Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2008

ΙΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ (*)

(*) Ανακοίνωση του Πανευβοϊκού Συλλόγου 'Ανθρωπος-Ελπίδα-Πολιτισμός"
Σήμερα είναι ημέρα υπενθύμισης της ύπαρξης συνανθρώπων μας που πάσχουν από κάποια αναπηρία. Είναι η ημέρας που θα πρέπει όλοι οι ευαισθητοποιημένοι και ενεργοί πολίτες της πατρίδας μας να δράσουν με στόχο το δικαίωμα στην ίση συμμετοχή των Ατόμων με Αναπηρία στη Ζωή.Είναι ανάγκη να υπάρξει ένας πραγματικός κοινωνικός διάλογος και στο Νομό μας που θα αποτελέσει το εφαλτήριο για πραγματικές και ουσιαστικές αποφάσεις υπέρ των ατόμων με αναπηρία ώστε να δώσουμε τέλος στην διακριτική μεταχείριση που υφίστανται και συνήθως τους βάλλει σ΄ένα αδιέξοδο καθεστώς έγκλειστου.Η βελτίωση της καθημερινότητα τους πρέπει να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο , είναι ανάγκη να εισακουστούν τα σοβαρά αιτήματα τους .Δεν είναι μόνο η ύπαρξη νομοθετημάτων για την καταπολέμηση των διακρίσεων , συχνά βιώνουμε την ανεπάρκεια και την αναποτελεσματικότητα των μέτρων που έχουν ληφθεί.Μέσα από την φιλόξενη ιστοσελίδα σας κάνουμε έκκληση προς όλους να πλαισιώσετε τον αγώνα και τις προσπάθειες μας για βελτίωση των συνθηκών των Α.με.Α .Επιδίωξη μας είναι το Δικαίωμα στην πρόσβαση στο φυσικό περιβάλλον, στην πληροφόρηση και την επικοινωνία, στην εκπαίδευση, στην απασχόληση στην οικογενειακή ζωή και την προσωπική ακεραιότητα των Α.με.Α, στον πολιτισμό, στην αναψυχή και τον αθλητισμό.Πιστεύουμε ότι όλα είναι με την συμμετοχή όλων μας.

ΑΠΟΥΣΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

"Τα αποτελέσματα των ελέγχων που διενεργούν οι εθνικές αρχές αφήνουν να εννοηθεί απουσία κατάλληλων συστημάτων σχεδιασμού και διαχείρισης των επικίνδυνων αποβλήτων", απαντά ο Επίτροπος Περιβάλλοντος κ. Δήμας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΝ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Δ. Παπαδημούλη όσον αφορά την πορεία των ερευνών για τις επιπτώσεις της μόλυνσης του Ασωπού ποταμού στην ευρύτερη περιοχή.
Ο κ. Δήμας, στην απάντησή του στον Έλληνα Ευρωβουλευτή, τονίζει ότι η "Επιτροπή θα συνεχίσει να αξιολογεί τις πληροφορίες και θα λάβει κάθε αναγκαίο μέτρο, κινώντας όταν χρειάζεται διαδικασία επί παραβάσει, ώστε να διασφαλίσει την τήρηση των διατάξεων του περιβαλλοντικού δικαίου των ΕΚ". Ταυτόχρονα επισημαίνει ότι, όσον αφορά το ζήτημα της διαχείρισης αποβλήτων, "η Επιτροπή έχει ήδη κινήσει κατά της Ελλάδας οριζόντια διαδικασία επί παραβάσει ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (C-286/08) ". Ακόμη, στην ερώτηση του Ευρωβουλευτή για τη δυνατότητα συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση των όποιων πρωτοβουλιών διάσωσης του ποταμού, ο Επίτροπος Περιβάλλοντος απαντά θετικά, διευκρινίζοντας ότι " η χρηματοδότηση διαφόρων έργων αποκατάστασης του περιβάλλοντος ή βελτίωσης της διαχείρισης των λυμάτων συμπεριλαμβάνεται στα διάφορα επιχειρησιακά προγράμματα της νέας περιόδου προγραμματισμού 2007-2013, πέραν της χρηματοδότησης μελετών παρακολούθησης της ρύπανσης των υδάτων".
Σύμφωνα με απαντήσεις της Επιτροπής σε προηγούμενες σχετικές ερωτήσεις του κ. Δ. Παπαδημούλη (Ε 4904/07, και παρόμοια Ε 5602/07, Ε 5920/07) σχετικά με την ανίχνευση χρωμίου στον Ασωπό ποταμό και στο πόσιμο νερό στις περιοχές των Οινοφύτων και της Χασιάς, η Κομισιόν ξεκίνησε με δική της πρωτοβουλία σχετική έρευνα και ζήτησε πληροφορίες από τις ελληνικές αρχές προκειμένου να ελέγξει την τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νομοθεσία της ΕΕ για το περιβάλλον. Πράγματι, οι ελληνικές αρχές κοινοποίησαν στην Επιτροπή επικαιροποιημένες πληροφορίες από τις οποίες προέκυψε ότι οι βιομηχανικές μονάδες που λειτουργούν στην ευρύτερη περιφέρεια (Αττική και Βοιωτία) υποβάλλονται σε καθεστώς αδειοδότησης, ωστόσο, η Κομισιόν δε θεώρησε τα μέτρα αυτά επαρκή για την προστασία του περιβάλλοντος και την αποκατάσταση του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής.
Ο κ. Δήμας ενημέρωσε ακόμη ότι "όσον αφορά το ενδεχόμενο χρηματοδοτικής υποστήριξης σχετικών βελτιωτικών μέτρων, εναπόκειται στις ελληνικές αρχές να υποβάλουν σχέδια έργων βελτίωσης της διαχείρισης των υδάτινων πόρων κατά τη διάρκεια του κύκλου προγραμματισμού". Διευκρίνισε, μάλιστα, πως "η συγχρηματοδότηση τέτοιου είδους έργων μπορεί να υπαχθεί είτε στο τομεακό επιχειρησιακό πρόγραμμα "Περιβάλλον και αειφόρος ανάπτυξη" είτε στα αντίστοιχα περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα." Σημειώνεται, ότι στα πλαίσια της υλοποίησης των ανωτέρω προγραμμάτων στον ελλαδικό χώρο έχει προβλεφτεί κονδύλιο 1,3 περίπου δισεκατομμυρίων ευρώ που θα διατεθεί στον άξονα προτεραιότητας "Προστασία και διαχείριση των υδάτινων πόρων", με στόχο την προστασία της ποιότητας των υδάτινων πόρων από απορρίψεις λυμάτων και την επαρκή υδροδότηση εκτενών κατοικημένων περιοχών.

ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ?

Και άλλες φωτο από την ίδια εκπομπή.


Η ΒΕΝΕΤΙΑ ΣΗΜΕΡΑ (*)




(*) Ευχαριστούμε το "Συμβαίνει τώρα" της ΕΡΤ για τις φωτογραφίες και το CReSIS για το χάρτη.
Σίγουρα το ότι η Βενετία είναι κτισμένη πάνω σε δεκάδες νησάκια, ότι στη περιοχή υπάρχουν μεγάλες υπόγειες και υπέργειες απορροές υδάτων, ότι έχει συμβεί και στο παρελθόν και ότι επικρατούν έκτακτα καιρικά φαινόμενα είναι μερικές λογικές εξηγήσεις. Όμως το πρόβλημα παραμένει, η Βενετία είναι ούτως ή άλλως καταδικασμένη. Οικονομικά αποδεκτή τεχνική λύση για την αντιμετώπιση του θέματος δεν υπάρχει. Ο Μπερλουσκόνι και το Βατικανό δεν μπορούν να βοηθήσουν. Απλά είναι μια περιοχή υπό βύθιση. Ισως πιο γρήγορα από κάποιες άλλες..............

ΡΥΠΑΝΣΗ ΑΣΩΠΟΥ: ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΣΕ 15 ΜΗΝΕΣ?

¨...Ας μην αφήσουμε το μέλλον μας στα χέρια ανεύθυνων. Ας προσπαθήσουμε να το δημιουργήσουμε εμείς με τους κατάλληλους όρους και προϋποθέσεις, με τον αγώνα μας, τη δουλειά μας και την αγάπη για το τόπο μας. Η γνώση, το δίκιο, η λογική είναι με τη δική μας πλευρά...."
Περισσότερα: http://asopossos.files.wordpress.com/2008/12/asopos-oropos1.pdf

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008

Η ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ

Απώλειες αρκετών εκατομμυρίων θέσεων εργασίας σε όλο τον πλανήτη, πάνω από 100.000 στην Ελλάδα, είναι οι δυσοίωνες προβλέψεις διεθνών οργανισμών για τις επιπτώσεις της παγκόσμιας ύφεσης το χρόνο που έρχεται.
Στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, οι απολύσεις πλήττουν κατά προτεραιότητα τους νέους που εργάζονται χωρίς σημαντική εξειδίκευση. Αυτή η πλουπληθής ομάδα εργαζομένων συνήθως δεν έχει συμβάσεις αορίστου χρόνου και δουλεύει με μορφές ελαστικής απασχόλησης, συχνά μάλιστα ως ενοικιαζόμενοι εργαζόμενοι. Δηλαδή απολύονται χωρίς αποζημίωση, μόλις λήξει η σύμβασή τους. Κι αν τύχει και είναι διορισμένοι, έχουν λίγα χρόνια εργασίας και απολύονται με μικρή αποζημίωση.
Οι νέοι εργαζόμενοι, στη μεγάλη τους πλειονότητα με επισφαλή εργασία, πολλοί ανασφάλιστοι ή με το μπλοκάκι, ασφαλιζόμενοι με τη μέθοδο της αυτασφάλισης, βρίσκονται μακριά από το επίσημο συνδικαλιστικό δίκτυο, που, τουλάχιστον στη χώρα μας, η δύναμή του στηρίζεται ολοένα και περισσότερο στο μόνιμο προσωπικό του Δημοσίου.
Προϋπόθεση για να αναπτυχθούν αποτελεσματικές αντιστάσεις (και όχι κινητοποιήσεις - ρουτίνα) είναι τα συνδικάτα να εργαστούν σε βάθος ώστε να κατορθώσουν να εκπροσωπήσουν κατά προτεραιότητα και με αμείωτη αποφασιστικότητα τους χιλιάδες νέους, οι οποίοι βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ εργασίας και ανεργίας, όταν δεν βουλιάζουν στην παρατεταμένη ανεργία.
Η συνδικαλιστική εκπροσώπηση των νέων είναι αναγκαία για την αναζωογόνηση της δημοκρατίας, για να αποκτήσει κοινωνικό περιεχόμενο η πολιτική, να ζωντανέψουν οι αντιπροσωπευτικοί θεσμοί και να δημιουργηθεί από τα κάτω, με όρους κινήματος, πίεση ώστε η οικονομική κρίση να δημιουργήσει τους όρους για ένα νέο πολιτικό σχέδιο αειφόρου ανάπτυξης της κοινωνίας μας.

ΤΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

• Η νέα Οδηγία 2006/38, που τροποποιεί την Οδηγία 1999/62, τέθηκε σε ισχύ από την 10 Ιουνίου 2008 και διέπει τα συστήματα χρέωσης των διοδίων που επιβάλλονται, σε οποιοδήποτε τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Στην περίπτωση της Ελλάδας, η εθνική οδός Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων (ΠΑΘΕ) υπάγεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο και επομένως πρέπει να ικανοποιεί ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως αυτά ορίζονται, σε σχετική απόφαση (Απόφαση αριθ. 1692/96 περί των κοινοτικών προσανατολισμών για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών). Πιο συγκεκριμένα, «Το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο αποτελείται από υφιστάμενους, νέους ή προς διευθέτηση αυτοκινητοδρόμους και οδούς υψηλής ποιότητας… Το δίκτυο εξασφαλίζει στους χρήστες υψηλό και ομοιόμορφο επίπεδο υπηρεσιών, άνεσης και ασφάλειας ενώ ταυτόχρονα χαρακτηρίζεται από συνέχεια. …» Σε καμία περίπτωση όμως ο δρόμος Σχηματάρι - Χαλκίδα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί υψηλής ποιότητας. Διόδια όμως εισπράττονται χρόνια τώρα..............
• Σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, το σύστημα επιβολής τελών για τη χρήση των οδικών υποδομών βασίζεται στην αρχή «ο χρήστης πληρώνει», που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να πληρώνουν για τις υποδομές που απολαμβάνουν τη στιγμή που καταβάλουν το αντίτιμο. Στην Ελλάδα έχει γίνει πλέον πάγια τακτική, οι χρήστες να απολαμβάνουν κακής ποιότητας υποδομές και να πληρώνουν για έργα που θα ολοκληρωθούν χρόνια αργότερα και σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν ξεκινήσει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, πάλι ο δρόμος Σχηματάρι - Χαλκίδα.
• Σύμφωνα με την Οδηγία 1999/62 και την μετέπειτα Οδηγία 2006/38, που την τροποποιεί, για τον καθορισμό του ύψους των διοδίων λαμβάνεται υπόψη το κόστος κατασκευής, λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης υποδομών. Τα έσοδα, δε, από τα διόδια θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση της συγκεκριμένης υποδομής και για τον τομέα των μεταφορών στο σύνολό του, με στόχο την ισόρροπη και αειφόρο ανάπτυξη των δικτύων μεταφοράς. Αντίθετα με τα παραπάνω, είναι γνωστό ότι έσοδα από τα διόδια χρησιμοποιούνται και σε έργα που δεν έχουν σχέση με την βελτίωση του οδικού δικτύου. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις τα έσοδα από την είσπραξη των διοδίων δεν πηγαίνουν για τις συγκεκριμένες υποδομές, αφού εταιρείες που τις εκμεταλλεύονται έχουν ως συμβατικό καθήκον την δημιουργία άλλου αυτοκινητοδρόμου σε άλλη περιοχή της χώρας.

ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ

Ο Δήμος Βόλου ενώνεται με τους Δήμους Νέας Αγχιάλου, Ιωλκού, Αγριάς, Πορταριάς, Νέας Ιωνίας, Αρτέμιδας και Αισωνίας και την Κοινότητα Μακρινίτσης για τη δημιουργία του Δήμου Βόλου με έδρα το Βόλο.
Η έκταση του νέου Δήμου είναι 387.14 τ.χλμ και ο πληθυσμός του 141675 κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή της ΕΣΥΕ του 2001.

ΔΗΜΟΣ ΤΑΝΑΓΡΑΣ

Ο Δήμος Τανάγρας ενώθηκε με τους Δήμους Δερβενοχωρίων, Σχηματαρίου και Οινοφύτων για τη δημιουργία του Δήμου Τανάγρας με έδρα το Σχηματάρι (www.schimatari.gr)

Η έκταση του νέου Δήμου είναι 457.94 τ.χλμ και ο πληθυσμός του 18.427 άτομα, με 9.699 άνδρες και 8.728 γυναίκες (απογραφή 2021). 
Παρατηρείται σημαντική μείωση πληθυσμού σε σύγκριση με το 2001, που ήταν 22.615 κάτ.

ΔΗΜΟΣ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ

Ο Δήμος Ορχομενού ενώνεται με το Δήμο Ακραιφνίας για τη δημιουργία του Δήμου Ορχομενού με έδρα τον Ορχομενό. Η έκταση του νέου Δήμου είναι 436.41 τ.χλμ και ο πληθυσμός του 13962 κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή της ΕΣΥΕ του 2001.