Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2023

Ο πόλεμος είναι μια κομπίνα με κέρδη δολλαρίων και ζημιές ανθρώπινων υπάρξεων

Παλαιστίνη, Ισραήλ, Ουκρανία, Ρωσία, Κεντρική Αφρικανική Δημοκρατία, Μαλί, Ιράκ, Σουδάν, Σομαλία, Λ.Δ.Κονγκό, Νότιο Σουδάν, Λιβύη, Συρία, Υεμένη, Αφγανιστάν είναι μερικές μόνο απο τις χώρες του κόσμου σήμερα όπου δοκιμάζεται η ειρήνη. 

Υπάρχουν επίσης άλλες (περισσότερες απο 15) όπου οι κάτοικοί τους είναι "συνηθισμένοι" να ζουν σε ένα ασταθές και μη ειρηνικό περιβάλλον με καθημερινές στερήσεις και κίνδυνο για τη ζωή τους.

Το 1935 ο Σμίντλεϊ Ντάρλινγκτον Μπάτλερ, ανώτατος αξιωματικός των Πεζοναυτών, που είχε συμμετάσχει  στο πόλεμο  των Μπόξερ, κατά της Μεξικανικής Επανάστασης και στον Α ‘ Παγκόσμιο Πόλεμο και ήταν ο πιο παρασημοφορημένος Αμερικανός αξιωματικός είχε πει το περίφημο «Ο πόλεμος είναι μία κομπίνα».

«Ο πόλεμος είναι ίσως το πιο παλιό, το πιο κερδοφόρο, σίγουρα το πιο μοχθηρό μέσο διεθνούς εμβέλειας, τα κέρδη του οποίου υπολογίζονται σε δολάρια και οι ζημιές σε ζωές. Στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, μια μικρή χούφτα συγκέντρωσε αμύθητα κέρδη. Τουλάχιστον 21.000 νέοι εκατομμυριούχοι έγιναν στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Πολέμου. Πόσοι από αυτούς τους εκατομμυριούχους του πολέμου σήκωσαν ένα τουφέκι; Πόσοι από αυτούς έσκαψαν μια τάφρο; Πόσοι από αυτούς ήξεραν τι σήμαινε να πεινάς σε ένα χαράκωμα  μολυσμένο από αρουραίους; Πόσα από αυτούς πέρασαν  άγρυπνες, φοβισμένες νύχτες, με τις οβίδες να σκάνε δίπλα τους; Πόσοι αντιμετώπισαν μια ξιφολόγχη ενός εχθρού; Ποιος βγάζει τα κέρδη από τον πόλεμο; Η αμυντική βιομηχανία, οι τράπεζες και οι κερδοσκόποι. Και ποιος πληρώνει τον λογαριασμό; Οι φορολογούμενοι»

Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος αλλά και οι εκατοντάδες τοπικοί στο προηγούμενο αιώνα και στη σύγχρονη εποχή δυστυχώς επιβεβαιώνουν δραματικά τα λόγια του.

Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2023

Μελέτη ΙΟΒΕ: Η Συμβολή της Ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία. Προοπτικές και Προκλήσεις

Φωτο απο www.naftemporiki.gr

Η Ελλάδα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία αποτελεί τον κινητήριο μοχλό του παγκόσμιου εμπορίου. Παράλληλα, οι γραμμές της επιβατηγού ναυτιλίας συνδέουν τη νησιωτική χώρα με την υπόλοιπη Ελλάδα και στηρίζουν κρίσιμα την οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών, μεταφέροντας κατοίκους, επισκέπτες και εμπορεύματα. 

Η ποντοπόρος και η επιβατηγός ναυτιλία, μαζί με άλλα τμήματα της ναυτιλίας (όπως η κρουαζιέρα και η ναυτιλία κοντινών αποστάσεων), καθώς και πολλές άλλες δραστηριότητες που στηρίζουν τη ναυτιλία με υπηρεσίες και αγαθά (όπως η λειτουργία λιμένων, η ναυπήγηση και η επισκευή πλοίων και σκαφών, η κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού, η τραπεζική, η ασφάλιση, νομικές και λογιστικές υπηρεσίες), συνθέτουν ένα πλέγμα δραστηριοτήτων με ιδιαίτερη σημασία για την εγχώρια δημιουργία εισοδημάτων και θέσεων εργασίας. 

Ο σκοπός της μελέτης περιλαμβάνει την εξέταση και την ανάδειξη της οικονομικής συμβολής, των προοπτικών και των προκλήσεων της ναυτιλίας στην Ελλάδα. Ειδικότερα, στη μελέτη αναλύονται οι τάσεις στα βασικά μεγέθη των κλάδων των υδάτινων μεταφορών και των συναφών δραστηριοτήτων την τελευταία δεκαετία, εκτιμάται η συμβολή των υδάτινων μεταφορών στην ελληνική οικονομία λαμβάνοντας υπόψη τις διασυνδέσεις με τους υπόλοιπους κλάδους και εξετάζονται οι σημαντικότερες ρυθμιστικές, περιβαλλοντικές και τεχνολογικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει η ελληνική ναυτιλία για να εξακολουθήσει να είναι ανταγωνιστική στην παγκόσμια αγορά. 

Σύμφωνα με τη μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη και τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις σε άλλους κλάδους της οικονομίας, η συνολική επίδραση της ναυτιλίας στο ΑΕΠ της Ελλάδας εκτιμήθηκε στα €14,1 δισεκ. ετησίως (μέσος όρος περιόδου 2018-2021) που αντιστοιχεί στο 7,9% του ΑΕΠ. Σε όρους απασχόλησης, η επίδραση εκτιμάται σε 86,3 χιλ. θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης, ενώ τα δημόσια έσοδα αυξάνονται περίπου κατά €1,9 δισεκ. από τη ναυτιλία άμεσα ή έμμεσα από τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις. 

Η ανάγκη ενίσχυσης του ναυτιλιακού επαγγέλματος στην Ελλάδα είναι επιτακτική για τη διατήρηση της ελληνικής ναυτιλιακής παράδοσης στη θάλασσα, καθώς και για τη βιωσιμότητα των ναυτιλιακών γραφείων που λειτουργούν στην επικράτεια. 

Στις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία περιλαμβάνονται η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας με πράσινες πηγές ενέργειας και καύσιμα, η μετάβαση σε έξυπνη ναυτιλία με ψηφιακές λύσεις και αυτόνομα πλοία, η εξεύρεση της κατάλληλης χρηματοδότησης και οι αλλαγές στο φορολογικό πλαίσιο.

Επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας κοντά στο 2050, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η σταδιακή απανθρακοποίηση της ναυτιλίας ως το 2050 αποτελεί έναν από τους βασικούς στρατηγικούς στόχους της ναυτιλίας, που υποστηρίζονται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η επέκταση του ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) και στη ναυτιλία από το 2024, με πρώτη χρονιά παράδοσης δικαιωμάτων το 2025, δημιουργεί πιέσεις στην παγκόσμια ναυτιλία και ειδικότερα σε ποντοπόρα πλοία που αποπλέουν ή καταπλέουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια. 

Νέα γενιά καυσίμων για τη ναυτιλία – κρίσιμη η επιλογή των κατάλληλων για ανταγωνιστική αλλά και ανθρακικά ουδέτερη ναυτιλία. Η ανάπτυξη και χρήση καυσίμων που παράγονται με διαδικασίες χαμηλού ή μηδενικού άνθρακα (ενδεικτικά γαλάζια καύσιμα, βιοκαύσιμα, ηλεκτρική ενέργεια) δύνανται να υποστηρίξουν, υπό προϋποθέσεις, τη μετάβαση της ναυτιλίας προς την απανθρακοποίηση. Ο εξηλεκτρισμός της ναυτιλίας καλείται να λύσει ζητήματα που σχετίζονται με το κόστος και τεχνικά ζητήματα για την αποθήκευση της ενέργειας, αλλά και θέματα παροχής ενέργειας από τα λιμάνια. Προς το παρόν, οι παραγγελίες νέων πλοίων αφορούν κυρίως σε μηχανές εσωτερικής καύσης και LNG. Η χρήση ηλεκτρικής πρόωσης εφαρμόζεται είτε πιλοτικά είτε σε σκάφη συγκεκριμένων ΙΟΒΕ | Δελτίο Τύπου | Μελέτη ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ 3 χαρακτηριστικών (π.χ. μικρά ρυμουλκά, πλοία κοντινών αποστάσεων). Στους περιοριστικούς παράγοντες για την επιλογή των νέων καυσίμων συμπεριλαμβάνονται θέματα επενδυτικού κόστους, αποθήκευσης ενέργειας εν πλω, αλλά και αξιόπιστης παροχής από λιμένες, παγκοσμίως. 

Η χρήση έξυπνων συστημάτων οδηγεί τη ναυτιλία στην ψηφιακή περίοδο - κλειδί για τα αυτόνομα πλοία. Η επέκταση της χρήσης εφαρμογών που συλλέγουν και αποθηκεύουν με ασφάλεια τα δεδομένα λειτουργίας των πλοίων οδηγούν, υπό προϋποθέσεις, σε αποτελεσματικότερη διαχείριση, περιορίζοντας τις λειτουργικές δαπάνες. Επιπλέον, αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη λύσεων τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence - ΑΙ) αλλά και αυτόνομων πλοίων. Το σημαντικό ενδιαφέρον για πιλοτικές εφαρμογές των αυτόνομων πλοίων από μεγάλες ναυπηγικές και ναυτιλιακές εταιρείες αναμένεται να ενισχυθεί εκ νέου και από το θεσμικό πλαίσιο, η ανάπτυξη του οποίου παραμένει σε πρώιμα στάδια. 

Τα νέα χρηματοπιστωτικά εργαλεία συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιδόσεις της ναυτιλίας. Η πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας απαιτεί επενδύσεις σε τεχνολογίες, υποδομές και εκπαίδευση προσωπικού. Η έκθεση των ελληνικών ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων σε δανεισμό περιορίζεται, ενώ χρησιμοποιούνται εναλλακτικά χρηματοδοτικά μέσα (π.χ. χρηματοδοτική μίσθωση από ασιατικές χώρες, ίδια κεφάλαια, άντληση πόρων από την αγορά κεφαλαίου). Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο (Βασιλεία ΙΙΙ) αλλά και διεθνείς πρωτοβουλίες (Αρχές του Ποσειδώνα, Sea Cargo Charters) θέτουν τις βάσεις για τη σύνδεση των παρεχόμενων χρηματοδοτήσεων από τις τράπεζες και την αγορά κεφαλαίου με τις ευρύτερες επιδόσεις των ναυτιλιακών εταιρειών στους πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης. Πράσινα ομόλογα και δάνεια/ομόλογα με ρήτρες βιωσιμότητας είναι μερικά από τα χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορούν, υπό προϋποθέσεις, να υποστηρίξουν την πράσινη μετάβαση και την τεχνολογική αναβάθμιση της ναυτιλίας. Ωστόσο, η ανάγκη για παρουσίαση των διαχρονικών επιδόσεων των ναυτιλιακών επιχειρήσεων με διαφάνεια και συστηματικό τρόπο είναι έκδηλη. Οι αναφορές ESG (Environmental–Social–Governance) γίνονται περισσότερο διαδεδομένες στον κλάδο, ενώ το ανανεωμένο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο (CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive) προβλέπει την ανάγκη έκδοσης ετήσιων αναφορών ESG και σε μικρομεσαίες εισηγμένες επιχειρήσεις από το 2027. 

Συγκριτικό φορολογικό μειονέκτημα εκτιμάται ότι προκύπτει για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Το βασικό πλαίσιο για τη φορολόγηση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στηρίζεται στον φόρο χωρητικότητας καθώς και στην επιπλέον εθελοντική εισφορά η οποία θεσμοθετήθηκε το 2013, με αφετηρία την κρίση της ελληνικής οικονομίας. Συγκριτική ανάλυση με συστήματα φορολόγησης άλλων ναυτιλιακών κρατών εκτιμά πως οι ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν συγκριτικό μειονέκτημα έναντι εκείνων που είναι εγκατεστημένες σε άλλα καθεστώτα φόρου χωρητικότητας (εντός ή εκτός ΕΕ). 

Τα αρχεία της έρευνας, παρουσίασης και δελτίο τύπου μπορείτε να τα κατεβάσετε απο εδώ

Ακολουθούν αποσπάσματα σχετικής δημοσίευσης της www.naftemporiki.gr 

" Σύμφωνα με την έρευνα, το 2023 η ελληνόκτητος ποντοπόρος ναυτιλία συνέχισε να κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως σε όρους dead weight tonnage (DWT), βρισκόμενη σε απόσταση από την Κίνα και την Ιαπωνία. Συγκεκριμένα, ο ποντοπόρος στόλος της Ελλάδας ανέρχονταν σε 393,0 εκατ. dwt έναντι 302,0 εκατ. dwt της Κίνας και 237,7 εκατ.dwt της Ιαπωνίας. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι δεύτερος σε αξία (163 δισ. δολ) μετά από αυτόν της Κίνας (163 δισ. δολ). Την ίδια χρονιά, οι ελληνικές πλοιοκτήτριες εταιρείες υλοποιούν το τρίτο μεγαλύτερο πρόγραμμα παραγγελιών (σε όρους GT), το οποίο ωστόσο υστερεί από τις πρώτες δύο ναυτιλιακές δυνάμεις. Συγκεκριμένα, πρώτη είναι η Κίνα, που αυτή τη στιγμή έχει παραγγελίες 34,1 εκατ. GT. Ακολουθεί η Ιαπωνία με 28,9 εκατ.GT και στην 3η θέση είναι η Ελλάδα με 20 εκατ. GT."...

Σε όρους συμμετοχής στα μεγέθη της ελληνικής οικονομίας και παρά τη διατάραξη της δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, η ναυτιλία εξακολουθεί να έχει με διαφορά το μεγαλύτερο μερίδιο στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία (ΑΠΑ) της ελληνικής οικονομίας (3,1% ή €4,8 δισεκ. το 2021, έναντι μόλις 0,2% κατά μέσο όρο στην ΕΕ) σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά κράτη μέλη.

Επιπλέον, τα έσοδα από μεταφορικές υπηρεσίες σε χώρες του εξωτερικού, που καταγράφονται ως μέρος του διαχρονικά πλεονασματικού θαλάσσιου ισοζυγίου, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Ενδεικτικά, την τελευταία δεκαετία (2012-2022) η χώρα εισέπραξε 148,3 δισεκ. ευρώ από θαλάσσιες μεταφορές στο εξωτερικό, ποσό που αντιστοιχεί στο 42% του ακαθάριστου χρέους της γενικής κυβέρνησης....

Στην απασχόληση, οι κάτοικοι της Ελλάδας που απασχολούνται στον κλάδο των υδάτινων μεταφορών ανέρχονται σε περίπου 45,9 χιλ. Στους ναυτικούς που απασχολούνται σε πλοία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, το 30% είναι αξιωματικοί, ενώ το υπόλοιπο αφορούσε κατώτερα πληρώματα." 

Ολόκληρο το άρθρο εδώ


Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023

ΕΦΤΑ ΕΦΤΑΣΤΙΧΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ - Του Δημήτρη Βασιλείου

 


ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Στης ζωής το ταξίδι

μόνιμος επιβάτης.

Με μια βαλίτσα στο χέρι

σ’ αναζητούσα

και σε συνάντησα.

Αγάπησέ με

μ’ όλα μου τα υπάρχοντα.



ΙΕΡΗ ΞΑΓΡΥΠΝΙΑ

Όνειρο ήσουν

ημέρας φωτεινής,

ξαγρύπνιας ιερής,

αιώνιας αγωνίας

κι’ έγινες ζωή.

Αγάπησέ με

γι’ αυτό που είμαι.



ΛΑΦΥΡΟ

Σε πολύκλαγγη μάχη επαλέψαμε

και με κατέκτησες

αιώνια υποταγή στην αγάπη σου

κράτησέ με σαν κρίνο λευκό,

αγάπησέ με

σαν λάφυρο,

στους νικητές που δεν παρέδωσες.



ΟΝΕΙΡΟ

Θέλω να σ’ αγαπώ

μα δεν μπορώ

το φως σου δεν αντέχω,

με την αθέατη πλευρά σου

αγάπησέ με

σαν όνειρο,

που μυστικό εκράτησες απ’ τους αιώνες.



ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ

Της ζωής μου το δρόμο

ανενδοίαστα ακολούθησα

και με οδήγησε στον απόκρυφο

παράδεισο της αγάπης σου

αγάπησέ με

σαν προφητεία,

που τα μέλλοντα του σύμπαντος ορίζει.



ΦΥΛΑΧΤΟ

Ηρεμίας δημιουργός

στο ανήσυχο πέλαγος των αισθημάτων,

απανεμιάς κολπίσκος

ευλογημένος από αιώνια αγάπη,

αγάπησέ με

σαν φυλαχτό,

που απ’ το κακό σ’ απομακρύνει.


ΥΠΑΡΞΗ

Στον ρου των αιώνων

σε έψαχνα,

εναγωνίως.

Ήξερα ότι υπάρχεις

και σε βρήκα.

Αγάπησέ με

έτσι, όπως είμαι.

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2023

Τα αποθέματα ορυκτών της χώρας (στοιχεία 2019)

Η Ελλάδα διαθέτει σημαντικά αποθέματα μεταλλικών ορυκτών, όπως βωξίτη, χαλκό, χρυσό, σίδηρο, νικέλιο, ασήμι, και ψευδάργυρο και άλλων βιομηχανικών ορυκτών όπως ο μπεντονίτης, ο γύψος, κυνίτης, καολίνη, ασβεστόλιθος, μαγνησίτης, περλίτης και ελαφρόπετρα. Το 2019, η κατείχε τα μεγαλύτερα αποθέματα περλίτη στον κόσμο και ήταν έκτη στα αποθέματα μαγνησίτη (Τζεφέρης, 2019; Hatfield, 2021b; Merrill, 2021)

Το 2019, η Ελλάδα ήταν ο τρίτος παραγωγός στην παγκόσμια κατάταξη περλίτη και  ελαφρόπετρας, τέταρτος στο μπεντονίτη, και όγδοος στο μαγνησίτη. Η χώρα αντιπροσώπευε το 21% της παγκόσμιας παραγωγής περλίτη, 8% μπεντονίτη και 5% ελαφρόπετρας. Επίσης ήταν ο μοναδικός παραγωγός χουντίτη στον κόσμο. (Είναι ένα ανθρακικό ορυκτό με χημικό τύπο Mg3Ca(CO3)4. Κρυσταλλώνεται στο τριγωνικό σύστημα και συνήθως εμφανίζεται ως πλατιοί κρύσταλλοι και κονιώδεις μάζες. Σήμερα η πιο κοινή βιομηχανική χρήση του είναι ως φυσικό μείγμα με υδρομαγνησίτη για επιβραδυντικό φλόγας ή πρόσθετο επιβραδυντικό φωτιάς για πολυμερή).

Η Ελλάδα ήταν μαζί με τη Φινλανδία μία από τα δύο μοναδικά μέλη της ΕΕ που εξόρυξαν νικέλιο και μαζί με την Αυστρία που παρήγαγαν σιδηρονικέλιο. Ήταν επίσης ένα από τα τρία μόνο κράτη μέλη της ΕΕ με ενεργό χυτήριο νικελίου (πίνακας 1; Nickel Institute, 2019, σελ. 1; Crangle, 2021; Hatfield, 2021a, b; Merrill, 2021; Simmons, 2021).

Ειδικά για τις ΗΠΑ η Ελλάδα ήταν η κορυφαία πηγή ελαφρόπετρας και περλίτη, οι εξαγωγές της οποίας αντιπροσωπεύουν το 93% και το 90% αντίστοιχα των εισαγωγών των ΗΠΑ. Η χώρα ήταν επίσης σημαντικός εξαγωγέας τσιμέντου, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 15% των εισαγωγών των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η Ελλάδα αναμένεται να παραμείνει σημαντικός παραγωγός παγκοσμίως από μπεντονίτη, μαγνησίτη, περλίτη και ελαφρόπετρα. 

Επίσης η χώρα μπορεί παραμείνει ένας περιφερειακά σημαντικός παραγωγός αλουμινίου και λιγνίτη, αν και με περαιτέρω μειωμένη παραγωγή. Το 2020 προβλεπόταν μείωση της παραγωγής λιγνίτη στα 21,9 Mt (όμως η ενεργειακή κρίση και επαναλειτουργία ΑΗΣ πιθανόν να επέδρασσαν αρνητικά σε αυτό το στόχο). 

Η παραγωγή του νικελίου και του σιδηρονικελίου είναι πιθανό να μειωθεί σημαντικά ή μπορεί να παύσει εντελώς ως αποτέλεσμα των αναμενόμενων εξελίξεων στη ΛΑΡΚΟ. 


Για το χρυσό, μόλυβδο, ασήμι και ψευδάργυρο οι επιδόσεις μπορεί να αυξηθούν εάν η
Eldorado Gold πετύχει να αυξήσει τη  παραγωγή στα Μεταλλεία της Ολυμπίας και Στρατωνίου όπως οραματίζεται και εάν η εταιρεία αρχίσει να λειτουργεί στο έργο της στις Σκουριές (Euracoal
, 2020, σελ. 7)

Πηγή: https://pubs.usgs.gov/myb/vol3/2019/myb3-2019-greece.pdf 

Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2023

Σαφές μήνυμα στις αρχές του Ιράν το Νόμπελ Ειρήνης 2023 στην άδικα φυλακισμένη Ναργκίς Μοχαμάντι

Η βραβευμένη με Νόμπελ Ειρήνης 2023 Ναργκίς Μοχαμαντί πρέπει να απελευθερωθεί άμεσα και άνευ όρων!



Η σημερινή αναγνώρισή της από την επιτροπή Νόμπελ Ειρήνης δεν θα την απελευθερώσει, αλλά στέλνει σαφές μήνυμα στις αρχές του Ιράν ότι η καταστολή των ειρηνικών φωνών κριτικής και υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν θα μείνει αδιαμφισβήτητη

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023

Παγιδευμένοι στην κόλαση της Κεντρικής Αμερικής (της Μ.Δεδούση)

Φωτο από www.avgi.gr

" Στο Ελ Σαλβαδόρ το 2% του πληθυσμού είναι στη φυλακή. Δεν είναι απαραίτητα εγκληματίες, κυρίως είναι αντιφρονούντες, αλλά και τυχαίοι άνθρωποι· οι πραγματικοί εγκληματίες είναι έξω ανενόχλητοι. Η κατάσταση στη χώρα, υπό τον Πρόεδρο Ναγίπ Μπουκέλε, είναι επιεικώς τραγική, καθώς κατ’ ουσίαν κυβερνούν οι συμμορίες, που σκοτώνουν, ληστεύουν, βιάζουν και απάγουν ανεξέλεγκτα. Ο επίσημα κεντροδεξιός αλλά κατ’ ουσίαν απολιτικός Μπουκέλε, με πρόφαση την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος, καταπατά κάθε δημοκρατική ελευθερία, παρακολουθεί τους πάντες και συλλαμβάνει αδιακρίτως ό,τι κινείται, χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Στο Ελ Σαλβαδόρ οι άνθρωποι στριμώχνονται είτε στη φυλακή είτε στα σύνορα προσπαθώντας να διαφύγουν. Κι αν τα καταφέρουν, καταλήγουν στα κέντρα υποδοχής της Κόστα Ρίκα μαζί με άλλους ανθρώπους, από τη γειτονική Νικαράγουα, ας πούμε.

Στη Νικαράγουα ο Πρόεδρος Ντανιέλ Ορτέγκα, ο οποίος συγκυβερνά με τη σύζυγό του Ροζάριο Μουρίλο, ανακατέλαβε την εξουσία το 2007. Ο Ορτέγκα, πρώην ηγέτης των Σαντινίστας, εξελίχθηκε από αριστερό επαναστάτη σε στυγνό δικτάτορα, ο οποίος έχει καταργήσει κάθε ελευθερία, ενώ εμφανίζει και σημάδια κανονικής παράνοιας. Το 2021 εξελέγη για τέταρτη φορά, κάτι όχι και τόσο παράξενο, αφού όποιος του αντιτίθεται είτε εξαφανίζεται είτε καταλήγει στη φυλακή και παραμένει εκεί χωρίς να ελπίζει καν σε δίκη. Ο Ορτέγκα έχει κλείσει όλες τις ξένες ή ανεξάρτητες οργανώσεις που δρούσαν στη χώρα, έχει περισσότερους από 300 νεκρούς διαδηλωτές στο «ενεργητικό» του, άγνωστο αριθμό βασανισμένων και «εξαφανισμένων» και μια υπερσυντηρητική πολιτική που απαγορεύει τις εκτρώσεις αλλά και κάθε ελεύθερη έκφραση. Οι κάτοικοι της χώρας φεύγουν προς κάθε κατεύθυνση και με όποιον τρόπο μπορούν.

Στη Γουατεμάλα, στα μέσα Αυγούστου είχαν εκλογές, τις οποίες κέρδισε το κόμμα του προοδευτικού Μπερνάρντο Αραβέλο. Και μετά έγινε κάτι απίθανο: Ένας χαμηλόβαθμος δικαστής είπε ότι το κόμμα του Αραβέλο είναι παράνομο και η Εκλογική Επιτροπή της χώρας το δέχτηκε και απέκλεισε τον Αραβέλο από την εξουσία, παρά τη σαρωτική νίκη του στις εκλογές και παρά το γεγονός ότι όλοι οι ανεξάρτητοι παρατηρητές επικύρωσαν το αποτέλεσμα των εκλογών. Ο Αραβέλο έκανε λόγο για πραξικόπημα με μοχλό το δικαστικό σύστημα, και μάλλον δεν έχει άδικο. Στο μεταξύ, το 60% του πληθυσμού ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας και οι διαδηλώσεις συνταράσσουν τη χώρα.

Στην Ονδούρα όσα συμβαίνουν περιγράφονται εξαιρετικά με τα λόγια του Γιαν Έγκελαντ, γενικού γραμματέα του Νορβηγικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες, ο οποίος επισκέφθηκε πρόσφατα τη χώρα: «Οι ιστορίες που μου λένε εδώ οι άνθρωποι είναι παρόμοιες με εκείνες των ανθρώπων σε εμπόλεμες ζώνες, όπως η Συρία, η Υεμένη ή η Ουκρανία». Η βία είναι στην ημερήσια διάταξη των ανθρώπων, οι οποίοι δεν προστατεύονται από κανέναν. Φεύγουν κατά εκατοντάδες χιλιάδες από τα σπίτια τους, χωρίς όμως να έχουν κάπου να πάνε. Μετά από χρόνια πραξικοπημάτων και πολιτικής βίας, τον Ιανουάριο του 2022 η Σιομάρα Κάστρο ορκίστηκε Πρόεδρος, καθώς το κόμμα της, το αριστερό Ελευθερία και Επανίδρυση (LIBRE), κέρδισε τις εκλογές του Νοεμβρίου του 2021. Η Κάστρο έχει πολλές και καλές ιδέες, είναι λίαν αμφίβολο όμως εάν θα μπορέσουν να εφαρμοστούν μέσα στο γενικευμένο χάος".

Όλο το άρθρο απο την ¨Αυγή¨εδώ


Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2023

Ο ΟΟΣΑ καταρρίπτει τους μύθους της κυβέρνησης για ανεργία, παραγωγικότητα εργασίας, ανταγωνιστικότητα και πολλά άλλα

 Η παραγωγικότητα της εργασίας ανά εργαζόμενο στην Ελλάδα είναι στο 71% του μέσου όρου στον ΟΟΣΑ και στο 44% του μέσου όρου των 5 πρώτων χωρών που έχουν τις καλύτερες αποδόσεις.



Ο δείκτης ανεργίας στη χώρα είναι υπερδιπλάσιος του μέσου όρου στον ΟΟΣΑ και υπερτετραπλάσιος του μέσου όρου των 5 πρώτων χωρών που έχουν τις καλύτερες αποδόσεις.

Για τα υπόλοιπα κοιτάξτε στον επόμενο σύνδεσμο

Το στατιστικό προφίλ της χώρας με στοιχεία του ΟΟΣΑ



Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023

Ανδρέας Παπανδρέου: "Δώστε μας τα μέσα να αλλάξουμε την Εύβοια μέσα από τον ισχυρό θεσμό της Περιφέρειας".

 

Φίλες και φίλοι,

αφετηρία για μένα και τους συνεργάτες μου ως διοίκηση του ΟΛΝΕ, αποτέλεσαν τα παραλιακά μέτωπα όλων των πόλεων και κωμοπόλεων της Εύβοιας. Με πενιχρά οικονομικά μέσα και με προϋπολογισμό έργων που δεν ξεπερνούσε τις 700.000 ευρώ ετησίως:
• ενισχύσαμε τον φωτισμό με led συσκευές στα περισσότερα λιμάνια
καταθέσαμε έτοιμες μελέτες στην ΠΣΤΕ για χρηματοδότηση
• κατασκευάσαμε με ίδιους πόρους το παραλιακό μέτωπο της Ερέτριας
• διακοσμήσαμε με πέτρα το παραλιακό μέτωπο της Καρύστου και ενισχύσαμε το αλιευτικό καταφύγιο με νέο αγκυροβόλιο
• κατασκευάσαμε νέες γλίστρες Σκαφών σε αρκετούς λιμένες
• προετοιμάσαμε το αλιευτικό καταφύγιο των Ν. Στυρων για μεταφορά του πορθμείου των φερρυμποτ (έχει εξαγγελθεί εδώ και 3 χρόνια από τον κ. Σπανό και δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί).
• προετοιμάσαμε το Λιμάνι της Κύμης με περίφραξη ISPS για την δημιουργία Εμπορικού Λιμένα
• τοποθετήσαμε κάμερες και καταγραφικό σε όλα τα λιμάνια
• αλλάξαμε διαλυμένες ξύλινες προβλήτες σε όλα τα αλιευτικά της Χαλκίδας
• επισκευή και επαναλειτουργία Λιμενικού Σταθμού Λίμνης
• νέα κιγκλιδώματα Αιδηψού έως το Θερμαι Συλλα
• νέοι πυλώνες φωτισμού σε πορθμείο Αγιόκαμπου και Ψαροπούλι
• με προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια ολοκληρώθηκε η ανάπλαση της παραλίας Μαρμαρίου και της Νέας Αρτάκης και η ανακατασκευή του Λιμένα Μαντουδίου
Επίσης έγιναν έργα μικρότερης κλίμακας στην Αιδηψό, στη Λίμνη, στον Αγιοκαμπο, στους Ωρεούς και στο Ψαροπούλι. 
Δεκάδες τέτοιες παρεμβάσεις έγιναν παντού όπως η επισκευή και αποκατάσταση του εγκατελειμένου κτιρίου του Λιμεναρχείου της Λίμνης. Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις σε όλη την Εύβοια υποκαταστήσαμε τους Δήμους. Φτιάξαμε από πεζοδρόμια, πεζόδρομους και τον φωτισμό τους μέχρι αγωγούς για την απορροή υδάτων...

Μέσα σε 2,5 χρόνια με θέληση και βούληση καταφέραμε αρκετά σε έναν μικρό Οργανισμό.
Δώστε μας τα μέσα να αλλάξουμε την Εύβοια μέσα από τον ισχυρό θεσμό της Περιφέρειας. Έχουμε αποδείξει με έργο την ικανότητα μας.
λες οι αντ

Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023

Η Φανή Σπύρου υποψήφια με το συνδυασμό "Άμεσα - Νέο ξεκίνημα"

Είμαι η Φανή Σπύρου. Κατάγομαι από το Σχηματάρι αλλά τα τελευταία χρόνια ζω μόνιμα στην Χαλκίδα.

Εργάζομαι σαν βοηθός λογιστή στην οικογενειακή μας επιχείρηση. Έχω τελειώσει δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία στο Metropolitan κολλέγιο Αθηνών. 

Θεωρώ πως ήρθε ο καιρός να αγωνιστούμε σαν μια παρέα σαν ομάδα ώστε να συμβάλουμε όλοι μαζί για ένα καλύτερο Δήμου. Αναδεικνύοντας προβάλλοντας και διεκδικώντας για εξεύρεση λύσης με αγώνα μέσα από την παράταξη ζητημάτων όπως :

·        Για την ισότητα και δικαιώματα των γυναικών σε κάθε τομέα είτε είναι δουλειά είτε είναι η ζωής είτε είναι άθληση, ψυχαγωγία, πολιτισμός, παντού.

·        Για εμάς τη Νέα Γενιά που μαστίζεται από την ανεργία με τα προβλήματα στέγης , την αδυναμία να ξεκινήσουμε τη δική μας ζωή, καθώς και για τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα της νέας γενιάς, δημιουργώντας τους δικούς μας φορείς, θεματικές ομάδες δικών μας ενδιαφερόντων, με ιδέες και αναζητήσεις.

·        Για την προώθηση και ανάπτυξη κοινωνικών κινημάτων που εκπροσωπούν: περιβαλλοντικά ζητήματα -εργατικά θέματα - τοπικά προβλήματα - εθελοντικές μονάδες σε διάφορους τομείς - -φιλοζωικές ομάδες.

·        Για να αναλάβουμε πια τις ευθύνες μας και να μην περιμένουμε από τους άλλους.

Γι’ αυτό το λόγο αποφάσισα να συμπορευτώ με το Γιώργο Σπύρου συμμετέχοντας στην ανεξάρτητη αυτή παρέα, που άμεσα και με νέο ξεκίνημα θα φέρει την αλλαγή στα δρώμενα του Δήμου ώστε ο όμορφος Δήμος Χαλκιδέων να επανέλθει εκεί που του αρμόζει και να αποκτήσει την χαμένη αίγλη του.

Είμαι λοιπόν η Φανή Σπύρου, υποψήφια με το Γιώργο Σπύρου στο ΤΟΠΙΚΟ ψηφοδέλτιο της Δημοτικής ενότητας Χαλκίδας και σας καλώ να υποστηρίξετε ενεργά μέχρι τις εκλογές και να ψηφίσετε στις 8/10/23 το συνδυασμό μας για ένα άμεσο νέο ξεκίνημα προς μια καλύτερη ποιότητα ζωής των δημοτών της Χαλκίδας.

Η ιδρυτική μας διακύρηξη εδώ

Το πρόγραμμά μας εδώ




Η Μαρία Κουταλιανού για την ανάγκη μιας νέας και προοδευτικής περιφερειακής πολιτικής

Η περιφέρεια είναι ένας σχετικά νέος Ευρωπαϊκός θεσμός, τον οποίο στην Ελλάδα του 2023 λίγοι τον έχουν κατανοήσει πλήρως. Οι κυβερνώντες θέλουν οι πολίτες να νομίζουν πως οι Περιφέρειες τους ανήκουν, ενώ η αλήθεια είναι ότι οι Περιφέρειες “μας” ανήκουν. Οι Περιφέρειες είναι εντελώς αυτοδιοικητικές και ανεξάρτητες σε όλους τους τομείς απο την κεντρική Κυβέρνηση. Συνεργάζονται μαζί της και δεν πρέπει να εξαρτώνται από αυτήν.

Μέχρι σήμερα παρατηρούμε την πλήρη αποτυχία της περιφερειακής πολιτικής στην Ελλάδα όπου έργα εκατομμυρίων ευρώ διαλύονται σε δευτερόλεπτα και ολοένα περισσότεροι πολίτες αγγίζουν τα όρια της ευρωπαϊκής φτώχειας με εκθετικό ρυθμό. Ας μην κρυβόμαστε αυτό οφείλεται κυρίως σε πολιτικές σκοπιμότητες, ενώ η κατανομή των προγραμμάτων δεν γίνεται βάσει γεωγραφικών αναγκών, αλλά για την ανταμοιβή εκλογικών ενοτήτων εκ μέρους της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας.

Εμείς προτείνουμε την υιοθέτηση μιας νέας και προοδευτικής περιφερειακής πολιτικής που έχει ως προτεραιότητα την αναγκαιότητα σχεδιασμού αναπτυξιακών πολιτικών για τις περιοχές που υστερούν. Ένας σχεδιασμός που θα βοηθήσει τις περιφέρειες να αποκτήσουν το κρίσιμο μέγεθος για την οικονομική τους ανάπτυξη. Μια ανάπτυξη που θα έρθει μέσα απο την παραγωγική εξειδίκευση η οποία επιτυγχάνεται αν εστιάσουμε και αποκρυσταλλώσουμε τις τοπικές μικροοικονομίες κλίμακος.

Μια τέτοια πολιτική, είναι μια πιο αποτελεσματική και δίκαιη περιφερειακή πολιτική που προάγει την οικονομική, κοινωνική, πολιτισμική και μορφωτική ανάπτυξη, την ισότητα των φύλων και την περιβαλλοντική ισορροπία και επιδιώκει μια συμπεριληπτική ανάπτυξη και βελτίωση της κοινωνικής ευημερίας.

Πιο αναλυτικά ορίζουμε 5 τομείς παρέμβασης που στόχο έχουν την ενίσχυση του χαρακτήρα της περιφέρειας και την ανάδειξη της πολιτική της σημασίας, προβάλλοντας τη διαφάνεια, τις συνέργειες, την αποτελεσματικότητα και τη συμμετοχικότητα.

1.            Υποδομές

Δεν αρκεί να πραγματοποιούνται έργα υποδομών. Πρέπει να αξιολογούνται οι τοπικές ανάγκες και να σχεδιάζονται ολιστικά δίκτυα υποδομών. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο αν ανοίξουμε την πόρτα στην κοινωνία (ψηφιακές κοινωνικές πλατφόρμες). Οι τοπικές κοινωνίες γνωρίζουν καλύτερα ποιες είναι οι ανάγκες τους, ποια δίκτυα χρειάζεται να δημιουργηθούν και ποια να βελτιωθούν. Προτεραιότητα πρέπει να δίνεται (κάτι για το οποίο ελέγχονται τόσο οι προηγούμενες περιφερειακές διοικήσεις, όσο και η κεντρική κυβέρνηση) σε έργα προφύλαξης και προστασίας της ανθρώπινής ζωής, περιουσίας και του  περιβάλλοντος από φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές.

2.            Αγροτική Ανάπτυξη

Δεν αρκεί μια σκόρπια χρηματοδότηση. Πρέπει να ενισχυθεί η κοινωνική οικονομία δηλαδή ο συνεργατικός θεσμός των συνεταιρισμών  και των συμπράξεων. Οι παραγωγοί να μορφοποιούν τα προϊόντα τους, να τα συσκευάζουν και να τα πουλούν. Οι αυτοδιοικητικές αρχές πρέπει να προσφέρουν τεχνογνωσία σε ζητήματα παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων, καθώς και προώθηση των προϊόντων αυτών όπως και συνεργασίες με συνεταιρισμούς του εξωτερικού. Τα βιολογικά προϊόντα θα μπορούσε να είναι ένα παράδειγμα. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι αναγκαία η θεσμοθέτηση και η διαμόρφωση πρότυπων αγροτικών εκμεταλλεύσεων για τις διαφορετικές γεωγραφικές εκτάσεις και τεχνογνωσία για τις βέλτιστες καλλιεργητικές δυνατότητες κάθε περιοχής. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και ο αληθινός και αποτελεσματικός αγροτουρισμός, διότι ενισχύει την τοπική οικονομία.

3.            Πράσινη μετάβαση και περιβαλλοντική πολιτική

Η περιφερειακή πολιτική προσπαθεί να λάβει υπόψη και να εξειδικεύσει, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε τόπου, την ευρύτερη εθνική και διεθνή περιβαλλοντική πολιτική. Για μια πράσινη μετάβαση που υστερεί τόσο πολύ η Ελλάδα σε αυτό πρέπει να υπάρχει η συνεργασία πολιτών και αυτοδιοίκησης. Πρέπει να υποστηριχθούν οι ενεργειακές κοινότητες, τα πάρκα ανακύκλωσης και εξεύρεσης καινοτόμων τρόπων αξιοποίησης των επεξεργασμένων απορριμμάτων. Πρέπει να αναπτυχθούν τα αστικά και περιαστικά πάρκα, όπου οι τοπικές αρχές μπορούν να διαθέτουν ένα μέρος των εδαφών που έχουν στην κυριότητά τους για τη δημιουργία κοινωνικών καλλιεργειών και εκεί οι κάτοικοι να φυτεύουν αγροτικά προϊόντα για ιδία κατανάλωση. Η ανακύκλωση υγρών αποβλήτων και στερεών υπολλειμάτων απο παραμύθι ψηφοθηρίας και επιδοματικής ενίσχυσης "ημετέρων" πρέπει να γίνει πραγματικό αποτελεσματικό εργαλείο βελτίωσης του περιβάλλοντος και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας.

4.            Ευκαιρίες και χωρική δικαιοσύνη

Προκειμένου να καταπολεμηθούν οι ανισότητες σε επίπεδο ευκαιριών και κοινωνικής αλληλεγγύης, πρέπει η περιφέρεια να λάβει μέτρα προς την κατεύθυνση αυτή. Πρώτον και κύριο είναι οι ποιοτικές δημόσιες υπηρεσίες (υγειά, εκπαίδευση, πρόνοια, μέσα μεταφοράς) στους κατοίκους αυτών των περιοχών. Η ανάπτυξη υποδομών ιντερνέτ για ενίσχυση της τηλεργασίας.  Πρέπει να αντιμετωπιστεί η ερήμωση της υπαίθρου, η γήρανση του πληθυσμού, και η έλλειψη εργατικών χεριών. Η μεταφορά αρμοδιοτήτων και οργανισμών σε τέτοιες περιοχές ή / και η σύσταση νέων οργανισμών ή υπηρεσιών όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο. Η ανάπτυξη κοινωνικών αναπτυξιακών συμπράξεων και οι διαπεριφερειακοί οργανισμοί είναι επίσης ένα εργαλείο που προωθεί τη συνεργασία μεταξύ διαφορετικών φορέων σε τοπικές κοινωνίες μικρής κλίμακας

5.            Δημοκρατικός και συμμετοχικός σχεδιασμός

Μια καλή διοίκηση συνεπάγεται την επίβλεψη των προγραμμάτων και τη συνεργασία με τους κοινωνικούς ετέρους και τη κοινωνία των πολιτών. Με όλες τις τοπικές ομάδες, χωρίς αποκλεισμούς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων οι οποίες εμπλέκουν ευάλωτους πολίτες.  Στην περίπτωση της Περιφέρειας Στερεάς, θα πρέπει να αναλυθούν τα δυνατά σημεία και τα αδυναμία της κάθε περιοχής (πάντα σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες), βάσει της οποίας θα σχεδιαστούν προτάσεις που ενθαρρύνουν τις επενδύσεις σε κλάδους που ενισχύουν το διαπεριφερειακό συγκριτικό πλεονέκτημα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει διάλογος και με τους τοπικούς φορείς, συλλόγους πολιτών, τα Επιμελητήρια κλπ. Σε αυτήν την κατεύθυνση είναι χρήσιμες πρωτοβουλίες, όπως τα περιφερειακά αναπτυξιακά συνέδρια. Επίσης, η ουσιαστική διαβούλευση μέσω ψηφιακών εργαλείων και η εκπόνηση προγραμμάτων είναι μια πρωτοβουλία χρήσιμη όπου θα μπορούσε να συνδυαστεί με τα σχολεία και τα πανεπιστήμια για την πρακτική και θεωρητική προετοιμασία στην από κοινού διαχείριση σε δράσεις

Ο ρόλος όσων θέλουν να (και) είναι προοδευτικοί, βρίσκεται στην ενίσχυση του διαφανούς, συμμετοχικού, συνεργατικού  και ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα της περιφέρειας, καθώς και στην ανάδειξη της πολιτική της σημασίας για την καθημερινότητα και βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της.  Ο συνδυασμός μας ακριβώς σε αυτά αποδίδει μεγάλη σημασία και ζητά τη ψήφο σας για ένα καλύτερο αύριο στη Στερεά Ελλάδα .

Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2023

ΑΝΑΠΟΛΩΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ - Του Δημήτρη Βασιλειου


 Θα είναι μια μέρα,

το βλέπω μέσα στα μάτια σου,

που το φως

θα υποδέχεται το μέλλον,

το μέλλον που θα έρχεται

με καθημερινές επαναστάσεις

και με την ποίηση

στα χείλη του καθενός.

 

Θα είναι μια μέρα ελευθερίας.

27.09.2023 - Αθήνα                                                                           

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023

Ο Μάνος Μπαλογιάννης υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με το συνδυασμό ¨Αμεσα - Νέο Ξεκίνημα¨

Γεννήθηκα, μεγάλωσα και εδραιώθηκα επαγγελματικά στην Χαλκίδα. 

Είμαι Πτυχιούχος γερμανικής Φιλολογίας Αθηνών και για πολλά χρόνια ιδιοκτήτης κέντρου ξένων γλωσσών. Είμαι παντρεμένος και έχω τρία παιδιά. 

Ασχολούμαι με την τοπική αυτοδιοίκηση από το 2010 μέχρι σήμερα, ως εκλεγμένο μέλος της δημοτικής Κοινότητας Χαλκίδας, δημοτικός σύμβουλος και ως μέλος διοικητικού συμβουλίου του ΔΟΠΠΑΧ. 

Από το 2015 – 2017 ήμουν πρόεδρος σχολικής επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Χαλκιδέων και το 2018-2019 Aντιδήμαρχος ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Στις επόμενες δημοτικές εκλογές θέλω να διεκδικήσω την εκλογή μου στο πλευρό του υποψηφίου Δημάρχου Γιώργου Σπύρου, με την σκέψη να βοηθήσω το έργο του στην ανάπτυξη της πόλης μας, που τόσο αγαπάμε.

Η Σόνια Μαραντίδου – Τόλιου υποψήφια με το συνδυασμό "Άμεσα - Νέο Ξεκίνημα"

 Όντας κοντά στα παιδιά και στη νεολαία (ως μητέρα, εκπαιδευτικός και σύγχρονη γυναίκα) αφουγκράζομαι τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς και τα όνειρά τους. Απογοητευμένα πολλές φορές αναζητούν αλλού το μέλλον τους. Αξίζει να τους προσφέρουμε περισσότερα. Εκ φύσεως κοινωνική και δραστήρια επικοινωνώ επίσης με τους  συμπολίτες όλων των ηλικιακών και κοινωνικών ομάδων. Εισπράττω μια έκδηλη απογοήτευση και παραίτηση, μια απαξίωση και μια ανησυχητική συνήθεια στην ανοχή. Συνειδητοποιώ πόσο μεγάλες είναι οι ανάγκες του κόσμου, οι προσδοκίες και η ελπίδα για βελτίωση της καθημερινότητας, η επίταξη για αλλαγή.

Βλέποντας την προσπάθεια και το πρόγραμμα του Γιώργου Σπύρου, γεννήθηκε μέσα μου η ελπίδα πως κάτι καλύτερο μπορεί να ξεκινήσει που θα βελτιώσει την καθημερινότητά μας. Η ομάδα του συνδυασμού ΑΜΕΣΑ – ΝΕΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ αποτελείται από άξιους συνεργάτες με όρεξη για δουλειά και όραμα για πρόοδο. Αποφάσισα λοιπόν να αποτελέσω κι εγώ μέλος αυτής της ομάδας και να δεχτώ την τιμητική πρόταση να συμμετέχω στον συνδυασμό, έχοντας την αμέριστη στήριξη της οικογένειας και των φίλων μου. Θέλω να ασχοληθώ με τα κοινά πάντα μέσα από το πρίσμα του εθελοντισμού, στοχεύοντας στην αναβάθμιση του Δήμου μας, με γνώμονα την εξυπηρέτηση, τη διευκόλυνση, την ικανοποίηση και ευχαρίστηση όλων των δημοτών. Με ευαισθητοποίηση  στις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, στα άτομα με αναπηρίες αλλά και ειδικές ικανότητες. Στοχεύοντας τελικά στη μετατροπή του Δήμου μας σε προνομιακό τόπο που θα κρατάει τους νέους, θα αποζημιώνει τους μεγαλύτερους, θα ελκύει τους ταξιδιώτες. Στοχεύοντας ψηλά!  ΄Ηδη μελετάται ένα πολλά υποσχόμενο πρόγραμμα που είναι έτοιμο να δρομολογηθεί την επόμενη ημέρα των δημοτικών εκλογών και πάντα με την ψήφο των δημοτών.

Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ και η ψήφος στη κάλπη

Και λίγα περισσότερα εδώ

Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2023

Ο Ανδρέας Παπανδρέου για την ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας

Με δεδομένο ότι η Β. Εύβοια πρόκειται για μια από τις επαρχίες της χώρας με το χαμηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα τα μέτρα άμεσης αποκατάστασης έπρεπε να διασφαλίσουν την κοινωνική συνοχή και το επίπεδο διαβίωσης των ανθρώπων (πυρόπληκτων αγροτών, κτηνοτρόφων, επαγγελματιών, δασεργατών, μελισσοκόμων κλπ) και άμεσα την διασφάλιση και διάσωση στα εναπομείναντα περιουσιακά τους στοιχεία με αντιπλημμυρικά έργα, γέφυρες και δρόμους.

Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός οφείλει να έχει ως βασικότερο προσανατολισμό να βγάλει την Β. Εύβοια από την γεωγραφική και συγκοινωνιακή απομόνωση. Κάτι που μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με νέο οδικό άξονα με κάθετους οδούς προς το Αιγαίο.

Επίσης ο αναπτυξιακός σχεδιασμός πρέπει να λάβει υπόψη του και να αξιοποιήσει τους φυσικούς τοπικούς οικονομικούς πόρους με τις ανάλογες επενδύσεις (Ιαματικές πηγές, αγροτικά προϊόντα, τουρισμός κλπ).
Επιπλέον να προχωρήσουν άμεσα τα Υδατοδρομία που είχαμε σχεδιάσει και αδειοδοτήσει ως ΟΛΝΕ, να ξεκινήσουν άμεσα μελέτες για Μαρίνες-τουριστικά αγκυροβόλια και με συνδετικό Λιμένα με τις Βόρειες Σποράδες στο Πευκί.
Επίσης να μετατραπεί το Κέντρο Υγείας Ιστιαίας σε Περιφερειακό Νοσοκομείο Β. Εύβοιας με στόχο να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο οικονομικής και κοινωνικής ευημερίας που θα οδηγήσει τη περιοχή σε βιώσιμη Ανάπτυξη.
Καμία ανασυγκρότηση δεν πρόκειται να προχωρήσει ερήμην της τοπικής κοινωνίας και χωρίς την κινητοποίηση των τοπικών κοινωνικών και παραγωγικών δυνάμεων, δηλαδή, χωρίς η πολιτική ευθύνη των επιλογών να ανήκει στα όργανα της τοπικής διακυβέρνησης-αυτοδιοίκησης.
Η αναγκαία παραγωγική και τεχνικών υποδομών ανασυγκρότηση της υπαίθρου της Βόρειας Εύβοιας δεν έχει καμία σχέση με την αστική ανασυγκρότηση των πόλεων κύριοι της σημερινής διοίκησης της Περιφέρειας.

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2023

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ ΑΠ’ ΤΟΥΣ «ΣΩΤΗΡΕΣ»; (Του Δημήτρη Βασιλείου)

Η «Γη της Επαγγελίας» πρέπει να είναι η χώρα μας και ο «Επιούσιος Λαός» πρέπει να είναι ο δικός μας! Δεν εξηγείται αλλιώς η «άνθηση» της χώρας και η «ευημερία» του λαού της! Να είναι καλά οι διαχρονικοί «Σωτήρες» μας!

Και για να μην νομίζετε ότι μιλάμε στον αέρα, να και οι «αποδείξεις», τα τεκμήρια της «σωτηρίας μας».

1. Η γη πάνω στην οποία ζούμε, το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε, όπως βλέπετε, προστατεύεται αποτελεσματικά. Η μισή Ελλάδα έχει καεί: Μάτι, Εύβοια, Ρόδος, Πάρνηθα, Κέρκυρα, Έβρος… Η άλλη μισή έχει πλημμυρίσει, έχει βυθιστεί στις λάσπες… Άνθρωποι έχουν καεί, έχουν πνιγεί, έχουν εξαφανισθεί… Εκατοντάδες χιλιάδες ζώα, παραγωγικό ζωικό κεφάλαιο, αφανίστηκαν… Εκατομμύρια στρέμματα, δασική και αγροτική παραγωγική γη, εξαφανίστηκαν…

2. Η οικονομία της χώρας «ανθεί». Η βιομηχανία συρρικνώνεται και αργοσβήνει… Η αγροτική παραγωγή, με την βοήθεια και της Ευρωπαϊκής Αγροτικής Πολιτικής, πνέει τα λοίσθια… Πάει κι ο θεσσαλικός κάμπος… Ο βαφτισμένος ως βαριά βιομηχανία της χώρας τουρισμός «στηρίζεται» στις «καλές διαθέσεις» των Tour Operators… Το «καμάρι» μας, η ναυτιλία είναι υπό ξένες σημαίες… Το δημόσιο χρέος είναι σχεδόν υπερδιπλάσιο του Α.Ε.Π. της χώρας…

3. Η ανεργία μαστίζει τις ελληνικές οικογένειες. Εκατοντάδες χιλιάδες οι εγγεγραμμένοι στην Δ.ΥΠ.Α. (Ο.Α.Ε.Δ.) άνεργοι κι άλλες τόσες οι «άγραφτοι» και οι υποαπασχολούμενοι… Απ’ τους εγγεγραμμένους άνεργους μόνο το 15% περίπου παίρνει επίδομα ανεργίας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Δ.ΥΠ.Α. (Ο.Α.Ε.Δ.)…

4. Οι μισθοί και οι συντάξεις μειώνονται… Η ακρίβεια «τραβάει την ανηφόρα»… Η φτώχεια και η ανέχεια βαθαίνουν… Οι εργασιακές σχέσεις χειροτερεύουν για τους εργαζόμενους προς όφελος των εργοδοτών… Το ιδιωτικό χρέος καλπάζει και οι πλειστηριασμοί πνίγουν τους αδύναμους…

5. Η δημόσια υγεία και δημόσια παιδεία συνεχίζουν να υποβαθμίζονται… Όπως είχαμε σημειώσει σε προηγούμενο άρθρο μας, «… σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (ελληνική στατιστική υπηρεσία)  του Μαΐου 2023, το 66,8% των Ελλήνων πολιτών πάνω από 16 ετών δεν έλαβε ιατρική εξέταση ή θεραπεία γιατί δεν είχε την οικονομική δυνατότητα.»…

Κι ενώ η κατάστασή μας είναι αυτή που εν συντομία σκιαγραφήσαμε παραπάνω, εμφανίζονται οι φιλάνθρωποι και ελεήμονες και ευεργέτες κυβερνήτες της χώρας παρέα με φίλους τους (επίσης φιλάνθρωπους και ελεήμονες και ευεργέτες) τραπεζίτες, βιομήχανους, εφοπλιστές (εγχώριους και εξωχώριους) και μας παρουσιάζουν, με αυλούς και με σουραύλια, τις «σωτήριες» παρεμβάσεις τους.

1. Θα αναδασώσουν, λένε, τα καμένα! Όλοι θυμάστε πως αναδασώσανε τα προηγούμενα καμένα, ε; Με την βοήθεια των εταιρειών με τις ανεμογεννήτριες! Πράσινα άλογα της πράσινης ανάπτυξής τους!

2. Θα αποζημιώσουν, λένε, άμεσα και γρήγορα όλους τους πληγέντες! «Υπάρχουν οι πόροι», δηλώνει ο επικεφαλής σωτήρας, «θα βοηθήσει και η Ευρώπη»! (Όλοι θυμάστε το «λεφτά υπάρχουν»). Κι απ’ ότι φαίνεται στην συνέχεια ούτε πόροι υπάρχουν, ούτε η Ευρώπη έχει να βοηθήσει, σύμφωνα με τα λεγόμενα της κυρίας Φον!

3. Θα αποκαταστήσουν, λένε, τις κατεστραμμένες υποδομές! Και για να επέλθει πιο γρήγορα η «αποκατάσταση» θα προχωρήσουν σε απευθείας αναθέσεις! Για να μπορέσουν όλοι οι προαναφερθέντες φιλάνθρωποι και ελεήμονες και ευεργέτες να «τσεπώσουν» φρέσκο, ζεστό χρήμα!

4. Θα αποδοθούν, λένε, ευθύνες στους τοπικούς άρχοντες! Οι οποίοι, με τις ευλογίες των «εθνικών σωτήρων», ζητούν και πάλι την ψήφο των πληγέντων, για να τους ξανασώσουν όπως και την προηγούμενη τετραετία!

5. Θα δώσουν, λένε, δάνεια στους κατεστραμμένους παραγωγούς για την αναγέννηση της παραγωγής! Και τα κοράκια των «ευγενών» τραπεζών και των «ευεργετικών» funds μύρισαν αίμα και τρέχουν, σαν αιμοβόροι, πλην όμως ιππότες της ανάπτυξης, δράκουλες!

6. Και θα συνεχίσουν, λένε, τα διάφορα pass, vouchers και παντός είδους φιλανθρωπίες του ψίχουλου και της υποτίμησης της ανθρώπινης αξιοπρέπειας! Και για να μπορούν οι «σωτήρες» μας απερίσπαστοι να μα σώνουν κάθε στιγμή και ώρα, διαμορφώνουν ένα ασφαλές εξωτερικό περιβάλλον, προωθώντας μια «σωτήρια» εξωτερική πολιτική.

1. Αναλαμβάνουν ρόλο πιονιού στην παγκόσμια πολιτική των άλλων σωτήρων, των σωτήρων ολόκληρου του κόσμου.

2. Συμμετέχουν, κατά δήλωσή τους, στον πόλεμο κατά των άλλων «ανερχόμενων σωτήρων» του κόσμου και υπερασπιστών της πολυπολικότητας.

3. Για να συμμετέχουν με «επάρκεια» σ’ αυτό τον πόλεμο, αφοπλίζουν τα νησιά του Αιγαίου και τη Θράκη, «δίνουν» στρατιωτικές βάσεις στους σωτήρες ολόκληρου του κόσμου και εκπληρώνουν όλες τους τις «διαταγές».

4. Αποδέχονται στα μουλωχτά, όπως φαίνεται απ’ τις τελευταίες εξελίξεις στον «αδέσμευτο» Οργανισμό των Ενωμένων(!) Εθνών, τις «απαιτήσεις» γειτόνων και προνομιακών εταίρων των πάσης φύσεως σωτήρων του κόσμου.

Κι εμείς οι «σωζόμενοι»;

Θα ανεχόμαστε την «σωτηρία», στην οποία μας σπρώχνουν με το ζόρι;

Θα ανεχόμαστε την «σωτηρία» της φτώχειας και της υποβάθμισης της ζωής μας;

Είναι ζωτική ανάγκη να βρούμε τη δύναμη να πούμε όχι στους «σωτήρες» μας!

Πρέπει να βρούμε τον τρόπο και τον δρόμο να σώσουμε τη ζωή μας και τον κόσμο!

Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2023

Κυκλοφόρησε το "Focus Anima" της Κατερίνας Γιαμά με φωτογραφίες της Ζησούλας Ντάσιου

Δυο γυναίκες - η Κατερίνα Γιαμά και η Ζησούλα Ντάσιου - συναντιούνται σε μικρούς περιπάτους, δίνουν τα χέρια, κρατούν το πολύτιμο δώρο της ζωής στις παλάμες τους, αφηγούνται η καθεμιά με τον τρόπο της μικρές ιστορίες - η πρώτη με το γραπτό λόγο και η δεύτερη με τη φωτογραφία - και ύστερα αποχαιρετιούνται με ένα κλασικό "γεια, θα τα ξαναπούμε!" Κι όπως απομακρύνονται, αφήνουν το αχνό στίγμα τους στο σημείο όπου συναντήθηκαν.

Με μάσκες ή χωρίς, με εντατικές ή με απλές αντιβιώσεις, με ηρεμία ή με θυμούς, με έρωτα ή με το υποκατάστατό του σαν συντροφιά, αναζητήσαμε την έξοδο στον δρόμο, στην παραλία, δίπλα στο ποτάμι, μέσα στην καρδιά της πόλης, στο πάρκο, στο μονοπάτι του βουνού που οδηγούσε στην κορυφή για να αναπνεύσουμε. Να συναντήσουμε ο ένας τον άλλον, να γίνουμε πολλοί, συνεκτικός κρίκος μιας πολύχρωμης αλυσίδας από στιγμές, επιθυμίες, χαρμολύπες, αποχωρισμούς, τραυματικούς έρωτες. 

Μπορείτε να το παραγγείλετε ηλεκτρονικά στις εκδόσεις www.bookstars.gr και στη Χαλκίδα να το βρείτε στο βιβλιοπωλείο Σβούρα (Λεωφ. Χαϊνά 54)