Τρίτη 5 Απριλίου 2016

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ για τους μεγαλύτερους κίνδυνους το 2016 (*)



(*) Αναδημοσίευση απο:www.huffingtonpost.gr
Τους μεγαλύτερους εκτιμώμενους κινδύνους για το 2016 εκτιμά και αξιολογεί το World Economic Forum, στο πλαίσιο της ετήσιας μελέτης του, Global Risks Report, για το τρέχον έτος.
Σύμφωνα με τα νέα οικονομικά μοντέλα της έρευνας, η κλιματική αλλαγή θα μπορούσε να εξαφανίσει 2,5 τρισ. δολάρια από την αξία των διεθνών περιουσιακών στοιχείων, εάν δεν υπάρξει αλλαγή της «γραμμής» όσον αφορά στους ρύπους. Ωστόσο, το χειρότερο δυνατό σενάριο ανεβάζει ακόμα παραπάνω τις απώλειες, στα 24,2 τρισ. δολάρια.
top risks
Οι συντάκτες της μελέτης τονίζουν ότι η δράση πάνω στην κλιματική αλλαγή δεν είναι επιτακτική μόνο για το περιβάλλον, αλλά και για την οικονομία. «Ο περιορισμός της αύξησης της θερμοκρασίας σε όχι παραπάνω από δύο βαθμούς Κελσίου έχει λογική από οικονομικής άποψης» αναφέρουν σχετικά.
Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Nature και παρουσιάζει τους 10 μεγαλύτερους κινδύνους από πλευράς πιθανότητας (likelihood) και τους 10 μεγαλύτερους κινδύνους από πλευράς επιπτώσεων (impact).

Στην κορυφή της πρώτης κατηγορίας (πιθανότητα) βρίσκεται η μεγάλης κλίμακας «μη εθελοντική» μετανάστευση και ακολουθούν τα ακραία καιρικά φαινόμενα, η αποτυχία όσον αφορά στην προσαρμογή και αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, οι πόλεμοι μεταξύ κρατών, η αποτυχία της εθνικής διακυβέρνησης, η ανεργία, οι απάτες/ κλοπές δεδομένων, οι κρίσεις που έχουν να κάνουν με το νερό και το παράνομο εμπόριο. 

Όσον αφορά στη δεύτερη κατηγορία (επιπτώσεις), στην κορυφή βρίσκεται η αποτυχία στην προσαρμογή και αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τα όπλα μαζικής καταστροφής, οι κρίσεις που έχουν να κάνουν με το νερό, η μεγάλης κλίμακας «μη εθελοντική» μετανάστευση, ένα «σοκ» από τις τιμές της ενέργειας, η απώλεια της βιοποικιλότητας και η κατάρρευση οικοσυστημάτων, οι δημοσιονομικές κρίσεις, η εξάπλωση μολυσματικών ασθενειών, οι οικονομικές «φούσκες» και η έντονη κοινωνική αστάθεια.
Επίσης, παρατίθεται γράφημα όσον αφορά στη διασύνδεση των κινδύνων:



diasyndesh
The Global Risks Report 2016 features perspectives from nearly 750 experts on the perceived impact and likelihood of 29 prevalent global risks over a 10-year timeframe. The risks are divided into five categories: economic, environmental, geopolitical, societal and technological.

The report also examines the interconnections among the risks, and through that analysis explores three areas where global risks have the greatest potential to impact society. These are the concept of the “(dis)empowered citizen”, the impact of climate change on food security, and the potential of pandemics to threaten social cohesion


Global Risks report 2016
The Global Risks Report 2016 features perspectives from nearly 750 experts on the perceived impact and likelihood of 29 prevalent global risks over a 10-year timeframe. The risks are divided into five categories: economic, environmental, geopolitical, societal and technological.

The report also examines the interconnections among the risks, and through that analysis explores three areas where global risks have the greatest potential to impact society. These are the concept of the “(dis)empowered citizen”, the impact of climate change on food security, and the potential of pandemics to threaten social cohesion
More here (incl.the report in PDF) 

Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

Ο Επίκουρος για την μελέτη της φύσης


" Δεν είναι δυνατόν να διαλύει κανείς του φόβους του για τα  πιό σημαντικά φαινόμενα όταν δεν γνωρίζει ποιά είναι η φύση του σύμπαντος αλλά ερμηνεύει τις υποψίες του για κάτι σύφωνα με τους μύθους. Επομένως δίχως την μελέτη της φύσης  δεν είναι δυνατό να απολαμβάνει κανείς ακέραιες τις ηδονές."
(Κύριαι Δόξαι, 12)


" It is impossible for someone to dispel his fears about the most important matters if he doesn't know the nature of the universe but still gives some credence to myths. So without the study of nature there is no enjoyment of pure pleasure "
(Principal Doctrines, 12)

Σάββατο 2 Απριλίου 2016

Bookstars: "Μπιντές από Μετάξι" της Κατερίνας Γιαμά

Κατερίνα Γιαμά - Ανήσυχη πένα : Bookstars: "Μπιντές από Μετάξι" της Κατερίνας Γιαμ...: Bookstars :: Μπιντές από Μετάξι - Γιαμά Κατερίνα
Στην Αθήνα του 2015 πολλά φαίνονται αλλά δεν είναι.. Στην Αθήνα του 2015 κάποιος παράδοξος «ταραξίας» αποφασίζει να κάνει κωλοτούμπα και να πέσει μέσα σε ένα... μπιντέ. Σε μια εκλεκτική κοινωνία, που ζει και τρέφεται από τις «μεταξένιες» σάρκες ...
" Ένα ένα τα φώτα στα γραφεία του καναλιού άρχισαν να σβήνουν. Υπήρχε γραμμή από τη διοίκηση να μη καίνε τα φώτα άσκοπα. Οπότε καθένας που τελείωνε τη δουλειά του, πατούσε και το κουμπί του δωματίου πίσω του. Στο μόνο γραφείο που υπήρχε φωτοχυσία ήταν αυτό του Αλκιβιάδη.
Η Βαλέρια αφού παρφουμαρίστηκε ρίχνοντας λίγες σταγόνες αρώματος ανάμεσα στα πόδια της, άφησε για την επόμενη μέρα έτοιμο το πρόγραμμα της δραστηριότητάς της και έκλεισε το φως. Προχώρησε λίγα μέτρα μέχρι το ασανσέρ που οδηγούσε στον πάνω όροφο, μπήκε και βγήκε βιαστικά. Κοίταξε κατά το γραφείο του Αλκιβιάδη. Το φως μόλις διακρινόταν τώρα μέσα από τα κατεβασμένα στόρια. Χωρίς να χτυπήσει άνοιξε προσεκτικά και έκλεισε πίσω της κλειδώνοντας την πόρτα όπως τη συμβούλεψε ο Αλκιβιάδης.
Δεν περίμεναν λεπτό για να κάνουν αυτό που ήθελαν. Πέταξαν ο,τι τους ήταν περιττό, και αγκαλιάστηκαν με αχόρταγο πάθος. Η τσαλακωμένη φούστα που είχε ξεμείνει τελευταία πάνω στο σώμα της Βαλέρια, έγινε κουβάρι και κατέληξε στον καναπέ όπου με μεθυσμένα βήματα κατέληξαν και οι δυο τους.
Ηταν τόση η βιασύνη και η ηδονή που τους κατέκλυσε που σχεδόν κύλισαν σαν σάρκινες μπάλες πάνω στο βελούδινο καναπέ, κουκουλώνοντας κυριολεκτικά το διαβολάκι......"

Ο Επίκουρος για το ανώτατο ον



"Το μακάριο και άφθαρτο όν ούτε το ίδιο έχει έγνοιες, ούτε σε αλλον δημιουργεί, κατά συνέπεια ούτε οργίζεται ούτε κάνει χάρες, διότι αυτά είναι γνωρίσματα ασθενούς όντος"
(Διογένης Λαέρτιος, "Βίοι Φιλοσόφων", 10 - απόδοση στα σύγχρονα ελληνικά από "Φίλοι Επικούρειας Φιλοσοφίας" -  www.epicuros.gr)

"A blessed and indestructible being has no trouble himself and brings no trouble upon any other being; so he is free from anger and partiality, because all such things imply weakness"
(Diogenes Laertius, "Lives of the Philosophers", 10 - performance in modern Greek from "Friends of Epicurean philosophy" - www.epicuros.gr)

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

Κ.Γιαμά: "Μπιντές από μετάξι" - Παρουσίαση στη Λιβαδειά 10/4/16, Art cafe Αστραδενή, 19.00

Ο Φιλήμων για τον δίκαιο άνθρωπο και τις ανάγκες

¨ Δίκαιος δεν είναι αυτός που δεν αδικεί, αλλά αυτός που μπορεί να αδικήσει και δεν το κάνει ¨
 (Στοβαίου Ανθολόγιο Θ,22)

 ¨Just is not the one who does not do injustice, but the one who could do wrong and not desire to do it" (Stobaeus Anthology Θ,22)

" Το πρώτο που ζητάω είναι υγεία, έπειτα να περνάω καλά, τρίτο να χαίρομαι και τελευταίο να μη χρωστάω σε κανένα " (Λουκιανός, Υπέρ του εν τη προσαγορεύσει πταίσματος c 6 14-16, εκδ. Κάκτος σ. 130)

 " The first thing I ask is health, then to have a good time, third to joy and last not owe to anyone " (Lucian, in favor of the fault of address c 6 14-16, ed. Cactus p. 130)

Σημ: Φιλήμων (361 - 263 πΧ). Εκπρόσωπος της "Νέας Κωμωδίας". Θεωρείται ισάξιος του Μένανδρου. Απο τα 94 έργα του σώζονται μόνο μερικά αποσπάσματα

Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Ο Ισοκράτης για την συλλογική εργασία

Αχίλλειο Κέρκυρα

" Να διορίζεις υπεύθυνους για τα πράγματα που δεν κάνεις, τέτοιους ανθρώπους σαν να πρόκειται να αναλάβεις εσύ τις ευθύνες για όσα εκείνοι θα κάνουν " (Στοβαίου Ανθολόγιο ΜΗ,29)

During appointment of others to do what you are not doing yourself, choose them as if you were taking the responsibility for what they will do" (Stobaeus Anthology MH, 29)

Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

Ο Ισοκράτης για την υποκρισία και την εμπειρία

Αχίλλειο Κέρκυρας
¨ Οι πιο κακοί και άξιοι της μεγαλύτερης τιμωρίας είναι εκείνοι που για όσα είναι οι ίδιοι ένοχοι, τολμούν να κατηγορούν για αυτά τους άλλους ¨ (Περί Αντιδόσεως, 14)
The most evil and deserving of strongest punishment, are those people who dare to accuse the others, for the crimes they themselves have committed (On the Exchange, 14)

¨ Ο σωστός και καλός άνθρωπος πρέπει να θυμάται το παρελθόν, να δουλεύει για το παρόν και να λαμβάνει τις προφυλάξεις του για το μέλλον ¨ (Στοβαίου Ανθολόγιον Α, 45)
The wise and virtuous man must remember what has happened in the past, work for the present and take his precautions for the future (Stobaeus Anthology A, 45)

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Κατερίνα Γιαμά: Συμβολή στη παγκόσμια μέρα της ποίησης

Κατερίνα Γιαμά - Ανήσυχη πένα : Ρεπορτάζ: Η Παγκόσμια Hμέρα Ποίησης στη Χαλκίδα αφιερώθηκε στους πρόσφυγες. 21 Χαλκιδέοι ποιητές μέσα από τον Κύκλο Ποιητών, παρουσίασαν δημιουργίες τους. Μεταξύ αυτών και η Κατερίνα Γιαμά; 
¨ H προσφυγιά δεν είναι Γένους θηλυκού ούτε αριθμού Ενικού.
Έχει ρίζες κάτω απ' το βυθό της Μεσογείου, 
τη λάσπη της Μυτιλήνης, τις γυμνές αποβάθρες και τα κολαστήρια της ξεφούσκωτης πλαστικής βάρκας.
Απλώνεται με συνεχείς μεταστάσεις σαν συχνό καρκίνωμα μιας επικίνδυνης αντίληψης περί ανθρώπινων δικαιωμάτων...¨

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

"Μπιντές από μετάξι" το νέο μυθιστόρημα της Κατερίνας Γιαμά

Η Κατερίνα Γιαμά το 2012 δημοσίευσε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο «Καληνύχτα και Όνειρα Γαλάζια» ενώ μετά τη «Ροζ Σκακιέρα» που είναι το δεύτερο στη σειρά, το 2014 «καταδύθηκε» στον κόσμο του παραμυθιού με την «Αστερόπετρα». 
Από τις εκδόσεις Book Stars εδώ κυκλοφορεί σύντομα το τέταρτο βιβλίο της,ένα μυθιστόρημα κοινωνικής σάτιρας με τον ευρηματικό τίτλο "Μπιντές από μετάξι". Μπιντές από μετάξι Είναι μια ματιά στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία πιο ανατρεπτική, πιό σατυρική και ίσως πιο πραγματική από τους μύθους που βιώνουμε καθημερινά σε αυτή τη χώρα....

Η Κατερίνα Γιαμά ή κατ’άλλους Μάγια Τερίνα γεννήθηκε στη Λιβαδειά Βοιωτίας και σήμερα ζει στη Χαλκίδα. Από μικρή ασχολήθηκε με το γράψιμο αρχίζοντας από θεατρικά μονόπρακτα, μικρά διηγήματα και ποιήματα σε ελεύθερο στίχο ενώ αργότερα έγραψε στίχους για τραγούδια. Σπούδασε στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικές Επιστήμες και δούλεψε στον ιδιωτικό τομέα ενώ η καλύτερη επαγγελματική της περίοδος ήταν η δεκάχρονη δημοσιογραφική της πορεία μέσα από συνεργασίες με εφημερίδες της Εύβοιας.