Τρίτη 18 Αυγούστου 2009

Περισσότερη σοβαρότητα από όσους νομοθετούν...

Η εξουσία και οι πολιτικοί της στη χώρα μας, μας έχουν συνηθίσει σε περισπούδαστες δηλώσεις και μαζί με αυτές σε "σοβαρές" εμφανίσεις σε δημόσιες εκδηλώσεις (παρελάσεις, άλλες επετειακές, γάμους, βαφτίσια, κηδείες κλπ), όμως απουσίάζει η σοβαρή προσέγγιση για το κύριο λειτούργημα τους που είναι οι νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις και ρυθμίσεις. Από τη μεταπολίτευση και δώθε έχουν ψηφιστεί περίπου 4.000 νόμοι, πολλοί από τους οποίους είναι αλληλοσυγκρουόμενοι, άλλοι έμειναν μόνο στα χαρτιά και δεν εφαρμόζονται και άλλοι εφαρμόζονται κατά το δοκούν...

Ο Νεκτάριος Β.Νώτης γράφει σχετικά στο Capital.gr:
" Στη χώρα μας, μεταπολιτευτικά, ψηφίζονται κατά μέσο όρο 110 νόμοι κάθε χρόνο! Πολλοί εξ αυτών είναι «νομοσχέδια-σκούπα», περιέχουν δηλαδή διατάξεις, οι οποίες ρυθμίζουν ένα τεράστιο εύρος θεμάτων αρμοδιότητας του εκάστοτε υπουργείου. Άλλες φορές, κατατίθεται τροπολογία, της οποίας το περιεχόμενο δεν έχει καμία σχέση με τα θέματα, που ρυθμίζει το νομοσχέδιο που την «φιλοξενεί».
Αρχίζοντας από την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων χώρων, που άλλωστε μας έδωσε και την αφορμή για αυτή τη μίνι-έρευνα, εντοπίσαμε χαρακτηριστικές περιπτώσεις νόμων, που «κόλλησαν» στη νομιμότητά τους.
- Η ρύθμιση για τους ημιυπαίθριους, λοιπόν, έχει θέμα συνταγματικότητας, με βάση εισήγηση του πέμπτου τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας.
- Μεγάλο ζητούμενο αποτελεί το τι μέλλει γενέσθαι με την έκτακτη εισφορά για τα εισοδήματα άνω των 60.000 ευρώ, μετά τις αντικρουόμενες δικαστικές αποφάσεις.
- Η εισφορά υπέρ ΛΑΦΚΑ, που κρίθηκε άκυρη και υποχρέωσε το ελληνικό δημόσιο να επιστρέψει στους συνταξιούχους ουκ ολίγα αναδρομικά.
- Η ρύθμιση, που όριζε την έγκριση της επιτροπής αποκρατικοποιήσεων για την απόκτηση ποσοστού άνω του 20% σε εισηγμένη ΔΕΚΟ, φωτογραφίζοντας τον ΟΤΕ και την προσπάθεια της Marfin να αυξήσει τη μετοχική της συμμετοχή. Η ρύθμιση κατέπεσε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, ο ΟΤΕ όμως είχε ήδη καταλήξει στην Deutsche Telekom.
- Η ρύθμιση για το «βασικό μέτοχο», που απαγόρευε τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων από ιδιοκτήτη μέσων ενημέρωσης, η οποία ανετράπη ως βασική φιλοσοφία, διατηρώντας αυστηρές ποινές σε περίπτωση που αποδειχθεί αθέμιτη επιρροή.
- Ο θεσμός των πανωτοκίων, που κατέληξε σε ευνοϊκή ρύθμιση για τους δανειολήπτες (τουλάχιστον στα χαρτιά;), μετά από διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες.
- Τα παρκόμετρα, που επιχείρησαν να τοποθετήσουν πολλοί δήμοι. Κρίθηκαν αντισυνταγματικά, αλλά στη συνέχεια επανήλθαν.
- Ο Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός (ΓΟΚ), είχε πρόβλημα συνταγματικότητας σε πολλές διατάξεις του. Το ίδιο και ο νόμος, που ψηφίστηκε για να τον αντικαταστήσει.
- Ο θεσμός του συντελεστή δόμησης, που έχει κηρυχθεί αντισυνταγματικός δύο φόρες.
- Διάταξη του νόμου Πεπονή για την απόλυση περίπου 6.000 συμβασιούχων της ΔΕΗ, την οποία η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου έκρινε αντισυνταγματική, υποχρεώνοντας την επιχείρηση σε επαναπρόσληψη όλων όσων είχαν χάσει τη δουλειά τους.
- Ρύθμιση για τα αυθαίρετα, του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Χρίστου Κατσιγιάννη, είχε σημαντικά προβλήματα νομιμότητας.
Σύμφωνα με έγκυρους νομικούς, το Συμβούλιο της Επικρατείας «μπλοκάρει» σχεδόν ένα στα δύο διατάγματα. Εκτός, όμως, από την –ακούσια ή όχι– παράβλεψη του νομοθέτη, για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό στη χώρα μας;
Μήπως τα δικαστήρια συχνά, αντί να ερμηνεύουν τον νόμο σύμφωνα με το Σύνταγμα, ερμηνεύουν το Σύνταγμα σύμφωνα με τον νόμο;
Από την άλλη πλευρά, δεν θα πρέπει το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στον πολίτη και στην προστασία του με συγκεκριμένα μέτρα, όταν ένας νόμος αποδεικνύεται αντισυνταγματικός;"
Περισσότερα στο
http://www.capital.gr/News.asp?id=796513

Δεν υπάρχουν σχόλια: