Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

6,3 εκατ. ευρώ επιδότηση για τη γραμμή ΟΣΕ Χαλκίδας - Αθήνας για τη τριετία 2011-2013

Το σχέδιο σύμβασης για την πραγματοποίηση δρομολογίων δημοσίου συμφέροντος μεταξύ του κράτους και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσιάστηκε την Τρίτη στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων. Την μερίδα του λέοντος της κρατικής επιδότησης ύψους 50, 48 και 45 εκατ. ευρώ κατ' έτος αντίστοιχα για τα έτη 2011, 2012,-2013, απορροφά η λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αττικής με 29,2 εκατ. ευρώ κατ' έτος. Η σύμβαση, η οποία προβλέπεται από τον «νόμο Ρέππα» για τον ΟΣΕ και ήδη έχει καθυστερήσει εδώ και αρκετούς μήνες, διασφαλίζει την παροχή σιδηροδρομικών υπηρεσιών, όπως αυτές πραγματοποιούνται σήμερα, έως και το έτος 2013 και καταπολεμά την «παθογένεια» του παρελθόντος, που δημιούργησε τα μεγάλα ελλείμματα των Ελληνικών Σιδηροδρόμων. Και αυτό διότι, όλα τα προηγούμενα χρόνια οι πολιτικές ηγεσίες καθόριζαν τα δρομολόγια της εταιρίας, χωρίς, όμως, να διασφαλίζουν την χρηματοδότησή τους, με αποτέλεσμα ο (ενιαίος, τότε) ΟΣΕ να προσφεύγει στον τραπεζικό δανεισμό για την κάλυψη των επιχειρηματικών του αναγκών. 
Η σύμβαση προβλέπει την καταβολή αποζημίωσης προκειμένου να συνεχιστούν ομαλά τα σιδηροδρομικά δρομολόγια. Μάλιστα, σε περίπτωση που υπάρξει διακοπή δρομολογίων για διαφόρους λόγους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να τα πραγματοποιήσει οδικώς. Έτσι, για την επόμενη τριετία προβλέπονται σε ημερήσια βάση κατ' ελάχιστον: .......
- Πέντε απλά δρομολόγια Στυλίδα - Λειανοκλάδι με επιχορήγηση 1, 3 εκατ. ευρώ ετησίως
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αεροδρόμιο - Άνω Λιόσια - Αεροδρόμιο με ετήσια επιχορήγηση ύψους 5,1 εκατ. ευρώ
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αεροδρόμιο - Κιάτο - Αεροδρόμιο έναντι ετήσια επιδότησης 9 εκατ. ευρώ
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αθήνα - Χαλκίδα - Αθήνα, έναντι ετήσιας επιδότησης 6,3 εκατ. ευρώ
Περισσότερα στο: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=451908
Εμείς μόνο σχολιάζουμε ότι:
- Κάθε δρομολόγιο του ΟΣΕ (με επιστροφή Χαλκίδα-Αθήνα) κοστίζει στο φορολογούμενο (λόγω επιδότησης) 411 ευρώ, ενώ αν υποθέσουμε ότι σε κάθε δρομολόγιο υπάρχουν 150 επιβάτες (και με την επιστροφή 300) η κατάργηση της επιδότησης θα επέφερε αύξηση του εισιτηρίου με επιστροφή κατά 1,37 ευρώ
- Αν οι επιβάτες είναι περισσότεροι, τότε η αύξηση θα ήταν μικρότερη και μόνο αύξηση των επιβατών κατά 3.000 (1.500 ανά κατεύθυνση) θα επέφερε μικρή αύξηση της τάξης των 12 λεπτών του ευρώ.
- Άρα μήπως δεν χρειάζονται τόσα δρομολόγια? 
- Μήπως η λύση είναι στη μείωση των δρομολογίων με την παράλληλη αύξηση των επιβατών και την ηλεκτροκίνηση σε όλη τη διαδρομή?

Δεν υπάρχουν σχόλια: