Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2008

ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΑΡΧΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΣΩΠΟΥ

Την αποστολή των στοιχείων για τη ρύπανση του Ασωπού ποταμού στην εισαγγελία Πλημμελειοδικών Θήβας αποφάσισε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών που εκδίκασε την υπόθεση της πρώην επιθεωρήτριας του ΥΠΕΧΩΔΕ κας Μαργαρίτας Καραβασίλη.
Η κα Καραβασίλη κρίθηκε ένοχη μόνο για τρεις από τις συνολικά εννέα κατηγορίες που αφορούσαν τη συκοφαντική δυσφήμιση του νυν επιθεωρητή Περιβάλλοντος και της επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης πέντε μηνών με αναστολή.
Μιλώντας στην Τηλεόραση του ΣΚΑΪ η κα Καραβασίλη, η οποία άσκησε έφεση, τόνισε ότι η απόφαση δίνει τη δυνατότητα να οργανωθεί ακόμα καλύτερα η σωτηρία του ποταμού.
Υπενθυμίζεται ότι η πρώην επιθεωρήτρια είχε επισημάνει τον κίνδυνο μόλυνσης του Ασωπού ποταμού με εξασθενείς χρώμιο, ενώ έχει καταγγείλει επανειλημμένως το ΥΠΕΧΩΔΕ για αδράνεια και λανθασμένους χειρισμούς.
Απο το www.skai.gr
Λίγες σκέψεις μετά την ανακοίνωση της απόφασης...
Από το http://oikomargarita.blogspot.com/ Επισκεφτείτε το...
Το σημαντικότερο γεγονός αυτής της δίκης είναι ότι εστιάστηκε στο ζήτημα της ρύπανσης του Ασωπού και του υδροφόρου ορίζοντα της ευρύτερης περιοχής από εξασθενές χρώμιο και στην τεράστια περιβαλλοντική ζημιά που έχει συντελεσθεί, καθώς και στα ζητήματα της δημόσιας υγείας.
Μέσα από μαρτυρίες έγκριτων επιστημόνων, εκπροσώπων συλλογικών φορέων και κατοίκων της περιοχής, αλλά και δημοσιογράφων και μέσα από σημαντικά έγγραφα που προσκομίστηκαν στο δικαστήριο αναδείχθηκαν όλες οι πτυχές της σοβαρής ρύπανσης που υφίσταται τόσα χρόνια η περιοχή από την ανεξέλεγκτη λειτουργία των βιομηχανιών και τη μη τήρηση στοιχειωδών κανόνων, καθώς επίσης και η ανεπάρκεια και αναποτελεσματικότητα των ελέγχων, που έχουν διενεργηθεί από τον Νοέμβριο του 2007.
Διαπιστώθηκε ότι τα νεώτερα στοιχεία από μετρήσεις του ΙΓΜΕ αποδεικνύουν ότι η ρύπανση από βαρέα μέταλα, ακόμη και αρσενικό και μόλυβδο, αλλά και εξασθενές χρώμιο εξακολουθεί να εξαπλώνεται στην περιοχή έτσι ώστε, τόσο τα επιφανειακά, όσο και τα υπόγεια ύδατα να έχουν χαρακτηρισθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υδάτων του ΥΠΕΧΩΔΕ ως «υψηλού κινδύνου».
Αναδείχθηκαν τέλος οι σοβαροί κίνδυνοι που εξακολουθούν να απειλούν την δημόσια υγεία.
Το υλικό αυτό δίνει τη δυνατότητα να περάσει πια η υπόθεση σε ένα νέο στάδιο αποκάλυψης με σκοπό την συστράτευση των κατοίκων με έναν και μοναδικό στόχο την σωτηρία του Ασωπού και της ευρύτερης περιοχής και αυτό είναι ένα τεράστιο κέρδος το οποίο και θα πρέπει να αξιοποιήσουμε.
Έτσι και αλλιώς το δικαστήριο αποδέχτηκε το αίτημα των συνηγόρων υπεράσπισης να διαβιβαστεί όλος ο φάκελος της υπόθεσης καθώς και τα πρακτικά της δίκης στον Εισαγγελέα προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν αξιόποινες πράξεις και τυχόν ποινικές ευθύνες των βιομηχανιών που ρυπαίνουν τον Ασωπό και των υπηρεσιών που εμπλέκονται.
Ένας νέος αγώνας λοιπόν αρχίζει και αυτό είναι που μετρά και βαραίνει θετικά ως αποτέλεσμα από την τρίμηνη εξαντλιτική, αλλά καθόλα ενδιαφέρουσα ακροαματική διαδικασία.

Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2008

ΜΗ ΜΑΔΑΤΕ ΤΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

Την απαλλαγή της πρώην επιθεωρήτριας του ΥΠΕΧΩΔΕ, Μαργαρίτας Καραβασίλη, από τις αναφορές της προς την υπηρεσία επιθεωρητών Περιβάλλοντος πρότεινε πριν από λίγο ο εισαγγελέας.
Πρότεινε, όμως, την ένοχη της στα σημεία που η ίδια η κατηγορουμένη αναφέρεται στο πρόσωπο του Γιάννη Δερμιτζάκη, νυν Γενικού Επιθεωρητή Περιβάλλοντος, ο οποίος και κατέθεσε τη σχετική μήνυση εναντίον της για συκοφαντική δυσφήμιση.
Η κ. Καραβασίλη είχε επισημάνει τον κίνδυνο μόλυνσης του Ασωπού Ποταμού με εξασθενείς χρώμιο, ενώ εχει καταγγείλει επανειλημμένως το ΥΠΕΧΩΔΕ για αδράνεια και λανθασμένους χειρισμούς.
Η πρώην επιθεωρήτρια ανέφερε στην απολογία της ότι έκανε το καθήκον της όταν έκανε τους ελέγχους στην περιοχή του Ασωπού και ακόμα και τώρα εξακολουθεί να ανιχνεύεται εξασθενές χρώμιο που σημαίνει ότι τα σημερινά μέτρα δεν έχουν αποδώσει.
Μάρτυρες υπεράσπισης είχαν καταθέσει ο χημικός Θανάσης Παντελόγλου που υποστήριξε ότι τα πρόστιμα δεν κάνουν τίποτα και δεν αποθαρρύνουν τους βιομηχάνους και ο χημικός τροφίμων Γιάννης Ζαμπετάκης που ανέφερε ότι ακόμα και σήμερα ανιχνεύονται υψηλές συγκεντρώσεις εξασθενούς χρωμίου.
Πληροφόρηση απο το www.skai.gr
Επισκεφτείτε - συμπαρασταθείτε http://oikomargarita.blogspot.com/

ΔΗΜΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΕΥΒΟΪΚΟ


Χάρτης απο το ΥΠΕΣ. Κάντε κλικ στο χάρτη για μεγέθυνση.

ΔΗΜΟΙ ΕΥΒΟΙΑΣ ΚΑΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΠΟΥ ΒΡΕΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΒΟΪΚΟ


Χάρτης από το ΥΠΕΣ. Κάντε κλικ πάνω του για μεγέθυνση

ΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ

Η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου υπερψήφισε σήμερα μια δέσμη εκθέσεων για το "κλιματικό πακέτο", μετά από συμβιβαστική συμφωνία μεταξύ Ευρωκοινοβουλίου και Συμβουλίου. Η έγκριση αυτή συνοδεύτηκε από έντονη κριτική από ένα ευρύ φάσμα του Ευρωκοινοβουλίου για το ροκάνισμα των αρχικών προτάσεων του Ευρωκοινοβουλίου και της Κομισιόν από την πρόσφατη Σύνοδο Κορυφής στις 11 και 12 Δεκεμβρίου.
Η Ευρωομάδα της Αριστεράς άσκησε κριτική στις αποφάσεις του Συμβουλίου στη Σύνοδο Κορυφής, υιοθέτησε τον προβληματισμό των μη κυβερνητικών περιβαλλοντικών οργανώσεων και έδωσε κριτική θετική ψήφο στις περισσότερες από τις εκθέσεις του πακέτου καθώς αποτελούν ένα θετικό αλλά ανεπαρκές βήμα στη μάχη κατά των κλιματικών αλλαγών.
Δεν συμμεριζόμαστε τη θριαμβολογία των κυβερνήσεων και της Κομισιόν για τον τελικό συμβιβασμό για το κλιματικό πακέτο. Υποβαθμίστηκε η προσπάθεια να ηγηθεί η ΕΕ της παγκόσμιας πρωτοβουλίας κατά της κλιματικής αλλαγής, υπό την πίεση του βιομηχανικού λόμπυ και των συντηρητικών κυβερνήσεων.
Το περίφημο "20-20-20" αποτελεί ένα αναγκαίο πρώτο βήμα, όμως οι στόχοι που θέτει δεν είναι επαρκείς. Με τη δυνατότητα που προβλέπεται για τις ευρωπαϊκές χώρες να αγοράζουν ένα μεγάλο μέρος των μονάδων ρύπανσης που τους "αντιστοιχούν" από αναπτυσσόμενες χώρες, μεταφέρεται κυνικά η ιστορική ευθύνη του δυτικού κόσμου στους φτωχότερους κατοίκους του πλανήτη. Απ' ό,τι φαίνεται, οι κυβερνήσεις δεν κατανοούν ουσιαστικά την κρισιμότητα της κατάστασης.
Δεν καταθέτουμε όμως τα όπλα. Συμμεριζόμαστε τις ανησυχίες των περιβαλλοντικών ΜΚΟ και θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε πιο φιλόδοξους στόχους, με μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ουσιαστική υποστήριξη της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και δεσμευτικό μακροπρόθεσμο σχέδιο για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών.

ΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ 65ΩΡΟ

Η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου υιοθέτησε σήμερα με ψήφους 421 υπέρ, 173 κατά και 11 αποχές σε δεύτερη ανάγνωση πρόταση με την οποία απαιτεί από τις κυβερνήσεις και την Κομισιόν την κατάργηση του "opt out". Το Ευρωκοινοβούλιο επίσης υπερψήφισε με ακόμη μεγαλύτερη πλειοψηφία αλλαγές που μπλοκάρουν έτσι την αντεργατική Κοινή Θέση του Συμβουλίου για το ελαστικό 65ωρο.
Υπενθυμίζεται ότι με την κοινή θέση των κυβερνήσεων, που υιοθετήθηκε από τους Υπουργούς Εργασίας τον περασμένο Ιούνιο, συμφωνήθηκε η διατήρηση της ρήτρας αυτοεξαίρεσης (opt out) από το 48ωρο, ο ετήσιος υπολογισμός του χρόνου εργασίας και ο μη συνυπολογισμός του λεγόμενου "ανενεργού" χρόνου εφημερίας ως χρόνου εργασίας.
Με τη σημερινή απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου, η οποία δεν αποδέχεται την κοινή θέση του Συμβουλίου, απαιτούνται οι εξής σημαντικές αλλαγές:
• Προτείνεται η κατάργηση του οπτ- άουτ σε μια περίοδο τριών ετών και για το μεταβατικό διάστημα ορίζονται αυστηρότερες προϋποθέσεις.
• Το σύνολο του χρόνου εφημερίας θεωρείται χρόνος εργασίας.
• Για τον υπολογισμό του συνολικού χρόνου εργασίας λαμβάνονται υπόψη όλες οι συμβάσεις εργασίας, σε ό,τι αφορά εργαζομένους σε περισσότερες θέσεις.
Η Ευρωομάδα της Αριστεράς, μέσω του κεντρικού της εισηγητή Δ. Παπαδημούλη πρότεινε να καταργηθεί το οπτ- άουτ, να καταργηθεί η ετήσια διευθέτηση του χρόνου εργασίας και να θεωρείται εργάσιμος χρόνος και το σύνολο του χρόνου εφημερίας.
Η πρόταση της Ευρωομάδας της Αριστεράς για την πλήρη απόρριψη του απαράδεκτου και αντεργατικού πακέτου για το ελαστικό 65ωρο που προωθούν οι κυβερνήσεις και στηρίζει η Κομισιόν, απορρίφθηκε με 118 ψήφους υπέρ, 521 κατά και 27 αποχές, καθώς δεν υποστηρίχθηκε από τις άλλες πολιτικές ομάδες.
Ο Δ. Παπαδημούλης, κεντρικός εισηγητής της Ευρωομάδας της Αριστεράς για την επίμαχη οδηγία για τον χρόνο εργασίας, δήλωσε σχετικά:
"Οι τροποποιήσεις που υιοθέτησε η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, με αιχμή την κατάργηση της ρήτρας αυτοεξαίρεσης (οπτ-άουτ) είναι ανεπαρκείς για την Ευρωομάδα της Αριστεράς. Διαφέρουν όμως σημαντικά από το αντεργατικό πακέτο για το 65ωρο των 27 κυβερνήσεων και μπλοκάρουν, έστω και προσωρινά, τα αντιλαϊκά σχέδια του Συμβουλίου και της Κομισιόν.
Η Ευρωομάδα της Αριστεράς επιμένει στην πλήρη απόρριψη της αντιδραστικής και αντεργατικής κοινής θέσης του Συμβουλίου για το "ελαστικό 65ωρο". Οι απαράδεκτες ρυθμίσεις για την κατάργηση του οκταώρου και την πλήρη αποδόμηση της εργατικής νομοθεσίας πρέπει να εμποδιστούν. Το μπλοκάρισμα της πρότασης των 27 κυβερνήσεων και της Κομισιόν είναι το πρώτο αναγκαίο βήμα αλλά δεν αρκεί. Ο αγώνας για την απόρριψη του αντικοινωνικού πακέτου των κυβερνήσεων και της Κομισιόν συνεχίζεται, μέσα και έξω από το Ευρωκοινοβούλιο, μαζί με τα συνδικάτα των εργαζομένων".

ΔΗΜΟΙ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΠΟΥ ΒΡΕΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΒΟΪΚΟ

(Χάρτης απο το ΥΠΕΣ, κάντε κλικ πάνω του για μεγέθυνση)

Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2008

ΔΗΜΟΙ ΠΑΓΑΣΗΤΙΚΟΥ

Χάρτης ΥΠΕΣ (κάντε κλικ στο χάρτη για μεγέθυνση)

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΡΤ


ΕΠΕΙΔΗ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΗΝ ΕΡΤ - ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ !
«Η δράση μας είναι αποτέλεσμα μίας συσσωρευμένης πίεσης που λεηλατεί τις ζωές μας και όχι μόνο μία συγκινησιακή έκρηξη με αφορμή τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου από την αστυνομία. Είμαστε μία ακόμη συλλογικότητα, κομμάτι της εξέγερσης που συμβαίνει.
Ενάντια στην εξημέρωση από τα ΜΜΕ, προβαίνουμε σε παρέμβαση-παρεμβολή στη ροή του προγράμματος της ΕΡΤ. Θεωρούμε ότι τα ΜΜΕ συστηματικά καλλιεργούν το φόβο. Αντί να ενημερώνουν παραπληροφορούν. Παρουσιάζουν μια πολύμορφη εξέγερση σαν τυφλή εκτόνωση. Εξηγούν την κοινωνική έκρηξη με όρους ποινικούς και όχι πολιτικούς. Αποκρύπτουν επιλεκτικά τα πραγματικά γεγονότα. Προβάλλουν μία εξέγερση σαν ένα ακόμη θέαμα που πρέπει απλά να παρακολουθούμε μέχρι να αρχίσει το επόμενο σήριαλ. Τα ΜΜΕ μετατρέπονται καθημερινά σε μέσα καταστολής της ελεύθερης και δημιουργικής σκέψης.
Να αυτοοργανωθούμε. Καμία αυθεντία δεν μπορεί να προσφέρει λύσεις στα προβλήματά μας. Χρειάζεται να συναντηθούμε με άλλους ανθρώπους. Να μετατρέψουμε τους δημόσιους χώρους – τους δρόμους, τις πλατείες, τα πάρκα, τις σχολές -σε χώρους αδιαμεσολάβητης έκφρασης. Να βρεθούμε πρόσωπο με πρόσωπο για να συνδιαμορφώσουμε τον λόγο και τις δράσεις μας.
Να μην φοβηθούμε, να κλείσουμε τις τηλεοράσεις, να βγούμε από τα σπίτια μας, να συνεχίσουμε να διεκδικούμε, να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας. Καταγγέλλουμε την αστυνομική βία – Αμεση αποφυλάκιση των συλληφθέντων διαδηλωτών. Για την ανθρώπινη χειραφέτηση και την ελευθερία.

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2008

ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Του Γιάννη Ζέρβα, Οικονομολόγου 

Εδώ και αρκετά χρόνια έχουν διατυπωθεί από διεθνή φόρα και οργανισμούς οι βασικές αρχές, οι στόχοι και συγκεκριμένες πολιτικές για την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης (μεταξύ αυτών η Agenda 21, η στρατηγική για την Αειφόρο Ανάπτυξη της ΕΕ, η πρωτοβουλία Global Compact του ΟΗΕ, η Διακήρυξη της Χιλιετίας κ.α). Αρκετές εργασίες πρωτοποριακών διανοητών, αλλά και πρακτικές (βλ. χώρες της Βόρειας Ευρώπης) όχι μόνο έμπρακτα υποστηρίζουν αλλά και προχωρούν ακόμη πιο πέρα από τα καθορισθέντα όρια από τους διεθνείς οργανισμούς. Στην ολότητα αλλά και κριτική αξιοποίηση των προαναφερθέντων για την Ελληνική πραγματικότητα, βασίζεται η ιδέα της πρότασης που ακολουθεί. Όπως όλοι γνωρίζουμε, στη χώρα μας το πλαίσιο των άμεσων ή έμμεσων επιδοτήσεων για την υλοποίηση επενδύσεων παίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομική λειτουργία. Χρήματα των φορολογουμένων ενισχύουν επενδύσεις (και επενδυτές) όλων των τομέων της οικονομίας. 

Όμως έχουν ορθολογική και αειφορική απόδοση? Ή μήπως θα μπορούσαν με εφαρμογή κάποιων καλλίτερων αρχών, εργαλείων και μεθόδων να συμβάλλουν πιο θετικά στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ανάπτυξη? 

Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο που παραστατικά θα απεικονίζει μια διπλή δυνατότητα για τις μελλοντικές επενδύσεις. Αφ’ ενός μεν θα ξεχωρίζει τις επενδύσεις πραγματικής αειφορίας από τις κοινές επενδύσεις και αφετέρου θα αξιολογεί κατά πόσο μια μελλοντική επένδυση πλησιάζει το ιδανικό ζητούμενο. Για παράδειγμα μια μελλοντική επένδυση μπορεί να καλύπτει μερικά κριτήρια κάποιου απαραίτητου ελάχιστου (ίσως και τα περισσότερα), κάποια άλλα από ένα δεύτερο πιο απαιτητικό σύνολο και κάποια ή και κανένα από μια τρίτη πιο προηγμένη ενότητα προϋποθέσεων. Έτσι μπορεί να συγκεντρώνει π.χ. το 50% του μέγιστου δυνατού ποσοστού, να αξιολογείται σε σύγκριση με κάποια άλλη που ίσως συγκεντρώνει πιο μεγάλο ποσοστό (ή και πιο μικρό) και να προτιμάται ή όχι σε σύγκριση με τη δεύτερη, ειδικά για την απορρόφηση δημόσιων επιδοτήσεων. Θα μπορεί επίσης ο κάθε επενδυτής να βελτιώσει τις επιδόσεις της επένδυσής του με την ανάληψη των σχετικών δεσμεύσεων απέναντι στο κράτος, ως εκφραστή του δημόσιου συμφέροντος. Από την άλλη μεριά τα κριτήρια έχουν αξιολογηθεί και καθοριστεί έτσι ώστε ακόμη και αν πληρούνται όλα για όλες τις κατηγορίες να μην ξεπερνούν το 95%, δεδομένου ότι η κοινωνική, επιστημονική και τεχνολογική πρόοδος τρέχει με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από οποιαδήποτε δημόσια ή ιδιωτική γραφειοκρατία σε οποιοδήποτε μέρος του Κόσμου (Αθήνα ή Βρυξέλλες ή Ουάσιγκτον κλπ) Έγινε αυτό για να φανεί ότι δεν υπάρχει επένδυση που να καλύπτει το ιδεώδες της αειφόρου ανάπτυξης. 

Οι επενδυτές πρέπει να προσεγγίζουν τα αναφερόμενα κριτήρια όχι ως ένα υποχρεωτικό πρόσθετο στις μελλοντικές τους επενδύσεις, αλλά ως συμφωνημένο, αναπόσπαστο τμήμα της επιχειρησιακής τους στρατηγικής και των δικών τους διαδικασιών. Η προτεινόμενη προσέγγιση εκτιμά τα δικαιώματα αλλά και θέτει σαφείς υποχρεώσεις για την ηγεσία, τους μετόχους, τους υπαλλήλους και τους πελάτες των επιχειρήσεων. Η εφαρμογή των κριτηρίων πρέπει να είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία, που απαιτεί δεσμεύσεις για μια συνεχή οργανωτική αλλαγή και βελτίωση. 

Εντούτοις, δεν υπάρχει κανένας «σωστός εγκυκλοπαιδικά» τρόπος για την απρόσκοπτη εισαγωγή της στο management μιας επιχείρησης. Στη πράξη υπάρχουν και μπορούν να εφαρμοστούν διαφορετικές προσεγγίσεις για να υποστηρίξουν αυτή τη διαδικασία. Τα κριτήρια έχουν ταξινομηθεί σε τρία επίπεδα: 
Ι - Το ανθρωπιστικό επίπεδο που είναι αναγνωρισμένο και συμφωνημένο σε επίπεδο παγκόσμιων οργανισμών, αλλά δεν εφαρμόζεται σε πολλές χώρες, ειδικά του τρίτου κόσμου. 
ΙΙ – Ο κεντρικός πυρήνας της αειφόρου ανάπτυξης (που έχει καθορισθεί και συμφωνηθεί από σημαντικούς διεθνείς οργανισμούς (συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εφαρμόζεται απολύτως και σε όλες τις χώρες, κάθε άλλο μάλιστα, πάρτε για παράδειγμα τη χώρα μας) 
ΙΙΙ - Το προηγμένο επίπεδο αειφόρου ανάπτυξης (που έχει διατυπωθεί θεωρητικά αλλά δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί, ούτε εγκριθεί ως κατεύθυνση στρατηγικής και μέτρων εφαρμογής) 

Επίπεδο Ι: Βασικές απαιτήσεις (max αξιολόγησης 3 βαθμοί ανά κριτήριο) 
1.Να υποστηρίζουν και σέβονται τη προστασία των διεθνώς αναγνωρισμένων ανθρώπινων δικαιωμάτων 
2.Να επιβεβαιώνουν ότι δεν εμπλέκονται στην καταπάτησή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 3.Να δέχονται στην πράξη την ανεξαρτησία των σωματείων και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις 
4.Να επιδιώκουν τον περιορισμό όλων των μορφών αναγκαστικής εργασίας 
5.Να μην επιτρέπουν την παιδική εργασία. 
 6.Να επιδιώκουν τον περιορισμό των διακρίσεων σε σχέση με την απασχόληση και το επάγγελμα. 
7.Να αναγνωρίζουν, υποστηρίζουν και συμμορφώνονται με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» 
8.Να εργάζονται εναντίον όλων των μορφών διαφθοράς, συμπεριλαμβανομένων των εκβιασμών και των δωροδοκιών 
9.Να αναγνωρίζουν, υποστηρίζουν και συμμορφώνονται όχι μόνο με τα δικαιώματα και το διάλογο μεταξύ ιδιοκτητών αλλά και τα δικαιώματα και το διάλογο με τους εργαζόμενους και τους πελάτες τους. 
10.Να αναγνωρίζουν, υποστηρίζουν και συμμορφώνονται με την αρχή της ανοικτής και δημοκρατικής κοινωνίας με τη συμμετοχή και συνεισφορά των κοινωνικών εταίρων, της κοινωνίας των πολιτών και μεμονωμένων προσώπων 
11.Να αντιμετωπίζουν κάθε διάκριση που έχει σχέση με το χρώμα, την εθνικότητα, τη θρησκεία, το φύλο και τη πολιτική ένταξη. 
12.Να αναγνωρίζουν, υποστηρίζουν και συμμορφώνονται με την αξιοκρατία. 
13.Να εισάγουν και υποστηρίζουν ένα διαφανές σύστημα επικοινωνίας. 

Η αξιολόγηση για τα παραπάνω μπορεί να βασιστεί σε μια απλή μεθοδολογία βαθμολόγησης των επιδόσεων της επιχείρησης: καμία συμμόρφωση 0 βαθμοί, έναρξη διαδικασιών συμμόρφωσης 1 βαθμός, αποδεδειγμένα μερική συμμόρφωση 2 βαθμοί, πλήρης συμμόρφωση 3 βαθμοί. 

Επίπεδο ΙΙ: Απαιτήσεις αειφορίας (max αξιολόγησης 4 βαθμοί ανά κριτήριο) 
1.Να υποστηρίζουν την προληπτική προσέγγιση για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις 
2.Να παίρνουν πρωτοβουλίες μεγαλύτερης περιβαλλοντικής ευθύνης 
3.Να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη και διάδοση φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών 4.Να περιορίζουν τη συνεισφορά τους στις κλιματικές αλλαγές, στο κόστος και στην αρνητική επίδραση αυτών στη κοινωνία και στο περιβάλλον. 
5.Να αναγνωρίζουν, υποστηρίζουν και συμμορφώνονται με τις αρχές, τους κανόνες και τις κατευθύνσεις της Αειφόρου Ανάπτυξης. 
6.Να υποστηρίζουν την προληπτική προσέγγιση για τις επαγγελματικές ασθένειες, την υγιεινή και την ασφάλεια της εργασίας και να προστατεύουν τη μητρότητα 
7.Να υποστηρίζουν την δια βίου εκπαίδευση, την επαγγελματική κατάρτιση στο χώρο εργασίας, την προθυμία και δυνατότητα εκμάθησης και προσαρμογής. 
8.Να εξασφαλίζουν ότι τα χρησιμοποιούμενα συστήματα μεταφοράς ικανοποιούν τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της κοινωνίας ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τις ανεπιθύμητες παρενέργειές τους. 
9.Να προωθούν την βιώσιμη κατανάλωση και παραγωγή 
10.Να βελτιώνουν τη διαχείριση των φυσικών πόρων, με στόχο την αποφυγή της υπερεκμετάλλευσή τους και να αναγνωρίζουν στη πράξη την αξία του οικοσυστήματος. 11.Να προωθούν την καλή δημόσια υγεία για όλους και να βελτιώνουν την προστασία της εντός και εκτός της παραγωγής. 
12.Να προωθούν ενεργά τη βιώσιμη ανάπτυξη όχι μόνο μέσα στην εταιρία αλλά και εκτός. 
13.Να αναγνωρίζουν και να προωθούν στη πράξη συνέργιες μεταξύ της εταιρίας, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και οργανισμών επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας. 
14.Να υποστηρίζουν τις νέες ιδέες, την επιχειρηματική καινοτομία και την προώθηση νέων ταλέντων. 

Η αξιολόγηση και για το δεύτερο επίπεδο θα μπορούσε να έχει όπως ακολουθεί, λαμβάνοντας όμως υπ’ όψη της το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας του δεύτερου επιπέδου: καμία συμμόρφωση 0 βαθμοί, έναρξη διαδικασιών συμμόρφωσης 1 βαθμός, αποδεδειγμένα μερική συμμόρφωση 2 βαθμοί, σχεδόν πλήρης συμμόρφωση 3 βαθμοί, πλήρης συμμόρφωση 4 βαθμοί. Το μέγιστο δυνατό άθροισμα για το σύνολο των κριτηρίων για τα επίπεδα Ι & ΙΙ είναι 95 βαθμοί, σύμφωνα με τη λογική που έχει προαναφερθεί. Για την συγκεκριμένη παρακολούθηση των προαναφερθέντων δεικτών των επιπέδων Ι & ΙΙ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το δυναμικό πλαίσιο δεικτών αειφορίας της Ε.Ε (βλ. http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page?_pageid=1998,66119021,1998_66391726&_dad=portal&_schema=PORTAL ) 

Με ευχαρίστηση θα δεχτούμε οποιαδήποτε κριτική αντιμετώπιση των προταθέντων, προτάσεις βελτίωσης, διεύρυνσης των κριτηρίων, εξειδίκευσης ή και βάσιμες αντιρρήσεις. Θα μπορούσαμε επίσης να παρουσιάσουμε λεπτομερώς τη πρόταση σε συσκέψεις κατά περιοχή, κλάδο ή και επιχείρηση. 

Το τρίτο επίπεδο είμαστε υποχρεωμένοι να το αφήσουμε προς το παρόν εκτός της πρότασης, όχι μόνο επειδή δεν έχει θεσμοθετηθεί διεθνώς, αλλά επειδή για τις συνθήκες της χώρας μας είναι πολύ προωθημένο, δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων θα δυσκολεύονταν να τηρήσουν ακόμη και το σύνολο κριτηρίων του πρώτου επιπέδου. Το αναφέρουμε μόνο για ενημέρωση 

Επίπεδο ΙΙΙ: Προηγμένες απαιτήσεις 
1.Να λαμβάνουν υπ’ όψη τους την αλληλεγγύη μεταξύ και εντός των γενεών για την εξασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών ως προϋπόθεση διαρκούς προσωπικής ευημερίας 
2.Να αποδέχονται και προωθούν τη συμμετοχική προσέγγιση στο management της επιχείρησης 
3.Να οργανώνουν ορθολογικά τον όγκο, την ποιότητα και τη χρήση της πληροφορίας 
4.Να μειώνουν το έλλειμμα οργανωτικής και επαγγελματικής ευθύνης 
5.Να αντιμετωπίζουν ενεργά το επαγγελματικό και κοινωνικό στρες 
6.Να αντιμετωπίζουν την καθημερινή απογοήτευση πλατειών κοινωνικών στρωμάτων και να συντελούν στη βελτίωση της συναισθηματικής συμμετοχής και κατανόησης. 
7.Να αποφεύγουν ηθικά διλήμματα αλλά και να τα διαχειρίζονται σωστά όταν προκύπτουν. 8.Να ευνοούν όχι μόνο τις ανθρωπιστικές αξίες αλλά να σέβονται επίσης και την διαφορετικότητα και ποικιλία των ανθρώπινων αντιλήψεων