Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Ο Σύλλογος Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών για το συγκρότημα Γεωργιάδη


Το Δ.Σ. του Συλλόγου διπλωματούχων αγρονόμων και τοπογράφων μηχανικών της Εύβοιας, μετά από συζήτηση του θέματος που προέκυψε για το συγκρότημα Γεωργιάδη κατέληξε σε μία ενιαία και συνολική πρόταση για τη σωτηρία του, παίρνοντας υπόψη την δύσκολη οικονομική συγκυρία που περνάει η χώρα
Η πρόταση του Δ.Σ. του Συλλόγου έχει τέσσερις άξονες: 
α) Άμεση τροποποίηση του σχεδίου πόλης με στόχο να μην ρυμοτομούνται και να αναδεικνύονται τα υφιστάμενα κτήρια, με ήπιους όρους δόμησης και με χρήσεις συμβατές με την ιστορικότητα του τόπου.
β) Εκτός των κτηρίων που χαρακτηρίζονται ως μνημεία, πρέπει να διατηρηθεί απαραίτητα και το κτήριο στο μέτωπο της Εθνικής Οδού, το οποίο οριοθετεί όλο το συγκρότημα Γεωργιάδη και το προστατεύει από την όχληση λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής (ΚΤΕΛ, κόμβος περιφερειακής οδού, κλπ.).
γ) Σε συνεννόηση με τις αρχιτεκτονικές σχολές να προταθούν διπλωματικές εργασίες για την ανάδειξη των κτιρίων του συγκροτήματος με προτάσεις για την επανάχρησή τους και για την ανέγερση κτιρίων προς εκμετάλλευση με στόχο την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος.
δ) Με βάση τα παραπάνω να γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ώστε να οριστικοποιηθούν οι λύσεις για τον τρόπο δόμησης και αξιοποίησης του συγκροτήματος Γεωργιάδη συνολικά.

Η υπόθεση της Αγροτικής και η νέα φάση εδραίωσης του παρασιτισμού (*)

(*) Του Θέμη Τζήμα tvxs.gr/node/101914 στις 29/7/12


Ξαφνικά λοιπόν, μια Παρασκευή απόγευμα μάθαμε ότι η Τράπεζα Πειραιώς θα αγοράσει τα “καλά”-   “υγιή” στοιχεία της Αγροτικής Τράπεζας, ενώ για τα υπόλοιπα, τους σκελετούς στην ντουλάπα της δεύτερης θα φτιαχτεί μια κρατική “κακή τράπεζα”, που θα τα φορτωθεί.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Τράπεζα Πειραιώς προσπαθεί να τσιμπήσει μερικά κρατικά φιλέτα: στις αρχές της “μνημονιακής περιπέτειας¨είχε προσπαθήσει να πάρει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και την Αγροτική, χωρίς επιτυχία.

Από τότε κύλησε πολύ νερό στ' αυλάκι: οι τραπεζίτες μας πρώτα κερδοσκόπησαν εις βάρος του δημοσίου, δανειζόμενοι με εγγυήση τα ομολογά του από την ΕΚΤ με 1% και δανείζοντας κατόπιν το ελληνικό δημόσιο με τεραπλάσια και πενταπλάσια επιτόκια. Έπειτα κατάφεραν να μείνουν πλήρως ανέλεγκτοι για τη διαχείριση των τραπεζών τους και να πάρουν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ ως εγγυήσεις και ζεστό χρήμα από το ελληνικό δημόσιο, που επιβάρυνε το χρέος της χώρας.
Πέτυχαν να επιβάλλουν έναν πρωθυπουργό του γούστου τους, ώστε να μην υποστούν τον παραμικρό, ουσιαστικό κρατικό έλεγχο μετά το PSI+, χάρη κυρίως στους Βενιζέλο, Παπανδρέου και Σαμαρά. Μας “έσωσαν από την "ανευθυνότητα” της αριστεράς στις 17 Ιούνη και διασφάλισαν την “αντικειμενική” μας ενημέρωση από τα γνωστά ΜΜΕ.
Ε, τώρα ήρθε η ώρα να μας “ευεργετήσουν”.
Έτσι λοιπόν η Τράπεζα Πειραιώς αγοράζει τα “υγιή” στοιχεία της Αγροτικής. Πώς; Όχι φυσικά με δικά της λεφτά. Αυτό θα ήταν αναχρονιστικό. Με χρήματα που δανείστηκε το ελληνικό δημόσιο και που τα έδωσε στην Πειραιώς για την ανακεφαλαιοποίησή της. Σας ακούγεται περίεργο ή ύποπτο; Ελάτε τώρα...

Από τότε που κρίθηκε, το 2008, στις ΗΠΑ και κατόπιν παγκοσμίως ότι οι τράπεζες είναι πολύ μεγάλες για να καταρρεύσουν, ο τραπεζικός τομέας, η αιχμή του δόρατος του παγκοσμίου παρασιτισμού, ο “πυροκροτητής” της παγκόσμιας κρίσης, εξαιρείται των κανόνων του “καπιταλιστικού παιχνιδιού” όπως το ξέραμε στη Δύση. Πάνε οι εποχές που κάποιος ιδιώτης μάζευε ή δανειζόταν κεφάλαια και αγόραζε κάτι, από άλλους ιδιώτες ή από το δημόσιο.
Τώρα πλέον, οι μέθοδοι που δοκιμάστηκαν πετυχημένα στην Α. Ευρώπη και πέτυχαν τη συγκρότηση μιας κυρίαρχης παρασιτικής και εξαρτημένης από το διεθνές κεφάλαιο ολιγαρχίας, κατά τη διάρκεια της “αποσοβιετοποίησης” που τόσο πολύ θαυμάζουν γνωστά φερέφωνα του κατεστημένου, έρχονται και στην Ελλάδα.
Επομένως είναι “λογικό” να δανείζεται το δημόσιο για να σώσει τους τραπεζίτες από τις συνέπειες των επενδύσεών τους, οι τελευταίοι να διατηρούν πλήρως τον έλεγχο των τραπεζών τους και μετά, με τα λεφτά του δημοσίου να αγοράζουν ό,τι αξίζει από το ελληνικό δημόσιο και να του αφήνουν- στο κράτος δηλαδή- τον κατιμά και τους σκελετούς στην ντουλάπα.
Άλλωστε οι προβλέψεις περί αυτών των μεθόδων υπάρχουν στο μνημόνιο ΙΙ και στο τελευταίο  πακέτο “ανάπτυξης” της τάξης των 15 δις σε βάθος περίπου δεκαετίας, που ανακοίνωσε ο περιχαρής κος Χατζηδάκης και από το οποίο τα μισά χρήματα θα τα δώσει το ελληνικό δημόσιο στους ιδιώτες για να αγοράσουν τα περιουσιακά του στοιχεία κοψοχρονιά.

Πώς λέγεται λοιπόν η διαδικασία κατά την οποία με λεφτά του κράτους- για να το θέσουμε απλά- ένας ιδιώτης αγοράζει ό,τι αξίζει από το κράτος, χωρίς να αναλαμβάνει κανένα μάλιστα από τα προβληματικά στοιχεία του κράτους;
Βάσει των καναλιών μας εθνική ευεργεσία. Βάσει των νόμων του καπιταλισμού αποεπένδυση έως και σκανδαλώδης διαχείριση. Βάσει της ακριβέστερης κατά την άποψή μου περιγραφής, η παραπάνω διαδικασία είναι η γιγάντωση και πλήρης εδραίωση του ολιγαρχικού παρασιτισμού στην οικονομία και στην πολιτική. Μια χούφτα άνθρωποι, με τα πολιτικά και μιντιακά τους φερέφωνα και φυσικά χάρη στο μνημονιακό πλαίσιο υφαρπάζουν τον πλούτο του δημοσίου δηλαδή του λαού, από τη γη έως την ενέργεια και από τα νερά έως τις κομβικές υποδομές, σε εξευτελιστικές τιμές και συχνά μάλιστα χωρίς να βάζουν φράγκο από την τσέπη τους. Φροντίζει για τα χρήματα το ελληνικό δημόσιο.

Δίπλα στα παραπάνω υποθέτω ότι είναι αφελές να αναρωτηθεί κανείς πότε και με ποια διαδικασία αποφασίσθηκε ο χωρισμός της Αγροτικής Τράπεζας σε “καλή” και “κακή τράπεζα”, με ποιές μελέτες και με ποιά κριτήρια, πότε ενημερώθηκε η Βουλή κτλ, πότε αποφασίστηκε συνακόλουθα να πουληθει το υγιές τμήμα  και εν προκειμένω στη συγκεκριμένη ιδιωτική τράπεζα.

Ποια είναι η θέση των μετόχων της Αγροτικής, μεταξύ των οποίων και ασφαλιστικά ταμεία; τι θα γίνει με την αγροτική γη και με αγροτικούς συνεταιρισμούς; Η απάντηση είναι προφανής: ό,τι αξίζει θα χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση των στοιχείων της Πειραιώς. Τα υπόλοιπα θα πουληθούν σε τιμή ευκαρίας.

Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η αγροτική τράπεζα δημιουργήθηκε ακριβώς για να εγγυάται την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και ότι ο αγρότης όπως και η γη του δε θα ήταν έρμαια του όποιου ιδιώτη τραπεζίτη. Αυτό που επετεύχθη στον 20ο αιώνα ξηλώνεται στον 21ο. Ποιός εγγυάται ότι δε θα υπάρξει ένα κύμα κατασχέσεων αγροτικής γης μεσοπρόθεσμα; και ποιος θα πάρει αυτήν την κατασχεμένη γη αργότερα και για ποιό σκοπό; μήπως κάποια άλλη εταιρεία για να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά ή για άλλες επενδύσεις, περαιτέρω συρρίκνωσης της αγροτικής παραγωγής.

Επιπλέον πρέπει να αναρωτηθεί κανείς: τι ακριβώς θα μείνει στην “κακή” αγροτική τράπεζα; μήπως ορισμένα από τα δάνεια σε πολιτικά κόμματα, που άρα μέσα σε μια διαδικασία εκκαθάρισης θα “ρυθμιστούν” μέσα σε πλήρη αδιαφάνεια;

Κυρίως όμως, το ξεπούλημα της αγροτικής τράπεζας καταδεικνύει γιατί συγκροτήθηκε η κυβέρνηση της μνημονιακής παλινόρθωσης και ζωγραφίζει την εικόνα της Ελλάδας που φιλοδοξεί να δημιοργήσει το κατεστημένο χάρη στα μνημόνια, είτε με ευρώ,  είτε με δραχμή: πλήρης και απόλυτη κυριαρχία του παρασιτισμού. Ξεπούλημα στο παρασιτικό, μεταπραττικό και μεγάλο εν γένει κεφάλαιο, τόσο στο ντόπιο, όσο και στο επικυρίαρχο ξένο κεφάλαιο, κάθε κομβικού τομέα της εθνικής οικονομίας και κάθε κερδοφόρου δραστηριότητας με αντίστοιχη απόσυρση του κράτους. Εγκατάλειψη και διάλυση κάθε δημοσίου κοινωνικού δικτύου και θεσμού προστασίας, προκειμένου  να δημιουργηθούν νέες ιδιωτικές, παρασιτικές δραστηριότητες στο πεδίο του κατεδαφιζομένου κοινωνικού κράτους, που θα μπορούν να απολαμβάνουν τα πλουσιότερα στρώματα, ενώ οι υπόλοιποι θα αρκούνται στη φιλανθρωπία όπως και σε νέου περιτυλίγματος και παλαιότατης νοοτροπίας, δίκτυα εξάρτησης.

Η απόφαση άρον- άρον ξεπουλήματος της αγροτικής τράπεζας λοιπόν λειτουργεί τόσο χρηστικά, όσο και “εκπαιδευτικά”. Χρηστικά, στην κατεύθυνση διευθετήσεων του τραπεζικού κεφαλαίου και της πολιτικής ελίτ, με τους μπόλικους σκελετούς στην ντουλάπα. Παράλληλα διαλύει κάθε πιθανότητα συγκρότησης δημοσίου τραπεζικού πυλώνα. “Εκπαιδευτικά”, προκειμένου η ελληνική άρχουσα τάξη να στείλει το μήνυμα στους πάτρωνές της στο εξωτερικό και στο λαό στο εσωτερικό ότι θα “τρέξει” τις βίαιες αναδιαρθρώσεις υπέρ του παρασιτισμού, χωρίς τον παραμικρό πολιτικό δισταγμό και κινούμενη στα όρια της τυπικής νομιμότητας ή και πέραν αυτών.
Για τους πολλούς φτώχεια, για τους λίγους υπερκέρδη. Για τους πολλούς η ενοχοποίηση του “όλοι μαζί τα φάγαμε”, για τους λίγους επιβράβευση του ίδιου του παρασιτισμού που γέννησε την κρίση.

Καλώς ορίσαμε λοιπόν, στο κυρίως μέρος της κρίσης και της στρατηγικής της “ανατολικοευρωπαιοποίησης”.
Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα άλλωστε: ακόμα και όταν πέσει αυτή η συγκυβέρνηση, ακόμα και αν κυβερνήσει μια συμμαχία αριστερών, σοσιαλιστικών και προοδευτικών δυνάμεων και κομμάτων, ποια εργαλεία θα διαθέτει; 
Ο στόχος του κατεστημένου είναι μέσα από την εδραίωση του παρασιτισμού να έχει ακυρώσει εκ των προτέρων κάθε δυνατότητα εναλλακτικής επιλογής.
Γι' αυτό πρέπει η αριστερά και οι εν γένει προοδευτικές δυνάμεις να καταστήσουν σαφές ότι οι συμφωνίες ξεπουλήματος θα ακυρωθούν. Ότι ο δημόσιος πλούτος και τα δημόσια αναπτυξιακά εργαλεία θα ανακτηθούν με κάθε κόστος. Αλλιώς δεν υπάρχει δυνατότητα άσκησης εναλλακτικής πολιτικής.
Θα είναι βεβαίως δύσκολος ο αγώνας της εσωτερικής “από- αποικιοποίησης” και των συγκρούσεων με στοιχεία του ξένου παράγοντα, ωστόσο είναι αναγκαίος για να πετύχουμε εναλλακτική βιώσιμη στρατηγική εξόδου από την κρίση και ανασυγκρότησης της χώρας.

Σάββατο 28 Ιουλίου 2012

Εξασθενές χρώμιο σε Ασωπό και Μεσσαπία (*)


(*) ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2011 (σελ 51)

Ο Συνήγορος επιλήφθηκε υποθέσεων με αντικείμενο: α) την επιβολή ειδικού ορί­ου για το εξασθενές χρώμιο στο πόσιμο νερό και τη λήψη μέτρων προστασίας της ανθρώπινης υγείας∙ β) τις επιπτώσεις της ρύπανσης στην αγροτική παραγωγή της περιοχής του Ασωπού ποταμού (υποθέ­σεις 139680 και 140025/2011).

Ως προς το ζήτημα ποιότητας του πόσι­μου νερού, το ΥΠΕΚΑ εξήγγειλε το 2010 δέσμη μέτρων που εστιάζουν σε τρεις άξονες: στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, στον περιορισμό της ρύπανσης και στην εξυγίανση της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων.
Η ανεξάρτητη αρχή, πέραν της ενημέρωσης που έχει ζητήσει από τις αρμόδιες αρχές για την πρόοδο υλοποίησης των μέτρων που έχουν εξαγγελθεί, έχει απευθύνει συγκε­κριμένες προτάσεις για τα κύρια ζητήμα­τα που έχουν ανακύψει.
Ειδικότερα, πρότεινε να θεσπιστεί ειδικό όριο για το εξασθενές χρώμιο στο πόσι­μο νερό, τονίζοντας ότι περαιτέρω καθυ­στέρηση ενδεχομένως να έχει σοβαρές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία.

Η πρόταση του Συνηγόρου στηρίχτηκε στην αρχή της προφύλαξης, που συνιστά τη λήψη μέτρων προκειμένου να προληφθεί σοβαρή βλάβη του περιβάλλο­ντος ή της δημόσιας υγείας στις περιπτώσεις που ο κίνδυνος είναι επιστημονικά αβέβαιος.

Η πρόταση αυτή επίσης λαμβάνει υπόψη τη δικαστική απόφαση που εκδόθηκε το 2010 και καθορίζει το όριο των 2 μg/lt για την περιεκτικότητα του εξασθενούς χρωμίου στο πόσιμο νερό, αλλά και την ήδη διατυπωμένη άποψη των αρμόδιων υπουργείων ότι είναι αναγκαία η επιβολή ειδικού ορίου, που ωστόσο δεν έχει υλο­ποιηθεί με σχετική νομοθετική ρύθμιση. Ο Συνήγορος επικαλέστηκε την ύπαρξη πλέον διεθνούς πρακτικής στη θέσπιση ορίων για το εξασθενές χρώμιο στο πό­σιμο νερό (ΗΠΑ, Ιταλία), αλλά και πρό­σφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΥΥΚΑ) που επιβάλλει συστηματική καταγραφή των συγκεντρώσεων του εξασθενούς χρωμί­ου στο πόσιμο νερό, για μια περίοδο ενός έτους σε επίπεδο χώρας, που όμως δεν αναιρεί την υποχρέωση θέσπισης ορίου του.

Τέλος, ο Συνήγορος τονίζει ότι η διαχείριση του προβλήματος της επικινδυ­νότητας του εξασθενούς χρωμίου είναι αντιφατική, δεδομένου ότι με υπουργική απόφαση του 2010 καθορίστηκαν ποι­οτικά περιβαλλοντικά πρότυπα για τον ποταμό Ασωπό, που συμπεριλαμβάνουν θέσπιση ορίου του, τόσο στα υγρά από­βλητα όσο και στον ίδιο τον ποταμό.

Ως σημαντικό επιπλέον άξονα δράσης των αρμόδιων φορέων ο Συνήγορος προκρίνει τον έλεγχο των υφιστάμενων βιομηχανικών δραστηριοτήτων στην πε­ριοχή του Ασωπού, ο οποίος πρέπει να διενεργείται σύμφωνα με τα περιβαλλο­ντικά πρότυπα που καθορίστηκαν με νο­μοθετική ρύθμιση του 2010.
Στο πλαίσιο αυτό, επισήμανε την ανάγκη να διευκρι­νιστούν οι περιπτώσεις εκείνες οι οποίες δεν έχουν υπαχθεί στην εν λόγω ρύθμι­ση, επειδή δεν έχουν δηλώσει τη διάθε­ση των αποβλήτων τους στον Ασωπό.
Επιβάλλεται δε πρώτα η σταδιακή απορ­ρύπανση των επιφανειακών υδάτων και  Διαχείριση Περιβάλλοντος και Οργάνωση του Χώρου του εδάφους, κυρίως κοντά στις περιοχές κατοικίας και αγροτικής γης, και στη συ­νέχεια η αποκατάσταση του πυθμένα του ποταμού, σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την περιβαλλοντική ευθύνη.
Ως προς τις επιπτώσεις της ρύπανσης στην αγροτική παραγωγή της περιοχής του Ασωπού, ο Συνήγορος έχει ζητήσει ενημέρωση από τις αρμόδιες αρχές, λαμ­βάνοντας υπόψη τα εξής:
τις συγκεντρώσεις βαρέων μετάλλων σε δειγματοληψίες που διενεργήθηκαν στις αρχές του 2011∙
την αδυναμία επαρκούς αξιολόγησής τους από το αρμόδιο υπουργείο λόγω έλλειψης θεσμοθετημένων ανώτατων ορίων για κάποιες ουσίες στα τρόφιμα
το πρόγραμμα δειγματοληψιών και αναλύσεων τροφίμων στην περιοχή της Βοιωτίας, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη με συντονισμό του ΕΦΕΤ και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του έτους.

Το ζήτημα διασφάλισης της ποιότητας του πόσιμου νερού μετά την εμφάνιση συγκεντρώσεων εξασθενούς χρωμίου διερευνάται από τον Συνήγορο, κατόπιν σχετικής καταγγελίας, και για τον Δήμο Μεσσαπίων.

Εν προκειμένω, έχει εκδοθεί απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Χαλκίδας, στο πλαίσιο προσωρινής δι­καστικής προστασίας, η οποία καθόρισε όριο 2 μg/lt για την περιεκτικότητα του εξασθενούς χρωμίου στο πόσιμο νερό.

Σε συνέχεια αυτού, το ΥΠΕΚΑ εξήγγειλε την υλοποίηση έργου υδροδότησης του δήμου από τη λίμνη Υλίκη και την κατα­σκευή κεντρικής μονάδας επεξεργασίας νερού. Δεδομένου ότι ο ορίζοντας υλο­ποίησης του εν λόγω έργου είναι τουλά­χιστον τριετής, ο Συνήγορος έχει ζητήσει την παροχή ασφαλούς νερού στους πο­λίτες, σε συμμόρφωση με τη δικαστική απόφαση, την υγειονομική αναγνώριση του δικτύου και των πηγών υδροληψίας, την παρακολούθηση της ποιότητας του πόσιμου νερού και την έγκαιρη, συστη­ματική και κατά απόλυτα διαφανή τρόπο ενημέρωση των καταναλωτών (υπόθεση 20553/2009

Περισσότερα: www.synigoros.gr 



Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Ένωση προστασίας καταναλωτών: Πάμε πλατεία πριν πάμε εφορία - Χαλκίδα 23/7 8μμ


Μετά από τα αλλεπάλληλα φορολογικά «χτυπήματα» που δέχονται εκατομμύρια πολίτες, αφού πλέον είναι ορατά τα αποτελέσματα από τα 2 περίπου εκατομμύρια φορολογουμένων οι οποίοι έχουν υποβάλλει, μέχρι τώρα, την φορολογική τους δήλωση και έχουν παραλάβει τα εκκαθαριστικά σημειώματα,
Μετά από την αποστολή επιπλέον, μιας σειράς εκκαθαριστικών για το ΕΤΑΚ του 2009 το ΦΑΠ 2010,2011& … έρχεται και του 2012,
Μετά από το «χαράτσι» της ΔΕΗ (ΕΕΤΗΔΕ) που δεν πληρώθηκε και θα βεβαιωθεί στις εφορίες αλλά και για το 2012 το οποίο λόγω των εκλογών πήγε πιο πίσω και… αναμένεται,
Μετά την συνεχιζόμενη ασφυκτική πίεση των τραπεζών και των εισπρακτικών εταιρειών στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά,
Μετά από όλα αυτά, και ενώ παράλληλα έχουμε την συνέχιση της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος (με μείωση των αποδοχών και αύξηση φόρων), την καλπάζουσα αύξηση της ανεργίας, που επίσημα αγγίζει πλέον το 25%, τα έκτακτα και μη φορολογικά μέτρα, όπως ειδική εισφορά αλληλεγγύης, οι καταναλωτές και οι Ενώσεις τους δεν μένουμε απαθείς.
Παίρνουμε την τύχη στα χέρια μας,
εμείς οι Συλλογικοί φορείς των καταναλωτών, που γνωρίζουμε πως, εξανεμίζεται το εισόδημά μας, με τις συνεχείς ανατιμήσεις των ειδών στα Σούπερ Μάρκετ, τις αλόγιστες υπερχρεώσεις σε κάθε είδους λογαριασμό (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ασφάλειες, κινητή τηλεφωνία, πιστωτικές κάρτες), εμείς που ζούμεκαθημερινά το δράμα των υπερχρεωμένων δανειοληπτών, των συνταξιούχων που δεν τους φτάνει η πενιχρή τους σύνταξη ούτε για το μισό μήνα, των πολυτέκνων και των ανθρώπων που κυριολεκτικά βρίσκονται σε απόγνωση, και των νέων που ζουν την αγωνία της ανεργίας.
Εμείς όλοι, μετά από ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων και σε βάθος κατανόηση των αδιεξόδων που βρίσκονται πολλά νοικοκυριά, καταθέτουμε σήμερα ανοιχτά, τις ρεαλιστικές προτάσεις μας, οι οποίες είναι αυτονόητο, πως επιδέχονται επιπλέον συμπλήρωση ή διόρθωση, από πολίτες και φορείς στους οποίους απευθύνεται, ώστε όλοι μαζί, οργανωμένα και αγωνιστικά να δώσουμε να καταλάβουν οι κυβερνόντες, εντός και εκτός Ελλάδας, ότι είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε και να απαιτήσουμε την εφαρμογή τους, ως μια δίκαιη λύση, που στόχο έχει πλέον, την επιβίωση των πολιτών και την ανοικοδόμηση της κοινωνικής συνοχής, η οποία έχει πλέον διαρραγεί. http://www.epka-ste.gr/2012/07/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AF%CF%82/

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Περιφέρεια Θεσσαλίας-Στερεάς: Εκτίναξη του ποσοστού ανεργίας στο 23,1%


Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το ποσοστό ανεργίας στη περιφέρεια Θεσσαλίας - Στερεάς τον Απρίλη του 2012 έφτασε στο 23,1%.
Σε σύγκριση με τον Απρίλη του 2011 (16,1%)  ήταν αυξημένο κατά 43,47%
Τεράστιο πρόβλημα αποτελεί για τις πιο παραγωγικές ηλικίες, αφού είναι άνεργοι το 51,5% των νέων ηλικίας 15-24 ετών και το 29,8% των ηλικιών 25-34 
Για το σύνολο της χώρας υπάρχει μικρότερη αύξηση ανέργων (κατά 38,88%) από 16,2% τον Απρίλη του 2011 στο 22,5% τον Απρίλη του 2012 
http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/BUCKET/A0101/PressReleases/A0101_SJO02_DT_MM_04_2012_01_F_GR.pdf

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Ερώτηση του Β.Αποστόλου για το πρώην συγκρότημα Γεωργιάδη


Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, για μη χαρακτηρισμό ως μνημείων των κτιρίων τουσυγκροτήματος του πρώην εργοστασίου Γεωργιάδη στον Αγ. Στέφανο Χαλκίδας κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου.
Ο βουλευτής αναφέρεται στο ιστορικό της υπόθεσης και καταλήγει στα εξής ερωτήματα:
Α) γιατί το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων έσπευσε να γνωμοδοτήσει 10 ημέρες πριν τις εκλογές και η προκάτοχός του να συμφωνήσει τη τελευταία ημέρα των υπηρεσιακών της καθηκόντων όταν η συγκεκριμένη υπόθεση βρισκόταν στα συρτάρια της εδώ και πολλά χρόνια ;
Β) γιατί την ίδια ημέρα , δηλαδήστις 7/6/2012 που έγινε η σχετική συνεδρίαση , εστάλησαν οι προσκλήσεις στους ενδιαφερόμενους αποδέκτες , εζητήθη από τη Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας να προσκομίσει  εντός δύο μηνών τις απόψεις της και ταυτόχρονα εκδόθηκε η σχετική γνωμοδότηση;

Κυριακή 8 Ιουλίου 2012

Χειραγώγηση του libor και από Deutsche Bank, Citigroup, HSBC, UBS και RBS

Η Barcleys...δεν αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση στην έρευνα των αρχών για τις ύποπτες διατραπεζικές πρακτικές στα επιτόκια, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Αρχή Τραπεζικών Υπηρεσιών της Βρετανίας.«Μακάρι να μπορούσα να πω ότι αυτή ήταν μία μεμονωμένη περίπτωση. Θα ακούσετε πολλά περισσότερα γι’ αυτό σε εύθετο χρόνο», τόνισε η επικεφαλής των υπηρεσιών ελέγχου της FSA, Τρέισι Μακντέρμοτ, στην ετήσια σύνοδο της υπηρεσίας. Έχουν δρομολογηθεί πολλαπλές έρευνες, τόνισε η Μακντέρμοτ. 
Πάνω από δέκα άλλες τράπεζες βρίσκονται στο μικροσκόπιο στο πλαίσιο της έρευνας που διεξάγουν εδώ και καιρό στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ιαπωνία, οι διωκτικές αρχές κατά του οικονομικού εγκλήματος. 
Η έρευνα αφορά τραπεζοπιστωτικά ιδρύματα όπως η Citigroup, η HSBC, η UBS και η Royal Bank of Scotland. 
http://www.express.gr/news/world/622721oz_20120702622721.php3
Ο εποπτικός μηχανισμός στη Γερμανία (BaFin) έχει ξεκινήσει την έρευνά του για την Deutsche Bank, για να διαπιστωθεί, εάν υπήρξε χειραγώγηση των διατραπεζικών επιτοκίων, ανέφεραν στις 6/7/12 «δύο καλά πληροφορημένες πηγές», μιλώντας όμως ανωνύμως, στο Ρόιτερς.

Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Barclays και GlaxoSmithKline: Βίοι παράλληλοι και παράνομοι

Βαρύ πλήγμα για την αξιοπιστία και το όνομα της δέχτηκε η Barclays καθώς έχει βρεθεί στο στόχαστρο της βρετανικής κυβέρνησης, η οποία ζητά από τη διοίκησή της «σαφείς απαντήσεις» για παράνομες δραστηριότητες της τράπεζας στην αγορά του Libor. Αλλά δεν ήταν μόνη της σε αυτή τη πρακτική. Η Αρχή Τραπεζικών Υπηρεσιών της Βρετανίας (FSA) αποκάλυψε ότι υπάρχουν υποψίες για συμμετοχή και άλλων χρηματοοικονομικών ομίλων (Citigroup, η HSBC, η UBS και η Royal Bank of Scotland)

Η βρετανική φαρμακοβιομηχανία GlaxoSmithKline θα πληρώσει πρόστιμο ρεκόρ ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να θέσει τέλος στη δίωξή από τις αμερικανικές δικαστικές αρχές για απάτη, που περιλαμβάνει παράνομη προώθηση φαρμάκων και ψευδείς δηλώσεις. Ο γίγαντας της φαρμακοβιομηχανίας κατηγορήθηκε για "παράνομη προώθηση ορισμένων φαρμάκων, για μη αποκάλυψη ορισμένων δεδομένων που συνδέονται με την ασφάλεια των φαρμάκων και για ψευδείς δηλώσεις ως προς την τιμή τους" (Paxil, Avandia, Wellbutrin και στο πρόγραμμα Medicaid), ανακοίνωσαν χθες τα υπουργεία Δικαιοσύνης και Υγείας των Ηνωμένων Πολιτειών. H GlaxoSmithKline παραδέχθηκε επίσης ότι χρηματοδότησε εκστρατείες προώθησης προϊόντων, παρακινώντας γιατρούς να συνταγογραφούν τα φάρμακά της δωροδοκώντας τους "με διακοπές στη Χαβάη, οργάνωση κυνηγιών φασιανού στην Ευρώπη ή συναυλίες"

Από τον Μάιο 2009 και την έναρξη ερευνών κατά της απάτης στον τομέα της υγείας, οι ΗΠΑ έχουν συγκεντρώσει 10,2 δισεκατομμύρια δολάρια από την επιβολή προστίμων, έχουν αποκαλύψει δεκάδες περιπτώσεις απάτης και έχουν ασκήσει διώξεις κατά 800 στελεχών εταιρειών για υποθέσεις αισχροκέρδειας στον τομέα της υγείας.



Σύμφωνα με το "Πρώτο Θέμα" (http://www.protothema.gr/life-style/health-and-life/article/?aid=208346στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν όλα τα  σκευάσματα των αναφερομένων φαρμάκων. Πρόκειται για το αντικαταθλιπτικό  Wellbutrin, το αντιεμετικό Zofron , το αντικαταθλιπτικό Paxil που στην Ευρώπη κυκλοφορεί με την ονομασία Seroxat, το Advair για το άσθμα που κυκλοφορεί στην Ευρώπη με την ονομασία Seretide και τέλος το αντιεπιληπτικό Lamictal. Επίσης,  ένα ακόμα φάρμακο, το Avandia,  κυκλοφορούσε μέχρι το 2010 όταν και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων συνέστησε την αναστολή των αδειών κυκλοφορίας του σε ολόκληρη την Ευρώπη.  

Αλήθεια, δεν μπορεί να γίνουν αντίστοιχες έρευνες και στην Ελλάδα? Όχι μόνο για τις συγκεκριμένες εταιρείες ή τις θυγατρικές τους αλλά και για όλα αυτά που «βοά» ο κόσμος για το τραπεζικό σύστημα και τις πρακτικές του και το σύστημα υγείας και αγνοούν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις.

Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012

Ποιοι θέλουν την κατεδάφιση (και τσιμεντοποίηση) του συγκροτήματος πρώην Γεωργιάδη?


Σε δήλωσή του ο βουλευτής Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου επισημαίνει:
"Με μια απόφαση πρωτόγνωρη στην ιστορία της αρχιτεκτονικής και βιομηχανικής κληρονομιάς της χώρας μας η υπηρεσιακή Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΗ  δεν χαρακτήρισε ως μνημεία τα κτίρια του συγκροτήματος του πρώην εργοστασίου Γεωργιάδη στον Άγιο Στέφανο Χαλκίδας .
Μάλιστα κλείνει την απόφασή της με τη χαρακτηριστική φράση  «η απόφαση αυτή δεν αποτελεί άδεια κατεδάφισης , την οποία χορηγεί το αρμόδιο πολεοδομικό γραφείο» , που ανοίγει ουσιαστικά και το θέμα της κατεδάφισης .
Πολλά τα ερωτηματικά :
1) γιατί το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων σπεύδει να γνωμοδοτήσει  10 ημέρες πριν τις εκλογές , όταν η συγκεκριμένη υπόθεση βρίσκεται στα συρτάρια της εδώ και 3,5 χρόνια ;
2) γιατί την ίδια ημέρα , δηλαδή στις 7/6/2012 που έγινε η σχετική συνεδρίαση , εστάλησαν οι προσκλήσεις στους ενδιαφερόμενους αποδέκτες , εζητήθη από τη Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας να προσκομίσει  εντός δύο μηνών τις απόψεις της και ταυτόχρονα εκδόθηκε η σχετική γνωμοδότηση;
3) Πως αιτιολόγησε την απόρριψη της έκθεσης αυτοψίας της ΔιεύθυνσηςΝεώτερης  και Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής  Κληρονομιάς που  χαρακτηρίζει  το συγκρότημα του εργοστασίου Γεωργιάδη τοπόσημο για τη πόλη  και αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή  της Χαλκίδας με μεγάλη αρχαιολογική και βιομηχανική αξία.
Τα κτίρια του συγκροτήματος Γεωργιάδη , στο σύνολό τους , αλλά και σαν μεμονωμένα κτίσματα αποτελούν αξιόλογα δείγματα της πρώιμης βιομηχανικής περιόδου της Χαλκίδας, με μεγάλη αρχιτεκτονική και ιστορική σημασία για την πόλη, με ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής και είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ιστορική της μνήμη, την οικονομική της ανάπτυξη και την πολιτιστική της κληρονομιά. Κτήρια με αυτή την αρχιτεκτονική δεν υπάρχουν σε άλλο σημείο της πόλης.»
Για όλα αυτά τα ερωτήματα και για τη πορεία της όλης υπόθεσης θα κληθεί να απαντήσει και να καταθέσει τα σχετικά έγγραφα η νέα αρχή του Υπουργείου Πολιτισμού με τη έναρξη της Κοινοβουλευτικής Περιόδου." 

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

¨ Όχι στη πρόταση της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ για το ΜΙΚΡΟ ΒΑΘΥ

Δεν πρόκειται να δεχτούμε την νέα πρόταση της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ να
μετατραπεί το εργοστάσιο των τσιμέντων Χαλκίδος από τσιμεντοβιομηχανία
σε βιομηχανία ανακύκλωσης μπάζων και άλλων υλικών, με χρήση καυσίμων
βιομάζας και χρήση εμπορικού λιμένα στο Μικρό Βαθύ.
Η παραχώρηση του χώρου για τη λειτουργία της συγκεκριμένης βιομηχανίας
έγινε για την παραγωγή τσιμέντου επειδή έκριναν κάποιοι τη
δραστηριότητα αυτή εθνικής σημασίας για τη χώρα μας και θυσίασαν τους
αρχαιολογικούς θησαυρούς και τον υγροβιότοπο, καταδικάζοντας σε
αλλοίωση και καταστροφή το περιβάλλον και το ιστορικό τοπίο.


Η βιομηχανία αυτή αλλά και τα Ναυπηγεία, από τη δημιουργία τους μέχρι
σήμερα, το μόνο που καταφέρνουν είναι να παραβιάζουν την έννομη τάξη
της χώρας μας, η οποία προστατεύει τα πολύτιμα αγαθά που καλούμε
περιβάλλον, ποιότητα ζωής, ιστορική μνήμη και αξιοπρέπεια ενός τόπου.

Τώρα με τη νέα πρόταση ζητούν από το Δήμο Χαλκιδέων να παραβιάσει το
ΓΠΣ Χαλκίδας, το ΓΠΣ Αυλίδας, να αγνοήσει την περιβαλλοντική
νομοθεσία, τους κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους, και να εγκρίνει μια
δραστηριότητα ακόμα πιο ρυπογόνο και επικίνδυνη για το περιβάλλον.

Ως Πολιτεία Ευρίπου απορρίπτουμε την πρόταση ως απαράδεκτη και
προτείνουμε τη διατυπωμένη θέση μας στην πρώτη τροποποίηση του γενικού
πολεοδομικού σχεδίου Αυλίδας, δηλαδή να προβλεφθεί η μετεγκατάσταση
των τσιμέντων της ΑΓΕΤ και το κλείσιμο των ναυπηγείων μέσα στη
δεκαετία.

Επιπλέον προτείνουμε η περιοχή από τον οικισμό του Βαθέως
μέχρι τη Γλύφα να αποτελεί προστατευόμενο αρχαιολογικό χώρο και φυσικό
πάρκο με την επωνυμία: «Άλσος Αρτέμιδος» και το τμήμα της Εθνικής Οδού
από την υψηλή γέφυρα μέχρι την Αγία Τριάδα Βαθέως, να υπογειοποιηθεί
με τούνελ( περίπου 2.700μ απόσταση), με ταυτόχρονη πλήρη αποκατάσταση
του τοπίου.
Αν θέλουμε να δούμε ποιοι καταστρέφουν πραγματικά αυτή την πόλη,
μπορούμε από τη νέα γέφυρα να δούμε τους πυλώνες υψηλής τάσης που
έστησε ο πρώην Νομάρχης και νυν Αντιπεριφερειάρχης με την ανοχή του
πρώην Δημάρχου Αυλίδας, αλλοιώνοντας ένα από τα πιο όμορφα σημεία της
πόλης μας.
Ο Δήμος Χαλκιδέων πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του και να σταματήσει
την καταστροφή του νομού και της πόλης μας, που προκαλείται για
δεκαετίες από μια ομάδα πολιτικής διαφθοράς, η οποία μας οδηγεί στην
υπανάπτυξη και την παρακμή.

ΦΡΑΝΤΖΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ - ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

Κυριακή 24 Ιουνίου 2012

Γ. Βαρουφάκης: Το Μνημόνιο (σφικτό ή χαλαρό) ισοδυναμεί με εθνική καταστροφή (*)

(*) Από την Αυγή της 24/6/12


Μέσα στο πλαίσιο της Ευρωζώνης, ποια εναλλακτική πολιτική θα μπορούσε να ακολουθήσει η κυβέρνηση, αν ήθελε να ξεφύγει από τα χνάρια του Μνημονίου; Τι θα μπορούσε να ζητήσει ο Αντ. Σαμαράς από τη Σύνοδο Κορυφής, αν υποτεθεί ότι ξαναθυμόταν τον αντιμνημονιακό εαυτό του;
Πρώτον, τα κεφάλαια που πηγαίνουν στις τράπεζες για ανακεφαλαιοποίησή τους, να μην καταγράφονται στο ελληνικό δημόσιο χρέος και να μην χρειάζεται η αποπληρωμή τους από το ελληνικό δημόσιο. Αντίθετα, να πηγαίνουν κατ’ ευθείαν από το EFSF-ESM στις τράπεζες με το πρώτο να λαμβάνει ως αντάλλαγμα κοινές μετοχές τους, και, σε συνεργασία με την ΕΚΤ και την EBA (European Banking Authority), να επιβλέπει την εξυγίανση των τραπεζών.

Δεύτερον, moratorium των αποπληρωμών προς την τρόικα για ένα έτος και για όσο καιρό ο ρυθμός μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας είναι κάτω του 2%. Όταν ο ρυθμός αυτός ξεπεράσει το 2%, τότε οι αποπληρωμές ξεκινούν και πάλι σταδιακά για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται.

Τρίτον, άμεσες ξένες επενδύσεις σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα από consortium της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων (ΕΤΕν) (με έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις) - και με χρηματοδότηση που θα προκύψει από έκδοση ομολόγων των δύο αυτών οργανισμών, ασφαλιζόμενων αν χρειαστεί από έκδοση ασφαλιστηρίων από το EFSF-ESM (υπέρ των ομολογιούχων).

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

Ο Νόαμ Τσόμσκι για τη κατάσταση στη χώρα (*)

(*) Από την Αυγή 6/6/2012
"Από το οικονομικό κραχ του 2008 μέχρι σήμερα, οι Ευρωπαίοι ηγέτες εμμένουν στην εφαρμογή πολιτικών λιτότητας, τορπιλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την προοπτική να υπάρξει ανάκαμψη και τιμωρώντας τους πληθυσμούς τους. 
Οι εφαρμοζόμενες πολιτικές θα υπονομεύσουν το κοινωνικό συμβόλαιο που κατακτήθηκε ύστερα από πολύχρονους λαϊκούς αγώνες. Αυτή η έκβαση άλλωστε -όπως έχουν παραδεχθεί κατά καιρούς κι ανοικτά- μπορεί να αποτελεί και το κυρίαρχο κίνητρο για το όλο εγχείρημα.

Η Ελλάδα υπήρξε το κύριο θύμα αυτών των καταστρεπτικών κι από πολλές απόψεις βάρβαρων προγραμμάτων. 
Την ίδια στιγμή, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελισσόμενων κινημάτων σε όλη την Ευρώπη, που αμφισβητούν τα συγκεκριμένα προγράμματα κι επιδιώκουν την ανατροπή τους. 
Οι επιλογές που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες είναι δύσκολες και οδυνηρές. Πλην όμως είναι ιστορικής σημασίας, όχι μόνο για το μέλλον της Ελλάδας, αλλά για το σύνολο της Ευρώπης και για ολόκληρο τον κόσμο".

Σάββατο 21 Απριλίου 2012

Καληνύχτα και Ονειρα Γαλάζια.. (της Κατερίνας Γιαμά)

Από τις Εκδόσεις Bookstars-Free Publishing (ISBN 978960681582-9)
Όχι, δεν πρόκειται για ήρωες των παραμυθιών ή των κόμικς ούτε για ερημίτες που ζουν σε νησιά της άγονης γραμμής. 
Ούτε φυσικά για ρομαντικούς που πεθαίνουν από αγάπη. 
Η ματιά της συγγραφέα σ΄αυτούς είναι χαμογελαστή και όχι δακρυσμένη. 
Είναι αισιόδοξη και δεν χαρίζεται σε δράματα και αναγκαστικά σπαραξικάρδιες ιστορίες. 
Είναι «ματιά» πίσω από ένα τεράστιο ζευγάρι γυαλιά ηλίου που της αρέσουν, κρυμμένη πίσω από αυτά, που κρατάει για πάρτη της το δάκρυ και δίνει στον αναγνώστη την ευχάριστη αίσθηση ότι πάει απλά ένα μικρό ταξίδι με…πληρωμένο εισιτήριο όπως οι ήρωες. Ακόμη και η κρίση δίνεται με ελαφρύ μειδίαμα και δόση χιούμορ…
Και στα δύο αυτά η συγγραφέας δεν τσιγκουνεύεται, γιατί συμπάσχει και η ίδια…
Αφήνει την πένα να κάνει τη δουλειά της αβίαστα και ακολουθεί βήμα βήμα το ταξίδι χωρίς αποσκευές! Μόνη της αποσκευή το όνειρο που θέλει να ζήσει αλλά το χάνει γιατί …ξυπνάει ! Οπότε μένει με την επιθυμία! Ό, τι νά ΄ναι..!  http://www.bookstars.gr/User/BookDetails.aspx?Id=Dzm+SaIabjg5gb+FJ/3Vjg==&CId=HgAViWA5+Ug=

Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Πόσα ακόμη θα δώσετε στις τράπεζες?

Λένε ότι το PSI κατέστησε το χρέος βιώσιμο (παραμύθι βέβαια). 


Όλα τα υπόλοιπα φαίνεται ότι είναι μη βιώσιμα πια, αρχίζοντας από τη πλειοψηφία των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων και βέβαια και των τραπεζών που συνεχίζουν να απομυζούν χρήματα από το υστέρημα όλων των άλλων, αρχίζοντας από το 2008 (νόμος Αλογοσκούφη).


Μέχρι σήμερα οι τράπεζες έχουν πάρει από το δημόσιο κορβανά τουλάχιστον 100 δις ευρώ και άλλα 8 δις ομόλογα ΕΔ το 2008 (ν 3723, που βέβαια θα κουρεύτηκαν) άρα το σύνολο είναι 108 δις εκ των οποίων τα 15 μετρητό, τα 85 δάνεια με την εγγύηση του ΕΔ και τα 8 δις ομόλογα ΕΔ. 


Τώρα μέσω της τελευταίας ρύθμισης θα πάρουν και άλλα 50 από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, φτάνοντας στα 150 δις (χωρίς τα ομόλογα του 2008) Για να το κάνουμε πιο κατανοητά, σε 4 χρόνια έχουν πάρει σχεδόν τα 3/4 του ετήσιου μέσου όρου του ΑΕΠ χωρίς να λυθεί το πρόβλημα, που είναι η έλλειψη ρευστότητας για την πραγματική οικονομία. και θα έχουμε και συνέχεια από ότι λένε η Λαγκάρντ και οι περισπούδαστοι καλοπληρωμένοι "καθηγηταράδες" και οι "παπαγαλίζοντες" δημοσιογράφοι.


Φτάνει πια !


Αν είχαν ρίξει αυτό το ποσό στην πραγματική οικονομία αυτα τα 4 χρόνια η κατάσταση σήμερα θα ήταν πολύ διαφορετική. 




Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Η τεχνητή βελτίωση των δημοσιονομικών μέσω Swaps στην Ελλάδα και αλλού (*)

(*) Από τα Νέα 3/4/2012
.........«Αυτές οι συμφωνίες δεν ήταν απαγορευμένες ούτε μυστικές. Ξέραμε ότι περισσότεροι στην Ευρωπαϊκή Ενωση έκαναν swap κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 και μετά, έως την περίοδο όπου έπεσαν πολύ τα επιτόκια. Ηταν μάλιστα τόσο συνηθισμένες αυτού του είδους οι συμφωνίες που στα τέλη της δεκαετίας του 1990 η Ελλάδα έκανε ρολ όβερ περίπου το 60% του χρέους της σε συνάλλαγμα με συμφωνίες σουάπ από χρόνο σε χρόνο».............Ο Γκουστάβο Πίγκα, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Ρώμης, που διενήργησε έρευνα για τη χρήση χρηματοοικονομικών προϊόντων υψηλού ρίσκου από τις κυβερνήσεις, κατέγραψε έπειτα από πάμπολλες προσωπικές συνεντεύξεις με ευρωπαίους διαχειριστές χρέους το ύψος των swaps που είχαν κάνει στα τέλη του 1999: η Αυστρία έφθανε στα 18,16 δισ. ευρώ, το Βέλγιο 22,95 δισ., η Φινλανδία 8,66 δισ., η Ιρλανδία 11,92 δισ., η Ιταλία 10 δισ., η Πορτογαλία 7,04 δισ., η Ισπανία 3,65 δισ. ευρώ. Και δεν ήταν μόνο οι χώρες της ευρωζώνης: ο Καναδάς είχε 10,6 δισ. ευρώ σε swaps, το Ηνωμένο Βασίλειο 3,5 δισ., η Σουηδία 75,72 δισ. ευρώ................Παρά το γεγονός ότι τα (Ελληνικά) συμβόλαια του 2001 με την Goldman Sachs δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι επρόκειτο για swap ονομαστικής αξίας 10 δισ. ευρώ, μέσω του οποίου θα αποκρυπτόταν χρέος ύψους 2,8 δισ. ευρώ.
Περισσότερα:   http://www.tanea.gr/oikonomia/article/?aid=4707838

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

6,3 εκατ. ευρώ επιδότηση για τη γραμμή ΟΣΕ Χαλκίδας - Αθήνας για τη τριετία 2011-2013

Το σχέδιο σύμβασης για την πραγματοποίηση δρομολογίων δημοσίου συμφέροντος μεταξύ του κράτους και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσιάστηκε την Τρίτη στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων. Την μερίδα του λέοντος της κρατικής επιδότησης ύψους 50, 48 και 45 εκατ. ευρώ κατ' έτος αντίστοιχα για τα έτη 2011, 2012,-2013, απορροφά η λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αττικής με 29,2 εκατ. ευρώ κατ' έτος. Η σύμβαση, η οποία προβλέπεται από τον «νόμο Ρέππα» για τον ΟΣΕ και ήδη έχει καθυστερήσει εδώ και αρκετούς μήνες, διασφαλίζει την παροχή σιδηροδρομικών υπηρεσιών, όπως αυτές πραγματοποιούνται σήμερα, έως και το έτος 2013 και καταπολεμά την «παθογένεια» του παρελθόντος, που δημιούργησε τα μεγάλα ελλείμματα των Ελληνικών Σιδηροδρόμων. Και αυτό διότι, όλα τα προηγούμενα χρόνια οι πολιτικές ηγεσίες καθόριζαν τα δρομολόγια της εταιρίας, χωρίς, όμως, να διασφαλίζουν την χρηματοδότησή τους, με αποτέλεσμα ο (ενιαίος, τότε) ΟΣΕ να προσφεύγει στον τραπεζικό δανεισμό για την κάλυψη των επιχειρηματικών του αναγκών. 
Η σύμβαση προβλέπει την καταβολή αποζημίωσης προκειμένου να συνεχιστούν ομαλά τα σιδηροδρομικά δρομολόγια. Μάλιστα, σε περίπτωση που υπάρξει διακοπή δρομολογίων για διαφόρους λόγους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να τα πραγματοποιήσει οδικώς. Έτσι, για την επόμενη τριετία προβλέπονται σε ημερήσια βάση κατ' ελάχιστον: .......
- Πέντε απλά δρομολόγια Στυλίδα - Λειανοκλάδι με επιχορήγηση 1, 3 εκατ. ευρώ ετησίως
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αεροδρόμιο - Άνω Λιόσια - Αεροδρόμιο με ετήσια επιχορήγηση ύψους 5,1 εκατ. ευρώ
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αεροδρόμιο - Κιάτο - Αεροδρόμιο έναντι ετήσια επιδότησης 9 εκατ. ευρώ
- Δεκατέσσερα προαστιακά δρομολόγια Αθήνα - Χαλκίδα - Αθήνα, έναντι ετήσιας επιδότησης 6,3 εκατ. ευρώ

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Η γνώμη των γιατρών για τα γενόσημα φάρμακα

Με καλό μάτι βλέπουν τη χρήση γενόσημων φαρμάκων οι Έλληνες γιατροί, όπως προκύπτει από έρευνα της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, σύμφωνα με την οποία το 83,2% των γιατρών τα θεωρεί ποιοτικά, το 85,9% εκτιμά ότι είναι αποτελεσματικά και το 84,7% ασφαλή.


Περισσότερα στο:http://www.nooz.gr/greece/8etika-vlepoun-ti-xrisi-genosimon-farmakon-oi-ellines-giatroi

Τοπόσημο για τη πόλη της Χαλκίδας το συγκρότημα πρώην Γεωργιάδη


Η   Διεύθυνση  Νεώτερης  και Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής  Κληρονομιάς  του  Υπουργείου  Πολιτισμού με πρόσφατη (13/3/2012) εισήγησή της    προς το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων  προτείνει για  τα κτήρια , τη καμινάδα και τις όψεις του συγκροτήματος Γεωργιάδη  στον Άγιο Στέφανο Χαλκίδας να χαρακτηριστούν ως νεώτερα μνημεία .

Πιο συγκεκριμένα στο εισηγητικό της  σημείωμα , που συνέταξε μετά τη διενέργεια  αυτοψίας  αναφέρεται μεταξύ άλλων : « Το συγκρότημα του εργοστασίου Γεωργιάδη βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή της πόλης της Χαλκίδας με μεγάλη αρχαιολογική και βιομηχανική αξία. Στην ευρύτερη περιοχή βρίσκεται το αρχαίο βιοτεχνικό πάρκο της Χαλκίδας, το ενετικό υδραγωγείο, οι πηγές  της Αρέθουσας, η Ρωμαϊκή παλαίστρα και σε άμεση οπτική επαφή το εργοστάσιο της Αρέθουσας που θα μετατραπεί σε διαχρονικό μουσείο .
Τα κτίρια του συγκροτήματος Γεωργιάδη , στο σύνολό τους , αλλά και σαν μεμονωμένα κτίσματα αποτελούν αξιόλογα δείγματα της πρώιμης βιομηχανικής περιόδου της Χαλκίδας , με μεγάλη αρχιτεκτονική και ιστορική σημασία για την πόλη , με ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής και είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ιστορική της μνήμη , την οικονομική της ανάπτυξη και την πολιτιστική της κληρονομιά .
Κτήρια με αυτή την αρχιτεκτονική δεν υπάρχουν σε άλλο σημείο της πόλης.»
Στη δε πρότασή της  καταλήγει : « Η Υπηρεσία μας προτείνει τον χαρακτηρισμό ως Νεωτέρων Μνημείων των κτηρίων 1, 2, 4, της καμινάδας του συγκροτήματος και των όψεων των κτηρίων 6 , που βρίσκονται  κατά μήκος της εθνικής οδού και του δρόμου προς τα ΚΤΕΛ και διαμορφώνουν το μέτωπο του συγκροτήματος του  εργοστασίου Γεωργιάδη στον Άγιο Στέφανο της Χαλκίδας …λόγω της ιδιαίτερης βιομηχανικής , αρχιτεκτονικής και εν γένει ιστορικής σημασίας τους, διότι ακόμη και σαν μεμονωμένα κτίσματα αποτελούν τοπόσημο για την πόλη της Χαλκίδας.»  

Η πρόταση αυτή αποτελεί  το σημαντικότερο βήμα  στη προσπάθεια  ανάδειξης και σωτηρίας της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Χαλκίδας  , της   μοναδικής που μας απέμεινε  εξ αιτίας της καταστροφικής λειτουργίας των ιθυνόντων της πόλης και του νομού .
Αξίζει να αναφερθεί ότι τη θέση για  να κηρυχθούν διατηρητέα  μνημεία τα κτήρια του συγκροτήματος  υποστήριξαν  τόσο οι πολίτες της Χαλκίδας Βαγγέλης Αγγέλου, Νίκος Αναγνώστου , Βαγγέλης Αποστόλου , Παναγιώτης Κανελλόπουλος και Θανάσης Καπετάνιος , όσο και ο Δήμαρχος της πόλης Θανάσης Ζεμπίλης  που παραβρέθηκαν  στη σχετική συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων.

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Μπορούσαμε να αποφύγουμε το Μνημόνιο; (*)

(*) Από συνέντευξη του Αδ. Πεπελάση
Ναι, ναι, ναι…Το πιστεύω αν και δεν έχω τρόπο να το αποδείξω. Μπορώ όμως να καταθέσω τη διαίσθησή μου από την εξέταση του θέματος. Ό,τι λέω είναι προσωπικές εντυπώσεις. Ο Γ.Παπανδρέου, ο οποίος έδωσε χίλια δυο δείγματα της ανεπάρκειάς του να κυβερνά μια χώρα, για κάποιους λόγους που υποπτευόμαστε μερικοί από μας, έπρεπε να προσφέρει όσα του ζήτησαν ως αντάλλαγμα για αυτά που έλαβε στη δωροθήκη του προτού καν γίνει πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Εγώ δεν μπορώ να το τεκμηριώσω πλήρως, αλλά εν μέρει το τεκμηριώνω. Πώς αλλιώς ερμηνεύεται π πολιτική συμπεριφορά του; Εμένα δεν με καλύπτει η ερμηνεία ότι ήταν μόνο ανοησία και απερισκεψία. Μπορεί να ήταν και ανοησία, αλλά δεν ήταν μόνο. Υποψιάζομαι ότι έγιναν ανταλλαγές. Ο Γ. Παπανδρέου είπε πολλά ψέματα. Ο πατέρας του που ήταν μάστορας στο ψέμα αλλά ήξερε πώς να δουλέψει το μαστοριλίκι του, δεν άφησε τέτοια ίχνη να τον ακολουθούν. Και ρωτώ και απαιτώ μια πολιτική απάντηση: Γιατί τέτοιο τρέμουλο να αποκοπούμε από τη ρωσική ενεργειακή πολιτική; Ήταν ανάγκη να τορπιλίσουμε τα δυο σημεία της ρωσικής πολιτικής που ήταν γι’ αυτούς σημαντικά; Ύστερα, η πρεμούρα με το Ισραήλ. Γιατί τέτοια επιμονή; Πως ερμηνεύεται το γεγονός ότι η πρώτη κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου είχε για υπουργό εξωτερικών έναν άγνωστο και ανόητο Έλληνα της Αυστρίας που έλεγε ψέματα ότι έχει πάρει το ντοκτορά του; Την ώρα του Μνημονίου, θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε την κακή πολιτική που ακολουθούσαμε δεκαετίες, χωρίς να περάσουμε στο ΔΝΤ. Δηλαδή, φέρε τώρα το δάνειο, κάλυψε τις ανάγκες σου και άσε τους άλλους να χτυπιούνται. Τα επιτόκια στην αγορά ήταν ακόμη ευνοϊκά. Προσπαθήσαμε να δανειστούμε από αλλού; Ή μήπως με δηλώσεις περί διεφθαρμένου λαού στρώναμε τον δρόμο μας;
Περισσότερα:

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Μακροχρόνια παραχώρηση ιαματικών πηγών


Τον δρόμο της αξιοποίησης ακολουθούν επτά ξενοδοχεία «Ξενία» και εννέα ιαματικές πηγές που θα διατεθούν με βάση το μοντέλο της μακροχρόνιας παραχώρησης από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Οι δύο ομάδες ακινήτων παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη διεθνή έκθεση real estate MIPIM στις Κάνες από την ελληνική αντιπροσωπεία, μαζί με το Ελληνικό, το IBC (Golden Hall), το κτήμα Κασσιόπης και το κτήμα Αφάντου, που έχουν βγει ήδη σε διαγωνισμό, καθώς και τα 27 κτίρια που θα παραχωρηθούν με τη μέθοδο sale and leaseback.
Πρόκειται για τα «Ξενία» Κοζάνης, Τσαγκαράδας, Σπάρτης, Πλαταμώνα, Θάσου, Ανδρου και Σκιάθου και τις ιαματικές πηγές Κύθνου/ Ξενία, Αιδηψού στην Εύβοια, Καμένων Βούρλων, Κονιαβίτη/ Καμένων Βούρλων, Καλλιδρόμου (Ψωρονέρια), Θερμοπυλών, Υπάτης στη Φθιώτιδα και Καϊάφα και Κουνουπελίου στην Ηλεία.

Στην Εθνική τράπεζα οι καταθέσεις της Λαμίας Συν.Π.Ε.

"Σε συνέχεια του από 19.03.2012 δελτίου Τύπου της Τράπεζας της Ελλάδος αναφορικά με τις συνεταιριστικές τράπεζες Αχαϊκή Συν.Π.Ε., Λαμίας Συν.Π.Ε. και Λέσβου-Λήμνου Συν.Π.Ε., των οποίων οι άδειες ανακλήθηκαν, ανακοινώνεται ότι η Τράπεζα της Ελλάδος διενήργησε, σύμφωνα με το άρθρο 63Δ του ν. 3601/2007 όπως ισχύει, την προβλεπόμενη σε αυτό διαγωνιστική διαδικασία για την εύρεση αναδόχου του συνόλου των καταθέσεων των παραπάνω συνεταιριστικών τραπεζών. 
Η ανάδοχος τράπεζα που προέκυψε από την εν λόγω διαδικασία είναι η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και ήδη έχει ξεκινήσει η οργάνωση της μεταφοράς των καταθέσεων. 
Με τη διαδικασία αυτή διασφαλίζονται στο ακέραιο όλες οι καταθέσεις του συνόλου των πελατών των τραπεζών αυτών. Η Εθνική Τράπεζα θα ενημερώσει με ανακοίνωσή της το κοινό για τις σχετικές λεπτομέρειες".