Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

Κ.Γιαμά: "Μπιντές από μετάξι" - Παρουσίαση στη Λιβαδειά 10/4/16, Art cafe Αστραδενή, 19.00

Ο Φιλήμων για τον δίκαιο άνθρωπο και τις ανάγκες

¨ Δίκαιος δεν είναι αυτός που δεν αδικεί, αλλά αυτός που μπορεί να αδικήσει και δεν το κάνει ¨
 (Στοβαίου Ανθολόγιο Θ,22)

 ¨Just is not the one who does not do injustice, but the one who could do wrong and not desire to do it" (Stobaeus Anthology Θ,22)

" Το πρώτο που ζητάω είναι υγεία, έπειτα να περνάω καλά, τρίτο να χαίρομαι και τελευταίο να μη χρωστάω σε κανένα " (Λουκιανός, Υπέρ του εν τη προσαγορεύσει πταίσματος c 6 14-16, εκδ. Κάκτος σ. 130)

 " The first thing I ask is health, then to have a good time, third to joy and last not owe to anyone " (Lucian, in favor of the fault of address c 6 14-16, ed. Cactus p. 130)

Σημ: Φιλήμων (361 - 263 πΧ). Εκπρόσωπος της "Νέας Κωμωδίας". Θεωρείται ισάξιος του Μένανδρου. Απο τα 94 έργα του σώζονται μόνο μερικά αποσπάσματα

Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Ο Ισοκράτης για την συλλογική εργασία

Αχίλλειο Κέρκυρα

" Να διορίζεις υπεύθυνους για τα πράγματα που δεν κάνεις, τέτοιους ανθρώπους σαν να πρόκειται να αναλάβεις εσύ τις ευθύνες για όσα εκείνοι θα κάνουν " (Στοβαίου Ανθολόγιο ΜΗ,29)

During appointment of others to do what you are not doing yourself, choose them as if you were taking the responsibility for what they will do" (Stobaeus Anthology MH, 29)

Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

Ο Ισοκράτης για την υποκρισία και την εμπειρία

Αχίλλειο Κέρκυρας
¨ Οι πιο κακοί και άξιοι της μεγαλύτερης τιμωρίας είναι εκείνοι που για όσα είναι οι ίδιοι ένοχοι, τολμούν να κατηγορούν για αυτά τους άλλους ¨ (Περί Αντιδόσεως, 14)
The most evil and deserving of strongest punishment, are those people who dare to accuse the others, for the crimes they themselves have committed (On the Exchange, 14)

¨ Ο σωστός και καλός άνθρωπος πρέπει να θυμάται το παρελθόν, να δουλεύει για το παρόν και να λαμβάνει τις προφυλάξεις του για το μέλλον ¨ (Στοβαίου Ανθολόγιον Α, 45)
The wise and virtuous man must remember what has happened in the past, work for the present and take his precautions for the future (Stobaeus Anthology A, 45)

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Κατερίνα Γιαμά: Συμβολή στη παγκόσμια μέρα της ποίησης

Κατερίνα Γιαμά - Ανήσυχη πένα : Ρεπορτάζ: Η Παγκόσμια Hμέρα Ποίησης στη Χαλκίδα αφιερώθηκε στους πρόσφυγες. 21 Χαλκιδέοι ποιητές μέσα από τον Κύκλο Ποιητών, παρουσίασαν δημιουργίες τους. Μεταξύ αυτών και η Κατερίνα Γιαμά; 
¨ H προσφυγιά δεν είναι Γένους θηλυκού ούτε αριθμού Ενικού.
Έχει ρίζες κάτω απ' το βυθό της Μεσογείου, 
τη λάσπη της Μυτιλήνης, τις γυμνές αποβάθρες και τα κολαστήρια της ξεφούσκωτης πλαστικής βάρκας.
Απλώνεται με συνεχείς μεταστάσεις σαν συχνό καρκίνωμα μιας επικίνδυνης αντίληψης περί ανθρώπινων δικαιωμάτων...¨

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

"Μπιντές από μετάξι" το νέο μυθιστόρημα της Κατερίνας Γιαμά

Η Κατερίνα Γιαμά το 2012 δημοσίευσε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο «Καληνύχτα και Όνειρα Γαλάζια» ενώ μετά τη «Ροζ Σκακιέρα» που είναι το δεύτερο στη σειρά, το 2014 «καταδύθηκε» στον κόσμο του παραμυθιού με την «Αστερόπετρα». 
Από τις εκδόσεις Book Stars εδώ κυκλοφορεί σύντομα το τέταρτο βιβλίο της,ένα μυθιστόρημα κοινωνικής σάτιρας με τον ευρηματικό τίτλο "Μπιντές από μετάξι". Μπιντές από μετάξι Είναι μια ματιά στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία πιο ανατρεπτική, πιό σατυρική και ίσως πιο πραγματική από τους μύθους που βιώνουμε καθημερινά σε αυτή τη χώρα....

Η Κατερίνα Γιαμά ή κατ’άλλους Μάγια Τερίνα γεννήθηκε στη Λιβαδειά Βοιωτίας και σήμερα ζει στη Χαλκίδα. Από μικρή ασχολήθηκε με το γράψιμο αρχίζοντας από θεατρικά μονόπρακτα, μικρά διηγήματα και ποιήματα σε ελεύθερο στίχο ενώ αργότερα έγραψε στίχους για τραγούδια. Σπούδασε στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικές Επιστήμες και δούλεψε στον ιδιωτικό τομέα ενώ η καλύτερη επαγγελματική της περίοδος ήταν η δεκάχρονη δημοσιογραφική της πορεία μέσα από συνεργασίες με εφημερίδες της Εύβοιας.

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Αξίζει να γιορτάζετε την 8η Μάρτη και να κλείνετε τα μάτια σας στο αίσχος της σύγχρονης κοινωνίας;

Georg Flegel - Natureza morta
 Το Νότιο Σουδάν επιτρέπει σε μισθοφόρους του   να βιάζουν γυναίκες σαν ανταμοιβή ώστε να μην   τους πληρώνει, ανέφεραν αξιωματούχοι   του ΟΗΕ, κάνοντας λόγο για μία από τις πιο   φρικιαστικές καταστάσεις στον   πλανήτη, μεταδίδει το Al Jazeera.
 «Έχουμε πληροφορίες ότι οι πολιτοφυλακές οι   οποίες δρουν πλάι-πλάι με τον Απελευθερωτικό   Στρατό του Λαού του Σουδάν (SPLA), έχουν   συνάψει συμφωνία να βιάζουν ως μέσο   πληρωμής, ενώ τα ίδια εγκλήματα διαπράττει   και η αντιπολίτευση" ανέφερε το γραφείο   Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ.
 «Έτσι μεγάλο μέρος των νεολαίων των   πολιτοφυλακών κλέβει ζώα και προσωπική   περιουσία ανθρώπων, βιάζει και απάγει γυναίκες και κορίτσια σαν μορφή πληρωμής», πρόσθεσε.
Ο υπεύθυνος του διπλωματικού ρεπορταζ του Al Jazeera τόνισε ότι "η κρίση στο Σουδάν είναι μια κρίση που έχει διαφύγει από τα ραντάρ της παγκόσμιας δημοσιότητας".
Το Νότιο Σουδάν κέρδισε την ανεξαρτησία του από το Σουδάν το 2011, ωστόσο από τον Δεκέμβριο του 2013 έχει βυθιστεί στον εμφύλιο πόλεμο μεταξύ των κυβερνητικών δυνάμεων υπό τον πρόεδρο της χώρας Σάλβα Κιίρ και των ανταρτών της αντιπολίτευσης, υπό τον πρώην αντιπρόεδρο της χώρας Ρίεκ Μάσαρ.

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Η Κατερίνα Γιαμά για την μέρα της γυναίκας...

" Τίτλοι εφημερίδων, τηλεκαναλιών, που δίνουν το στίγμα της γυναικείας υπόστασης.
Κάθε μέρα, κάθε ώρα, η γυναίκα είναι μια είδηση.
Είναι ένα πρόσωπο που αλλάζει το χάρτη του πλανήτη συνεχώς.
Είναι η "γραμμή ζωής" στο πολύπαθο βιβλίο της ανθρώπινης ιστορίας" 

Κατερίνα Γιαμά - Ανήσυχη πένα : Ο τίτλος..δικός σας!: "Δεσποινίς, ετών 39, μόνη, εργαζόμενη, ευπρεπής, με πολλά ενδιαφέροντα ζητεί σύζυγο.." "Κυρία, απασχολούμενη σε πολυε...

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

Για πρώτη φορά η αιολική ενέργεια ξεπέρασε την πυρηνική σε εγκατεστημένη ισχύ παγκόσμια

Σύμφωνα με έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αιολικής Ενέργειας (GWEC) για το 2015, υπάρχουν εγκατεστημένα 432 γιγαβάτ αιολικής ενέργειας, 63 περισσότερα γιγαβάτ από το 2014. 
Σύμφωνα επίσης με άλλο διεθνή οργανισμό, την Παγκόσμια Πυρηνική Ένωση, το 2015 υπήρχαν 382 γιγαβάτ εγκατεστημένης ισχύος σε πυρηνικούς αντιδραστήρες. 

Από ότι φαίνεται μέχρι την ολοκλήρωση του παγκόσμιου πρωτοποριακού πειράματος για την πυρηνική σύντηξη σε βιομηχανική βάση (που είναι πιο ασφαλής από την πυρηνική σχάση) που γίνεται στη Γαλλία με τη συμμετοχή όλων των τεχνολογικά αναπτυγμένων χωρών (ΗΠΑ, ΕΕ, Ιαπωνία κ.α) και που αναμένεται η ολοκλήρωσή του σε καμμιά 15ρια χρόνια, η πυρηνική ενέργεια θα εξακολουθήσει να χάνει έδαφος.
Η αιολική ενέργεια είναι πια η πρώτη επιλογή ανανεώσιμων πηγών για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων. 
Μεταξύ των χωρών, η Κίνα είναι πρώτη στην δυναμική αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας αφού διαθέτει τις περισσότερες μονάδες παραγωγής σε λειτουργία, που αντιπροσωπεύουν το 33% όλων των αιολικών εγκαταστάσεων στον κόσμο. Είναι επίσης πρώτη στη συνολική εγκατεστημένη δυνατότητα παραγωγής ενέργειας από τον άνεμο, ξεπερνώντας την Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολό της.
Από τις άλλες χώρες σημαντική παραγωγή και θέση στη συνολική αξιολόγηση έχουν οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Ινδία και η Ισπανία. 
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 24η θέση της λίστας μία θέση κάτω  σε σχέση με το 2014.

Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

Πένα με ονοματεπώνυμο: Χρήστος Αμανατίδης

" Για μία ολόκληρη ώρα νιώθω ότι βρίσκομαι μέσα σε μια βάρκα που περνάει το στενό του Ευρίπου φορτωμένη με την ιστορία της Χαλκίδας, με τη βιομηχανική ακμή της, με το Στρογγυλό της, τα ιστορικά ξενοδοχεία της, τα σινεμά της, τους αριστοκράτες που ξενυχτούσαν σε σινιέ ρεστοράν της παραλίας, τους γραφικούς τύπους της Πλατείας αγοράς, τους λαϊκούς ανθρώπους, σημαντικούς και ασήμαντους..
Ο Χρήστος, κρατάει το ..πηδάλιο της μνήμης πολλών από αυτούς που βρίσκονται μέσα στην αίθουσα και το κατευθύνει με τη δεινότητα του προφορικού και στη συνέχεια του γραπτού λόγου του εκεί που μόνο συγκίνηση θα μπορούσαν να νιώσουν "


Κατερίνα Γιαμά - Ανήσυχη πένα : Πένα με ονοματεπώνυμο: H πρόσκληση έχει γίνει από τη Λέσχη Αναγνωστών Χαλκίδας. Η βραδιά είναι αφιερωμένη στο Χαλκιδέο συγγραφέα Χρήστο Αμανατίδη που ήδη...

Ο Σοφοκλής για την ισότητα και τη δυναμική των αλλαγών

" Κανένας δεν γεννήθηκε καλύτερος από τους άλλους "
(Στοβαίου Ανθολόγιο Πς, 12)

" Δεν υπάρχει κανένα απρόσμενο, όλα ανατρέπονται, και ο φοβερός όρκος και οι σωστές επιλογές "
(Αίας 648-649)

Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

Τα drones στους καιρούς της κρίσης και της τρομοκρατίας

Στο Παρίσι πριν λίγες μέρες ο πιλότος ενός αεροπλάνου μεγάλης αεροπορικής εταιρείας με δυσκολία απέφυγε την σύγκρουση με ένα drone 
Η παγκόσμια αγορά των  drones στο 2016 θα φτάσει τα 6 δις δολάρια. Ήδη αρκετοί στρατοί στο κόσμο εξετάζουν και υλοποιούν προγράμματα εκμετάλλευσής και άμυνας απέναντί τους. Ίσως αποτελέσουν - αν ήδη δεν είναι - το πρόδρομο για τους μελλοντικούς ρομποτικούς στρατούς. Ο terminator I-II-III ίσως γίνει πραγματικότητα σε λίγα χρόνια.
Τα  drones διαθέτουν κάποια συγκριτικά πλεονεκτήματα απέναντι στα ραντάρ αλλά και κάποια μειονεκτήματα για την αντιμέτώπισή τους. 
Σίγουρα θα αναπτυχθεί ένα νέος κλάδος με αρκετά κέρδη και ίσως περισσότερα προβλήματα.
Οι Βρυξέλες χαμένες στη κρίση και το προσφυγικό ώς συνήθως συσκέπτονται.
Οι άλλες όμως μεγάλες δυνάμεις (με πρωτοπόρο τις ΗΠΑ ήδη τα χρησιμοποιούν για στρατιωτικούς σκοπούς απο καιρό.
Τα ιδιωτικά (προς εκμετάλλευση) και τα προσωπικά (για ίδια χρήση) drones στη Ρωσία χρειάζεται να καταγράφονται επίσημα μετά την αγορά τους σε αρμόδια αρχή της χώρας. Είναι λογικό ειδικά στους καιρούς τόσο της της τρομοκρατίας όσο και της απορύθμισης της αγοράς. 
Σε εμάς τι γίνεται; 
Αν είναι όλα χύμα, όπως συνήθως ίσως το αρμόδιο υπουγείο θα πρέπει να επιταχύνει την εισαγωγή νομοθετικής ρύθμισης και να μην περιμένει τους γραφειοκράτες των Βρυξελών.


Περισσότερα εδώ

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Ο Πυθαγόρας για τη κριτική, την ειλικρίνια και την αληθοφάνεια

" Να χαίρεσαι περισσότερο όταν σε ελέγχουν παρά όταν σε κολακεύουν " (Στοβαίου Ανθολόγιον ΙΔ, 18)

"Να μην υπονοείς ότι μπορείς να κάνεις όσα δεν πρέπει να κάνεις"
(Στοβαίου Ανθολόγιον Α, 20)

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Ο Αισχύλος για τη τέχνη της πολιτικής

" Σμικρού γένοιτ' αν σπέρματος μέγας πυθμήν "
(Πέρσαι 582)
Από μικρό σπέρμα μπορούν να βγούν μεγάλες ρίζες

" Μέμνησο δ'είκειν "
(Ικέτιδες 202)
Θυμήσου να υποχωρείς

" Αμαρτάνει τοι και σοφού σοφώτερος "
(Στοβαίου Ανθολόγιον Γ, 10)
Ακόμη και ο σοφότερος των σοφών κάνει λάθη

Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Ο Bernie Sanders για την ανθρωπιά

"We will win because togetherness trumps divisiveness, community trumps selfishness and love trumps hate"
Θα κερδίσουμε γιατί η συντροφικότητα υπερισχύει της διαίρεσης, η κοινότητα υπερισχύει τού εγωισμού και η αγάπη υπερισχύει τού μίσους

Ο Πλούταρχος για τον καταναλωτισμό

" Ουκ εν τη κτήσει των αγαθών αλλ΄ εν τη χρήσει το μέγ΄ εστί "
(Ηθικά 337, D) 

Το σημαντικότερο δεν είναι η απόκτηση των αγαθών αλλά η χρήση τους




Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

Ο Ηρόδοτος για τα μεγάλα έργα

" Μεγάλα γαρ πρήγματα μεγάλοισι κινδύνοισιν εθέλει και αιρέεσθαι "
(Στοβαίου Ανθολόγιον Ζ,33)

"Διότι για τα μεγάλα έργα απαιτείται και η ανάληψη μεγάλων ρίσκων "

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016

Ο Ευρυπίδης για τη λογική σκέψη, τη σιωπή και το μέτρο

" Οι δεύτερες σκέψεις είναι σοφότερες"
(Ιππόλυτος 436)

" Να λες κάτι καλλίτερο απο τη σιωπή ή να σιωπάς " (Αποσπάσματα)

" Επαινώ πιο πολύ το μέτρο από την υπερβολή " (Ιππόλυτος 264-265)

" Η νίκη είναι αποτέλεσμα σωστής σκέψης " (Φοίνισσαι 721)


Διαβάστε επίσης

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

Ο Αίσωπος για την ισχύ των "αδυνάτων"

" Εν καιρών μεταβολαίς οι σφόδρα δυνατοί των ασθενεστέρων ενδεείς γίνονται "
" Στις αλλαγές των καιρών και οι πιο δυνατοί έχουν την ανάγκη των αδυνάτων "
(Μύθοι, 155)

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Ο αθεϊσμός είχε ανθίσει στην αρχαία Ελλάδα και Ρώμη περισσότερο από ότι σήμερα στην Ελλάδα και Ιταλία

Από την www.huffingtonpost.gr (Κ.Μαυραγάνης)
" Η έννοια της θρησκείας και τις πίστης σε θεότητες για τους περισσότερους αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης: Όλοι οι πολιτισμοί της ιστορίας είχαν τους θεούς και τις θρησκείες τους, και πολύ συχνά αποτελούσαν λόγους (ή αφορμές/ προφάσεις) για αιματηρές ένοπλες συγκρούσεις.
Γενικότερα, αποτελεί παγιωμένη αντίληψη ότι η θρησκεία αποτελεί κάποιου είδους «default setting» για τον άνθρωπο, τη στιγμή που το φαινόμενο της αθεΐας (ή αθεϊσμού), αν και πάντα ήταν υπαρκτό, βρισκόταν ανέκαθεν στη σκιά. Ωστόσο, σύμφωνα με νέα μελέτη, ακόμα και αν ο αθεϊσμός έχει «διαγραφεί» από μεγάλα κομμάτια της ιστορίας, ουκ ολίγοι ήταν οι άθεοι οι οποίοι ευημερούσαν στις πολυθεϊστικές κοινωνίες της αρχαιότητας, δημιουργώντας έτσι αμφιβολίες σχετικά με το κατά πόσον ο άνθρωπος είναι όντως «προγραμματισμένος» να έχει θρησκευτικές πεποιθήσεις.
Η αντίληψή αυτή βρίσκεται στο επίκεντρο βιβλίου του Τιμ Γουΐτμαρς («Battling the Gods»), καθηγητή Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Όπως αναφέρει, ο αθεϊσμός (που πολλοί αντιμετωπίζουν ως σύγχρονο φαινόμενο/ τάση), δεν ήταν απλά κοινός στην αρχαία Ελλάδα και την προχριστιανική Ρώμη, αλλά πιθανότατα άνθισε περισσότερο στις εν λόγω κοινωνίες σε σχέση με τους περισσότερους από τους πολιτισμούς που ακολούθησαν.

«Τείνουμε να βλέπουμε τον αθεϊσμό ως μια ιδέα που εμφανίστηκε πρόσφατα στις κοσμικές Δυτικές κοινωνίες» αναφέρει σχετικά ο Γουΐτμαρς, υπογραμμίζοντας ότι οι αρχαίες κοινωνίες ήταν πολύ πιο «ανεκτικές» από αυτές που τις ακολούθησαν όσον αφορά στο πώς αντιμετώπιζαν την αθεΐα και το πώς τη συμπεριελάμβαναν στο φάσμα αυτών που θεωρούσαν «φυσιολογικές» τάσεις/ αντιλήψεις.
Όπως σημειώνει, αντί να καταλήγουν σε συμπεράσματα μέσα από επιστημονικές προσεγγίσεις, οι πρώτοι άθεοι επί της ουσίας παρουσίαζαν ενστάσεις σχετικά με την «παράδοξη» φύση της θρησκείας- το ότι σου ζητά να αποδεχθείς πράγματα που δεν ανήκουν στον κόσμο σου. «Το γεγονός ότι αυτό συνέβαινε χιλιάδες χρόνια πριν υποδεικνύει ότι διάφορα είδη δυσπιστίας/ αμφιβολίας μπορούν να υπάρξουν σε κάθε κουλτούρα, και πιθανότατα πάντα υπήρχαν».
Η άποψη που υποστηρίζεται στο βιβλίο είναι ότι η αθεΐα είναι πανάρχαιο φαινόμενο, και παρουσιάζονται παραδείγματα όπως τα γραπτά του Ξενοφάνη του Κολοφώνιου (570 π.Χ- 475 π.Χ), πολύ πριν την εμφάνιση του Χριστιανισμού και του Ισλάμ. Επίσης, σε κείμενα του Πλάτωνα (4ος αιώνας π.Χ) αναφέρεται πως οι άθεοι/ άνευ πίστης της εποχής δεν ήταν οι πρώτοι που είχαν τέτοιες αντιλήψεις για τους θεούς.

Κατά τον Γουΐτμαρς, το γεγονός ότι η αρχαία ιστορία του αθεϊσμού σε μεγάλο βαθμό δεν έχει καταγραφεί, έχει ως συνέπεια το ότι είναι επίσης απούσα και από τις δύο πλευρές της μεγάλης «κόντρας» μεταξύ μονοθεϊσμού και αθεΐας: Οι άθεοι αντιμετωπίζουν τη θρησκεία ως κάτι από μια παλαιότερη, πιο «πρωτόγονη» περίοδο της ανθρωπότητας, ενώ η ιδέα της «παγκοσμιότητας» της θρησκείας βασίζεται εν μέρει στην εντύπωση πως οι παλαιότερες κοινωνίες ήταν εκ φύσεως θρήσκες, επειδή η πίστη σε θεό/ θεούς αποτελεί έμφυτο χαρακτηριστικό του ανθρώπου.
Καμία από τις δύο αντιλήψεις δεν είναι σωστή, κατά τον Γουΐτμαρς: «Οι πιστοί μιλούν για τον αθεϊσμό σαν να είναι ασθένεια ή μια ιδιαίτερα περίεργη φάση της σύγχρονης Δυτικής κουλτούρας που θα περάσει, αλλά αν ζητήσεις από κάποιον να το σκεφτεί καλά, είναι ξεκάθαρο ότι υπήρχαν άνθρωποι που σκέφτονταν έτσι και στην αρχαιότητα».
Ο Γουΐτμαρς, για να υποστηρίξει τη θέση του, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αρχαιοελληνική ιστορία, υπογραμμίζοντας ότι, στις 1.200 πόλεις- κράτη που υπήρξαν μεταξύ του 650 π.Χ και του 323 π.Χ (με τις δικές τους παραδόσεις, ήθη και έθιμα), δεν μπορούσε να υπάρξει κάποιου είδους «θρησκευτική ορθοδοξία»: Το πιο κοντινό σε ιερό κείμενο για τους αρχαίους Έλληνες ήταν τα έπη του Ομήρου, από τα οποία δεν προέκυπτε κάποια «ενιαία ηθική» των θεών – απεναντίας, πολύ συχνά οι θεοί παρουσιάζονταν σαν «ανήθικοι». Επίσης, δεν υπήρχε το φαινόμενο ενός κλήρου να υπαγορεύει στον κόσμο πώς να ζήσει: «Η ιδέα ενός ιερέα που σου λέει τι να κάνεις ήταν ξένη στον ελληνικό κόσμο» τονίζει ο Γουΐτμαρς.

Ως αποτέλεσμα, ενώ κάποιοι αντιμετώπιζαν τον αθεϊσμό ως κάτι λανθασμένο, σπάνια αντιμετωπιζόταν ως κάτι ηθικά μεμπτό. Στην πραγματικότητα, συνήθως αντιμετωπιζόταν ως μια από τις απόψεις που μπορεί να είχε κάποιες για τους θεούς. Το φαινόμενο να διώκονται οι άθεοι ήταν σπάνιο (αλλά υπαρκτό- υπενθυμίζονται οι περιπτώσεις του Πρωταγόρα και του Σωκράτη, που είχαν κατηγορηθεί ως άθεοι).
Ο Γουΐτμαρς κάνει λόγο για συνέχεια του φαινομένου του αθεϊσμού ανά τους αιώνες, με τους αρχαίους άθεους να ασχολούνται με ζητήματα τα οποία απασχολούν πολλούς και σήμερα- όπως το τι είναι πώς πρέπει να αντιμετωπίζεται το Κακό, ποια είναι η ρίζα του και το πώς εξηγούνται κάποιες πλευρές της θρησκείας που φαντάζουν απίθανες. Τέτοιοι προβληματισμοί είχαν απασχολήσει και παλαιούς φιλοσόφους, όπως τον Αναξίμανδρο και τον Αναξιμένη, που είχαν προσπαθήσει να εξηγήσουν γιατί φαινόμενα όπως ο κεραυνός και οι σεισμοί δεν είχαν σχέση με τους θεούς, ενώ αντίστοιχες σκέψεις και προβληματισμοί συναντώνται και σε έργα του Ευριπίδη. Οι πιο γνωστοί «άθεοι» του αρχαίου κόσμου ήταν οι Επικούρειοι, οι οποίοι υποστήριζαν ότι δεν υπάρχει μοίρα/ πεπρωμένο, και απέρριπταν την αντίληψη ότι οι θεοί ασκούσαν έλεγχο στις ζωές των ανθρώπων.


Κατά τον Γουΐτμαρς, η εποχή του αρχαίου αθεϊσμού έλαβε τέλος όταν οι πολυθεϊστικές κοινωνίες (που τον ανέχονταν γενικά) αντικαταστάθηκαν από μονοθεϊστικές, που απαιτούσαν την αποδοχή του «ενός και πραγματικού θεού». Η υιοθέτηση του Χριστιανισμού από τη Ρώμη ήταν, κατά τον ίδιο, τεράστιας σημασίας, καθώς η θρησκευτική απολυτοκρατία αποτέλεσε μέσον για να διατηρηθεί η συνοχή της αυτοκρατορίας- ενώ μετέπειτα το φαινόμενο των σκληρών συγκρούσεων μεταξύ διαφορετικών δογμάτων ήταν ιδιαίτερα κοινό, και ως εκ τούτου τα περιθώρια για αθεΐα ήτα μάλλον μικρά"