Σε επιστολή της πριν από μια βδομάδα η ΤΕΡΝΑ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι:
● Ειδικά για το υποτμήμα Αχαρνές-Οινόη η ολοκλήρωση των εργασιών για το ETCS εξαρτάται άμεσα από την πρόοδο της άλλης σύμβασης, της διαβόητης 717 του 2014 που είχε αναλάβει η ΤΟΜΗ (ΑΚΤΩΡ) μαζί με την ALSTOM.
● Οι εργασίες του ETCS στο Αχαρνές-Οινόη είχαν ολοκληρωθεί από το έτος 2010 (πριν 13 χρόνια) χωρίς όμως να γίνουν δοκιμές (δεν διατέθηκε τότε το... κατάλληλο τροχαίο υλικό) και στη συνέχεια οι εγκαταστάσεις βανδαλίστηκαν. Ακολούθησαν εργασίες ανάταξης μέσω της σύμβασης 717, αλλά η ΕΡΓΟΣΕ δεν γνωστοποίησε τις νέες μελέτες σηματοδότησης για να εκπονηθούν νέες μελέτες για το ETCS.
● Στις 24 Απριλίου 2023, η ΕΡΓΟΣΕ έστειλε το νέο χρονοδιάγραμμα για τη σύμβαση 717, βάσει του οποίου το σύστημα σηματοδότησης στον Αχαρνές-Οινόη ολοκληρώνεται στις 30 Ιουνίου αλλά τα πιστοποιητικά ασφαλείας θα εκδοθούν έως τις 30/7/2023. Με βάση τα παραπάνω, η ΤΕΡΝΑ δηλώνει ότι οι εργασίες για το ETCS μαζί με τις δοκιμές θα γίνουν ώς τις 21 Αυγούστου, αλλά για την έκδοση πιστοποιητικού από τον αρμόδιο φορέα θα φθάσουμε στις 28/9/2023.
● Ως εκ τούτου, η ΤΕΡΝΑ τονίζει ότι είναι «χρονικά αδύνατη» η έκδοση πιστοποιητικού για το τμήμα Αχαρνές-Οινόη ώς τις 30 Ιουνίου, ώστε να εκπληρωθεί η εξαγγελία του υπουργού Γεραπετρίτη.
● Παρά ταύτα, η ΤΕΡΝΑ λέει ότι μπορεί να επιταχύνει τις διαδικασίες, εφόσον η ΕΡΓΟΣΕ εγκρίνει πρόσθετο υπερσυμβατικό κόστος 75.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, όμως, «νίπτει τας χείρας» εάν δεν προλάβει καθώς για να συμβεί αυτό θα πρέπει να διατεθεί σε συγκεκριμένες ημερομηνίες (28-30 Ιουνίου) ειδικά εξοπλισμένος συρμός, και οι εργασίες της σύμβασης 717 να έχουν ολοκληρωθεί από τις 15 Ιουνίου ώστε να μείνει χρόνος για τις απαραίτητες δοκιμές. Η ΤΕΡΝΑ επισημαίνει ακόμη ότι υπάρχει κίνδυνος για πρόσθετες καθυστερήσεις διότι, την ώρα που θα γίνονται αυτές οι δοκιμές, «δεν θα έχει εκδοθεί η Έκθεση Ασφαλείας» η οποία είναι πιθανό να «περιλαμβάνει παρατηρήσεις ως προς το σύστημα σηματοδότησης» και αυτό θα οδηγήσει στην ανάγκη «να επαναλάβουμε μέρος ή το σύνολο των δυναμικών δοκιμών προκειμένου να είναι σύμφωνες με τις ενδεχόμενες παρατηρήσεις της Έκθεσης Ασφαλείας».
● Πάντως, εκτός από το «πρόσθετο υπερσυμβατικό κόστος» των 75.000 ευρώ που ζητά η ΤΕΡΝΑ, στην ίδια επιστολή επιφυλάσσεται και για το κόστος άλλων παλαιότερων εργασιών. Αναφέρεται συγκεκριμένα σε εργασίες ανάταξης ζημιών στο υποτμήμα Αχαρνές-Οινόη «που προκλήθηκαν από τις πυρκαγιές του 2021 και από βανδαλισμούς».
Πηγή: www.efsyn.gr
Όλο το άρθρο εδώ
Πρόσθετη πληροφόρηση προς σκέψη και "χώνεψη":
Μέχρι κάποιος να αποδείξει το αντίθετο, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας είναι η πιο αποτελεσματική εναλλακτική λύση στα αεροπορικά ταξίδια για διαδρομές έως 1.100 χιλιόμετρα.
Την τελευταία δεκαετία, η Κίνα έχει γίνει ο αδιαμφισβήτητος παγκόσμιος ηγέτης, κατασκευάζοντας ένα δίκτυο 38.000 χιλιομέτρων νέων σιδηροδρόμων που φτάνει σχεδόν σε κάθε γωνιά της χώρας. Η Ισπανία, η Γερμανία, η Ιταλία, το Βέλγιο και η Αγγλία επεκτείνουν το ευρωπαϊκό δίκτυο, ενώ το 2018, η Αφρική απέκτησε τη πρώτη της γραμμή υψηλής ταχύτητας Al-Boraq στο Μαρόκο και η Αίγυπτος ακολουθεί.
Σε άλλα μέρη του κόσμου, η Νότια Κορέα, η Σαουδική Αραβία και η Ταϊβάν έχουν δημιουργήσει γραμμές υψηλών ταχυτήτων και η Ινδία, η Ταϊλάνδη, η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες συγκαταλέγονται σε μια αυξανόμενη ομάδα εθνών που δεσμεύονται να κατασκευάσουν νέους σιδηροδρόμους, όπου τα τρένα θα τρέχουν μεταξύ μεγάλων πόλεων με ταχύτητες άνω των 250 χλμ/ώρα
Το ταχύτερο δημόσιο τρένο στον κόσμο (460 χλμ./ώρα) λειτουργεί στη Κίνα χρησιμοποιώντας μαγνητική αιώρηση (Maglev) και όχι συμβατικούς χαλύβδινους τροχούς σε χαλύβδινες ράγες.
Εκτός αυτού η Κίνα διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο γραμμών υψηλής ταχύτητας στον κόσμο και τα ταχύτερα προγραμματισμένα τρένα στον πλανήτη (CR400 "Fuxing" κινούνται με μέγιστη ταχύτητα τα 350 χλμ/ώρα, αλλά έχουν φτάσει επιτυχώς τα 420 χλμ/ώρα σε δοκιμή).
Όλα αυτά όταν εδώ συζητάνε για 75.000 ευρώ, ανυπαρξία τηλεδιοίκησης, συμβάσεις παρελθόντων δεκαετιών, τις πυρκαγιές του 2021 και βανδαλισμούς
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ
Και κάτι τελευταίο:
Το ART (Autonomous Rapid Transit) αποτελεί την ριζοσπαστική καινοτομία, η οποία φιλοδοξεί να αλλάξει το μέλλον των μετακινήσεων με συγκοινωνίες.
Πρόκειται για το πρώτο τρένο εξελιγμένης τεχνολογίας χωρίς ράγες και οδηγό που ξεκίνησε να εκτελεί δρομολόγια στην Κίνα και δεν αποκλείεται σε λίγα χρόνια να βρίσκεται στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη.
Πώς λειτουργεί…
Η δομή του εν λόγω τρένου περιλαμβάνει μια σιδηροτροχιά που στηρίζεται στον αέρα από κολώνες χαλύβδινων κατασκευών και μια ομάδα βαγονιών που αιωρείται κάτω από τη δοκό της σιδηροτροχιάς.
Το δημοσίευμα του ¨Οικονομικού Ταχυδρόμου¨ εδώ