , ενώ  τα υπόλοιπα 48,5 εκατ. ευρώ έμειναν  σε εκκρεμότητα με την ελπίδα να καλυφθούν στο μέλλον από εθνικούς πόρους , πράγμα που παραπέμπει σε χρόνους πολύ μακρινούς , όχι μόνο λόγω δημοσιονομικής κρίσης αλλά και γιατί  ακόμη οφείλονται υπέρογκα ποσά σε αναδόχους έργων της δεκαετίας του 1990 . Κι επειδή με την ελπίδα δεν γίνονται  ασφαλώς έργα , ο  ανάδοχός του , παρά την εγκατάστασή του , δεν άρχισε τις εργασίες .
     Η  κατάσταση αυτή έδωσε  την ευκαιρία στον κ. Περγαντά  ,  με αφορμή την επικαιροποίηση αρχές Δεκεμβρίου του ΕΣΠΑ Στερεάς Ελλάδας , να απεντάξει  από τη σχετική  λίστα των έργων  της Εύβοιας  το Γενικό Νοσοκομείο της   Χαλκίδας , ενώ λίγες ημέρες αργότερα γνωστοποιήθηκε ότι   τα συγκεκριμένα  22 εκατ. ευρώ  δεν συμπεριλαμβάνονται  ούτε στα συμβασιοποιημένα έργα ύψους 513,2 εκατ. ευρώ  του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας που καλύπτουν κατά 99,7% το συνολικό ποσό των 514,5 εκατ. ευρώ .
    Χρήματα λοιπόν  άμεσα δεν υπάρχουν  ούτε από το ΕΣΠΑ ούτε από εθνικούς πόρους. Πάραυτα μπροστά στις αντιδράσεις των Ευβοιωτών Κεντρική και Περιφερειακή εξουσία θα συνεχίσουν το σήριαλ του εμπαιγμού με  ένα ακόμη επεισόδιο ( το τελευταίο της χρονιάς) . Στις 22/12/2011 ο κ. Περγαντάς θα  επανεντάξει το έργο με το ποσό των 22 εκατ. ευρώ και την επομένη ο αρμόδιος Υφυπουργός Ανάπτυξης Θάνος Μωραϊτης θα συμφωνήσει εξαπαντώντας τον Ευβοϊκό λαό , αφού βάζει ως  προϋπόθεση  την εξασφάλιση εντός τριμήνου των 48,5 δις ευρώ , που  γνωρίζει καλά ότι δεν πρόκειται να βρεθούν .  
      Έτσι με τη καινούρια  χρονιά θα συνεχιστεί το σήριαλ με νέα επεισόδια που λόγω προεκλογικής περιόδου ενδέχεται να φτάσουν ακόμη και σε  δήθεν εκσκαφές κι άλλα εγκαίνια  .
      Επιτέλους  πότε ο  Ευβοιώτης πολίτης θα σπάσει τα δεσμά της κοροϊδίας και του εμπαιγμού που ο δικομματισμός του έχει επιβάλλει .

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2011

162 δις Ευρώ το Γερμανικό χρέος στην χώρα μας (Μ.Γλέζος)

Τουλάχιστον 162 δισ.ευρώ (χωρίς τους τόκους) το χρέος της Γερμανίας στη χώρα μας (Μ.Γλέζος)


Τα χρωστούμενα της Γερμανίας στην Ελλάδα αφορούν στους αρχαιολογικούς θησαυρούς οι οποίοι αποσπάστηκαν από τη χώρα (υπάρχει διαθέσιμος και σχετικός πίνακας με όλα τα στοιχεία), στα αναγκαστικά δάνεια (3,5 δις δολάρια αγοραστικής αξίας του 1938, άρα 54 δις ευρώ σήμερα χωρίς τους τόκους) και στις επανορθώσεις (7 δις 100 εκατ. δολάρια αγοραστικής αξίας του 1938, άρα 108 δις ευρώ σήμερα χωρίς τους τόκους.). 

«Δεδομένου ότι η Γερμανία δεν διαπραγματεύεται καν την καταβολή των χρωστούμενων οφειλών στην Ελλάδα, καλούμε σε μποϊκοτάζ των γερμανικών προϊόντων αρχής γενομένης από τις 23 Δεκεμβρίου», τόνισε στις 14/12 στη Χαλκίδα (όπου ανακηρύχθηκε επίτιμος δημότης της πόλης) αλλά το δηλώνει και στο tvxs.gr ο Μανώλης Γλέζος, με την ιδιότητά του ως επικεφαλής του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα.
Ο κ. Γλέζος τονίζει ότι το Συμβούλιο έχει διαμηνύσει την πρόθεση για μποϊκοτάζ στα γερμανικά προϊόντα εδώ και περισσότερο από 2 μήνες, ωστόσο, η γερμανική πλευρά δεν έχει ανταποκριθεί σε σχέση με τις υποχρεώσεις της που αφορούν στην καταβολή των οφειλών στο ελληνικό Δημόσιο αλλά και στα θύματα του πολέμου.
«Εμείς δεν είμαστε σαν εκείνους, δεν τους πιάνουμε από το λαιμό», αναφέρει χαρακτηριστικά, απαντώντας στην άποψη ότι η πρωτοβουλία του μποϊκοτάζ θα έπρεπε να έχει αναληφθεί νωρίτερα.

Ο κ. Γλέζος διαπιστώνει μεγάλη απήχηση της ιδέας στην ελληνική κοινωνία και προτρέπει να διαδοθεί το μήνυμα για μποϊκοτάζ, ως απάντηση στην αδιαλλαξία της γερμανικής πλευράς γύρω από το θέμα των οφειλών και αποζημιώσεων.

«Οι οφειλές πρέπει να καταβληθούν όπως συνέβη με όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, πλην της Ελλάδας», υπογραμμίζει ο κ. Γλέζος.

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Πρόσκληση του Κοινού Ωρωπιών: "Αφιέρωμα στη Μικρασία ΙΙ (6,10-11 Σεπτέμβρη)"

Λαμβάνουμε την τιμή να επικοινωνήσουμε μαζί σας για να σας προσκαλέσουμε στις φετινές εκδηλώσεις με τίτλο "Αφιέρωμα στη Μικρασία ΙΙ", που γίνονται σε συνεργασία με τον Πνευματικό και Πολιτιστικό Όμιλο Νέων Παλατίων, τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Νέων Παλατίων και ευρύτερης περιοχής, τον Εξωραϊστικό Σύλλογο "ο Βόσπορος", τον Σύλλογο Ποντίων Ωρωπού "ο Εύξεινος Πόντος" και την Νεολαία - Ευρωπαϊκή Έκφραση. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το Κοινό των Ωρωπίων τιμά την επέτειο του ξεριζωμού των Παλατιανών και της Μικρασιατικής Καταστροφής με τρείς εκδηλώσεις, στις 6, 10 και 11 Σεπτεμβρίου 2011. Την Τρίτη 6/9, στις 19.30 στον Πνευματικό Όμιλο Νέων Παλατίων στην οδό Γ. Γεννηματά, θα έχουμε προσκεκλημένους τον αναγνωρισμένο ακαδημαϊκό Καθηγητή κ. Νεοκλή Σαρρή και τον καταξιωμένο λογοτέχνη και γιατρό κ. Βαγγέλη Μαυρουδή. Στην εκδήλωση θα συζητηθούν οι άγνωστες πτυχές της ζωής στην Μικρά Ασία και τα πολιτικά γεγονότα που οδήγησαν στον ξεριζωμό και στην εθνοκάθαρση, μεσα από αρχεία και προσωπικές μαρτυρίες από το αρχείο των δύο προσκεκλημένων ομιλητών. Επίσης, η ανθρωπολόγος κα Ηρώ Δράκου θα παρουσιάσει μια ιστορική αναδρομή των Παλατίων βασισμένη στο αρχείο του Συλλόγου. Θα ακολουθήσει κέρασμα. Το Σάββατο 10/9, πάλι στις 19.30 στον Πνευματικό Όμιλο Νέων Παλατίων στην οδό Γ. Γεννηματά, θα παρουσιάσουμε την εκδήλωση με τίτλο: "Τα Παλάτια χτές, σήμερα, αύριο;". Κάνουμε το επόμενο βήμα και με αφορμή τις ημέρες μνήμης αναζητούμε το πέρασμα στο ελπιδοφόρο μέλλον. Στη συζήτηση αυτή θέτουμε το ερώτημα τι είδους κοινωνία θέλουμε μετά από 10 ή 15 χρόνια στον Ωρωπό; Θέλουμε μια κοινωνία ανοικτή, ελεύθερη, αδέσμευτη, ανεκτική και ευρωπαϊκή, με θεσμούς σεβαστούς, με οικονομία ανταγωνιστική και σχέσεις αξιών όχι συμφέροντος ή μήπως θέλουμε μια κοινωνία κλειστή και συντηρητική; Και πώς θα προσεγγίσουμε τον στόχο μας; Συμμετέχουν ο διεθνούς φήμης Κοινωνιολόγος Καθηγητής κος Δημήτρης Δημητράκος (Université Paris-Sorbonne, Université Reims, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), ο ιστορικός κος Βλάσης Αγτζίδης (βραβείο Ακαδημίας Αθηνών), ο Διευθυντής του Κοινού των Ωρωπίων κος Αθανάσιος Γραμμένος (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και η αρχιτέκτων κα Γεωργία Γκουμοπούλου (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο). Θα συντονίσει ο δημοσιογράφος και Γενικός Γραμματέας του Δήμου Βριλησσίων κος Βαγγέλης Φανίδης (βραβείο Μπότση ρεπορτάζ Τοπικής Αυτοδιοίκησης). Θα ακολουθήσει κέρασμα. Τέλος, την Κυριακή 11/9, στις 10.30 στον μώλο των Νέων Παλατίων, τα παιδιά του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου θα κάνουν έναν αγώνα επίδειξης για να συμβολίσουν τον "ερχομό" των Παλατιανών. Θα ακολουθήσει απονομή διπλωμάτων από τους επισήμους. Η παρουσία σας θα είναι ιδιαίτερα σημαντική και ίσως επιβεβλημένη γιατί στηρίζει τις πρωτοβουλίες πολιτισμού και διάδοσης της νηφάλιας και κριτικής ιστορικής γνώσης σε μια εποχή που οι σχέσεις και οι αξίες επαναπροσδιορίζονται και η Ελλάδα αναζητά τον ρόλο και την ταυτότητας της στο περιφεριακό και παγκόσμιο γίγνεσθαι. Θα χαρούμε πολύ να σας έχουμε κοντά μας. ΚΟΙΝΟΝ ΩΡΩΠΙΩΝ, Μαρμαρά 54, Νέα Παλάτια, info@koinonoropion.org www.koinonoropion.org - 6944 696729

Ο Βαγγέλης Αποστόλου για την ίδρυση ΒΙΠΕ στο Μαντούδι

Με αφορμή τη συνεδρίαση για τη λήψη απόφασης από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Στερεάς Ελλάδας τη Δευτέρα 5/9/2011 για την ίδρυση ΒΙΠΕ στο Μαντούδι Εύβοιας ο Βαγγέλης Αποστόλου έκανε την παρακάτω δήλωση: «Αρκετούς σωτήρες έχει υποστεί η περιοχή της Βορειοκεντρικής Εύβοιας . Στόχος όλων ήταν και τον πέτυχαν η λεηλασία της . Τώρα μας προέκυψαν καινούριοι και μάλιστα με στόχο πολύ χειρότερο : Θέλουν να καταστήσουν τη περιοχή χαβούζα της Κεντρικής Ελλάδας . Είναι πολλά τα ερωτήματα και οι απαντήσεις που οδηγούν σ΄ αυτό συμπέρασμα, όπως : α) Γιατί επιχειρείται παρανόμως να χωροθετηθεί μια ΒΙΠΕ σε μια περιοχή που όλοι οι ως τώρα χωροταξικοί σχεδιασμοί την προτείνουν για τουριστική κυρίως και δευτερευόντως για μεταλλευτική(έχει ήδη κλείσει το κύκλο της) ανάπτυξη; Πόσο μάλλον όταν η περιοχή έχει ήδη μπει σε μια τέτοια τροχιά με τη δημιουργία μιας μικρής μεν αλλά με μεγάλη δυναμική τουριστικής υποδομής και μιας συμπληρωματικής της πρώτης αγροτικής δραστηριότητας. β) Ποια ανάπτυξη μπορεί να υπηρετήσει μια ΒΙΠΕ που δεν μπορεί να έχει σχέση με τις δυνατότητες μιας περιοχής , δηλαδή την αξιοποίηση των τοπικών πλεονεκτημάτων και πόρων που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι μόνο το φυσικό περιβάλλον ; Ασφαλώς καμία . Αντίθετα με τις βιομηχανίες βαριάς όχλησης που μπορούν να εγκατασταθούν θα υπονομευθεί κάθε προσπάθεια για ήπια και φιλοπεριβαλλοντική ανάπτυξη και γ) Γιατί με το πρόσχημα της απασχόλησης παραπλανάται μια περιοχή που έχει πληγεί από την ανεργία και έχει δώσει μάχες για την απασχόληση όσο καμία άλλη , όταν στη μοναδική μονάδα( αυτή του φυσικού αερίου) που προτείνεται να εγκατασταθεί δεν προβλέπεται η τοπική απασχόληση να ξεπεράσει τα 15-20 άτομα; Έχουν αναλογιστεί οι υποστηρικτές της συγκεκριμένης χωροθέτησης πόσες θέσεις θα χαθούν ή δεν θα δημιουργηθούν εξ αιτίας της λειτουργίας της συγκεκριμένης μονάδας; Η μέχρι σήμερα απουσία και ανικανότητα των ελεγκτικών μηχανισμών αποδεικνύει περίτρανα ότι ακόμη και να λαμβάνονται αυστηρά περιβαλλοντικά στις μονάδες που πρόκειται να εγκατασταθούν δεν πρόκειται να τηρηθούν , πόσο μάλλον όταν τώρα όλα θα γίνονται με ρυθμούς fast track . Η αλήθεια βέβαια είναι μία : Η ΒΙΠΕ που προτείνεται , αν γίνει αποδεκτή , θα αποτελέσει το συλλέκτη οχλουσών δραστηριοτήτων , που δεν γίνονται αποδεκτές σ΄ άλλες περιοχές αλλά επείγει να ιδρυθούν . Κι επειδή μερικές από αυτές , όπως η καύση του RDF και γενικά των σκουπιδιών , μπορούν να συνδεθούν με το ενεργειακό που αποτελεί και αντικείμενο των επενδυτικών επιδιώξεων της εταιρείας που προτείνει τη ΒΙΠΕ , εύκολα μπορεί να γίνει αντιληπτό γιατί η Βορειοκεντρική Εύβοια απειλείται να μετατραπεί σ΄ ένα νέο Σοβέζο Είναι ευτύχημα ότι υπάρχουν κάτοικοι και κινήματα που συνεχίζουν να αντιστέκονται στην υποβάθμιση της περιοχής τους . Θα ήταν ευτύχημα αν και η Δημοτική πλειοψηφία της περιοχής ανακαλούσε την ύστατη στιγμή τη θετική της άποψη . ΧΑΛΚΙΔΑ 1/9/2011

Κυριακή 10 Ιουλίου 2011

Τσαρλς Τίλλυ: Η μαζική κουλτούρα απειλή για τη δημοκρατία (*)

(*) Του Γιάννη Ν. Μπασκόζου, απο το Βήμα 10/7/2011 Tι είναι άραγε δημοκρατία σήμερα; Ποιο καθεστώς θεωρείται δημοκρατικό; Είναι τα κοινοβουλευτικά συστήματα δημοκρατικά ή μήπως η άμεση δημοκρατία- που έχει γίνει προσφάτως της μόδας στις πλατείες των «Αγανακτισμένων»- είναι η κορυφή της δημοκρατίας; Είναι άραγε εφικτή μια δημοκρατία ικανοποιητική σήμερα; .........Κατά τον Τίλλυ «δημοκρατία είναι εκείνο το πολιτικό καθεστώς όπου οι σχέσεις ανάμεσα στο κράτος και στους πολίτες διέπονται από ευρεία,ισότιμη,ασφαλή (δηλαδή προστατευμένη) και αμοιβαίως δεσμευτική διαβούλευση»...Δημοκρατία δεν είναι για τον Τίλλυ ένας ιδανικός στόχος ούτε, πολύ περισσότερο, μια ιδεολογική αφετηρία, αλλά ένα καθεστώς συνεχούς διαβούλευσης. Η δημοκρατία είναι ένας κινούμενος στόχος προς τον οποίο κατευθύνονται ή απομακρύνονται τα καθεστώτα...... Πότε επιτυγχάνει ο εκδημοκρατισμός ενός συστήματος: Τρεις είναι κατά τον Τίλλυ οι διαδικασίες που εξασφαλίζουν πορεία προς τη δημοκρατία: τα δίκτυα εμπιστοσύνης, η κατηγορική ανισότητα και τα αυτόνομα κέντρα εξουσίας. Τα δίκτυα εμπιστοσύνης είναι οι πάσης φύσεως ομαδοποιήσεις σε μια κοινωνία, από τις θρησκευτικές ομαδοποιήσεις ως τις συνωμοτικές οργανώσεις. Αν αυτά τα δίκτυα ενσωματώνονται στο πολιτικό σύστημα, τότε ο εκδημοκρατισμός είναι εφικτός. Η κατηγορική ανισότητα αφορά όλες εκείνες τις διαφοροποιήσεις και ταυτότητες που οφείλονται σε διαφορετικό φύλο, φυλή, θρησκεία, τάξη, κάστα κτλ. Αν αυτές οι ανισότητες εκφράζονται στη δημοκρατία με διαφορετικά δικαιώματα και υποχρεώσεις, τότε ο εκδημοκρατισμός είναι αδύνατος. Θα αναρωτηθεί κάποιος πώς μπορούν να εξαλειφθούν αυτές οι ανισότητες σε ένα σύγχρονο καπιταλιστικό σύστημα. Ο Τίλλυ λέει ότι οι ανισότητες αυτές δεν εξαλείφονται αλλά, επειδή στις σύγχρονες κοινωνίες οι ιδιότητες του πολίτη, του εργαζομένου και του καταναλωτή συμπίπτουν, αυτό αποτελεί μια αναγκαία (αλλά όχι ικανή) πίεση προς σύγκλιση των ανισοτήτων και τελικώς πίεση προς τον εκδημοκρατισμό. Τέλος, στα αυτόνομα κέντρα εξουσίας κατά τον Τίλλυ περιλαμβάνονται όλοι εκείνοι οι φορείς εξουσίας που δρουν πέραν του θεσμικού πλαισίου, τουτέστιν οι παραστρατιωτικές και παραθρησκευτικές οργανώσεις, πολιτικές φατρίες, επιχειρηματικά παράκεντρα κ.ά. Αν η εξουσία αυτών περισταλεί ή απαλειφθεί, τότε ο εκδημοκρατισμός έχει σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας..... Γιατί η Αριστερά δεν συγκινεί πια: ..Η απάντησή του στηρίζεται σε τέσσερις βασικές παραδοχές. Η πρώτη λέει ότι η εργατική τάξη ως οικουμενική τάξη, ως τάξη δηλαδή που εκπροσωπεί και τα συμφέροντα των υπολοίπων τάξεων, έχει διαλυθεί. Οχι ότι δεν υπάρχει αλλά έχει διαλυθεί ως υποκείμενο των αλλαγών, έχει χάσει τον ιστορικό προορισμό της. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι οι ίδιοι οι αριστεροί έχουν αλλάξει. Ο κόσμος της Αριστεράς είναι οι υπάλληλοι γραφείων, μικρομεσαίοι, διπλωματούχοι και κάτοχοι πανεπιστημιακών τίτλων, καθώς και διάσπαρτα τμήματα της μεγαλοαστικής τάξης. Κανείς από αυτούς δεν μπορεί να ισχυριστεί στα γεράματά του ότι δούλεψε σκληρά. Τέλος, οι νέοι έχουν εξαφανιστεί. Ο Σιμόνε εκτιμά ότι οι νέοι οργανώνονται πια ή στους εξτρεμιστές, δεξιούς ή αριστερούς, ή στα πολιτικά κόμματα για λόγους καριέρας. Οργανώσεις, κινήματα ή πολιτιστικές ενώσεις νεολαίας έχουν εκλείψει, όπως τουλάχιστον τα γνωρίζαμε ως τις δεκαετίες του ΄80 και του ΄90. Οι νέες τεχνολογίες πλούτισαν τις νέες γενιές με γνώσεις δυσανάλογες με τις γειτονικές τους γενιές, με αποτέλεσμα οι «νέοι» να μην αισθάνονται την ανάγκη συνομιλίας με τους «γέρους». Αυτή η αυτάρκεια της νέας γενιάς είναι η δημιουργός αιτία του σημερινού, εντελώς διαφορετικού από παλιά, χάσματος γενεών. Και φθάνουμε στον τέταρτο λόγο της απομάκρυνσης- κατά τον Σιμόνε- της Αριστεράς από την κοινωνία. Πρόκειται για το «μειλίχιο τέρας», όπως ονομάζει ο συγγραφέας την πολιτιστική θύελλα που προέκυψε τα τελευταία χρόνια και άλλαξε τις συνειδήσεις του κόσμου, διαμορφώνοντας τον λαό σε μάζα. Ποιο είναι το «μειλίχιο τέρας»: «Το μειλίχιο τέρας» είναι ένα πρότυπο παγκόσμιας κουλτούρας με δεσποτικό χαρακτήρα. Είναι ένα σύστημα που διοικείται από πολυεθνικά συγκροτήματα και παγκόσμια κέντρα χρηματοπιστωτικής εξουσίας, και είναι επικεντρωμένο στην κατανάλωση, στην παντοκρατορία των μέσων ενημέρωσης και entertainment, στις συνεχείς επικλήσεις της λαϊκής βούλησης και σε μια γενικευμένη ανάγκη για θρησκεία και πνευματικότητα..... Το «μειλίχιο τέρας» διαμορφώνει τους όρους της Νέας Δεξιάς, ρυμουλκεί την κοινωνία πίσω από ένα αντιδημοκρατικό καθεστώς όπου οι πολίτες απαθείς σύρονται ερήμην τους σε μια κοινωνική απαξίωση. Περισσότερα στο: http://www.tovima.gr/books-ideas/article/?aid=410326&h1=true Επίσης στα: Δημοκρατία (μετ.Κώστας Θεολόγου, επιμ.Παντελής Λέκκας)(Γκούτενμπεργκ 2011) Εξαναγκασμός, κεφάλαιο και ευρωπαϊκά κράτη, 990-1992 μ.Χ. (Κυρομάνος, 2008), Οι ευρωπαϊκές επαναστάσεις, 1492- 1992(Ελληνικά Γράμματα, 2001), Η εργασία στον καπιταλισμό (Καστανιώτης), Κοινωνικά κινήματα, 1768- 2004 (Σαββάλας)