Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012

Ποιοι θέλουν την κατεδάφιση (και τσιμεντοποίηση) του συγκροτήματος πρώην Γεωργιάδη?


Σε δήλωσή του ο βουλευτής Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου επισημαίνει:
"Με μια απόφαση πρωτόγνωρη στην ιστορία της αρχιτεκτονικής και βιομηχανικής κληρονομιάς της χώρας μας η υπηρεσιακή Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΗ  δεν χαρακτήρισε ως μνημεία τα κτίρια του συγκροτήματος του πρώην εργοστασίου Γεωργιάδη στον Άγιο Στέφανο Χαλκίδας .
Μάλιστα κλείνει την απόφασή της με τη χαρακτηριστική φράση  «η απόφαση αυτή δεν αποτελεί άδεια κατεδάφισης , την οποία χορηγεί το αρμόδιο πολεοδομικό γραφείο» , που ανοίγει ουσιαστικά και το θέμα της κατεδάφισης .
Πολλά τα ερωτηματικά :
1) γιατί το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων σπεύδει να γνωμοδοτήσει  10 ημέρες πριν τις εκλογές , όταν η συγκεκριμένη υπόθεση βρίσκεται στα συρτάρια της εδώ και 3,5 χρόνια ;
2) γιατί την ίδια ημέρα , δηλαδή στις 7/6/2012 που έγινε η σχετική συνεδρίαση , εστάλησαν οι προσκλήσεις στους ενδιαφερόμενους αποδέκτες , εζητήθη από τη Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας να προσκομίσει  εντός δύο μηνών τις απόψεις της και ταυτόχρονα εκδόθηκε η σχετική γνωμοδότηση;
3) Πως αιτιολόγησε την απόρριψη της έκθεσης αυτοψίας της ΔιεύθυνσηςΝεώτερης  και Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής  Κληρονομιάς που  χαρακτηρίζει  το συγκρότημα του εργοστασίου Γεωργιάδη τοπόσημο για τη πόλη  και αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή  της Χαλκίδας με μεγάλη αρχαιολογική και βιομηχανική αξία.
Τα κτίρια του συγκροτήματος Γεωργιάδη , στο σύνολό τους , αλλά και σαν μεμονωμένα κτίσματα αποτελούν αξιόλογα δείγματα της πρώιμης βιομηχανικής περιόδου της Χαλκίδας, με μεγάλη αρχιτεκτονική και ιστορική σημασία για την πόλη, με ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής και είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ιστορική της μνήμη, την οικονομική της ανάπτυξη και την πολιτιστική της κληρονομιά. Κτήρια με αυτή την αρχιτεκτονική δεν υπάρχουν σε άλλο σημείο της πόλης.»
Για όλα αυτά τα ερωτήματα και για τη πορεία της όλης υπόθεσης θα κληθεί να απαντήσει και να καταθέσει τα σχετικά έγγραφα η νέα αρχή του Υπουργείου Πολιτισμού με τη έναρξη της Κοινοβουλευτικής Περιόδου." 

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

¨ Όχι στη πρόταση της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ για το ΜΙΚΡΟ ΒΑΘΥ

Δεν πρόκειται να δεχτούμε την νέα πρόταση της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ να
μετατραπεί το εργοστάσιο των τσιμέντων Χαλκίδος από τσιμεντοβιομηχανία
σε βιομηχανία ανακύκλωσης μπάζων και άλλων υλικών, με χρήση καυσίμων
βιομάζας και χρήση εμπορικού λιμένα στο Μικρό Βαθύ.
Η παραχώρηση του χώρου για τη λειτουργία της συγκεκριμένης βιομηχανίας
έγινε για την παραγωγή τσιμέντου επειδή έκριναν κάποιοι τη
δραστηριότητα αυτή εθνικής σημασίας για τη χώρα μας και θυσίασαν τους
αρχαιολογικούς θησαυρούς και τον υγροβιότοπο, καταδικάζοντας σε
αλλοίωση και καταστροφή το περιβάλλον και το ιστορικό τοπίο.


Η βιομηχανία αυτή αλλά και τα Ναυπηγεία, από τη δημιουργία τους μέχρι
σήμερα, το μόνο που καταφέρνουν είναι να παραβιάζουν την έννομη τάξη
της χώρας μας, η οποία προστατεύει τα πολύτιμα αγαθά που καλούμε
περιβάλλον, ποιότητα ζωής, ιστορική μνήμη και αξιοπρέπεια ενός τόπου.

Τώρα με τη νέα πρόταση ζητούν από το Δήμο Χαλκιδέων να παραβιάσει το
ΓΠΣ Χαλκίδας, το ΓΠΣ Αυλίδας, να αγνοήσει την περιβαλλοντική
νομοθεσία, τους κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους, και να εγκρίνει μια
δραστηριότητα ακόμα πιο ρυπογόνο και επικίνδυνη για το περιβάλλον.

Ως Πολιτεία Ευρίπου απορρίπτουμε την πρόταση ως απαράδεκτη και
προτείνουμε τη διατυπωμένη θέση μας στην πρώτη τροποποίηση του γενικού
πολεοδομικού σχεδίου Αυλίδας, δηλαδή να προβλεφθεί η μετεγκατάσταση
των τσιμέντων της ΑΓΕΤ και το κλείσιμο των ναυπηγείων μέσα στη
δεκαετία.

Επιπλέον προτείνουμε η περιοχή από τον οικισμό του Βαθέως
μέχρι τη Γλύφα να αποτελεί προστατευόμενο αρχαιολογικό χώρο και φυσικό
πάρκο με την επωνυμία: «Άλσος Αρτέμιδος» και το τμήμα της Εθνικής Οδού
από την υψηλή γέφυρα μέχρι την Αγία Τριάδα Βαθέως, να υπογειοποιηθεί
με τούνελ( περίπου 2.700μ απόσταση), με ταυτόχρονη πλήρη αποκατάσταση
του τοπίου.
Αν θέλουμε να δούμε ποιοι καταστρέφουν πραγματικά αυτή την πόλη,
μπορούμε από τη νέα γέφυρα να δούμε τους πυλώνες υψηλής τάσης που
έστησε ο πρώην Νομάρχης και νυν Αντιπεριφερειάρχης με την ανοχή του
πρώην Δημάρχου Αυλίδας, αλλοιώνοντας ένα από τα πιο όμορφα σημεία της
πόλης μας.
Ο Δήμος Χαλκιδέων πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του και να σταματήσει
την καταστροφή του νομού και της πόλης μας, που προκαλείται για
δεκαετίες από μια ομάδα πολιτικής διαφθοράς, η οποία μας οδηγεί στην
υπανάπτυξη και την παρακμή.

ΦΡΑΝΤΖΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ - ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

Κυριακή 24 Ιουνίου 2012

Γ. Βαρουφάκης: Το Μνημόνιο (σφικτό ή χαλαρό) ισοδυναμεί με εθνική καταστροφή (*)

(*) Από την Αυγή της 24/6/12


Μέσα στο πλαίσιο της Ευρωζώνης, ποια εναλλακτική πολιτική θα μπορούσε να ακολουθήσει η κυβέρνηση, αν ήθελε να ξεφύγει από τα χνάρια του Μνημονίου; Τι θα μπορούσε να ζητήσει ο Αντ. Σαμαράς από τη Σύνοδο Κορυφής, αν υποτεθεί ότι ξαναθυμόταν τον αντιμνημονιακό εαυτό του;
Πρώτον, τα κεφάλαια που πηγαίνουν στις τράπεζες για ανακεφαλαιοποίησή τους, να μην καταγράφονται στο ελληνικό δημόσιο χρέος και να μην χρειάζεται η αποπληρωμή τους από το ελληνικό δημόσιο. Αντίθετα, να πηγαίνουν κατ’ ευθείαν από το EFSF-ESM στις τράπεζες με το πρώτο να λαμβάνει ως αντάλλαγμα κοινές μετοχές τους, και, σε συνεργασία με την ΕΚΤ και την EBA (European Banking Authority), να επιβλέπει την εξυγίανση των τραπεζών.

Δεύτερον, moratorium των αποπληρωμών προς την τρόικα για ένα έτος και για όσο καιρό ο ρυθμός μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας είναι κάτω του 2%. Όταν ο ρυθμός αυτός ξεπεράσει το 2%, τότε οι αποπληρωμές ξεκινούν και πάλι σταδιακά για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται.

Τρίτον, άμεσες ξένες επενδύσεις σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα από consortium της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων (ΕΤΕν) (με έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις) - και με χρηματοδότηση που θα προκύψει από έκδοση ομολόγων των δύο αυτών οργανισμών, ασφαλιζόμενων αν χρειαστεί από έκδοση ασφαλιστηρίων από το EFSF-ESM (υπέρ των ομολογιούχων).

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

Ο Νόαμ Τσόμσκι για τη κατάσταση στη χώρα (*)

(*) Από την Αυγή 6/6/2012
"Από το οικονομικό κραχ του 2008 μέχρι σήμερα, οι Ευρωπαίοι ηγέτες εμμένουν στην εφαρμογή πολιτικών λιτότητας, τορπιλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την προοπτική να υπάρξει ανάκαμψη και τιμωρώντας τους πληθυσμούς τους. 
Οι εφαρμοζόμενες πολιτικές θα υπονομεύσουν το κοινωνικό συμβόλαιο που κατακτήθηκε ύστερα από πολύχρονους λαϊκούς αγώνες. Αυτή η έκβαση άλλωστε -όπως έχουν παραδεχθεί κατά καιρούς κι ανοικτά- μπορεί να αποτελεί και το κυρίαρχο κίνητρο για το όλο εγχείρημα.

Η Ελλάδα υπήρξε το κύριο θύμα αυτών των καταστρεπτικών κι από πολλές απόψεις βάρβαρων προγραμμάτων. 
Την ίδια στιγμή, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελισσόμενων κινημάτων σε όλη την Ευρώπη, που αμφισβητούν τα συγκεκριμένα προγράμματα κι επιδιώκουν την ανατροπή τους. 
Οι επιλογές που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες είναι δύσκολες και οδυνηρές. Πλην όμως είναι ιστορικής σημασίας, όχι μόνο για το μέλλον της Ελλάδας, αλλά για το σύνολο της Ευρώπης και για ολόκληρο τον κόσμο".

Σάββατο 21 Απριλίου 2012

Καληνύχτα και Ονειρα Γαλάζια.. (της Κατερίνας Γιαμά)

Από τις Εκδόσεις Bookstars-Free Publishing (ISBN 978960681582-9)
Όχι, δεν πρόκειται για ήρωες των παραμυθιών ή των κόμικς ούτε για ερημίτες που ζουν σε νησιά της άγονης γραμμής. 
Ούτε φυσικά για ρομαντικούς που πεθαίνουν από αγάπη. 
Η ματιά της συγγραφέα σ΄αυτούς είναι χαμογελαστή και όχι δακρυσμένη. 
Είναι αισιόδοξη και δεν χαρίζεται σε δράματα και αναγκαστικά σπαραξικάρδιες ιστορίες. 
Είναι «ματιά» πίσω από ένα τεράστιο ζευγάρι γυαλιά ηλίου που της αρέσουν, κρυμμένη πίσω από αυτά, που κρατάει για πάρτη της το δάκρυ και δίνει στον αναγνώστη την ευχάριστη αίσθηση ότι πάει απλά ένα μικρό ταξίδι με…πληρωμένο εισιτήριο όπως οι ήρωες. Ακόμη και η κρίση δίνεται με ελαφρύ μειδίαμα και δόση χιούμορ…
Και στα δύο αυτά η συγγραφέας δεν τσιγκουνεύεται, γιατί συμπάσχει και η ίδια…
Αφήνει την πένα να κάνει τη δουλειά της αβίαστα και ακολουθεί βήμα βήμα το ταξίδι χωρίς αποσκευές! Μόνη της αποσκευή το όνειρο που θέλει να ζήσει αλλά το χάνει γιατί …ξυπνάει ! Οπότε μένει με την επιθυμία! Ό, τι νά ΄ναι..!  http://www.bookstars.gr/User/BookDetails.aspx?Id=Dzm+SaIabjg5gb+FJ/3Vjg==&CId=HgAViWA5+Ug=

Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Πόσα ακόμη θα δώσετε στις τράπεζες?

Λένε ότι το PSI κατέστησε το χρέος βιώσιμο (παραμύθι βέβαια). 


Όλα τα υπόλοιπα φαίνεται ότι είναι μη βιώσιμα πια, αρχίζοντας από τη πλειοψηφία των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων και βέβαια και των τραπεζών που συνεχίζουν να απομυζούν χρήματα από το υστέρημα όλων των άλλων, αρχίζοντας από το 2008 (νόμος Αλογοσκούφη).


Μέχρι σήμερα οι τράπεζες έχουν πάρει από το δημόσιο κορβανά τουλάχιστον 100 δις ευρώ και άλλα 8 δις ομόλογα ΕΔ το 2008 (ν 3723, που βέβαια θα κουρεύτηκαν) άρα το σύνολο είναι 108 δις εκ των οποίων τα 15 μετρητό, τα 85 δάνεια με την εγγύηση του ΕΔ και τα 8 δις ομόλογα ΕΔ. 


Τώρα μέσω της τελευταίας ρύθμισης θα πάρουν και άλλα 50 από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, φτάνοντας στα 150 δις (χωρίς τα ομόλογα του 2008) Για να το κάνουμε πιο κατανοητά, σε 4 χρόνια έχουν πάρει σχεδόν τα 3/4 του ετήσιου μέσου όρου του ΑΕΠ χωρίς να λυθεί το πρόβλημα, που είναι η έλλειψη ρευστότητας για την πραγματική οικονομία. και θα έχουμε και συνέχεια από ότι λένε η Λαγκάρντ και οι περισπούδαστοι καλοπληρωμένοι "καθηγηταράδες" και οι "παπαγαλίζοντες" δημοσιογράφοι.


Φτάνει πια !


Αν είχαν ρίξει αυτό το ποσό στην πραγματική οικονομία αυτα τα 4 χρόνια η κατάσταση σήμερα θα ήταν πολύ διαφορετική. 




Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Η τεχνητή βελτίωση των δημοσιονομικών μέσω Swaps στην Ελλάδα και αλλού (*)

(*) Από τα Νέα 3/4/2012
.........«Αυτές οι συμφωνίες δεν ήταν απαγορευμένες ούτε μυστικές. Ξέραμε ότι περισσότεροι στην Ευρωπαϊκή Ενωση έκαναν swap κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 και μετά, έως την περίοδο όπου έπεσαν πολύ τα επιτόκια. Ηταν μάλιστα τόσο συνηθισμένες αυτού του είδους οι συμφωνίες που στα τέλη της δεκαετίας του 1990 η Ελλάδα έκανε ρολ όβερ περίπου το 60% του χρέους της σε συνάλλαγμα με συμφωνίες σουάπ από χρόνο σε χρόνο».............Ο Γκουστάβο Πίγκα, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Ρώμης, που διενήργησε έρευνα για τη χρήση χρηματοοικονομικών προϊόντων υψηλού ρίσκου από τις κυβερνήσεις, κατέγραψε έπειτα από πάμπολλες προσωπικές συνεντεύξεις με ευρωπαίους διαχειριστές χρέους το ύψος των swaps που είχαν κάνει στα τέλη του 1999: η Αυστρία έφθανε στα 18,16 δισ. ευρώ, το Βέλγιο 22,95 δισ., η Φινλανδία 8,66 δισ., η Ιρλανδία 11,92 δισ., η Ιταλία 10 δισ., η Πορτογαλία 7,04 δισ., η Ισπανία 3,65 δισ. ευρώ. Και δεν ήταν μόνο οι χώρες της ευρωζώνης: ο Καναδάς είχε 10,6 δισ. ευρώ σε swaps, το Ηνωμένο Βασίλειο 3,5 δισ., η Σουηδία 75,72 δισ. ευρώ................Παρά το γεγονός ότι τα (Ελληνικά) συμβόλαια του 2001 με την Goldman Sachs δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι επρόκειτο για swap ονομαστικής αξίας 10 δισ. ευρώ, μέσω του οποίου θα αποκρυπτόταν χρέος ύψους 2,8 δισ. ευρώ.
Περισσότερα:   http://www.tanea.gr/oikonomia/article/?aid=4707838

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

6,3 εκατ. ευρώ επιδότηση για τη γραμμή ΟΣΕ Χαλκίδας - Αθήνας για τη τριετία 2011-2013

Το σχέδιο σύμβασης για την πραγματοποίηση δρομολογίων δημοσίου συμφέροντος μεταξύ του κράτους και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσιάστηκε την Τρίτη στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων. Την μερίδα του λέοντος της κρατικής επιδότησης ύψους 50, 48 και 45 εκατ. ευρώ κατ' έτος αντίστοιχα για τα έτη 2011, 2012,-2013, απορροφά η λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αττικής με 29,2 εκατ. ευρώ κατ' έτος. Η σύμβαση, η οποία προβλέπεται από τον «νόμο Ρέππα» για τον ΟΣΕ και ήδη έχει καθυστερήσει εδώ και αρκετούς μήνες, διασφαλίζει την παροχή σιδηροδρομικών υπηρεσιών, όπως αυτές πραγματοποιούνται σήμερα, έως και το έτος 2013 και καταπολεμά την «παθογένεια» του παρελθόντος, που δημιούργησε τα μεγάλα ελλείμματα των Ελληνικών Σιδηροδρόμων. Και αυτό διότι, όλα τα προηγούμενα χρόνια οι πολιτικές ηγεσίες καθόριζαν τα δρομολόγια της εταιρίας, χωρίς, όμως, να διασφαλίζουν την χρηματοδότησή τους, με αποτέλεσμα ο (ενιαίος, τότε) ΟΣΕ να προσφεύγει στον τραπεζικό δανεισμό για την κάλυψη των επιχειρηματικών του αναγκών. 
Η σύμβαση προβλέπει την καταβολή αποζημίωσης προκειμένου να συνεχιστούν ομαλά τα σιδηροδρομικά δρομολόγια. Μάλιστα, σε περίπτωση που υπάρξει διακοπή δρομολογίων για διαφόρους λόγους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να τα πραγματοποιήσει οδικώς. Έτσι, για την επόμενη τριετία προβλέπονται σε ημερήσια βάση κατ' ελάχιστον: .......
- Πέντε απλά δρομολόγια Στυλίδα - Λειανοκλάδι με επιχορήγηση 1, 3 εκατ. ευρώ ετησίως
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αεροδρόμιο - Άνω Λιόσια - Αεροδρόμιο με ετήσια επιχορήγηση ύψους 5,1 εκατ. ευρώ
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αεροδρόμιο - Κιάτο - Αεροδρόμιο έναντι ετήσια επιδότησης 9 εκατ. ευρώ
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αθήνα - Χαλκίδα - Αθήνα, έναντι ετήσιας επιδότησης 6,3 εκατ. ευρώ