Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Νησάκια & νησίδες Ευβοϊκού, Εύβοιας και Σκύρου

Πολλές και άγνωστες στο πλατύ κοινό οι νησίδες μικρές και πιο μεγάλες του Ευβοϊκού. Η κάθε μιά με τη δική της ιστορία. Παρακάτω θα δείτε ενα κατάλογο από αυτές  κατανεμημένες ανά δήμο της Εύβοιας.


§                    Αράπης (ή Ντόρος), τρεις νησίδες 38°09′31.70″N 24°36′00.10″E / 38.1588056, 24.600028
§                    Δίψα, τρεις νησίδες 38°06′48.70″N 24°06′56.10″E / 38.1135278, 24.1155833
§                    Πεταλιοί, δέκα νησίδες 38°00′45.60″N 24°15′47.50″E / 38.0126667, 24.2631944
§                                Αβγό 38°02′59.50″N 24°15′59.50″E / 38.0498611, 24.2665278
§                                Λαμπερούσα 38°02′46.20″N 24°16′31.20″E / 38.0461667, 24.2753333
§                                Λουλούδι 38°00′14″N 24°17′09″E / 38.00389, 24.28583
§                                Μακρονήσι 38°02′48″N 24°15′44.50″E / 38.04667, 24.2623611
§                                Μεγαλόνησος 37°59′49.50″N 24°15′31″E / 37.9970833, 24.25861
§                                Ποντικόνησο 38°01′11.10″N 24°16′26.90″E / 38.01975, 24.2741389
§                                Πράσο (ή Πράσσο) 38°02′05.90″N 24°15′25.70″E / 38.034972, 24.2571389
§                                Τραγονήσι 38°01′37″N 24°16′14″E / 38.02694, 24.27056
§                                Φούντι 38°01′52″N 24°14′58″E / 38.03111, 24.24944
§                                Χερσονήσι 38°01′25″N 24°17′17″E / 38.02361, 24.28806
§                    Λιχαδονήσια, είκοσι έξι νησίδες 38°49′07″N 22°49′03″E / 38.81861, 22.8175
§                                Μονολιά 38°49′28.70″N 22°48′59.70″E / 38.8246389, 22.8165833
§                                Στρογγύλη 38°56′36.70″N 23°03′20.70″E / 38.9435278, 23.05575
§                    Μυρμηγκονήσια, τρεις νησίδες *39°00′25.70″N 23°23′47.20″E / 39.0071389, 23.3964444
§                    Κοτρώνια, τρεις νησίδες 38°48′44″N 23°31′06.50″E / 38.81222, 23.518472
§                    Λευκονήσια, επτά νησίδες 38°57′11″N 23°26′31.50″E / 38.95306, 23.4420833

 Δήμος Σκύρου (έδρα Σκύρος)

§                    Μυρμηγκονήσια, τρεις κύριες νησίδες 38°53′26.70″N 24°26′17.80″E / 38.89075, 24.4382778
§                    Πόδια (ή Ποδιές), τέσσερεις κύριες νησίδες 39°00′27″N 24°28′28″E / 39.0075, 24.47444
§                                Έξω Πόδια (ή Έξω Ποδιές), δύο κύριες νησίδες 39°00′45.30″N 24°28′34.30″E / 39.0125833, 24.4761944
§                                           Βόρειο Πόδι (ή Σοφράνο Πόδι) 39°01′05.80″N 24°28′05.20″E / 39.018278, 24.468111
§                                           Νότιο Πόδι (ή Σταβέντο Πόδι) 39°00′14.10″N 24°29′07.30″E /
§                                Μέσα Πόδια (ή Μέσα Ποδιές), δύο κύριες νησίδες 38°59′41.80″N 24°28′58.70″E / 38.9949444, 24.4829722
§                                           Καβούρι 38°59′43.35″N 24°29′02″E / 38.995375, 24.48389
§                                           Χταπόδι 38°59′39.50″N 24°28′52.40″E / 38.9943056, 24.4812222

Πηγή: http://el.wikipedia.org 

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

Οι προτεινόμενες αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα του 1950

Σύμφωνα με τις προτάσεις της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής, με πρόεδρο την καθηγήτρια Ελισάβετ Συμεωνίδου- Καστανίδου: 
1. Διευρύνεται το περιεχόμενο της δήμευσης ως παρεπόμενης ποινής ώστε να αντιμετωπιστούν και οι περιπτώσεις που τα προϊόντα του εγκλήματος και τα υπόλοιπα δημευτέα αντικείμενα έχουν αναμιχθεί με περιουσία που αποκτήθηκε από νόμιμες πηγές, δεν υπάρχουν πλέον, δεν έχουν βρεθεί στο σύνολό τους ή ανήκουν εν όλω ή εν μέρει σε τρίτο, σε βάρος του οποίου δεν είναι δυνατόν να επιβληθεί δήμευση. 
Παράλληλα διαχωρίζεται η ποινή για το αδίκημα της δωροδοκίας , για το οποίο προτείνεται αυστηρότερη ποινή όταν το αδίκημα διαπράττεται από υπουργό, βουλευτή ή δικαστή. 
Επίσης καταργούνται τα χρηματικά όρια διάκρισης των αδικημάτων σε κακουργήματα ή πλημμελήματα (15.000 ευρώ πλημμέλημα, άνω των 73.000 ευρώ κακούργημα). Ο εισαγγελέας θα προσδιορίζει κατά περίπτωση αν το αδίκημα που τελέστηκε είναι κακούργημα ή πλημμέλημα. 
2. Καταργούνται τα πταίσματα από την κατηγορία των εγκλημάτων, τα οποία πλέον διακρίνονται μόνο σε κακουργήματα και πλημμελήματα, ανάλογα με την απειλούμενη γι΄ αυτά ποινή. Για αυτά (π.χ υγειονομικές παραβάσεις, πολεοδομικές παραβάσεις, μουγαδοκαυγάδες κλπ) θα προβλέπονται διοικητικές κυρώσεις με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση μεγάλου όγκου υποθέσεων από τα δικαστήρια. 
3. Καταργείται το μέτρο της μετατροπής της ποινής σε χρηματική καθώς όπως ειπώθηκε είναι ένα μέτρο άνισο αφού οι εύποροι έχουν τη δυνατότητα εξαγοράς της ποινής αντίθετα με τα αδύναμα κοινωνικά στρώματα. Παράλληλα επεκτείνεται το μέτρο της αναστολής εκτέλεσης της ποινής για όλες τις ποινές έως 3 χρόνια. Δηλαδή ο δικαστής θα έχει να επιλέξει μεταξύ του εγκλεισμού του κατηγορουμένου ή της αναστολής της ποινής του. 
4. Σε περιπτώσεις διάπραξης βαρύτατων αδικημάτων ακόμα και κατά της ζωής, που εμπεριέχεται το λεγόμενο 
«τραγικό δίλλημα» (π.χ περίπτωση ευθανασίας) το δικαστήριο θα μπορεί να κρίνει τον δράστη ακόμα και ατιμώρητο λόγω έλλειψης καταλογισμού. Όπως είπε η πρόεδρος της επιτροπής όμως «δεν μπορεί να υπάρξει διάταξη που αν δικαιολογεί γενικά την ευθανασία», αλλά το δικαστήριο θα κρίνει κατά περίπτωση. 
5. Καταργείται από τις παρεπόμενες ποινές η αποστέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων και παραμένει η αποστέρηση θέσεων και αξιωμάτων, η απαγόρευση άσκησης επαγγέλματος, η δημοσίευση καταδικαστικής απόφασης και η δήμευση, ενώ προστίθεται ως παρεπόμενη ποινή και η αφαίρεση άδειας οδήγησης ή εκμετάλλευσης μεταφορικού μέσου. 
6. Τυποποιούνται τα εγκλήματα κατά του περιβάλλοντος, και ενσωματώνονται οι ρυθμίσεις των πρόσφατων ευρωπαϊκών Οδηγιών για την ποινική προστασία του περιβάλλοντος και την τυποποίηση της θαλάσσιας ρύπανσης που προκαλούν τα πλοία. 
7. Τυποποιούνται, τα εγκλήματα κατά των πληροφοριακών συστημάτων, και ενσωματώνονται οι ρυθμίσεις της πρόσφατης σχετικής Πρότασης ευρωπαϊκής, Οδηγίας. 
8. Διευρύνονται τα τοπικά όρια ισχύος των ελληνικών ποινικών νόμων, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες που έχουν προκύψει από την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Ορίζεται, λοιπόν, ότι στις περιπτώσεις που η πράξη τελείται μέσω διαδικτύου ή άλλου μέσου επικοινωνίας, τόπος τέλεσης θεωρείται και η Ελλάδα, εφόσον στο έδαφός της παρέχεται πρόσβαση στα συγκεκριμένα μέσα, με αποτέλεσμα οι ελληνικοί ποινικοί νόμοι να εφαρμόζονται σε όλες αυτές, τις πράξεις. 
9. Τιμωρείται για πρώτη φορά ο γιατρός ο οποίος κατά τη διάρκεια προγεννητικού ελέγχου μετά την εικοστή εβδομάδα της κύησης δεν διαγιγνώσκει από αμέλειά του σοβαρή ανωμαλία του εμβρύου που επάγεται τη γέννηση παθολογικού νεογνού, εφόσον η πάθηση αυτή εμφανισθεί στο νεογνό. 
10. Η χρήση πληροφορίας ή υλικού φορέα επί του οποίου αυτή έχει αποτυπωθεί με τρόπο που συνιστά παραβίαση του απορρήτου της τηλεφωνικής επικοινωνίας ή προφορικής συνομιλίας δεν είναι αθέμιτη αν έγινε ενώπιον δικαστικής ή ανακριτικής αρχής και συντρέχει λόγος που αίρει το άδικο, ιδίως αν πρόκειται για το μοναδικό αποδεικτικό μέσο που αποδεικνύει την αθωότητα του κατηγορουμένου. 
11. Καταργείται η διάκριση μεταξύ φυλάκισης και κάθειρξης και προβλέπεται πλέον ενιαία ποινή φυλάκισης. Τα ισόβια μπορούν πλέον να μην είναι μονόδρομος για το δικαστήριο αν δεν αναγνωριστούν ελαφρυντικά στο δράστη (σε περιπτώσεις βαρέων αδικημάτων όπως ανθρωποκτονίες , απάτη σε βάρος του δημοσίου κλπ) , αλλά να επιβάλλεται διαζευκτικά φυλάκιση από 15 - 20 έτη. Σε κάθε άλλη περίπτωση η φυλάκιση που απειλείται για τα κακουργήματα κυμαίνεται από 5 - 15 έτη (ενώ μέχρι σήμερα η ανώτατη ήταν 20 χρόνια) και για τα πλημμελήματα κυμαίνεται από 1 μήνα - 5 έτη.

(Πηγή:www.capital.gr)

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Υπαγωγή της συνεταιριστικής τράπεζας Λαμίας στα μέτρα εξυγίανσης του ν. 3601/2007


Η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοίνωσε σήμερα την υπαγωγή των συνεταιριστικών τραπεζών Αχαϊκή Συν.Π.Ε., Λαμίας Συν.Π.Ε., Λέσβου-Λήμνου Συν.Π.Ε. στα μέτρα εξυγίανσης που προβλέπει ο ν. 3601/2007, όπως τροποποιήθηκε από τον νόμο 4021/2011. Η ΤτΕ επισημαίνει ότι "παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές της για την αντιμετώπιση των αδυναμιών των εν λόγω τραπεζών, δεν κατέστη δυνατή η λήψη μέτρων που θα αποκαθιστούσαν τη βιωσιμότητά τους" 
Κανένα κίνδυνο δεν διατρέχουν οι καταθέσεις των πελατών της.
Σύμφωνα με το άρθρο 63Δ του ν. 3601/2007 θα διενεργηθεί άμεσα η προβλεπόμενη διαδικασία για την εύρεση αναδόχου των καταθέσεων και τη μεταφορά τους σε άλλη τράπεζα.
Κατά την ΤτΕ ως αιτίες της απόφασης αναφέρονται: η ανεπάρκεια ιδίων κεφαλαίων, η ανεπάρκεια προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις , το υψηλό ποσοστό  μη εξυπηρετούμενων δανείων και η επί μακρόν αδυναμία να αναλάβει πρωτοβουλίες που θα αποκαθιστούσαν τη βιωσιμότητα της.


«Την ώρα που χορηγούν δεκάδες δισ. στις εμπορικές τράπεζες, αποφασίζουν να κλείσουν ένα πιστωτικό ίδρυμα για 1,1 εκατ. ευρώ, όταν είναι γνωστό ότι η περιουσία της έχει δεκαπλάσια αξία» υποστηρίζει ο πρόεδρος της Συνεταιριστικής Τράπεζας Λαμίας Δημήτρης Καρδάκος, ο οποίος συμπληρώνει: «είναι μια απόφαση η οποία δεν αντέχει σε τεχνοκρατική αξιολόγηση. Επομένως τα κίνητρα θα πρέπει να τα αναζητήσουμε αλλού». 


Athens Int'l Airport: Αφίξεις και αναχωρήσεις

Δρομολόγια ΟΣΕ


Το κίνημα της πατάτας: δείχνει το δρόμο, αλλά δεν λύνει το πρόβλημα (*)


(*) Του Βαγγέλη Αποστόλου (από την Αυγή της 18/3/12) 

Σήμερα ο καταναλωτής ζαλικώνεται ένα τσουβάλι  πατάτες , αύριο ένα τενεκέ λάδι , μεθαύριο ένα τελάρο ντομάτες … κι΄ όλα αυτά για να αποφύγει τους μεσάζοντες που χρόνια τώρα λυμαίνονται το χώρο , από το χωράφι μέχρι το ράφι . Γι αυτό και αξίζει να σταθούμε στη πατατολογία των ημερών ,  όχι μόνο γιατί συμβάλλει στη προμήθεια  των τοπικών κοινωνιών με συγκεκριμένα φθηνά αγροτικά διατροφικά προϊόντα , αλλά και γιατί  δείχνει στους παραγωγούς το σταυροδρόμι της συνάντησής τους  με τους καταναλωτές .
Ασφαλώς ο  πρωταγωνιστικός ρόλος ανήκει  στα κινήματα πολιτών αλλά η επιτυχία στηρίχτηκε και σε μεμονωμένες ομάδες αγροτών .Τα κινήματα  ( στα οποία βέβαια συμμετέχουν τα ίδια άτομα που έδωσαν τη μάχη προχθές των διοδίων , χθες  των χαρατσιών κι  έχουν να κάνουν πολλά κι άλλα  πράγματα στο μέλλον ) και  οι ομάδες των αγροτών μπορεί να  εξασφαλίζουν  σήμερα τη διάθεση μιας συγκεκριμένης παραγωγής , δεν λύνουν όμως  τα μεγάλα προβλήματα στην εμπορία της αγροτοδιατροφικής αλυσίδας . Το  σίγουρο είναι ότι δείχνουν το δρόμο για την απελευθέρωση από τα δεσμά των μεσαζόντων .
Το βασικό ερώτημα όμως που μπαίνει είναι αν η διαδικασία αυτή μπορεί να συνεχιστεί με προοπτική  και στόχο να αντιμετωπίσει  το χρόνιο πρόβλημα της διάθεσης του μεγαλύτερου μέρους της αγροτικής παραγωγής ; Η απάντηση είναι ότι  μπορεί , αρκεί  να υπάρχουν οι απαραίτητες  υποδομές , οργάνωση και στήριξη .
Υποδομές: Από το 1932 που ξεκίνησε ο θεσμός , οι λαϊκές αγορές  αποτελούσαν τους τόπους  συνάντησης  των παραγωγών αγροτικών προϊόντων με τους καταναλωτές , ιδιαίτερα τους οικονομικά ασθενέστερους ,  με σκοπό την αποφυγή των μεσαζόντων για να μπορούν  οι πρώτοι να διαθέτουν πιο εύκολα τη παραγωγή τους και οι δεύτεροι να την αγοράζουν σε χαμηλότερες τιμές .
Δυστυχώς όμως οι έχοντες την υπευθυνότητα της σωστής λειτουργίας τους , δηλαδή η  πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και δευτερευόντως η Τοπική Αυτοδιοίκηση ,  με την αθρόα  χορήγηση για καθαρά ρουσφετολογικούς σκοπούς αδειών σε μη δικαιούχους ,  αλλά και την ανοχή  των εκπροσώπων των αγροτών   ¨κατάφεραν¨ να τις μετατρέψουν σε εμποροπανηγύρεις.  Οι αγρότες σήμερα αποτελούν μειοψηφία, αφού τα 2/3 της συμμετοχής καλύπτονται από εμπόρους  ειδών διατροφής , ένδυσης , υπόδησης και γενικότερα  όλων  των καταναλωτικών αναγκών.
 Οι  λαϊκές αγορές πρέπει  να περιοριστούν στη κάλυψη των διατροφικών αναγκών των τοπικών κοινωνιών κι επειδή αυτό είναι δύσκολο να γίνει  στο σύνολό του από τους  παραγωγούς  να συμμετέχουν και οι έμποροι του κλάδου , υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι θα λειτουργούν σε συγκεκριμένες διακριτές  θέσεις ( δύο λαϊκές στον ίδιο χώρο)  .
   Τα δημοπρατήρια , ένα ή δύο , που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία κατά Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση πρέπει άμεσα να λειτουργήσουν γιατί μπορούν να αποτελέσουν το τόπο συνάντησης των εμπόρων με τους  μεμονωμένους αλλά και οργανωμένους παραγωγούς αγροτικών προϊόντων που δεν μπορούν από μόνοι τους να τα διαθέσουν στις  λαϊκές αγορές .
Οργάνωση: Το υπάρχον νομικό πλαίσιο προβλέπει τη λειτουργία ενώσεων καταναλωτών  καθώς και τη συνεργατική δραστηριότητα των αγροτών-παραγωγών προϊόντων διατροφής , αλλά για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ρόλου τους πρέπει να τους επιτραπεί ουσιαστικότερη θεσμική παρέμβαση. Πέραν  όμως αυτών είναι καιρός να γίνει αντιληπτό πλέον , ιδιαίτερα  από τους  αγρότες  , ότι  οι  πελατειακές και κομματικές εξαρτήσεις  δεν βοηθούν στη  λειτουργία αυτών των παρεμβάσεων  στον  αγροτικό χώρο .
Στήριξη: Θετική η προσπάθεια της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης στην ανάδειξη του αγροτικού καλαθιού της αλλά το βασικό ζητούμενο είναι η στήριξη της διάθεσής του και προς τη κατεύθυνση αυτή  μπορούσε η ίδια να συμβάλλει με την ίδρυση των θεσμοθετημένων δημοπρατηρίων . Δυστυχώς  το μόνο που κάνει σήμερα  είναι να διαγκωνίζεται με τη Τοπική Αυτοδιοίκηση για τον έλεγχο των λαϊκών αγορών. Θετική η συνεισφορά της δεύτερης στο κίνημα των ημερών κατά των μεσαζόντων…θετικότερη θα γίνει αν  μπορέσει να συμβάλλει στη μετατροπή  των λαϊκών αγορών σε χώρους συνάντησης παραγωγών και καταναλωτών. Η στήριξη της ελληνικής διατροφικής αλυσίδας περνά βεβαίως και μέσα από τη στροφή της παραγωγής και της κατανάλωσης προς διατροφικά προϊόντα που μπορούν να αντικαταστήσουν  τόσο   από πλευράς ποιότητας  όσο και τιμής αντίστοιχα εισαγόμενα .