Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Φιλική Εταιρεία: 200 χρόνια από την ίδρυσή της

Σαν χθες, πριν από 200 χρόνια, ιδρυόταν στην Οδησσό η ελληνική επαναστατική οργάνωση «Φιλική Εταιρεία». Ιδρυτές της ήταν οι Εμμανουήλ Ξάνθος, Νικόλαος Σκουφάς και Αθανάσιος Τσακάλωφ.

H οργανώτρια της εξέγερσης της Εθνικής μας Ανεξαρτησίας. Τιμή και αιώνια μνήμη στους ιδρυτές της και στα μέλη της που σε αντίξοες συνθήκες και ενάντια σε όλες τις καθεστηκυίες δυνάμεις της Ευρώπης, συνέλαβαν, οργάνωσαν και υλοποίησαν ένα τιτάνιο έργο. Η χώρα μας σήμερα θα ήταν αλλιώς αν είχαν ακολουθηθεί οι αρχές, η πολιτική και τα οράματά της.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%95%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1

Επίσης δείτε και το καλό άρθρο του Πάνου Τριγάζη στην Ελευθεροτυπία:
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=447672

Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς: Να μην διακοπεί η λειτουργία της πορθμειακής γραμμής Ερέτριας-Ωρωπού

Mε παρέμβαση της παράταξης “Η Στερεά σε Νέα Τροχιά”, δια της τοποθέτησης του Περιφερειακού Συμβούλου της Νίκου Στουπή, τέθηκε στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το πρόβλημα που ανέδειξε η σύσκεψη φορέων και πολιτών της περιοχής Ερέτριας – Ωρωπού , όσον αφορά τις  κερδοσκοπικές εφοπλιστικές  ορέξεις  να λειτουργούν την γραμμή μόνο τις μέρες της μεγάλης κερδοφορίας της, και το πεντάμηνο Νοέμβριος –Μάρτιος να σταματήσουν τα δρομολόγια της πορθμειακής ζεύξης Ερέτριας – Ωρωπού.
Με απόφαση του το Συμβούλιο υιοθέτησε τις προτάσεις:

1.Να συμπαρασταθεί στους αγώνες που προγραμματίζει η Συντονιστική Επιτροπή για την διεκδίκηση του αιτήματος συνέχισης λειτουργίας της πορθμειακής γραμμής .

2.Αντιπροσωπεία του να συμμετάσχει  στις εκδηλώσεις που προγραμματίζονται κατά την ημέρα που το αίτημα των Εφοπλιστών θα συζητείται στην αρμόδια επιτροπή του Υ.Ε.Ν,  με στόχο την μη υιοθέτησή του από την Κυβέρνηση. 

3.Αναλαμβάνει, σε συνεργασία με τον Δήμο Ερετρίας , την Περιφέρεια Αττικής , τον Δήμο Ωρωπού και την Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, την αιγίδα  οργάνωσης σύσκεψης Αυτοδιοικητικών -  Παραγωγικών - Συνδικαλιστικών – Επιστημονικών  και Μαζικών Φορέων  της Περιοχής και των δύο Νομών για την συγκρότηση Αγωνιστικού Μετώπου,  με σκοπό την διεκδίκηση του δίκαιου αιτήματος.

4.Συγκροτεί Μόνιμη Επιτροπή Αιρετών στην Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας για την παρακολούθηση,  καταγραφή, εξέταση λύσεων , διαμόρφωση Περιφερειακής Πολιτικής και αντιμετώπιση προβλημάτων που αφορούν την θαλάσσια ενδοπεριφερειακή αλλά και διαπεριφερειακή σύνδεση Εύβοιας και Ηπειρωτικής – Νησιωτικής χώρας, με την συμμετοχή κατά περίπτωση αντίστοιχα εκπροσώπων της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας  και των Περιφερειών Αττικής και Θεσσαλίας.
Περισσότερα:

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Όλοι οι διεφθαρμένοι στον ΣΥΡΙΖΑ είναι (*)

(*) του Άρη Δαβαράκη στο www.toportal.gr

Διαβάζω εδώ και εκεί, στα fb profiles και στο twitter, σε ενυπόγραφες και ανυπόγραφες «αναλύσεις», στα «συστημικά ΜΜΕ» όπως τα λένε και στα άλλα τα «ελεύθερα» μπλόγκς και sites -  παντού τελοσπάντων – πόσο ανησυχούν οι λογικοί άνθρωποι που ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μπροστά σε όλες τις δημοσκοπήσεις και κινδυνεύει η τόσο τακτική και νοικοκυρεμένη αγνή και παρθένα Ελλάς να πέσει στα χέρια του Τσίπρα και των συνεργατών του και να καταστραφεί. Το βασικό επιχείρημα είναι πως ο ΣΥΡΙΖΑ του 27% (plus) περιέχει όλο το παλιό και διεφθαρμένο ΠΑΣΟΚ συν όλα τα διεφθαρμένα κομμάτια όλων των άλλων κομμάτων, της Νέας Δημοκρατίας συμπεριλαμβανομένης. Από μία άποψη αυτό είναι μεγάλη παρηγοριά γιατί σημαίνει ότι όλα τα άλλα κόμματα έχουν επιτέλους καθαρθεί από τους βαρβάρους τους (αφού όλοι οι κακοί άνθρωποι, οι διαπλεκόμενοι, οι πουλημένοι, οι εκβιαστές  και οι Μαυρογιαλούροι συστεγάζονται πια στον ΣΥΡΙΖΑ).

Από μία άλλη άποψη όμως είναι μεγάλη τραγωδία γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ θα πάρει την πρωτιά στις επόμενες εκλογές και θα πάρει και το μπόνους των 50 βουλευτών (που οι δικοί του συνταγματολόγοι σκαρφίστηκαν για να μπορέσει να κυβερνήσει ενδεχομένως και αυτοδύναμος) και, Θεός φυλάξοι, αλλά η Ελλάδα θα περάσει μεγάλες δυσκολίες γιατί ο Τσίπρας τα έχει κάνει πλακάκια με την λέσχη Μπίλντερμπεργκ της λίμνης Κόμο και έχει σκοπό να τα ξεπουλήσει όλα φτηνά και άρον-άρον, να οργανωθεί με τις offshore του και διάφορες τράπεζες και funds παγκοσμίως και να εγκαθιδρύσει, παρέα με φίλους επιχειρηματίες, τραπεζίτες και, γενικά κεφαλαιούχους, μιαν ολιγαρχία του πλούτου, ή οποία, καταλαβαίνετε, θα λύνει και θα δένει και δεν θα δίνει λογαριασμό σε κανέναν.

Για μια χώρα μικρή και νοικοκυρεμένη σαν την σημερινή Ελλάδα που έχει καταφέρει να μείνει αλώβητη και από την παγκόσμια κρίση αλλά και από την παγκόσμια διαφθορά και την κρίση αξιών, το ενδεχόμενο να βγει ο ΣΥΡΙΖΑ πρώτο κόμμα και να κυβερνήσει ή να συγκυβερνήσει, είναι πραγματικά πολύ μεγάλη απειλή. Υπάρχουν σοβαροί πολιτικοί και οικονομικοί αναλυτές που εξηγούν πως μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να οδηγήσει την εύρωστη, μικρή, νοικοκυρεμένη Ελλάδα, ακόμα και στα πρόθυρα της χρεωκοπίας. Αυτό, σου λένε όσοι ξέρουν, μέχρι και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο μπορεί να εμπλέξει στα εσωτερικά της Ελλάδας. Και αν συμβεί αυτό τότε θα ανοίξουν οι πύλες και για όλους τους ισχυρούς της Ευρώπης να χώσουνε τη μύτη τους στα οικονομικά μας και, μέσω αυτών, να επιβάλλουν αυστηρά μέτρα και λιτότητα και ποιος ξέρει τι άλλο, προκειμένου να μας διαφθείρουν (πάντα σε στενή συνεργασία με «τον δικό τους», τον Τσίπρα). 

Εγώ από πολιτικά δεν ξέρω αλλά, σας το λέω, ανησυχώ πολύ. Έχω συνηθίσει να ζω σε μία πατρίδα μικρή αλλά τίμια και ευνομούμενη. Δεν μου αρέσουν τα μεγάλα ανοίγματα. Με τρομάζουν. Ο Τσίπρας θα φέρει λένε πολύ μεγάλη καταστροφή γιατί οι οικονομικές του θεωρίες και τα επενδυτικά του σχέδια είναι, πώς να το πω, μεγαλοπιασμένα – και αν πάει και μπλέξει με τους διεθνείς τοκογλύφους και αυτούς τους «οίκους αξιολόγησης» και όλη αυτή την φάρα του διεθνούς κεφαλαίου που δεν καταλαβαίνει τίποτα και μόνο λεφτά και κέρδη και ισχύ και δύναμη ονειρεύεται, πάει, χαθήκαμε. Δεν θέλει πολύ να μας πάρει και εμάς η κάτω βόλτα και να βρεθούμε να χρωστάμε παντού και να μας εκβιάζουνε. Το επόμενο βήμα είναι η ύφεση και η ανεργία και οι απολύσεις, οι περικοπές μισθών, η συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους – και άστα να πάνε

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Πρόστιμα για καθυστερήσεις λειτουργίας βιολογικών στην Ανατολική.Αττική (*)

(*) Από το: www.news247.gr
Οι νέες δημοτικές αρχές των Δήμων Μαραθώνα, Ραφήνας-Πικερμίου, Αρτέμιδας-Σπάτων έρχονται αντιμέτωπες με το ζήτημα της επιβολής προστίμων από την ΕΕ για παραβίαση της κοινοτικής οδηγίας για την διαχείριση λυμάτων καθώς έχουν παρέλθει όλες οι προθεσμίες για την κατασκευή και λειτουργία βιολογικών καθαρισμών και δικτύων αποχέτευσης στην Ανατολική Αττική.
Το πρόστιμο που έχει εισηγηθεί η ΕΕ σύμφωνα με Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΚΑ στις 20/11/2013.
Είναι  ύψους 47.462 ευρώ ανά ημέρα (συν εφάπαξ πρόστιμο  11,514 εκ ευρώ)  μέχρι την πλήρη συμμόρφωση των παραπάνω Δήμων, κάτι που σημαίνει περίπου 16,9 και πλέον εκατομμύρια ευρω κάθε χρόνο!
Δεδομένου μάλιστα ότι  απαιτούνται τουλάχιστον 3 και πλέον χρόνια για την ολοκλήρωση τέτοιων έργων, σημαίνει τουλάχιστον 50,5  εκατομμύρια ευρώ ( συν εφάπαξ 11,514 εκ ευρώ), δηλαδή συνολικά 62 εκ ευρώ πρόστιμα μόνο για την ερχόμενη πρώτη τριετία!
Μάλιστα βάσει πρόσφατης ΚΥΑ (ΦΕΚ 2113Β της 01-08-2014) το πρόστιμο αυτό προβλέπεται με απόφαση του ΥΠΕΣ να παρακρατηθεί από τις δόσεις των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων των Δήμων κάτι που θα οδηγήσει σε στάση πληρωμών τους δήμους με την μη καταβολή ακόμη και μισθοδοσίας μόνιμων υπαλλήλων ή θα μετακυλιστεί στους δημότες μέσω των ´ανταποδοτικών´τελών.
Διαβάστε περισσότερα στο: 

Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014

Προστιθέμενη αξία από την εισαγωγή σκουπιδιών στη Σουηδία

Η Σουηδία έχει φτάσει σε τέτοιο βαθμό αποτελεσματικότητας στη διαχείριση απορριμμάτων που πλέον εισάγει σκουπίδια από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. «Ένα αξιομνημόνευτο στατιστικό είναι ότι τρεις τόνοι απορριμμάτων περιέχουν την ίδια ενέργεια με ένα τόνο μαζούτ», δήλωσε ο Γκόραν Σκόγκλουντ, εκπρόσωπος μίας εκ των μεγαλύτερων ενεργειακών εταιρειών της Σουηδίας.
Διαβάστε περισσότερα:
http://www.naftemporiki.gr/story/853075/i-souidia-eisagei-skoupidia




Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014

Ο Επίκουρος για τις χαρές της ζωής

«Μια φορά υπάρχουμε, δεν υπάρχει τρόπος να υπάρξουμε δυο φορές και μάλλον δεν θα υπάρξουμε ξανά ποτέ. Κι εσύ που δεν εξουσιάζεις το αύριο, αναβάλλεις τη χαρά. Και η ζωή πάει χαμένη με τις αναβολές και ο καθένας πεθαίνει απασχολημένος».

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2014

Ο Αριστοτέλης για τη διαπαιδαγώγηση

«Καμιά ηθική αρετή δεν την έχουμε έμφυτη, δοσμένη από τη φύση, αλλά διαμορφώνεται στον άνθρωπο με τη συνήθεια, με την επανάληψη τέτοιας συμπεριφοράς».

Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Να θεσμοθετηθεί επιτέλους η καύση νεκρών στη χώρα μας.

Άνοιξε ο δρόμος για τη θεσμοθέτηση και στην Ελλάδα της καύσης νεκρών με τη δημιουργία αποτεφρωτήρων, με την τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης». Σύμφωνα με την τροπολογία δίνεται και η δυνατότητα στους Δήμους, που διαχειρίζονται τα κοιμητήρια, να ιδρύουν εντός των κοιμητηρίων μονάδες αποτέφρωσης οστών, ώστε να επιλυθούν προβλήματα που προκύπτουν μετά την εκταφή με την αναζήτηση χώρων φύλαξης των οστών. Σημειώνεται ότι με την συγκεκριμένη τροπολογία ορίζεται ότι για την αποτέφρωση των οστών θα πρέπει να «συντάσσεται ληξιαρχική πράξη εντός 60 ημερών από το θάνατο» ενώ θα πρέπει να έχει προσκομιστεί έγγραφη δήλωση ή σημείωμα του θανόντος ότι επιθυμούσε την αποτέφρωση της σορού του. Ενώ η αίτηση θα μπορεί να υπογραφεί από συζύγους,, συντρόφους με σύμφωνο συμβίωσης ή από συγγενείς 1ου και 2ου βαθμού.

Το πράσινο φως για την λειτουργία του πρώτου Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών (ΚΑΝ), είχε δώσει επί της ουσίας η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπογράφηκε από τα υπουργεία Περιβάλλοντος, Εσωτερικών και Υγείας στις 10/5/14. Με αυτή ρυθμίζονται τεχνικά θέματα όπως η διαδικασία αδειοδότησης, οι κανονισμοί και οι διαδικασίες αποτέφρωσης καθώς και η ασφάλεια των εγκαταστάσεων και του προσωπικού. Η χωροθέτηση των ΚΑΝ με προβλεπόμενους χώρους συναθροίσεως, περιβαλλοντικά και υγειονομικά κριτήρια λειτουργίας, γίνεται με τρόπο ώστε να τηρούνται οι οριακές τιμές εκπομπών αερίων ρύπων, όπως ορίζονται από την υπουργική απόφαση. Για τη χωροθέτηση και έναρξη λειτουργίας του πρώτου ΚΑΝ, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, θα ανακοινωθεί σύντομα η ακριβής θέση του. Ακολούθως, ο Δήμος στον οποίο θα ανήκει θα προχωρήσει στην προκήρυξη του έργου κατασκευής.

Οι δήμαρχοι Αθήνας και Θεσσαλονίκης Καμίνης και Μπουτάρης απο τον Ιούνη 2014 με κοινή τους δήλωση ζητούσαν: «Η κυβέρνηση οφείλει, επιτέλους, να ενσωματώσει στο Πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής που ψηφίζεται σήμερα, τη νομοθετική πρόταση, την οποία έχουν καταρτίσει κορυφαίοι νομικοί, και προβλέπει τη δυνατότητα χωροθέτησης αποτεφρωτηρίων νεκρών εκτός κοιμητηρίων, καθώς και την τακτοποίηση των διαδικασιών αδειοδοτήσεων μηχανολογικών εγκαταστάσεων».
«Με έκπληξη διαπιστώνουμε, για μία ακόμη φορά, ότι «αόρατες δυνάμεις» εμποδίζουν την προσαρμογή της χώρας μας στη διεθνή πραγματικότητα αλλά και τον σεβασμό των επιλογών του κάθε πολίτη. Η Ελλάδα δεν πρέπει να παραμένει ουραγός σε στοιχειώδη ζητήματα δικαιωμάτων»

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Το νέο "πόθεν έσχες", η δήλωση οικονομικών συμφερόντων και η διεύρυνση των υπόχρεων υποβολής

Με το πολυνομοσχέδιο προβλέπεται η διεύρυνση των υπόχρεων σε υποβολή δήλωση πόθεν έσχες. Ελπίζουμε αυτή η διεύρυνση και ο έλεγχος να είναι αποτελεσματικοί και ουσιαστικοί, ο τελευταίος να επικεντρώνεται όχι μόνο στο "έσχες" αλλά και στο 'Πόθεν".  
Ο νέος κατάλογος των υπόχρεων έχει ως εξής:
  1. Ο Πρωθυπουργός, οι Αρχηγοί των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Εθνικό ή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καθώς και όσων λαμβάνουν κρατική χρηματοδότηση, οι υπουργοί, οι αναπληρωτές υπουργοί και οι υφυπουργοί.
  2. Οι βουλευτές και οι ευρωβουλευτές.
  3. Όσοι διαχειρίζονται τα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων
  4. Οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς της Βουλής και της Γενικής Κυβέρνησης καθώς και οι υπάλληλοι ή σύμβουλοι ειδικών θέσεων και οι μετακλητοί υπάλληλοι, οι οποίοι τοποθετούνται από μονομελές ή συλλογικό κυβερνητικό όργανο.
  5. Ο διοικητής και οι υποδιοικητές της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ)
  6. Οι γενικοί γραμματείς των αποκεντρωμένων διοικήσεων, οι περιφερειάρχες, οι αντιπεριφερειάρχες, οι πρόεδροι και τα μέλη των περιφερειακών συμβουλίων, καθώς και οι προϊστάμενοι των γενικών διευθύνσεων και διευθύνσεων των περιφερειών.
  7. Οι δήμαρχοι, οι αντιδήμαρχοι, οι πρόεδροι και τα μέλη, τακτικά και αναπληρωματικά, των επιτροπών των Δήμων, οι πρόεδροι και τα μέλη, των δημοτικών συμβουλίων, οι πρόεδροι, οι διευθύνοντες σύμβουλοι και τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων και οι γενικοί διευθυντές των δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των αμιγών ή μεικτών δημοτικών επιχειρήσεων των ανωτέρω Ο.Τ.Α. και των συνδέσμων δήμων, καθώς καιοι προϊστάμενοι των γενικών διευθύνσεων και διευθύνσεων των Δήμων.
  8. Οι Πρόεδροι, οι αντιπρόεδροι, οι διοικητές, οι υποδιοικητές, τα εκτελεστικά μέλη, οι διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι και οι γενικοί διευθυντές νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών, καθώς και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται, τακτικώς, από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους ή τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος.
  9. Οι Πρόεδροι, τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη όλων των επιτροπών διαγωνισμών προμηθειών και παροχής υπηρεσιών των κρατικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων και των ενόπλων δυνάμεων, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται, τακτικώς, από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους ή τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, των δημόσιων επιχειρήσεων και των δημόσιων οργανισμών, εφόσον  υπερβαίνουν το ποσό των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ ανά διαγωνισμό, καθώς επίσης ο Γενικός Διευθυντής και Διευθυντές της Γενικής Διεύθυνσης Κρατικών Προμηθειών και οι κατέχοντες θέσεις προϊσταμένων οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου οργανικών μονάδων προμηθειών στο Δημόσιο και στα ανωτέρω νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, στις δημόσιες επιχειρήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς. Την ίδια υποχρέωση υπέχουν ο πρόεδρος και τα μέλη  όλων των επιτροπών διαγωνισμού έργων των ανωτέρω φορέων, οι οποίοι διέπονται από τις διατάξεις του ν. 1418/1984 (ΦΕΚ 23 Α') και του π.δ. 609/1985 (ΦΕΚ 223 Α'), εφόσον ο προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει τις τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ.
  10. Οι δικαστικοί και οι εισαγγελικοί λειτουργοί και τα μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
  11. Ο Διοικητής, οι υποδιοικητές, οι εντεταλμένοι σύμβουλοι και οι διευθυντές της Τράπεζας της Ελλάδος
  12. Οι πρόεδροι, οι αντιπρόεδροι, οι διευθύνοντες σύμβουλοι, οι διοικητές, οι υποδιοικητές, τα εκτελεστικά μέλη Δ.Σ. και οι γενικοί διευθυντές πιστωτικών ιδρυμάτων και χρηματοπιστωτικών οργανισμών καθώς και  επιχειρήσεων παροχής επενδυτικών υπηρεσιών.
  13. Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικά Χρηματιστήρια ΑΕ (ΕΧΑΕ) και οι κατέχοντες διευθυντική θέση στην εταιρία αυτή σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα οργανισμό της ή σύμφωνα με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου.
  14. Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των ελεγχόμενων από της Ελληνικά Χρηματιστήρια ΑΕ (ΕΧΑΕ) ανωνύμων εταιριών και οι κατέχοντες διευθυντική θέση στις εταιρίες αυτές σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα κανονισμό της εταιρίας ή σύμφωνα με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου.
  15. Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου κάθε άλλου φορέα οργανωμένης χρηματιστηριακής αγοράς που λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα και οι κατέχοντες διευθυντική θέση σε αυτόν σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα κανονισμό του ή σύμφωνα με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου.
  16. Οι ιδιοκτήτες, οι μέτοχοι, οι εταίροι, οι πρόεδροι, οι διευθύνοντες σύμβουλοι και τα μέλη του Δ.Σ., οι διαχειριστές, καθώς και οι γενικοί διευθυντές και οι διευθυντές ειδήσεων και ενημέρωσης κάθε μορφής επιχειρήσεων ή εταιρειών, που κατέχουν άδεια λειτουργίας ή εν γένει έχουν την εκμετάλλευση τηλεοπτικών σταθμών, ελεύθερης λήψης ή παροχής κάθε μορφής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, καθώς και ραδιοφωνικών σταθμών, όπως και των βασικών μετόχων αυτών.
  17. Οι ιδιοκτήτες, οι μέτοχοι, οι εταίροι, οι πρόεδροι, οι διευθύνοντες σύμβουλοι και τα μέλη του Δ.Σ., οι διαχειριστές, καθώς και οι γενικοί διευθυντές και οι διευθυντές ειδήσεων και ενημέρωσης κάθε μορφής επιχειρήσεων ή εταιρειών, που εκμεταλλεύονται διαδικτυακά ενημερωτικά μέσα ή εκδίδουν ημερήσια ή περιοδικά έντυπα πανελλήνιας ή τοπικής κυκλοφορίας, όπως και των βασικών μετόχων αυτών.
  18. Οι δημοσιογράφοι μέλη των οικείων ενώσεων συντακτών, καθώς και όσοι παρέχουν δημοσιογραφικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις έκδοσης εντύπων και σε ραδιοτηλεοπτικά ή διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης με σύμβαση εργασίας ή έργου.
  19. Οι ιατροί Διευθυντές και Συντονιστές Διευθυντές που υπηρετούν στα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), στα στρατιωτικά νοσοκομεία, σε πανεπιστημιακά νοσοκομεία, κλινικές και εργαστήρια, καθώς και στο Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (ΠΕΔΥ).
  20. Οι πρόεδροι, τα μέλη και οι προϊστάμενοι υπηρεσιακών μονάδων επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και Διεύθυνσης όλων των Ανεξάρτητων Αρχών, συμπεριλαμβανομένων των ανεξάρτητων διοικητικών και ρυθμιστικών Αρχών, της Επιτροπής Ανταγωνισμού, της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς καθώς και ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης και οι βοηθοί του.
  21. Οι Αρχηγοί, Υπαρχηγοί, διευθυντές κλάδων του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, των Γενικών Επιτελείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, οι δικαστικοί λειτουργοί του δικαστικού σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και ο Γενικός Διευθυντής και ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
  22. Οι αρχηγοί και οι υπαρχηγοί της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Πυροσβεστικού Σώματος.
  23. Το αστυνομικό προσωπικό, οι συνοριακοί φύλακες,  οι ειδικοί φρουροί  και το πολιτικό προσωπικό που υπηρετούν στην Ελληνική Αστυνομία, καθώς και το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος.
  24. Το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής καθώς και το πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου.
  25. Το προσωπικό της υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής.
  26. Οι Σωφρονιστικοί υπάλληλοι και οι εξωτερικοί φρουροί των καταστημάτων κράτησης.
  27. Οι προϊστάμενοι των Δασαρχείων και των Δασονομείων.
  28. Τα μέλη όλων των Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου του Δημοσίου, οι προϊστάμενοι οργανικών μονάδων οποιασδήποτε Υπηρεσίας Επιθεώρησης, Εσωτερικού Ελέγχου ή Εσωτερικών Υποθέσεων του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, καθώς και οι υπάλληλοι των φορέων αυτών που ασκούν οποιαδήποτε ελεγκτικά καθήκοντα.
  29. Οι Γενικοί Διευθυντές του Υπουργείου Οικονομικών, οι Προϊστάμενοι Διευθύνσεων των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.),των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων (Δ.Ε.Κ.) του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π.), του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.), οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων Ελέγχου και όλοι οι υπάλληλοι που υπηρετούν στα Τμήματα Έλεγχου των παραπάνω υπηρεσιών, καθώς και όλοι οι υπάλληλοι που ασκούν ελεγκτικά καθήκοντα και υπηρετούν στις υπηρεσίες  αυτές, ο Προϊστάμενος Διεύθυνσης της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης, οι Προϊστάμενοι Διευθύνσεων των Τελωνείων, οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων Γενικών Θεμάτων και Τελωνειακών Διαδικασιών των Τελωνείων, όλοι οι υπάλληλοι των Τελωνείων που ασκούν ελεγκτικά καθήκοντα, οι Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και Τμημάτων, καθώς και οι υπάλληλοι των Ελεγκτικών Υπηρεσιών Τελωνείων (ΕΛ.Υ.Τ.) και της Διεύθυνσης Παρακολούθησης και Ελέγχου Ανασταλτικών Καθεστώτων (ΔΙ.Π.Ε.Α.Κ). καθώς και οι Προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων των Κτηματικών Υπηρεσιών του Δημοσίου.
  30. Οι Προϊστάμενοι των Επιχειρησιακών Διευθύνσεων Ειδικών Υποθέσεων του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ), οι Προϊστάμενοι των Περιφερειακών Διευθύνσεων και Τμημάτων ελέγχου-δράσης αυτών, καθώς και  οι υπάλληλοι –ελεγκτές  που υπηρετούν στις παραπάνω υπηρεσίες.
  31. Οι προϊστάμενοι και οι υπάλληλοι των οργανικών μονάδων δόμησης οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
  32. Το προσωπικό της Ειδικής Γραμματείας Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, καθώς και οι Πρόεδροι, Διευθύνοντες Σύμβουλοι ή διαχειριστές των εταιριών του ιδιωτικού τομέα που μετέχουν σε τέτοιου είδους συμπράξεις.
  33. Ο Πρόεδρος και τα μέλη ΔΣ Αθλητικών Ομοσπονδιών και τα πρόσωπα που είναι μέλη Διοίκησης Αθλητικών Ανωνύμων Εταιριών (Α.Α.Ε.) ή Τμημάτων Αμειβομένων Αθλητών (Τ.Α.Α.) ή τους έχει ανατεθεί η διαχείριση Τ.Α.Α. ή είναι μέτοχοι Α.Α.Ε. με συνολικό ποσοστό μεγαλύτερο του 1% του μετοχικού της κεφαλαίου. Σε περίπτωση που το εν λόγω ποσοστό συμμετοχής ανήκει σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου ή εταιρία, η υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης βαρύνει τον πρόεδρο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου αυτών.
  34. Οι αξιολογημένοι διαιτητές, βοηθοί διαιτητές και παρατηρητές διαιτησίας πρωταθλημάτων επαγγελματικού αθλητισμού και όσοι μετέχουν στα αντίστοιχα όργανα ή τις επιτροπές διαιτησίας, καθώς και ο Πρόεδρος, τα μέλη της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού και οι αναπληρωτές αυτών.
    1. Οι πρόεδροι, διευθύνοντες σύμβουλοι, οι εντεταλμένοι σύμβουλοι και γενικοί διευθυντές των αναφερόμενων στις περιπτώσεις "ε" και "στ" της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 280 Α') όπως αυτές ισχύουν, νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, εφόσον τα νομικά αυτά πρόσωπα είναι φορείς ανάθεσης και εκτέλεσης δημόσιων έργων ή ανάθεσης και εκπόνησης μελετών δημόσιων έργων.
  35. Οι Προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ως και οι σύμφωνα με τα άρθρα 28 του π.δ/τος 609/1985 (ΦΕΚ 223 Α') και 15 του ν. 716/1977 (ΦΕΚ 205 Α') ασκούντες καθήκοντα επιβλεπόντων μηχανικών δημόσιων έργων και μελετών δημοσίων έργων. Οι κατέχοντες αντίστοιχες θέσεις στο Δημόσιο, στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, εφόσον κατά το νόμο ή τον οργανισμό του οικείου Υπουργείου ή του νομικού προσώπου έχουν αρμοδιότητες σχετικές με την ανάθεση δημόσιων έργων ή μελετών δημόσιων έργων ή ασκούν καθήκοντα επιβλεπόντων μηχανικών δημόσιων έργων ή μελετών.
  36. Ο Ιδιοκτήτης, οι Εταίροι, οι Βασικοί Μέτοχοι, τα μέλη οργάνου διοίκησης και τα διευθυντικά στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων που συνάπτουν δημόσιες συμβάσεις, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία έχουν τη μόνιμη κατοικία τους στην Ελλάδα και φέρουν οποιαδήποτε από τις ανωτέρω ιδιότητες σε αλλοδαπές επιχειρήσεις που συνάπτουν δημόσιες συμβάσεις.
  37. Τα μέλη και οι εισηγητές των γνωμοδοτικών επιτροπών, τα μέλη των οργάνων ελέγχου τα επιφορτισμένα με την εκταμίευση των ενισχύσεων όργανα, τα μέλη των οργάνων αξιολόγησης και εξέτασης των επενδυτικών σχεδίων, ελέγχου επενδύσεων και εκταμίευσης των παρεχόμενων ενισχύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
  38. Οι προϊστάμενοι των Διευθύνσεων Αλλοδαπών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
  39. Τα μέλη των Επιτροπών Εξετάσεων Υποψηφίων Οδηγών.
  40. Ο Πρόεδρος και τα μέλη του  Διοικητικού Συμβουλίου της Κοινωνίας της Πληροφορίας, οι Διευθυντές και οι Αναπληρωτές Διευθυντές των Επιχειρησιακών Μονάδων. Τα μέλη του Μητρώου Αξιολογητών Δράσεων Κρατικών Ενισχύσεων  και άλλοι εξωτερικοί συνεργάτες που έχουν  συμμετάσχει σε αξιολογήσεις, Γνωμοδοτικές Επιτροπές και Επιτροπές Προσφυγών Δράσεων Κρατικών Ενισχύσεων, οι Πρόεδροι και τα Μέλη Επιτροπών Αξιολόγησης Προσφορών κάθε βαθμού, καθώς και Επιτροπών Προσφυγών έργων Δημοσίου Τομέα, οι Πρόεδροι και τα Μέλη των επιτροπών Παρακολούθησης και Παραλαβής Έργων Δημοσίου Τομέα, οι Υπεύθυνοι Έργων Δημοσίου Τομέα και Δράσεων Κρατικών Ενισχύσεων.
  41. Οι προϊστάμενοι των Υπηρεσιών Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
  42. Οι προϊστάμενοι Διευθύνσεων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
  43. Ο πρόεδρος, τα μέλη και οι υπάλληλοι της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης.
  44. Ο πρόεδρος και οι διαχειριστές Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (Μ.Κ.Ο.) που επιχορηγούνται από το κράτος.
  45. Το προσωπικό του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ), του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) που ασκεί καθήκοντα ελεγκτικής μορφής ή χορήγησης αδειών κάθε μορφής και οι προϊστάμενοι των παραπάνω υπηρεσιών.
  46. Κάθε άλλο πρόσωπο για το οποίο προβλέπεται υποχρέωση υποβολής δήλωσης από ειδική διάταξη νόμου
Εκτός από το παραδοσιακό πόθεν έσχες το οποίο υπέβαλαν μέχρι σήμερα οι υπόχρεοι, θα υποβάλλεται και ένα καινούργιο έντυπο το οποίο καλείται δήλωση οικονομικών συμφερόντων και το οποίο περιλαμβάνει:

α) τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες
β) τη συμμετοχή τους στη διοίκηση πάσης φύσεως νομικών προσώπων και εταιριών, ενώσεων προσώπων και μη κυβερνητικών οργανώσεων
γ) οποιαδήποτε αμειβόμενη τακτική δραστηριότητα που αναλαμβάνουν παράλληλα
με την άσκηση των καθηκόντων τους, είτε ως υπάλληλοι, είτε ως αυτοαπασχολούμενοι
δ) οποιαδήποτε αμειβόμενη περιστασιακή δραστηριότητα (περιλαμβανομένων της συγγραφικής δραστηριότητας, του διδακτικού έργου ή της παροχής συμβουλών) που αναλαμβάνουν παράλληλα με την άσκηση των καθηκόντων τους, εάν η συνολική αμοιβή υπερβαίνει τα 5.000 Ευρώ ανά ημερολογιακό έτος,
ε) τη συμμετοχή σε εταιρεία ή σύμπραξη, όταν αυτή η συμμετοχή ενδέχεται να έχει επιπτώσεις στη δημόσια πολιτική, ή όταν δίνει στον υπόχρεο τη δυνατότητα σημαντικής επιρροής επί υποθέσεων της εν λόγω εταιρείας ή σύμπραξης,
στ) για την περίπτωση προσώπων που υπηρετούν σε αιρετή δημόσια θέση, οιαδήποτε οικονομική υποστήριξη από τρίτους, σε προσωπικό ή σε υλικούς πόρους, που χορηγείται σε συνάρτηση με τη δημόσια δραστηριότητά τους, με ένδειξη της ταυτότητας των τρίτων αυτών, εάν η συνολική αξία υπερβαίνει τα 3.000 Ευρώ.
η) οποιαδήποτε συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα που μπορεί να προκαλέσουν άμεση ή δυνητική σύγκρουση συμφερόντων σε σχέση με τα καθήκοντά τους. Ως σύγκρουση συμφερόντων νοείται η περίπτωση κατά την οποία υπόχρεος έχει προσωπικό συμφέρον που θα μπορούσε να επηρεάσει αθέμιτα την εκτέλεση των καθηκόντων του. Σύγκρουση συμφερόντων δεν υπάρχει στην περίπτωση που ο βουλευτής αντλεί κάποιο όφελος μόνο ως μέλος του γενικότερου κοινού ή μίας ευρύτερης κατηγορίας ατόμων.
Η δήλωση περιλαμβάνει τα συμφέροντα και δραστηριότητες των ανωτέρω περιπτώσεων που αφορούν στο προηγούμενο της υποβολής οικονομικό έτος. Η δήλωση υπογράφεται χωριστά από τον υπόχρεο ή τη σύζυγο για τα στοιχεία εκάστου.
Η δήλωση συντάσσεται σε ειδικό έντυπο, το περιεχόμενο του οποίου καθορίζεται με την απόφαση της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 3213/2003. 
  1. Στις περιπτώσεις που προβλέπεται κατά το νόμο δημοσιοποίηση των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης, μπορεί, υπό τους ίδιους όρους, να δημοσιοποιηθούν και στοιχεία των δηλώσεων οικονομικών συμφερόντων.
Το ερώτημα είναι ποιοι και πως θα ελέγχουν όλα τα παραπάνω, με τι ταχύτητα και αποτελεσματικότητα  και σε τι βάθος χρόνου.