Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Ο Σύλλογος Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών για το συγκρότημα Γεωργιάδη


Το Δ.Σ. του Συλλόγου διπλωματούχων αγρονόμων και τοπογράφων μηχανικών της Εύβοιας, μετά από συζήτηση του θέματος που προέκυψε για το συγκρότημα Γεωργιάδη κατέληξε σε μία ενιαία και συνολική πρόταση για τη σωτηρία του, παίρνοντας υπόψη την δύσκολη οικονομική συγκυρία που περνάει η χώρα
Η πρόταση του Δ.Σ. του Συλλόγου έχει τέσσερις άξονες: 
α) Άμεση τροποποίηση του σχεδίου πόλης με στόχο να μην ρυμοτομούνται και να αναδεικνύονται τα υφιστάμενα κτήρια, με ήπιους όρους δόμησης και με χρήσεις συμβατές με την ιστορικότητα του τόπου.
β) Εκτός των κτηρίων που χαρακτηρίζονται ως μνημεία, πρέπει να διατηρηθεί απαραίτητα και το κτήριο στο μέτωπο της Εθνικής Οδού, το οποίο οριοθετεί όλο το συγκρότημα Γεωργιάδη και το προστατεύει από την όχληση λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής (ΚΤΕΛ, κόμβος περιφερειακής οδού, κλπ.).
γ) Σε συνεννόηση με τις αρχιτεκτονικές σχολές να προταθούν διπλωματικές εργασίες για την ανάδειξη των κτιρίων του συγκροτήματος με προτάσεις για την επανάχρησή τους και για την ανέγερση κτιρίων προς εκμετάλλευση με στόχο την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος.
δ) Με βάση τα παραπάνω να γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ώστε να οριστικοποιηθούν οι λύσεις για τον τρόπο δόμησης και αξιοποίησης του συγκροτήματος Γεωργιάδη συνολικά.

Η υπόθεση της Αγροτικής και η νέα φάση εδραίωσης του παρασιτισμού (*)

(*) Του Θέμη Τζήμα tvxs.gr/node/101914 στις 29/7/12


Ξαφνικά λοιπόν, μια Παρασκευή απόγευμα μάθαμε ότι η Τράπεζα Πειραιώς θα αγοράσει τα “καλά”-   “υγιή” στοιχεία της Αγροτικής Τράπεζας, ενώ για τα υπόλοιπα, τους σκελετούς στην ντουλάπα της δεύτερης θα φτιαχτεί μια κρατική “κακή τράπεζα”, που θα τα φορτωθεί.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Τράπεζα Πειραιώς προσπαθεί να τσιμπήσει μερικά κρατικά φιλέτα: στις αρχές της “μνημονιακής περιπέτειας¨είχε προσπαθήσει να πάρει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και την Αγροτική, χωρίς επιτυχία.

Από τότε κύλησε πολύ νερό στ' αυλάκι: οι τραπεζίτες μας πρώτα κερδοσκόπησαν εις βάρος του δημοσίου, δανειζόμενοι με εγγυήση τα ομολογά του από την ΕΚΤ με 1% και δανείζοντας κατόπιν το ελληνικό δημόσιο με τεραπλάσια και πενταπλάσια επιτόκια. Έπειτα κατάφεραν να μείνουν πλήρως ανέλεγκτοι για τη διαχείριση των τραπεζών τους και να πάρουν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ ως εγγυήσεις και ζεστό χρήμα από το ελληνικό δημόσιο, που επιβάρυνε το χρέος της χώρας.
Πέτυχαν να επιβάλλουν έναν πρωθυπουργό του γούστου τους, ώστε να μην υποστούν τον παραμικρό, ουσιαστικό κρατικό έλεγχο μετά το PSI+, χάρη κυρίως στους Βενιζέλο, Παπανδρέου και Σαμαρά. Μας “έσωσαν από την "ανευθυνότητα” της αριστεράς στις 17 Ιούνη και διασφάλισαν την “αντικειμενική” μας ενημέρωση από τα γνωστά ΜΜΕ.
Ε, τώρα ήρθε η ώρα να μας “ευεργετήσουν”.
Έτσι λοιπόν η Τράπεζα Πειραιώς αγοράζει τα “υγιή” στοιχεία της Αγροτικής. Πώς; Όχι φυσικά με δικά της λεφτά. Αυτό θα ήταν αναχρονιστικό. Με χρήματα που δανείστηκε το ελληνικό δημόσιο και που τα έδωσε στην Πειραιώς για την ανακεφαλαιοποίησή της. Σας ακούγεται περίεργο ή ύποπτο; Ελάτε τώρα...

Από τότε που κρίθηκε, το 2008, στις ΗΠΑ και κατόπιν παγκοσμίως ότι οι τράπεζες είναι πολύ μεγάλες για να καταρρεύσουν, ο τραπεζικός τομέας, η αιχμή του δόρατος του παγκοσμίου παρασιτισμού, ο “πυροκροτητής” της παγκόσμιας κρίσης, εξαιρείται των κανόνων του “καπιταλιστικού παιχνιδιού” όπως το ξέραμε στη Δύση. Πάνε οι εποχές που κάποιος ιδιώτης μάζευε ή δανειζόταν κεφάλαια και αγόραζε κάτι, από άλλους ιδιώτες ή από το δημόσιο.
Τώρα πλέον, οι μέθοδοι που δοκιμάστηκαν πετυχημένα στην Α. Ευρώπη και πέτυχαν τη συγκρότηση μιας κυρίαρχης παρασιτικής και εξαρτημένης από το διεθνές κεφάλαιο ολιγαρχίας, κατά τη διάρκεια της “αποσοβιετοποίησης” που τόσο πολύ θαυμάζουν γνωστά φερέφωνα του κατεστημένου, έρχονται και στην Ελλάδα.
Επομένως είναι “λογικό” να δανείζεται το δημόσιο για να σώσει τους τραπεζίτες από τις συνέπειες των επενδύσεών τους, οι τελευταίοι να διατηρούν πλήρως τον έλεγχο των τραπεζών τους και μετά, με τα λεφτά του δημοσίου να αγοράζουν ό,τι αξίζει από το ελληνικό δημόσιο και να του αφήνουν- στο κράτος δηλαδή- τον κατιμά και τους σκελετούς στην ντουλάπα.
Άλλωστε οι προβλέψεις περί αυτών των μεθόδων υπάρχουν στο μνημόνιο ΙΙ και στο τελευταίο  πακέτο “ανάπτυξης” της τάξης των 15 δις σε βάθος περίπου δεκαετίας, που ανακοίνωσε ο περιχαρής κος Χατζηδάκης και από το οποίο τα μισά χρήματα θα τα δώσει το ελληνικό δημόσιο στους ιδιώτες για να αγοράσουν τα περιουσιακά του στοιχεία κοψοχρονιά.

Πώς λέγεται λοιπόν η διαδικασία κατά την οποία με λεφτά του κράτους- για να το θέσουμε απλά- ένας ιδιώτης αγοράζει ό,τι αξίζει από το κράτος, χωρίς να αναλαμβάνει κανένα μάλιστα από τα προβληματικά στοιχεία του κράτους;
Βάσει των καναλιών μας εθνική ευεργεσία. Βάσει των νόμων του καπιταλισμού αποεπένδυση έως και σκανδαλώδης διαχείριση. Βάσει της ακριβέστερης κατά την άποψή μου περιγραφής, η παραπάνω διαδικασία είναι η γιγάντωση και πλήρης εδραίωση του ολιγαρχικού παρασιτισμού στην οικονομία και στην πολιτική. Μια χούφτα άνθρωποι, με τα πολιτικά και μιντιακά τους φερέφωνα και φυσικά χάρη στο μνημονιακό πλαίσιο υφαρπάζουν τον πλούτο του δημοσίου δηλαδή του λαού, από τη γη έως την ενέργεια και από τα νερά έως τις κομβικές υποδομές, σε εξευτελιστικές τιμές και συχνά μάλιστα χωρίς να βάζουν φράγκο από την τσέπη τους. Φροντίζει για τα χρήματα το ελληνικό δημόσιο.

Δίπλα στα παραπάνω υποθέτω ότι είναι αφελές να αναρωτηθεί κανείς πότε και με ποια διαδικασία αποφασίσθηκε ο χωρισμός της Αγροτικής Τράπεζας σε “καλή” και “κακή τράπεζα”, με ποιές μελέτες και με ποιά κριτήρια, πότε ενημερώθηκε η Βουλή κτλ, πότε αποφασίστηκε συνακόλουθα να πουληθει το υγιές τμήμα  και εν προκειμένω στη συγκεκριμένη ιδιωτική τράπεζα.

Ποια είναι η θέση των μετόχων της Αγροτικής, μεταξύ των οποίων και ασφαλιστικά ταμεία; τι θα γίνει με την αγροτική γη και με αγροτικούς συνεταιρισμούς; Η απάντηση είναι προφανής: ό,τι αξίζει θα χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση των στοιχείων της Πειραιώς. Τα υπόλοιπα θα πουληθούν σε τιμή ευκαρίας.

Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η αγροτική τράπεζα δημιουργήθηκε ακριβώς για να εγγυάται την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και ότι ο αγρότης όπως και η γη του δε θα ήταν έρμαια του όποιου ιδιώτη τραπεζίτη. Αυτό που επετεύχθη στον 20ο αιώνα ξηλώνεται στον 21ο. Ποιός εγγυάται ότι δε θα υπάρξει ένα κύμα κατασχέσεων αγροτικής γης μεσοπρόθεσμα; και ποιος θα πάρει αυτήν την κατασχεμένη γη αργότερα και για ποιό σκοπό; μήπως κάποια άλλη εταιρεία για να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά ή για άλλες επενδύσεις, περαιτέρω συρρίκνωσης της αγροτικής παραγωγής.

Επιπλέον πρέπει να αναρωτηθεί κανείς: τι ακριβώς θα μείνει στην “κακή” αγροτική τράπεζα; μήπως ορισμένα από τα δάνεια σε πολιτικά κόμματα, που άρα μέσα σε μια διαδικασία εκκαθάρισης θα “ρυθμιστούν” μέσα σε πλήρη αδιαφάνεια;

Κυρίως όμως, το ξεπούλημα της αγροτικής τράπεζας καταδεικνύει γιατί συγκροτήθηκε η κυβέρνηση της μνημονιακής παλινόρθωσης και ζωγραφίζει την εικόνα της Ελλάδας που φιλοδοξεί να δημιοργήσει το κατεστημένο χάρη στα μνημόνια, είτε με ευρώ,  είτε με δραχμή: πλήρης και απόλυτη κυριαρχία του παρασιτισμού. Ξεπούλημα στο παρασιτικό, μεταπραττικό και μεγάλο εν γένει κεφάλαιο, τόσο στο ντόπιο, όσο και στο επικυρίαρχο ξένο κεφάλαιο, κάθε κομβικού τομέα της εθνικής οικονομίας και κάθε κερδοφόρου δραστηριότητας με αντίστοιχη απόσυρση του κράτους. Εγκατάλειψη και διάλυση κάθε δημοσίου κοινωνικού δικτύου και θεσμού προστασίας, προκειμένου  να δημιουργηθούν νέες ιδιωτικές, παρασιτικές δραστηριότητες στο πεδίο του κατεδαφιζομένου κοινωνικού κράτους, που θα μπορούν να απολαμβάνουν τα πλουσιότερα στρώματα, ενώ οι υπόλοιποι θα αρκούνται στη φιλανθρωπία όπως και σε νέου περιτυλίγματος και παλαιότατης νοοτροπίας, δίκτυα εξάρτησης.

Η απόφαση άρον- άρον ξεπουλήματος της αγροτικής τράπεζας λοιπόν λειτουργεί τόσο χρηστικά, όσο και “εκπαιδευτικά”. Χρηστικά, στην κατεύθυνση διευθετήσεων του τραπεζικού κεφαλαίου και της πολιτικής ελίτ, με τους μπόλικους σκελετούς στην ντουλάπα. Παράλληλα διαλύει κάθε πιθανότητα συγκρότησης δημοσίου τραπεζικού πυλώνα. “Εκπαιδευτικά”, προκειμένου η ελληνική άρχουσα τάξη να στείλει το μήνυμα στους πάτρωνές της στο εξωτερικό και στο λαό στο εσωτερικό ότι θα “τρέξει” τις βίαιες αναδιαρθρώσεις υπέρ του παρασιτισμού, χωρίς τον παραμικρό πολιτικό δισταγμό και κινούμενη στα όρια της τυπικής νομιμότητας ή και πέραν αυτών.
Για τους πολλούς φτώχεια, για τους λίγους υπερκέρδη. Για τους πολλούς η ενοχοποίηση του “όλοι μαζί τα φάγαμε”, για τους λίγους επιβράβευση του ίδιου του παρασιτισμού που γέννησε την κρίση.

Καλώς ορίσαμε λοιπόν, στο κυρίως μέρος της κρίσης και της στρατηγικής της “ανατολικοευρωπαιοποίησης”.
Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα άλλωστε: ακόμα και όταν πέσει αυτή η συγκυβέρνηση, ακόμα και αν κυβερνήσει μια συμμαχία αριστερών, σοσιαλιστικών και προοδευτικών δυνάμεων και κομμάτων, ποια εργαλεία θα διαθέτει; 
Ο στόχος του κατεστημένου είναι μέσα από την εδραίωση του παρασιτισμού να έχει ακυρώσει εκ των προτέρων κάθε δυνατότητα εναλλακτικής επιλογής.
Γι' αυτό πρέπει η αριστερά και οι εν γένει προοδευτικές δυνάμεις να καταστήσουν σαφές ότι οι συμφωνίες ξεπουλήματος θα ακυρωθούν. Ότι ο δημόσιος πλούτος και τα δημόσια αναπτυξιακά εργαλεία θα ανακτηθούν με κάθε κόστος. Αλλιώς δεν υπάρχει δυνατότητα άσκησης εναλλακτικής πολιτικής.
Θα είναι βεβαίως δύσκολος ο αγώνας της εσωτερικής “από- αποικιοποίησης” και των συγκρούσεων με στοιχεία του ξένου παράγοντα, ωστόσο είναι αναγκαίος για να πετύχουμε εναλλακτική βιώσιμη στρατηγική εξόδου από την κρίση και ανασυγκρότησης της χώρας.

Σάββατο 28 Ιουλίου 2012

Εξασθενές χρώμιο σε Ασωπό και Μεσσαπία (*)


(*) ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2011 (σελ 51)

Ο Συνήγορος επιλήφθηκε υποθέσεων με αντικείμενο: α) την επιβολή ειδικού ορί­ου για το εξασθενές χρώμιο στο πόσιμο νερό και τη λήψη μέτρων προστασίας της ανθρώπινης υγείας∙ β) τις επιπτώσεις της ρύπανσης στην αγροτική παραγωγή της περιοχής του Ασωπού ποταμού (υποθέ­σεις 139680 και 140025/2011).

Ως προς το ζήτημα ποιότητας του πόσι­μου νερού, το ΥΠΕΚΑ εξήγγειλε το 2010 δέσμη μέτρων που εστιάζουν σε τρεις άξονες: στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, στον περιορισμό της ρύπανσης και στην εξυγίανση της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων.
Η ανεξάρτητη αρχή, πέραν της ενημέρωσης που έχει ζητήσει από τις αρμόδιες αρχές για την πρόοδο υλοποίησης των μέτρων που έχουν εξαγγελθεί, έχει απευθύνει συγκε­κριμένες προτάσεις για τα κύρια ζητήμα­τα που έχουν ανακύψει.
Ειδικότερα, πρότεινε να θεσπιστεί ειδικό όριο για το εξασθενές χρώμιο στο πόσι­μο νερό, τονίζοντας ότι περαιτέρω καθυ­στέρηση ενδεχομένως να έχει σοβαρές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία.

Η πρόταση του Συνηγόρου στηρίχτηκε στην αρχή της προφύλαξης, που συνιστά τη λήψη μέτρων προκειμένου να προληφθεί σοβαρή βλάβη του περιβάλλο­ντος ή της δημόσιας υγείας στις περιπτώσεις που ο κίνδυνος είναι επιστημονικά αβέβαιος.

Η πρόταση αυτή επίσης λαμβάνει υπόψη τη δικαστική απόφαση που εκδόθηκε το 2010 και καθορίζει το όριο των 2 μg/lt για την περιεκτικότητα του εξασθενούς χρωμίου στο πόσιμο νερό, αλλά και την ήδη διατυπωμένη άποψη των αρμόδιων υπουργείων ότι είναι αναγκαία η επιβολή ειδικού ορίου, που ωστόσο δεν έχει υλο­ποιηθεί με σχετική νομοθετική ρύθμιση. Ο Συνήγορος επικαλέστηκε την ύπαρξη πλέον διεθνούς πρακτικής στη θέσπιση ορίων για το εξασθενές χρώμιο στο πό­σιμο νερό (ΗΠΑ, Ιταλία), αλλά και πρό­σφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΥΥΚΑ) που επιβάλλει συστηματική καταγραφή των συγκεντρώσεων του εξασθενούς χρωμί­ου στο πόσιμο νερό, για μια περίοδο ενός έτους σε επίπεδο χώρας, που όμως δεν αναιρεί την υποχρέωση θέσπισης ορίου του.

Τέλος, ο Συνήγορος τονίζει ότι η διαχείριση του προβλήματος της επικινδυ­νότητας του εξασθενούς χρωμίου είναι αντιφατική, δεδομένου ότι με υπουργική απόφαση του 2010 καθορίστηκαν ποι­οτικά περιβαλλοντικά πρότυπα για τον ποταμό Ασωπό, που συμπεριλαμβάνουν θέσπιση ορίου του, τόσο στα υγρά από­βλητα όσο και στον ίδιο τον ποταμό.

Ως σημαντικό επιπλέον άξονα δράσης των αρμόδιων φορέων ο Συνήγορος προκρίνει τον έλεγχο των υφιστάμενων βιομηχανικών δραστηριοτήτων στην πε­ριοχή του Ασωπού, ο οποίος πρέπει να διενεργείται σύμφωνα με τα περιβαλλο­ντικά πρότυπα που καθορίστηκαν με νο­μοθετική ρύθμιση του 2010.
Στο πλαίσιο αυτό, επισήμανε την ανάγκη να διευκρι­νιστούν οι περιπτώσεις εκείνες οι οποίες δεν έχουν υπαχθεί στην εν λόγω ρύθμι­ση, επειδή δεν έχουν δηλώσει τη διάθε­ση των αποβλήτων τους στον Ασωπό.
Επιβάλλεται δε πρώτα η σταδιακή απορ­ρύπανση των επιφανειακών υδάτων και  Διαχείριση Περιβάλλοντος και Οργάνωση του Χώρου του εδάφους, κυρίως κοντά στις περιοχές κατοικίας και αγροτικής γης, και στη συ­νέχεια η αποκατάσταση του πυθμένα του ποταμού, σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την περιβαλλοντική ευθύνη.
Ως προς τις επιπτώσεις της ρύπανσης στην αγροτική παραγωγή της περιοχής του Ασωπού, ο Συνήγορος έχει ζητήσει ενημέρωση από τις αρμόδιες αρχές, λαμ­βάνοντας υπόψη τα εξής:
τις συγκεντρώσεις βαρέων μετάλλων σε δειγματοληψίες που διενεργήθηκαν στις αρχές του 2011∙
την αδυναμία επαρκούς αξιολόγησής τους από το αρμόδιο υπουργείο λόγω έλλειψης θεσμοθετημένων ανώτατων ορίων για κάποιες ουσίες στα τρόφιμα
το πρόγραμμα δειγματοληψιών και αναλύσεων τροφίμων στην περιοχή της Βοιωτίας, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη με συντονισμό του ΕΦΕΤ και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του έτους.

Το ζήτημα διασφάλισης της ποιότητας του πόσιμου νερού μετά την εμφάνιση συγκεντρώσεων εξασθενούς χρωμίου διερευνάται από τον Συνήγορο, κατόπιν σχετικής καταγγελίας, και για τον Δήμο Μεσσαπίων.

Εν προκειμένω, έχει εκδοθεί απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Χαλκίδας, στο πλαίσιο προσωρινής δι­καστικής προστασίας, η οποία καθόρισε όριο 2 μg/lt για την περιεκτικότητα του εξασθενούς χρωμίου στο πόσιμο νερό.

Σε συνέχεια αυτού, το ΥΠΕΚΑ εξήγγειλε την υλοποίηση έργου υδροδότησης του δήμου από τη λίμνη Υλίκη και την κατα­σκευή κεντρικής μονάδας επεξεργασίας νερού. Δεδομένου ότι ο ορίζοντας υλο­ποίησης του εν λόγω έργου είναι τουλά­χιστον τριετής, ο Συνήγορος έχει ζητήσει την παροχή ασφαλούς νερού στους πο­λίτες, σε συμμόρφωση με τη δικαστική απόφαση, την υγειονομική αναγνώριση του δικτύου και των πηγών υδροληψίας, την παρακολούθηση της ποιότητας του πόσιμου νερού και την έγκαιρη, συστη­ματική και κατά απόλυτα διαφανή τρόπο ενημέρωση των καταναλωτών (υπόθεση 20553/2009

Περισσότερα: www.synigoros.gr 



Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Ένωση προστασίας καταναλωτών: Πάμε πλατεία πριν πάμε εφορία - Χαλκίδα 23/7 8μμ


Μετά από τα αλλεπάλληλα φορολογικά «χτυπήματα» που δέχονται εκατομμύρια πολίτες, αφού πλέον είναι ορατά τα αποτελέσματα από τα 2 περίπου εκατομμύρια φορολογουμένων οι οποίοι έχουν υποβάλλει, μέχρι τώρα, την φορολογική τους δήλωση και έχουν παραλάβει τα εκκαθαριστικά σημειώματα,
Μετά από την αποστολή επιπλέον, μιας σειράς εκκαθαριστικών για το ΕΤΑΚ του 2009 το ΦΑΠ 2010,2011& … έρχεται και του 2012,
Μετά από το «χαράτσι» της ΔΕΗ (ΕΕΤΗΔΕ) που δεν πληρώθηκε και θα βεβαιωθεί στις εφορίες αλλά και για το 2012 το οποίο λόγω των εκλογών πήγε πιο πίσω και… αναμένεται,
Μετά την συνεχιζόμενη ασφυκτική πίεση των τραπεζών και των εισπρακτικών εταιρειών στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά,
Μετά από όλα αυτά, και ενώ παράλληλα έχουμε την συνέχιση της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος (με μείωση των αποδοχών και αύξηση φόρων), την καλπάζουσα αύξηση της ανεργίας, που επίσημα αγγίζει πλέον το 25%, τα έκτακτα και μη φορολογικά μέτρα, όπως ειδική εισφορά αλληλεγγύης, οι καταναλωτές και οι Ενώσεις τους δεν μένουμε απαθείς.
Παίρνουμε την τύχη στα χέρια μας,
εμείς οι Συλλογικοί φορείς των καταναλωτών, που γνωρίζουμε πως, εξανεμίζεται το εισόδημά μας, με τις συνεχείς ανατιμήσεις των ειδών στα Σούπερ Μάρκετ, τις αλόγιστες υπερχρεώσεις σε κάθε είδους λογαριασμό (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ασφάλειες, κινητή τηλεφωνία, πιστωτικές κάρτες), εμείς που ζούμεκαθημερινά το δράμα των υπερχρεωμένων δανειοληπτών, των συνταξιούχων που δεν τους φτάνει η πενιχρή τους σύνταξη ούτε για το μισό μήνα, των πολυτέκνων και των ανθρώπων που κυριολεκτικά βρίσκονται σε απόγνωση, και των νέων που ζουν την αγωνία της ανεργίας.
Εμείς όλοι, μετά από ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων και σε βάθος κατανόηση των αδιεξόδων που βρίσκονται πολλά νοικοκυριά, καταθέτουμε σήμερα ανοιχτά, τις ρεαλιστικές προτάσεις μας, οι οποίες είναι αυτονόητο, πως επιδέχονται επιπλέον συμπλήρωση ή διόρθωση, από πολίτες και φορείς στους οποίους απευθύνεται, ώστε όλοι μαζί, οργανωμένα και αγωνιστικά να δώσουμε να καταλάβουν οι κυβερνόντες, εντός και εκτός Ελλάδας, ότι είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε και να απαιτήσουμε την εφαρμογή τους, ως μια δίκαιη λύση, που στόχο έχει πλέον, την επιβίωση των πολιτών και την ανοικοδόμηση της κοινωνικής συνοχής, η οποία έχει πλέον διαρραγεί. http://www.epka-ste.gr/2012/07/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AF%CF%82/

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Περιφέρεια Θεσσαλίας-Στερεάς: Εκτίναξη του ποσοστού ανεργίας στο 23,1%


Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το ποσοστό ανεργίας στη περιφέρεια Θεσσαλίας - Στερεάς τον Απρίλη του 2012 έφτασε στο 23,1%.
Σε σύγκριση με τον Απρίλη του 2011 (16,1%)  ήταν αυξημένο κατά 43,47%
Τεράστιο πρόβλημα αποτελεί για τις πιο παραγωγικές ηλικίες, αφού είναι άνεργοι το 51,5% των νέων ηλικίας 15-24 ετών και το 29,8% των ηλικιών 25-34 
Για το σύνολο της χώρας υπάρχει μικρότερη αύξηση ανέργων (κατά 38,88%) από 16,2% τον Απρίλη του 2011 στο 22,5% τον Απρίλη του 2012 
http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/BUCKET/A0101/PressReleases/A0101_SJO02_DT_MM_04_2012_01_F_GR.pdf

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Ερώτηση του Β.Αποστόλου για το πρώην συγκρότημα Γεωργιάδη


Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, για μη χαρακτηρισμό ως μνημείων των κτιρίων τουσυγκροτήματος του πρώην εργοστασίου Γεωργιάδη στον Αγ. Στέφανο Χαλκίδας κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου.
Ο βουλευτής αναφέρεται στο ιστορικό της υπόθεσης και καταλήγει στα εξής ερωτήματα:
Α) γιατί το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων έσπευσε να γνωμοδοτήσει 10 ημέρες πριν τις εκλογές και η προκάτοχός του να συμφωνήσει τη τελευταία ημέρα των υπηρεσιακών της καθηκόντων όταν η συγκεκριμένη υπόθεση βρισκόταν στα συρτάρια της εδώ και πολλά χρόνια ;
Β) γιατί την ίδια ημέρα , δηλαδήστις 7/6/2012 που έγινε η σχετική συνεδρίαση , εστάλησαν οι προσκλήσεις στους ενδιαφερόμενους αποδέκτες , εζητήθη από τη Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας να προσκομίσει  εντός δύο μηνών τις απόψεις της και ταυτόχρονα εκδόθηκε η σχετική γνωμοδότηση;

Κυριακή 8 Ιουλίου 2012

Χειραγώγηση του libor και από Deutsche Bank, Citigroup, HSBC, UBS και RBS

Η Barcleys...δεν αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση στην έρευνα των αρχών για τις ύποπτες διατραπεζικές πρακτικές στα επιτόκια, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Αρχή Τραπεζικών Υπηρεσιών της Βρετανίας.«Μακάρι να μπορούσα να πω ότι αυτή ήταν μία μεμονωμένη περίπτωση. Θα ακούσετε πολλά περισσότερα γι’ αυτό σε εύθετο χρόνο», τόνισε η επικεφαλής των υπηρεσιών ελέγχου της FSA, Τρέισι Μακντέρμοτ, στην ετήσια σύνοδο της υπηρεσίας. Έχουν δρομολογηθεί πολλαπλές έρευνες, τόνισε η Μακντέρμοτ. 
Πάνω από δέκα άλλες τράπεζες βρίσκονται στο μικροσκόπιο στο πλαίσιο της έρευνας που διεξάγουν εδώ και καιρό στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ιαπωνία, οι διωκτικές αρχές κατά του οικονομικού εγκλήματος. 
Η έρευνα αφορά τραπεζοπιστωτικά ιδρύματα όπως η Citigroup, η HSBC, η UBS και η Royal Bank of Scotland. 
http://www.express.gr/news/world/622721oz_20120702622721.php3
Ο εποπτικός μηχανισμός στη Γερμανία (BaFin) έχει ξεκινήσει την έρευνά του για την Deutsche Bank, για να διαπιστωθεί, εάν υπήρξε χειραγώγηση των διατραπεζικών επιτοκίων, ανέφεραν στις 6/7/12 «δύο καλά πληροφορημένες πηγές», μιλώντας όμως ανωνύμως, στο Ρόιτερς.

Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Barclays και GlaxoSmithKline: Βίοι παράλληλοι και παράνομοι

Βαρύ πλήγμα για την αξιοπιστία και το όνομα της δέχτηκε η Barclays καθώς έχει βρεθεί στο στόχαστρο της βρετανικής κυβέρνησης, η οποία ζητά από τη διοίκησή της «σαφείς απαντήσεις» για παράνομες δραστηριότητες της τράπεζας στην αγορά του Libor. Αλλά δεν ήταν μόνη της σε αυτή τη πρακτική. Η Αρχή Τραπεζικών Υπηρεσιών της Βρετανίας (FSA) αποκάλυψε ότι υπάρχουν υποψίες για συμμετοχή και άλλων χρηματοοικονομικών ομίλων (Citigroup, η HSBC, η UBS και η Royal Bank of Scotland)

Η βρετανική φαρμακοβιομηχανία GlaxoSmithKline θα πληρώσει πρόστιμο ρεκόρ ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να θέσει τέλος στη δίωξή από τις αμερικανικές δικαστικές αρχές για απάτη, που περιλαμβάνει παράνομη προώθηση φαρμάκων και ψευδείς δηλώσεις. Ο γίγαντας της φαρμακοβιομηχανίας κατηγορήθηκε για "παράνομη προώθηση ορισμένων φαρμάκων, για μη αποκάλυψη ορισμένων δεδομένων που συνδέονται με την ασφάλεια των φαρμάκων και για ψευδείς δηλώσεις ως προς την τιμή τους" (Paxil, Avandia, Wellbutrin και στο πρόγραμμα Medicaid), ανακοίνωσαν χθες τα υπουργεία Δικαιοσύνης και Υγείας των Ηνωμένων Πολιτειών. H GlaxoSmithKline παραδέχθηκε επίσης ότι χρηματοδότησε εκστρατείες προώθησης προϊόντων, παρακινώντας γιατρούς να συνταγογραφούν τα φάρμακά της δωροδοκώντας τους "με διακοπές στη Χαβάη, οργάνωση κυνηγιών φασιανού στην Ευρώπη ή συναυλίες"

Από τον Μάιο 2009 και την έναρξη ερευνών κατά της απάτης στον τομέα της υγείας, οι ΗΠΑ έχουν συγκεντρώσει 10,2 δισεκατομμύρια δολάρια από την επιβολή προστίμων, έχουν αποκαλύψει δεκάδες περιπτώσεις απάτης και έχουν ασκήσει διώξεις κατά 800 στελεχών εταιρειών για υποθέσεις αισχροκέρδειας στον τομέα της υγείας.



Σύμφωνα με το "Πρώτο Θέμα" (http://www.protothema.gr/life-style/health-and-life/article/?aid=208346στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν όλα τα  σκευάσματα των αναφερομένων φαρμάκων. Πρόκειται για το αντικαταθλιπτικό  Wellbutrin, το αντιεμετικό Zofron , το αντικαταθλιπτικό Paxil που στην Ευρώπη κυκλοφορεί με την ονομασία Seroxat, το Advair για το άσθμα που κυκλοφορεί στην Ευρώπη με την ονομασία Seretide και τέλος το αντιεπιληπτικό Lamictal. Επίσης,  ένα ακόμα φάρμακο, το Avandia,  κυκλοφορούσε μέχρι το 2010 όταν και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων συνέστησε την αναστολή των αδειών κυκλοφορίας του σε ολόκληρη την Ευρώπη.  

Αλήθεια, δεν μπορεί να γίνουν αντίστοιχες έρευνες και στην Ελλάδα? Όχι μόνο για τις συγκεκριμένες εταιρείες ή τις θυγατρικές τους αλλά και για όλα αυτά που «βοά» ο κόσμος για το τραπεζικό σύστημα και τις πρακτικές του και το σύστημα υγείας και αγνοούν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις.