Οι άλλες 4 είναι: Κέντρα ναυτιλιακών οικονομικών και δικαίου (Maritime Finance & Law), Κέντρα Ναυτιλιακής τεχνολογίας (Maritime Technology), Κέντρα λιμανιών και logistics (Ports & Logistics Services), και Ελκυστικότητα και ανταγωνιστικότητα (Attractiveness & Competitiveness). Η σύνθεση των πέντε προαναφερθεισών κατηγοριών ορίζει το γενικό αποτέλεσμα του καθορισμού των μεγαλύτερων κέντρων θαλασσίων μεταφορών στο κόσμο.
Ενώ ο Πειραιάς / Αθήνα διακρίνεται στην κατηγορία «Ναυτιλιακά Κέντρα» γιατί είναι έδρα της μεγαλύτερης ναυτιλίας του κόσμου στις υπόλοιπες κατηγορίες υστερεί σημαντικά. .
Στην κατηγορία "Κέντρα ναυτιλιακών οικονομικών και δικαίου" (την πρώτη θέση έχει το Λονδίνο) βρίσκεται στην 13η θέση, κυρίως της ύπαρξης σημαντικού δανειακού χαρτοφυλακίου από τις ελληνικές και ξένες εγκατεστημένες στην Ελλάδα τράπεζες, πολλών δικηγορικών εταιρειών ναυτικού δικαίου.
Στις άλλες τρεις κατηγορίες βρίσκεται εκτός 15άδας και σε πολύ μεγαλύτερη μεγάλη απόσταση από την κορυφή, καθώς ούτε μεγάλο παγκόσμιο κέντρο διακίνησης φορτίων είναι - παρά τη βελτίωση της θέσης του Πειραιά - ούτε η χώρα έχει αναπτύξει καινοτόμες τεχνολογίες, ούτε αυτές αξιοποιούνται συνολικά απο το κλάδο και βέβαια υστερεί στο ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Η Σιγκαπούρη διατηρεί τη θέση της ως ο κορυφαίος θαλάσσιος κόμβος στον κόσμο. Διακρίνεται και στις 5 κατηγορίες καθώς οι στρατηγικές επενδύσεις της πόλης στην καινοτομία και τον πράσινο μετασχηματισμό επιβεβαιώνουν τη θέση της ως παγκόσμιας δύναμης στη ναυτιλία.
Το προηγούμενο έτος οι πέντε κορυφαίες πόλεις είχαν έναν συνδυασμό τριών ασιατικών και δύο ευρωπαϊκών πόλεων, αλλά φέτος τρεις Ευρωπαϊκές πόλεις συμμετέχουν στη πεντάδα και δύο πόλεις είναι από την Ασία. Το Ρότερνταμ και το Λονδίνο συνεχίζουν να διατηρούν τη δεύτερη και τρίτη θέση παγκόσμια. Η Σαγκάη παραμένει στην τέταρτη θέση, ενώ το Όσλο είναι η νέα ευρωπαίκή συμμετοχή στη πέμπτη θέση. Σε αυτή τη συνολική κατάταξη ο Πειραιάς / Αθήνα καταλαμβάνει τη 35η θέση.
1 σχόλιο:
"Οι 574 εταιρείες διαχείρισης πλοίων σε Πειραιά και Αθήνα έχουν υπό την εμπορική ή/και λειτουργική διαχείρισή τους αθροιστικά 5.222 πλοία χωρητικότητας σχεδόν 443 εκατ. dwt. Σε κάθε επιχείρηση αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 9,1 πλοία.
-Το 56% των εταιρειών (321) είναι μικρού μεγέθους και διαχειρίζονται έως και πέντε πλοία.
-Το 29% των εταιρειών (168) είναι μεσαίου μεγέθους και διαχειρίζονται στόλους που αποτελούνται από έξι έως δεκαπέντε πλοία.
-Μεγάλους στόλους με περισσότερα από 15 πλοία διαχειρίζονται 85 εταιρείες, δηλαδή το 15% του συνολικού αριθμού". (βλ.https://www.ot.gr/2024/06/05/naytilia/pontoporos/poseidonia-2024-574-etaireies-me-edra-tin-athina-kai-ton-peiraia-diaxeirizontai-synolika-5-222-ploia-pinakas/ )
Δημοσίευση σχολίου