Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Ασωπός: υπάρχει ελπίδα! 3-5 Ιουνίου (Πλαταιές-Οινόφυτα-Ωρωπός)

Το Κέντρο Ελικώνας σε συνεργασία με Εθελοντικές Δυνάμεις Σχηματαρίου – ΕΔΥΣ, Ινστιτούτο Αειφόρου Ανάπτυξης και πολιτισμού, Πολιτιστικό και Πνευματικό Κέντρο Δηλεσίου, Πολιτιστικός και Περιβαλλοντικός Σύλλογος Αγ.Θωμά, Πολιτιστικός Σύλλογος Λουτουφίου, ‘‘ΩΕΡΟΗ’’ Πολιτιστικός Σύλλογος Πλαταιών, Πολίτες για την Αειφορία, Σύλλογο πολιτιστικής Ανάπτυξης Λάϊος, Βιοζώ, Ομοσπονδία Συλλόγων Ωρωπού, με την υποστήριξη των δήμων Θηβαίων και Ωρωπού, με την Αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής , της Περιφέρειας Αττικής - Περιφερικής ενότητας Ανατολικής Αττικής και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος – Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας, σχεδιάζουν στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, 3, 4 και 5 Ιουνίου σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων, που θα πραγματοποιηθεί από τις πηγές ως την εκβολή του ποταμού Ασωπού. Ο Ασωπός ήταν ο Θεός των ποταμών, λατρευόταν για τα καθαρά του νερά και θεωρούνταν πατέρας των λαών που ζούσαν στις όχθες του. Εδώ και χρόνια συντελείται ένα οικολογικό έγκλημα. Τόνοι βιομηχανικών λυμάτων διοχετεύονται κάθε χρόνο στα νερά του Ασωπού. Προεδρικό Διάταγμα του 1969 χαρακτήριζε τον Ασωπό αγωγό παροχέτευσης επεξεργασμένων λυμάτων εργοστασίων. Σήμερα, 42 χρόνια αργότερα, εκατοντάδες επιχειρήσεις εξακολουθούν να ρίχνουν τα λύματά τους στο ποτάμι χωρίς καμιά επεξεργασία. Χημικές αναλύσεις δείχνουν ότι τα νερά του περιέχουν δηλητήρια σε ποσότητα μεγαλύτερη από τα όρια που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Ολόκληρος ο υδροφόρος ορίζοντας της περιοχής έχει μολυνθεί, υποβαθμίζοντας σημαντικά την ποιότητα του πόσιμου νερού και των καλλιεργήσιμων εκτάσεων. Η αγροτική παραγωγή της περιοχής έχει πληγεί. Πέρσι το καλοκαίρι οργανώσαμε ένα τριήμερο αφιερωμένο στον ποταμό. Πήραμε το πρώτο ελπιδοφόρο μήνυμα. Το ΥΠΕΚΑ αποχαρακτήρισε τον Ασωπό από Αγωγό Βιομηχανικών Λημμάτων. Φέτος επιδιώκουμε να διακοπεί άμεσα η μόλυνση του ποταμού Ασωπού. Να κάνουμε πράξη την απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο αποχαρακτήρισε τον Ασωπό από Αγωγό Βιομηχανικών Λημμάτων, κλείνοντας στη πηγή, τους παράνομους αγωγούς. Οργανώνουμε συζητήσεις, δράσεις , εκδηλώσεις κάθε μέρα και σε διαφορετικό μέρος δίπλα στο ποτάμι: 3 Ιουνίου στις Πλαταιές – αρχαιολογικό χώρο Πλαταιών 4 Ιουνίου στα Οινόφυτα – στο εξωκκλήσι του Αγίου Θωμά 5 Ιουνίου στον Ωρωπό – εκβολή του ποταμού. Ας γίνουν οι ίδιες μας οι πράξεις μέρος της λύσης του προβλήματος. Για τον Ασωπό υπάρχει ελπίδα, είμαστε όλοι Εμείς. Θα είμαστε όλοι εκεί, γιατί ο αγώνας για τη σωτηρία του Ασωπού είναι υπόθεση όλων μας. Ο Ασωπός πρέπει να ξαναπάρει το σκήπτρο του Θεού των Ποταμών και του Καθαρού Νερού, όπως του αρμόζει.

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Ο Βαγγέλης Αποστόλου για τη διαχείριση του ΕΣΠΑ και τη δασοπροστασία

Δύο από τα βασικά θέματα που απασχόλησαν τη Τετάρτη 25/05/2011 το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας ήταν η διαχείριση του ΕΣΠΑ και η οργάνωση της φετινής δασοπυροπροστασίας . Βέβαια η Γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας , που ασκεί τουλάχιστον μέχρι σήμερα τις σχετικές αρμοδιότητες , δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να παραβρεθεί. Αυτό όμως που βγήκε από τη σχετική συζήτηση ήταν όχι μόνον η χαμηλή αλλά και η παράτυπη , μάλιστα σε βάρος της Εύβοιας , απορρόφηση του ΕΣΠΑ και η έλλειψη του σωστού σχεδιασμού και της απαραίτητης χρηματοδότησης της δασοπροστασίας . Η κατάσταση που διαμορφώνεται για τα συγκεκριμένα θέματα στη χώρα μας φαίνεται στα δύο συνημμένα πρόσφατα άρθρα μου , που δημοσιεύτηκαν το πρώτο στη Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία της 22/05/2011 και το δεύτερο στην Ελευθεροτυπία της 24/05/2011 : Ανέτοιμο το σύστημα δασοπροστασίας Μπήκαμε ήδη στην αντιπυρική περίοδο μιας χρονιάς που αναμένεται αρκετά δύσκολη για δύο επιπλέον λόγους , ο ένας είναι η αυξημένη συσσώρευση καύσιμης ύλης λόγω των έντονων ανοιξιάτικων βροχών κι ο άλλος οι αντιδράσεις που προκύπτουν από τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων σύνταξης των δασικών χαρτών. Αν δε σ΄ αυτά προσθέσουμε την έλλειψη σωστού σχεδιασμού , τη μειωμένη χρηματοδότηση και τη καθυστέρηση στη πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού τότε εύκολα μπορούμε να φαντασθούμε τι θα συμβεί το φετινό καλοκαίρι…εκτός αν μας λυπηθεί ο θεός Αίολος (!!!) Ειδικότερα : - Δεν έγινε καμιά αξιόλογη αλλαγή στο τρόπο αντιμετώπισης των πυρκαγιών σε επίπεδο υπηρεσιών και οργάνωσης . Η καταστολή θα γίνεται και πάλι αποκλειστικά από τη Πυροσβεστική Υπηρεσία με βάση τα δικά της , στατικού και στρατοκρατικού χαρακτήρα , σχέδια επέμβασης , ενώ η Δασική Υπηρεσία που ασχολείται με το σπουδαιότερο σκέλος της δασοπροστασίας , τη πρόληψη και γνωρίζει όλες τις παραμέτρους που επηρεάζουν τις δασικές πυρκαγιές , θα απουσιάζει. - Δεν εξασφάλισε τις απαραίτητες πιστώσεις . Τα συνολικά διαθέσιμα κονδύλια για τη πρόληψη θα είναι , με πρόσχημα τη δημοσιονομική κρίση , κατά πολύ μικρότερα αυτών του 2010 και δεν θα μπορούν να καλύψουν ούτε τις ανάγκες των ΟΤΑ για τη προστασία των περιαστικών δασών. Η κατάσταση είναι το ίδιο άσχημη και στο τομέα της καταστολής ,όπου οι επιπτώσεις των μειωμένων πιστώσεων είναι ορατές από τώρα , αφού τα μισά πυροσβεστικά αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα και δεκάδες οχήματα είναι ακινητοποιημένα. - Δεν προχώρησε στην ενδυνάμωση του στελεχικού δυναμικού της Δασικής Υπηρεσίας. Δεν είναι δυνατόν με το υπάρχον προσωπικό , που δεν επαρκεί ούτε για τις τρέχουσες διοικητικού χαρακτήρα υποθέσεις ,να σχεδιασθούν τα απαραίτητα αντιπυρικά σχέδια πρόληψης , πόσο μάλλον όταν αυτή τη περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη και το ουσιαστικότερο έργο της προστασίας των δασών, η σύνταξη των δασικών χαρτών κι ούτε βεβαίως να υπηρετηθούν από έκτακτο προσωπικό που μόλις χθες ανακοινώθηκε ότι θα προσληφθεί . Η αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών αποτελεί μια διαδικασία που απαιτεί την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων αρκεί οι ρόλοι τους να είναι συμπληρωματικοί αλλά και σαφείς . Πρέπει επιτέλους να καταλάβει η κυβέρνηση ότι η πυροπροστασία και η δασοπυρόσβεση αποτελούν δυο διαφορετικές αλλά συμπληρωματικές συνιστώσες ενός ζητήματος ,της διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών, που για να είναι αποτελεσματική απαιτεί τη συνύπαρξη και των δύο παραπάνω υπηρεσιών. Δεν μπορεί ο Δασάρχης , ο διαχειριστής του φυσικού δασικού οικοσυστήματος , να παρακολουθεί ως θεατής τη καταστροφή του . Παράλληλα βέβαια πρέπει , στα πλαίσια ενός εθνικού σχεδίου δασοπροστασίας να υπάρξουν : - Χωροταξικός κατά περιοχή σχεδιασμός που ανάλογα με το είδος της βλάστησης , τις πιέσεις που ασκούνται στα δάση αλλά και τις τοπικές ιδιαιτερότητες ( ανάγλυφο ,μικροκλίμα κ.λ.π.) να προτείνει τις απαραίτητες υποδομές σε μέσα και προσωπικό , ώστε να καθίστανται αποτελεσματικές τόσο η πρόληψη όσο και η καταστολή . - Οργάνωση του άμεσου εντοπισμού έναρξης των πυρκαγιών και της έγκαιρης επέμβασης . Η συνολική παρακολούθηση του δασικού οικοσυστήματος μέσω εφαρμογής των κατάλληλων συστημάτων πληροφορικής είναι πλέον εφικτή και προς αυτή τη κατεύθυνση έχουν πολλές προτάσεις κατατεθεί που μπορούν να αξιοποιηθούν. Η επέμβαση μέσα σε 10 λεπτά επιτρέπει την αντιμετώπιση της φωτιάς πριν πάρει διαστάσεις . Γι αυτό χρειάζεται όχι μόνο να υπάρξει μια σωστή κατανομή των δυνάμεων πυρόσβεσης αλλά και συμμετοχή όλων όσων ασχολούνται καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους με το δάσος , δηλαδή των δασεργατών ,των κτηνοτρόφων καθώς και των κατοίκων των ορεινών και των δασικών περιοχών . - Ουσιαστική παρουσία της τοπικής αυτοδιοίκησης και του εθελοντικού κινήματος . Να συμμετέχουν από κοινού στα κατά τόπους συντονιστικά όργανα και να αναλαμβάνουν συγκεκριμένο ρόλο στη διαχείριση των πυρκαγιών , μια και γνωρίζουν πολύ καλά τα περιαστικά δάση . O Καλλικράτης πνίγηκε στο ξεκίνημά του Συμπληρώνεται σε λίγες ημέρες το πρώτο εξάμηνο λειτουργίας του «Καλλικράτη» κι ο απολογισμός είναι θλιβερός και για τα δύο επίπεδα αυτοδιοίκησης. Η μεν αιρετή περιφέρεια φόρεσε το καπέλο των γενικών διοικήσεων , η δε πρωτοβάθμια οδηγείται στην επιτήρηση ενός άλλου μνημονίου- προγράμματος εξυγίανσης. Η άσκηση , τη μεταβατική περίοδο, πολλών αρμοδιοτήτων της περιφέρειας από τις αποκεντρωμένες διοικήσεις έστειλε ένα σαφές μήνυμα προς τους νέους-μικρούς πρωθυπουργούς κατά τη κυβέρνηση-περιφερειάρχες: «Οι διορισμένοι εντολοδόχοι της κεντρικής εξουσίας θα αποφασίζουν για όλα τα ζωτικά θέματα της περιφέρειάς σας.» Μάλιστα ένας εξ αυτών , ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής κ. Λιακόπουλος υπέγραφε μέχρι πρόσφατα και ως Περιφερειάρχης. Και φαίνεται ότι το μήνυμα ελήφθη, αφού η βασικότερη αρμοδιότητα , αυτή του περιφερειακού αναπτυξιακού σχεδιασμού και της υλοποίησης του ΕΣΠΑ δεν μεταφέρεται στην περιφέρεια , παραμένει στη δικαιοδοσία της κεντρικής εξουσίας και των περιφερειακών της οργάνων. Βέβαια η Κυβέρνηση για να διασκεδάσει τις αντιδράσεις επέλεξε τη τακτική της ισορροπίας υποσχόμενη « ότι η διαχείριση του ΕΣΠΑ θα πρέπει να γίνεται από κοινού με τους εκλεγμένους περιφερειάρχες» και τα κατάφερε (!) Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του αιρετού Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχου Περγαντά , ο οποίος ενώ με την αρ. 126/27-01-2011 επιστολή του προς τη γενική γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας κ. Γερακούδη αντέδρασε στην προσπάθεια καπελώματός του : « σας ενημερώνω ότι … θα ασκήσω απολύτως τα καθήκοντα που απορρέουν από τη θέση μου ως αιρετού » στη συνέχεια απεδέχθη την από κοινού , μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου , λειτουργία . Όλες αυτές οι τακτικές ρίχνουν απλώς στάχτη στα μάτια και δικαιώνουν όλους όσους πρόβλεψαν ότι οι Γενικές Διοικήσεις θα λειτουργούν ως το μακρύ χέρι της κεντρικής εξουσίας .Μένει να δούμε αν οι αιρετοί περιφερειάρχες θα θυμίζουν συνεχώς και με πολλούς τρόπους στους κομισάριους γενικούς ότι… απλά είναι διορισμένοι και σύντομα θα καταργηθούν. Η οικονομική κατάσταση της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης είναι τραγική. Είναι μεγάλος ο αριθμός των δήμων που δεν μπορούν να καταβάλλουν ούτε τα δεδουλευμένα των εργαζομένων τους, αφού ακόμη και η δόση-δωδεκατημόριο της κρατικής επιχορήγησης τους χορηγείται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση . Πολλά αναπτυξιακά και επενδυτικά έργα του χώρου έχουν μπλοκάρει ή παραμένουν ημιτελή γιατί έχουν παρακρατηθεί θεσμοθετημένοι πόροι, όπως δύο δόσεις της ΣΑΤΑ 2010 , αλλά και γιατί δεν υπάρχει κανένα φως για το πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ ύψους 4 δις . Ταυτόχρονα βέβαια έχει ξεκινήσει για τη περίοδο 2011-2013 μια περικοπή της τάξης των 3 δις ευρώ που είναι πολύ πιθανό με την ανακοίνωση των νέων μέτρων να ανέβει στα 4 δις . Τη κατάσταση επιδεινώνει και η πρόσφατη απόφαση της Κυβέρνησης για «εξυγίανση» σε 58 δήμους που το συνολικό τους χρέος ξεπερνά το 100% των εσόδων τους. Πρόκειται για μια απόφαση που δημιουργεί επιπλέον και πολλά προβλήματα συνοχής στους διευρυμένους δήμους-ο αλληλοσπαραγμός για το ποιος φταίει περισσότερο και ποιος θα σταλεί στον εισαγγελέα κυριαρχεί στα δημοτικά συμβούλια αυτή τη περίοδο-αλλά και εισάγει και στο χώρο της αυτοδιοίκησης διαδικασίες λογικές μνημονίου . Γιατί μπορεί να υπάρχουν προβλήματα οικονομικής κακοδιαχείρισης και σπατάλης στους δήμους αλλά απέχουν πολύ από αυτά που αναφέρονται στη κεντρική πολιτική σκηνή. Δυστυχώς ότι οι ελπίδες που γέννησε ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» για τη διοικητική ανασυγκρότηση και την αποκέντρωση χάθηκαν οριστικά ,αφού πλέον κι αυτός έχει , με ευθύνες πρωτίστως της κεντρικής εξουσίας , καταστεί μέρος της βαριάς κρίσης που μαστίζει το πολιτικό και διοικητικό σκηνικό της χώρας.

Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Η κρίση ως ευκαιρία ανατροπής του καθεστώτος (*)

(*) Της G700
Το καθεστώς δεν αποτελείται μόνο από τους κλέφτες πολιτικούς όπως πολύ βολικά το υπόλοιπο καθεστώς επιθυμεί να γίνει πιστευτό.
Οι ομάδες συμφερόντων που θίγονται από τις αναγκαστικές αλλαγές που η έφερε η χρεοκοπία είναι περισσότερες και πιο πολύπλοκες συνιστώντας ένα νομικά κατοχυρωμένο δίκτυο που εγκλωβίζει οποιαδήποτε απόπειρα αλλαγής.
Οι επαγγελματικές συντεχνίες (γεννήματα του μετεμφυλιακού αυταρχισμού),
οι κρατικοδίαιτες επιχειρηματικές ελίτ της υπερτιμολόγησης (γεννήματα της καραμανλικής σοσιαλμανίας),
οι συνδικαλιστικές συντεχνίες του κατεβασμένου διακόπτη και του χειρόφρενου (γεννήματα του πρώτου ΠαΣοΚ),
τα ΜΜΕ της κρατικής διαφήμισης και των δημοσίων έργων (γεννήματα της «βιαστικής» ιδιωτικοποίησης της τηλεόρασης),
ακόμα και οι αγρότες του καφενείου και των επιδοτήσεων (χαϊδεμένοι τόσο του ανδρεϊκού ΠαΣοΚ, όσο και της Β’ καραμανλικής ΝΔ)
είναι στυλοβάτες ενός ιδιότυπου καθεστώτος που απαιτεί ένα κράτος – νονό που προστατεύει συμφέροντα έναντι δικαιωμάτων, που παρέχει χρήμα σε ισχυρούς αντί να το αναδιανέμει κοινωνικά, που παρέχει υπερκοστολογημένες και κακές υπηρεσίες αντί να εγγυάται την ελεύθερη πρόσβαση σ’ αυτές. Το καθεστώς των μεγάλων και των μικρών συμφερόντων που ονομάστηκαν κεκτημένα δικαιώματα δεν δέχεται να θυσιάσει τίποτε από την ευμάρειά του προς όφελος της επιβίωσης των πιο αδύνατων!

Περισσότερα στο: http://g700.blogspot.com/

Περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την λειτουργία της ΛΑΡΚΟ (*)

(*) Του Δ. Δ. Σουφλέρη, δικηγόρου, προέδρου του ΔΣ του ΣΔΑΠΠΕ ΚΥΜΗΣ, μέλους του Δικτύου Αιγαίου

Η ΛΑΡΚΟ διαπράττει με τρεις τρόπους ρύπανση: η μία πραγματοποιείται στις περιοχές εξόρυξης, η δεύτερη στη θαλάσσια περιοχή του βόρειου ευβοϊκού όπου η εταιρεία εναποθέτει τη λεγόμενη «σκουριά» και η τρίτη στην Λάρυμνα, στο εργοστάσιό της.
Οι καταστροφές από την εξόρυξη είναι: κόψιμο χιλιάδων δέντρων, αποψίλωση δασών, τεράστιες ποσότητες μπάζων που καλύπτουν ολόκληρες πλαγιές, καταστροφή υδροφόρου ορίζοντα, διάνοιξη δρόμων για τα βαρέα οχήματα. Η εξόρυξη γίνεται μόνο επιφανειακά, με τη δημιουργία τεράστιων κρατήρων που σε βάθος μπορεί να ξεπερνούν και τα 200 μέτρα.
Ακόμη στην περιοχή εξόρυξης γίνεται και ο χημικός εμπλουτισμός του μεταλλεύματος, που είναι επίσης ρυπογόνος.
Στον Β. Ευβοϊκό εναποθέτει 1.500.000-2.000.000 τόνους σκουριάς κατ΄έτος.
Στην Λάρυμνα το εργοστάσιο παράγει αέριους ρύπους, μικροσωματίδια, σκουριά, υγρά απόβλητα, επιχωματώνει την θάλασσα και υγρότοπους, και καταστρέφει δάση της περιοχής και γεωργική γή.
Περισσότερα στο: http://www.eyploia.gr/images/eyploia/27/14-larko.pdf

Κυριακή 8 Μαΐου 2011

STOP στην ρύπανση του Ευβοϊκού - Κυριακή 15 Μάη στις 11 στην παραλία της Χαλκίδας

Ποιος αποφάσισε να μετατρέψει τον Ευβοϊκό Κόλπο σε χωματερή; Και γιατί οι αποφάσεις των ρυπαντών είναι πάντα πιο δυνατές από την καθολική επιθυμία για καθαρό περιβάλλον; Ίσως γιατί οι πρώτοι για τα συμφέροντά τους σηκώνονται πολύ νωρίτερα από τον καναπέ. Ίσως γιατί οι πολλοί δεν έχουμε καταλάβει ότι η ανοχή σημαίνει συνενοχή. Ως πότε η σωτηρία του πλανήτη θα επαφίεται στους λίγους "τρελούς", που αφήνουν τη σπιτική θαλπωρή για να φωνάζουν με τις ντουντούκες "στοπ στο έγκλημα", να εναντιωθούν στα ΜΑΤ και να εισπνέουν δακρυγόνα;
Ναι, ο Ευβοικός χρειάζεται πολύ αυτούς τους "τρελούς", όμως το κίνημα για να σταματήσει τους ρυπαντές χρειάζεται περισσότερους "τρελούς"...
Την Κυριακή 15 Μάη στις 11 το πρωί στην παραλία της Χαλκίδας οργανώνεται εκδήλωση-διαμαρτυρία για τη λύτρωση του πολύπαθου Ευβοϊκού Κόλπου,
Ας είμαστε εκεί!
...
Δυστυχώς....ο Ευβοϊκός Κόλπος έχει γίνει ο αποδέκτης τοξικών και οργανικών λυμάτων, με αποτέλεσμα να οδηγείται ραγδαία σε περιβαλλοντική κατάρρευση, αν δεν είναι ήδη πλέον πολύ αργά. Τα ποτάμια που εκβάλλουν στον Ευβοϊκό Κόλπο, ο Ασωπός, ο Λήλαντας και ο Μεσσάπιος έχουν ρυπανθεί με τοξικές ουσίες, εξασθενές χρώμιο και σοβαρούς οργανικούς ρυπαντές.
Ο Ευβοϊκός Κόλπος δέχεται τοξικούς ρύπους μεγάλων βιομηχανικών μονάδων των Οινοφύτων και της περιοχής Χαλκίδας και μεγάλους όγκους οργανικών ρύπων από τις χοιροτροφικές, πτηνοτροφικές μανάδες και τα σφαγεία της Κεντρικής Εύβοιας.
Σε όλα αυτά τα ρυπαντικά φορτία, προστίθενται σταθερά εδώ και δεκαετίες κάθε χρόνο πάνω από 1,5 εκατ. τόνοι τοξική σκουριά από το εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ (Λάρυμνα). Εδώ και δεκαετίες κατά παράβαση κάθε περιβαλλοντικής νομοθεσίας, η κεντρική εξουσία δίνει την άδεια στη ΛΑΡΚΟ, να αποθέτει την τοξική σκουριά στο βυθό του Ευβοϊκού Κόλπου. Η επιφάνεια που έχει δημιουργηθεί στον πυθμένα του Κόλπου είναι πάνω από είκοσι (20) τετραγωνικά χιλιόμετρα (!) και 2,5 μέτρα πάχος (!)
Από επίσημη έκθεση του ΕΛΚΕΘΑ (Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών) :
• Η περιοχή κύριας απόθεσης της σκωρίας υπολογίζεται σε περίπου 20 km2
• Το μέγιστο πάχος της σκωρίας είναι 2,5 μέτρα και εντοπίζεται στο βόρειο τμήμα του Ευβοϊκού Κόλπου.
• Από συγκριτικά στοιχεία(1992-2004) προκύπτει πολλαπλασιασμός του πάχους της σκωρίας και σημαντική αύξηση της έκτασής της ιδιαίτερα προς νότο.

Δεν φτάνει λοιπόν που η ΛΑΡΚΟ είναι η αποκλειστική υπεύθυνη για την ρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα της Κεντρικής Εύβοιας με βαρέα μέταλλα και ει

δικότερα με το καρκινογόνο εξασθενές χρώμιο, θα συνεχίζει να ρυπαίνει και τον Ευβοϊκό Κόλπο με τόνους σκουριά κάθε χρόνο με την άδεια της επίσημης πολιτείας ;
Έτσι ο Ευβοϊκός Κόλπος μετατρέπεται σε μια περιοχή που μέρα με την μέρα αργοπεθαίνει. Ο υδροφόρος ορίζοντας της Κεντρικής Εύβοιας μέρα με την μέρα αχρηστεύεται από βαρέα μέταλλα και εξασθενές χρώμιο. Τα χωράφια της Μεσσαπίας και της γύρω περιοχής μετατρέπονται σε γη χωρίς καμιά παραγωγική αξία. Ήδη δεκάδες χιλιάδες αγρότες της Μεσσαπίας και της γύρω περιοχής γεύονται τις πρώτες επιπτώσεις της ρύπανσης της γης τους από τη ΛΑΡΚΟ, από τη μεγάλη μείωση της ζήτησης των αγροτικών προϊόντων της Μεσσαπίας στις αγορές. Τα ψάρια του Ευβοϊκού σύμφωνα με επιβεβαιωμένες μελέτες έχουν μεγάλες περιεκτικότητες σε βαρέα μέταλλα.
Ένα τεράστιο περιβαλλοντικό έγκλημα όχι μόνο παραμένει ατιμώρητο αλλά οι αρμόδιοι Κυβερνώντες αδειοδοτούν τον θύτη να συνεχίζει τη ρύπανση. Όμως και η τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, συνένοχα σιωπά. Γιατί ; Οι πολίτες εξέλεξαν δημοτικούς και περιφερειακούς άρχοντες, όχι για να κάνουν «πλάτες» στην κεντρική εξουσία, αλλά για να σταθούν δίπλα στις αγωνίες και στα προβλήματα της κοινωνίας και μαζί με τους πολίτες να αγωνιστούν κατά της ρύπανσης. Σε κάθε περίπτωση βέβαια η ενεργή συμμετοχή των πολιτών μέσα από άμεσες δημοκρατικές διαδικασίες συμμετοχής είναι η ικανή και αναγκαία συνθήκη για να αποτρέψουμε την περιβαλλοντική καταστροφή της περιοχής μας.
Τελικά μήπως ως τοπική κοινωνία πρέπει να επανεξετάσουμε το ισοζύγιο της συνεισφοράς της ΛΑΡΚΟ στην οικονομία της περιοχής και της χώρας αν θέλετε και από την άλλη την περιβαλλοντική καταστροφή που έχει επιφέρει στην περιοχή μας ;
Μήπως αυτό το ισοζύγιο γίνεται επικίνδυνα αρνητικό για την υγεία μας, την ίδια τη ζωή μας και το μέλλον του τόπου μας ;
Μήπως ήρθε η ώρα να σκεφθούμε και να διαλέξουμε ανάμεσα σε μια απασχόληση σε κάποιες δεκάδες ή και εκατοντάδες θέσεις εργασίας και την μελλοντική ερήμωση της περιοχής μας ;
Για την αλιεία ζητούμε, σύμφωνα και με αυτά που αγωνίζονται και πολλοί ερασιτέχνες αλλά και επαγγελματίες αλιείς :
Να σταματήσουν την αλιεία τα βαρέα μηχανήματα (μηχανότρατες) στον Ευβοϊκό. Να μειωθεί ο χρόνος αλιείας των γρι-γρι και τα αγκυροβόλια να ανασύρονται και όχι να κόβονται. Ο Ευβοϊκός Κόλπος να ανακηρυχθεί –τουλάχιστον για ένα διάστημα- σε ένα θαλάσσιο καταφύγιο προς όφελος της προστασίας και αναπαραγωγής των ιχθυαλιευμάτων και της ποσοτικής και ποιοτικής αύξησής τους.
• ΝΑ σταματήσει εδώ και τώρα η ρύπανση του Ευβοϊκού από όλους του ρυπαντές του !
• ΝΑ σταματήσει εδώ και τώρα η ΛΑΡΚΟ να ρίχνει την τοξική σκουριά στον Ευβοϊκό Κόλπο !
• Να σταματήσει εδώ και τώρα η ΛΑΡΚΟ να ρυπαίνει αλλιώς να κλείσει !
Περισσότερα στο: http://www.biozo.gr/node/476

Κυριακή 24 Απριλίου 2011

Ο Πλούταρχος και ο Αισχύλος για το σωστό timing

" 'Έχει κίνδυνο η ακαιρία μέγαν" (Ηθικά, 68, D) - Ότι δεν γίνεται τη σωστή στιγμή είναι πολύ επικίνδυνο

" Ούκ άκαιρα λέγειν " (Προμηθεύς Δεσμώτης 1036) - Να λες αυτό που πρέπει στην ώρα του


Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ (κατά Δημοσθένη - 4ος αιώνας π.Χ)

Οι ελληνικές πόλεις νοσούν.
Οι πολιτευόμενοι και διαχειριστές των κοινών δωροδοκούνται και εξαγοράζονται. Κι όσο για τη μεγάλη μάζα των πολιτών, είτε δεν αντιλαμβάνονται τα όσα διαπράττουν οι κυβερνώντες, είτε τα αντιλαμβάνονται αλλά δεν αντιδρούν, βυθισμένοι όπως είναι στην ραστώνη και την άνεση της καθημερινότητας.
Από τούτη την αρρώστια έχουν προσβληθεί παντού οι πάντες - απλώς ο καθένας τρέφει την ψευδαίσθηση ότι η συμφορά δεν θα χτυπήσει τη δική του πόρτα, αλλά θα διασφαλίσει τα δικά του συμφέροντα εκμεταλλευόμενος τους κινδύνους των άλλων.
Με αποτέλεσμα, οι λαοί να χάνουν την ελευθερία τους λόγω υπερβολικής και αντίθετης προς τις επιταγές των καιρών ραθυμίας, ενώ οι προεστοί, που πίστευαν ότι ξεπουλούν τα πάντα εκτός από τους εαυτούς τους, αντιλαμβάνονται τώρα ότι το πρώτο πράγμα που εκχώρησαν ήταν ο εαυτός τους.

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Δήμοι της Μαγνησίας που σχετίζονται με τον Ευβοϊκό


Ρωτάτε γιατί σχετίζουμε τον Ευβοϊκό με τον Παγασητικό και κάποιους απο τους Δήμους της Μαγνησίας
Δεν γίνεται γιατί έτσι μας αρέσει, αλλά γιατί υπάρχουν σοβαροί λόγοι. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε μερικούς από αυτούς...

Πριν από 21 χρόνια παρουσιάστηκε μια σημαντική εργασία του καθηγητή Υδραυλικών Έργων του Πανεπιστημίου Θράκης Νικόλαου Κωτσοβίνου για τη ρύπανση του Ευβοϊκού. Ολόκληρη η παρουσίαση βρίσκεται στην έκδοση της Εταιρείας Ευβοϊκών Σπουδών «Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο: Η πόλη της Χαλκίδας», Αθήνα 1990, ISBN: 960-220-080-4
Από τότε μέχρι σήμερα τα ρεύματα του Ευρίπου άλλαξαν φορά πάνω από 30.000 φορές μεταφέροντας από βορρά προς νότο και αντίστροφα εκατομμύρια κυβικά μέτρα θαλασσινού νερού εμπλουτισμένου με βαρέα μέταλλα και άλλες ρυπογόνες ουσίες. Κυβερνήσεις, Νομάρχες και Δημοτικοί άρχοντες ήλθαν και παρήλθαν, ελάχιστα όμως μέτρα πάρθηκαν για την προστασία του Ευβοϊκού, του Μαλιακού και του Παγασητικού από τη ρύπανση που από τότε καθορίζεται ότι οφείλεται στην έντονη βιομηχανική δραστηριότητα, την αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων, τα αστικά λύματα, την εξόρυξη, μεταφορά και φόρτωση διαφόρων προϊόντων.
Μερικά από τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης, που παραμένουν δυστυχώς και σήμερα επίκαιρα είναι τα παρακάτω:
· Με τις ευμενέστερες προϋποθέσεις τα νερά του Βόρειου Ευβοϊκού χρειάζονται 5 χρόνια για να αντικατασταθούν από νερά του Αιγαίου.
· Άλλα 4,5 χρόνια περίπου χρειάζονται τα νερά του Βορείου Ευβοϊκού για να ανταλλαγούν με τα νερά του Νότιου Ευβοϊκού.
· Υπάρχει συστηματική μεταφορά της ρύπανσης από το Βόρειο Ευβοϊκό στο Νότιο.
· Ολόκληρη η ρύπανση του Μαλιακού μεταφέρεται στον Βόρειο Ευβοϊκό κάθε χρόνο και ταυτόχρονα όλη η ρύπανση του Παγασητικού μεταφέρεται στον Βόρειο Ευβοϊκό κάθε τρία χρόνια. (βλ.Σχήμα)
· Στον Ευβοϊκό μεταφέρεται ακόμη και ρύπανση από τη Μαύρη Θάλασσα, τα νερά της οποίας έχουν μικρότερη αλατότητα από του Αιγαίου (30% έναντι 39%)
· Ο ρυθμός διασποράς των ρυπαντών στον Ευβοϊκό είναι μια αργή διαδικασία που συμπληρώνεται από την ακόμα αργότερη ανταλλαγή νερών μεταξύ Ευβοϊκού και Αιγαίου.
· Ο μέσος χρόνος παραμονής των ρυπαντών (δηλαδή ο χρόνος που απαιτείται για να απομακρυνθεί το 99% της ποσότητας που ρίφθηκε) είναι της τάξεως των 50 ετών.

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

27 νέοι Δήμοι σχετίζονται με τον Ευβοϊκό και οι 23 βρέχονται απο αυτόν !

Η θάλασσα αυτή που δημιουργήθηκε πριν απο κάποιες χιλιάδες χρόνια από την ανύψωση των υδάτων του παγκόσμιου ωκεανού και έχει το μοναδικό φαινόμενο της περιοδικής ροής των υδάτων της (φαινόμενο Ευρίπου) ενώνει γεωγραφικά και "οικοσυστηματικά" 27 Δήμους μεταξύ τους (με συνολικό πληθυσμό 736.943 κατ. το 2001 - σήμερα ο αριθμός αυτός σίγουρα είναι μεγαλύτερος), αλλά και τη Κεντρική Ελλάδα με την Εύβοια και το Αιγαίο.
Η πληθυσμιακή μόχλευση του Ευβοϊκού είναι πολύ πιο μεγάλη (λόγω της εγγύτητας με το πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας, αλλά και μεγάλες πόλεις της κεντρικής Ελλάδας), ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο και κατα τη διάρκεια αργιών κλπ

Θα μπορούσε να γίνει όχι μόνο γέφυρα επικοινωνίας αλλά και μοχλός αειφορίας για τους κατοίκους αυτών των περιοχών.
Ίσως θα μπορούσε να αποτελέσει και μια νεα Διοικητική περιφέρεια αφού οι παραπάνω δήμοι έχουν μεγάλους ιστορικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς δεσμούς.

Όμως υπάρχει ένα μεγάλο αλλά.........
Για όλη τη μεταπολιτευτική περίοδο ο Ευβοϊκός και οι κάτοικοί του, δεν γνώρισαν την ανάπτυξη που θα περίμενε κανείς υπολογίζοντας την θέση που κατέχει στο κέντρο της χώρας, την εγγύτητα με το πολεοδομικό συγκρότημα της ευρύτερης Αθήνας, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τη φυσική ομορφιά του. Αντ'αυτού γνώρισε την περιβαλλοντική υποβάθμιση, ρύπανση, άναρχη πολεοδομική "ανάπτυξη", ανθρωπογενείς καταστροφές και τόσα άλλα...
'Εμειναν οι υποσχέσεις, τα 'θα' και τα παραμύθια...
Όμως έχει ο καιρός γυρίσματα....

ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Τα νησιά των Σποράδων βρίσκονται στα βόρεια του Ευβοϊκού και έχουν 3 Δήμους, Σκιάθου (6160 κατ. το 2001), Σκοπέλου (4696 κατ. το 2001) και Αλλονήσου (2700 κατ. το 2001).
Εχουν συγκοινωνιακή σύνδεση με τη Θεσσαλία και τη Στερεά και οικονομικούς και κοινωνικούς δεσμούς με τις ίδιες περιοχές.
Εξετάζονται στο παρόν λόγω του μεγάλου ρόλου που έχουν για το οικοσύστημα και το φυσικό περιβάλλον του Ευβοϊκού

ΔΗΜΟΣ ΣΚΥΡΟΥ

Ο Δήμος Σκύρου παραμένει ως έχει στη νέα διοικητική διάρθρωση. Εχει πληθυσμό 2888 κατ. (απογρ.defacto 2011) έναντι 2601 κατ. το 2001.
Η κύρια ακτοπλοϊκή του σύνδεση είναι με το Δήμο Κύμης - Αλιβερίου. Όμως υπάρχει και αεροδρόμιο.
Έχει σημαντικές οικονομικές σχέσεις και κοινωνική διασύνδεση με την Εύβοια
Ο νόμιμος πληθυσμός το 2021 ήταν 3810 κάτοικοι

ΔΗΜΟΣ ΔΙΡΦΥΩΝ-ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ

Ο Δήμος Διρφύων ενώθηκε με το Δήμο Μεσσαπίων για τη δημιουργία του Δήμου Διρφύων - Μεσσαπίων με έδρα τα Ψαχνά.
Η έκταση του νέου Δήμου είναι 779.86 τ.χλμ. 

Απογραφή Πληθυσμού 2021: 15.435 κάτοικοι
Απογραφή Πληθυσμού 2011: 18.800 κάτοικοι

Νόμιμος πληθυσμός 2021: 19.803

Ταχυδρομικός Κώδικας: 34400, 34014
Σύντομος Κωδικός Τηλεφώνου: 22280
















Οι φωτό είναι ευγενική προσφορά του Βαγγέλη Μακρή








ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΥΣΤΟΥ

Ο Δήμος Καρύστου ενώνεται με τους Δήμους Στυρέων και Μαρμαρίου και την Κοινότητα Καφηρέως για τη δημιουργία του Δήμου Καρύστου με έδρα την Κάρυστο.
Η έκταση του νέου Δήμου είναι 672.43 τ.χλμ και ο πληθυσμός ήταν 14645 κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή της ΕΣΥΕ του 2001. 
Κατά την απογραφή του 2021 ο νόμιμος πληθυσμός ήταν 13,427
















Φωτο: Βαγγέλη Μακρή


ΔΗΜΟΣ ΚΥΜΗΣ-ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ

Ο Δήμος Κύμης ενώνεται με τους Δήμους Ταμιναίων, Κονιστρών, Αυλώνος και Δυστίων για τη δημιουργία του Δήμου Κύμης - Αλιβερίου με έδρα το Αλιβέρι και ιστορική έδρα την Κύμη.

Η έκταση του νέου Δήμου είναι 801.21 τ.χλμ και ο πληθυσμός του 33527 κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή της ΕΣΥΕ του 2001.

Κατά την απογραφή του 2021 ο νόμιμος πληθυσμός ήταν 33.573 κατ.













ΔΗΜΟΣ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ


Η Κοινότητα Σαρωνίδας ενώνεται με το Δήμο Καλυβίων Θορικού και τις Κοινότητες Κουβαρά, Παλαιάς Φωκαίας και Αναβύσσου για τη δημιουργία του Δήμου Σαρωνικού με έδρα τα Καλύβια Θορικού.
Η έκταση του νέου Δήμου είναι 133.43 τ.χλμ και ο πληθυσμός του 26320 κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή της ΕΣΥΕ του 2001.

ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ

Ο Δήμος Μαρκοπούλου Μεσογαίας παραμένει ως έχει με πληθυσμό 15608 κατ. σύμφωνα με την απογραφή του 2001

ΔΗΜΟΣ ΣΠΑΤΩΝ-ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ

Ο Δήμος Σπάτων - Λούτσας ενώνεται με το Δήμο Αρτέμιδος για τη δημιουργία του Δήμου Σπάτων - Αρτέμιδος με έδρα τα Σπάτα.
Η έκταση του νέου Δήμου είναι 73.95 τ.χλμ και ο πληθυσμός του 27594 κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή της ΕΣΥΕ του 2001.

ΔΗΜΟΣ ΝΟΤΙΟΥ ΠΗΛΙΟΥ

Ο Δήμος Αργαλαστής ενώνεται με τους Δήμους Αφετων, Σηπιάδος και Μηλεών και την Κοινότητα Τρικερίου για τη δημιουργία του Δήμου Νοτίου Πηλίου με έδρα την Αργαλαστή. Η έκταση του νέου Δήμου είναι 369.36 τ.χλμ και ο πληθυσμός του 11563 κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή της ΕΣΥΕ του 2001.

ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΥΡΟΥ

Ο Δήμος Αλμυρού ενώνεται με τους Δήμους Σούρπης και Πτελεού και την Κοινότητα Ανάβρας για τη δημιουργία του Δήμου Αλμυρού με έδρα τον Αλμυρό. Η έκταση του νέου Δήμου είναι 909.79 τ.χλμ και ο πληθυσμός του 21169 κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή της ΕΣΥΕ του 2001.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΩΡΩΠΟY (16/3/11) ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

Με συντριπτική πλειοψηφία ψηφίστηκε στις 16/3/2011 από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ωρωπού απόφαση με την οποία,
- Η Δημοτική Αρχή στηρίζει το αίτημα του κινήματος μας για την κατάργηση των διοδίων στην περιοχή μας.
- Στηρίζει το κίνημα της άρνησης πληρωμής διοδίων και θα το καλύψει και νομικά .
- Στηρίζει τον αγώνα των πολιτών με την άρνηση είσπραξης των προστίμων από αυτές τις παραβάσεις του ΚΟΚ και καταδικάζει τις προσπάθειες ποινικοποίησης των αγώνων του κινήματος.
- Αποφασίζει να αναλάβει πρωτοβουλίες για συναντήσεις και συσκέψεις και προβολή των αιτημάτων μας στο Ελληνικό και Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και σε κάθε αρμόδιο φορέα.
- Αποφασίζει να αναλάβει πρωτοβουλίες για την κοινή δράση μας με τους δήμους Διονύσου ,Κηφισιάς και Λυκόβρυσης- Πεύκης για την αποτροπή της εγκατάστασης και των νέων σταθμών διοδίων που προβλέπονται.

Τη στιγμή που τα δίκαια αιτήματά μας και ο αγώνας μας χαρακτηρίζονται παράνομα και ποινικοποιούνται (ΚΟΚ), ενώ η τροχαία χρίζεται υπάλληλος των εταιριών εκμετάλλευσης των εθνικών μας δρόμων, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου συμβάλλει θετικά στην πορεία του κινήματος μας, προασπίζοντας παράλληλα τα δικαιώματά μας.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΟΡΕΩΝ & ΚΑΤΟΙΚΩΝ Β.Α. ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Χαλκίδα - Αθήνα 6,5 ώρες ! (και άλλες μαρτυρίες ανώνυμων οδηγών)

Ήμουν από τις τυχερές άτυχες που βρέθηκα στην Εθνική οδό χθες το βράδυ. Γύριζα μετά από μία γεμάτη μέρα από την μακρινή Χαλκίδα.
Η διάρκεια του ταξιδιού μου ήταν 6 ½ ώρες. Ο λόγος της αργοπορίας παραμένει - και είμαι σίγουρη ότι έτσι θα παραμείνει - άγνωστος. Η χιονόπτωση δεν ήταν τόσο δυνατή ώστε να διακοπεί η κυκλοφορία. Κανένα φορτηγό δεν είχε διπλώσει στο δρόμο. Οι αλυσίδες δεν ήταν απαραίτητες. Οπότε ποιος ο λόγος της καθυστέρησης.;;;; Μάλιστα αναφέρθηκε ότι είχε σταματήσει η κυκλοφορία στην Εθνική από τις 8 μ.μ. Τότε γιατί δεν υπήρχε η Τροχαία να μας εμποδίσει στην συνέχεια του ταξιδιού μας; Γιατί δεν μας γύρισε πίσω;;;; Γιατί να υποστούμε όλη αυτή την ταλαιπωρία;;;
Ο μόνος ραδιοφωνικός σταθμός που προσπάθησε να μας ενημερώσει ήταν ο ΣΚΑΪ και γι'αυτό θα ήθελα να τον ευχαριστήσω ιδιαίτερα για την προσπάθεια του αυτή. Κάποια στιγμή ο αρμόδιος Υπουργός βγήκε να πει ότι αρμόδια για την ταλαιπωρία είναι η παραχωρητήριος εταιρία - νέος όρος που μάθαμε χθες. Τότε εμείς γιατί ψηφίζουμε τους πολιτικούς αφού δεν μας βοηθούν πουθενά;;; Είναι δυνατόν να ταλαιπωρούμαστε χωρίς λόγο και η απάντηση του να είναι δεν φταίμε εμείς, ζητούμε την κατανόηση σας;;
Ευθύνες από ποιον θα ζητηθούν;; Κάποια στιγμή θα πάρουμε απαντήσεις εμείς οι μικροί πολίτες αυτού του τόπου;;;
Έχουμε μία υποψία.. Μήπως ο λόγος της ταλαιπωρίας μας είναι να αλλάξει χέρια η Εθνική οδός;; Μήπως πραγματικά είμαστε τα πιόνια τους;;;
Διαβάστε και αυτό:
Ξεκίνησα από ένα χωριό πριν τον Βόλο στις 16:30. Ο καιρός ήταν κρύος αλλά δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα.
Κάπου έριχνε βροχή και κάπου χιόνι (πολύ ψιλό, δεν μπορούσε να το στρώσει). Μπήκαμε εύκολα στην εθνική δεν υπήρχε κίνηση και πηγαίναμε μία χαρά. Λίγο μποτιλιάρισμα υπήρχε πριν την Στυλίδα επειδή δεν υπήρχε τροχαία να δίνει προτεραιότητα στην εθνική αλλά τίποτα φοβερό. Είδαμε και δύο εκχιονιστικά τα οποία και προσπεράσαμε. Στην Τραγάνα πληρώσαμε τα διόδια και ρωτήσαμε για τον δρόμο που μας ενημέρωσαν ότι είναι ανοικτός και δεν υπάρχει πρόβλημα. Κι όμως λίγα χιλιόμετρα πριν τον Σείριο αρχίσαμε να πηγαίνουμε σημειωτόν. Όταν φτάσαμε ένα χιλιόμετρο πριν τον Σείριο τα πάντα είχαν κολλήσει. Δεν κουνιόταν ΤΙΠΟΤΑ. Το χιόνι έπεφτε και στα κάγκελα το είχε στρώσει με ύψος 2-3 εκατοστά. Ο δρόμος όμως ήταν χιονισμένος αλλά όχι παγωμένος. Η θερμοκρασία ήταν 3 ή 4 βαθμοί. Δεν υπήρχε πουθενά πάγος. Το μόνο εκχιονιστικό που είδαμε ήταν παρκαρισμένο στο πάρκινγκ του Σείριου στην πλευρά προς Λαμία!!!
Κανένας μας δεν κατάλαβε γιατί είχαμε σταματήσει. Βάλαμε αλυσίδες και μπήκαμε στον παράδρομο μετά από 1 ώρα περίπου και σταματήσαμε στον Σείριο για να ζεσταθούμε χωρίς να ξοδέψουμε όλη την βενζίνη που είχαμε. Ο παράδρομος που οδηγούσε στον Σείριο ήταν ΠΟΛΥ χιονισμένος και πάλι όμως όχι παγωμένος. Πήγαινες και χωρίς αλυσίδες, απλά εμείς φοβηθήκαμε.
Όταν τελικά είδαμε ότι ξεκίνησαν ξανά να κινούνται τα αυτοκίνητα (μετά από 4 με 5 ώρες συνολικά) πήγαμε στο αυτοκίνητο, βγάλαμε τις αλυσίδες (είχε σταματήσει να χιονίζει και ο δρόμος ήταν καθαρός χωρίς να έχει περάσει κάτι να τον καθαρίσει), και σε μία περίπου ώρα φτάσαμε στο σπίτι μας χωρίς άλλο πρόβλημα.
Το δικό μου συμπέρασμα είναι ότι η πολιτεία και η Νέα Οδός είναι παντελώς ΑΧΡΗΣΤΟΙ. Πανικοβλήθηκαν από χιόνι που δεν έπεφτε και από δρόμο που δεν πάγωνε. Κλείσανε μόνοι τους τον δρόμο για να βάλουν εκχιονιστικά να πάνε με αντίθετη φορά στην εθνική και να την καθαρίσουν. Δεν υπήρχε λόγος για κάτι τέτοιο. Θα μπορούσαν (ακόμα και αν ήθελε αλυσίδες για να κινηθείς) να αφήσουν έστω μία λωρίδα ανοικτή για να περνούν όσοι είχαν αλυσίδες. Δεν υπήρχε λόγος να μας κοροϊδεύουν, θα μπορούσαν να μας πουν ότι είναι κλειστός ο δρόμος να πάμε να κοιμηθούμε στην Λαμία. Προτίμησαν όμως να μαζέψουν όλα τα αυτοκίνητα και να τα ακινητοποιήσουν στον δρόμο. Αυτό είναι αποκλειστική δική τους ευθύνη....

Το μυστικό της αποτυχίας¨(*)

(*) Του Άγη Βερούτη απο το capital.gr
Η Ελλάδα της δικτατορικής εξουσίας των πολιτικών κομμάτων που έχουν μολύνει το σύνολο των δραστηριοτήτων του κράτους, αρνείται πεισματικά να ξεριζώσει τα παράλογα και τα άδικα. Αρνείται να τιμωρήσει τους διεφθαρμένους πολιτικούς που την παρέσυραν στο γκρεμό, και να επαναφέρει το πολίτευμα σε υγιή βάση....
Ο εξορθολογισμός του Δημοσίου Τομέα ήταν και παραμένει το κύριο αντικείμενο της εξυγίανσης, μαζί με την πάταξη της διαφθοράς και της φοροδιαφυγής από μεγάλο μέρος των συμπατριωτών μας. Όποιος έχει ποτέ ζητήσει απόδειξη παροχής υπηρεσιών από υδραυλικό, συνεργείο, ή γιατρό ξέρει ακριβώς τι εννοώ. Όποιος έχει αντιμετωπίσει τις απίθανες καθυστερήσεις στο δημόσιο, ώσπου να βάλει γρηγορόσημο σε φακελάκι για το γιατρό ή τον πολεοδόμο ξέρει και την άλλη όψη....
Η πολυνομία και η αντινομία της άνευ σχεδίου νομοθετικής δραστηριότητας σχεδόν τεσσάρων δεκαετιών, κατάφερε να κάνει την Ελλάδα μια χώρα όπου μπορεί κάποιος να είναι νόμιμος σύμφωνα με τον ένα νόμο και παράνομος σύμφωνα με άλλον, ενώ και οι δύο αντικρουόμενοι νόμοι ισχύουν εξίσου και ταυτόχρονα.
Σε αυτό το νομικό ναρκοπέδιο προστίθενται οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι των υπουργείων. Αυτές οι τελευταίες αποτελούν παγκόσμια πρωτοτυπία της Ελλάδος, καθώς οι συντάκτες τους δεν έχουν νομική ευθύνη για το περιεχόμενό τους, και είναι αδύνατον για κάποιον να στραφεί νομικά ενάντια σε μια ερμηνευτική εγκύκλιο για να την καταρρίψει, όπως θα μπορούσε να κάνει στρεφόμενος εναντίον κάποιου νόμου στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Τα κρατικά αυτά έγγραφα που δεν έχουν νομική οντότητα, καθορίζουν την εφαρμογή των νόμων!
Επιπροσθέτως, η κάθε ερμηνευτική εγκύκλιος αφήνει πολύ χώρο στον εκάστοτε κρατικό λειτουργό να αποφασίσει επί του θέματος που αξιολογεί, και αφορά τους Πολίτες.
Μέσα σε αυτό το παράλογο νομοθετικό ναρκοπέδιο καλούνται οι Δικαστές να αποδώσουν δικαιοσύνη. Αδυνατούν. Δικαίως. Πώς να δει καθαρά και να αποδώσει δικαιοσύνη ένας δικαστικός λειτουργός μέσα στο νεφέλωμα της ελληνικής Νομοθεσίας;
Οι τρεις “διακριτές” εξουσίες του Πολιτεύματος, η Εκτελεστική, η Νομοθετική, και η Δικαστική έχουν χάσει τις διαχωριστικές γραμμές τους. Το κυβερνών κόμμα, που κυβερνά μετά τις εκάστοτε εκλογές, αντλεί Υπουργούς από τους εκλεγμένους βουλευτές του. Το κυβερνών κόμμα καθορίζει και το περιεχόμενο των νόμων που ψηφίζονται, χωρίς όμως να αφήνει περιθώριο στους βουλευτές να ψηφίσουν κατά συνείδηση, με ποινή διαγραφής. Το ίδιο κόμμα που αναλαμβάνει την Εκτελεστική Εξουσία διορίζει και τους Ανώτατους Δικαστικούς. Αποτέλεσμα είναι ότι στο Ελληνικό δημοκρατικό πολίτευμα οι τρεις εξουσίες ελέγχονται από μια πολιτική οντότητα. Δικτατορία λέγεται αυτό, αν κάποιος έχει απορία.
Το τρομακτικό σε αυτή την κατάσταση είναι πως οι πολιτικοί έχουν δημιουργήσει ειδικό καθεστώς με συνταγματική ρύθμιση, όπου εξαιρούν εαυτούς από την υποχρέωση τήρησης των νόμων, ώστε να μπορούν να τους παραβαίνουν ατιμωρητί! Σαν να μη φτάνει αυτό, νομοθετώντας τα προνόμιά τους και την ανισονομία, έχουν υποβαθμίσει την ποιότητα του πολιτεύματος σε Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Δικτατορία....
Περισσότερα στο http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1147910