Αειφόρος ανάπτυξη σημαίνει ότι οι ανάγκες της παρούσας γενιάς καλύπτονται χωρίς να υποθηκεύεται η ικανότητα των επόμενων γενεών να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες. Αποσκοπεί στη διασφάλιση της ικανότητας της γης να ευνοεί όλες της μορφές ζωής και βασίζεται στις αρχές της δημοκρατίας, της ισότητας των φύλων, της αλληλεγγύης, του κράτους δικαίου και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μεταξύ άλλων της ελευθερίας και της ισότητας ευκαιριών για όλους.
Κυριακή 24 Μαΐου 2015
Τρίτη 5 Μαΐου 2015
Δευτέρα 27 Απριλίου 2015
Ο Δημόκριτος για την ικανότητα
"Κάποιος χαρακτηρίζεται ικανός ή όχι, κρινόμενος όχι μόνο από τις πράξεις του, αλλά και από τις προθέσεις του "
(Απόσπασμα 68, Diels)
(Απόσπασμα 68, Diels)
Σάββατο 25 Απριλίου 2015
Ο Πλάτων για το μέτρο του λόγου και ο Μένανδρος για τη σωστή απόφαση και την απρονοησία
" Του λόγου μέτρον εστίν ούχ ο λέγων, αλλ' ο ακούων " (Στοβαίου Ανθολόγιον ΛΣΤ ΄, 22)
Μέτρο του λόγου δεν είναι ο ομιλών αλλά αυτός που ακούει
" Βουλής ορθής ουδέν ασφαλέστερον " (Μένανδρος, Γνώμαι μονόστιχοι)
Δεν υπάρχει κάτι πιο ασφαλές από τη σωστή απόφαση
" Προπέτεια πολλοίς εστίν αιτία κακών " (Μένανδρος, Γνώμαι μονόστιχοι)
Η απρονοησία για πολλούς είναι αιτία συμφορών
Μέτρο του λόγου δεν είναι ο ομιλών αλλά αυτός που ακούει
" Βουλής ορθής ουδέν ασφαλέστερον " (Μένανδρος, Γνώμαι μονόστιχοι)
Δεν υπάρχει κάτι πιο ασφαλές από τη σωστή απόφαση
" Προπέτεια πολλοίς εστίν αιτία κακών " (Μένανδρος, Γνώμαι μονόστιχοι)
Η απρονοησία για πολλούς είναι αιτία συμφορών
Παρασκευή 24 Απριλίου 2015
Ο Ισοκράτης για τους "αμνήμονες" ενόχους
Από όλους τους ανθρώπους οι πιο κακοί και άξιοι της μεγαλύτερης τιμωρίας είναι εκείνοι που για όσα είναι οι ίδιοι ένοχοι, τολμούν να κατηγορούν για αυτά τους άλλους (Περί Αντιδόσεως, 14)
Ο Αισχύλος για τις διαπραγματεύσεις
" Μέμνησο δ' είκειν " (Ικέτιδες, 202)
Έχε στο νου σου να υποχωρείς
Έχε στο νου σου να υποχωρείς
Ο Ισοκράτης για τους διορισμούς
" Να διορίζεις υπεύθυνους για όσα εσύ δεν κάνεις, τέτοιους ανθρώπους για τους οποίους αναλαμβάνεις εσύ ο ίδιος τις ευθύνες για όσα εκείνοι κάνουν " (Στοβαίου Ανθολόγιο ΜΗ, 29)
Ο Σοφοκλής για την επίδραση των ανεγκέφαλων στους άλλους
" Σκαιοίσι πολλοίς εις σοφός διόλλυται " (Αποσπάσματα)
Μέσα στους άξεστους χάνεται και ο σοφός
Μέσα στους άξεστους χάνεται και ο σοφός
Ο Πλούταρχος για τα υλικά αγαθά
" Ουκ εν τη κτήσει των αγαθών αλλ' εν τη χρήσει το μέγ' εστί " (Ηθικά 337, D)
Το σημαντικότερο δεν είναι η απόκτηση αλλά η χρήση των αγαθών
Το σημαντικότερο δεν είναι η απόκτηση αλλά η χρήση των αγαθών
Τετάρτη 22 Απριλίου 2015
Ο Slavoj Zizek για την ανθρώπινη ελευθερία
¨ Το ριζοσπαστικό απρόοπτο που διακρίνεται στην προανθρώπινη φύση (είναι σαφές από την κβαντοφυσική ότι υπάρχουν στοιχεία της υλικής φύσης του κόσμου που δεν καταλαβαίνουμε) συνδέεται με το χάσμα ή το "κενό" στην ανθρώπινη φύση το οποίο αντιπροσωπεύει την ανθρώπινη ελευθερία "
(Γεφυρώνοντας το κενό στο Προβλέψεις, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2000)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)