Η γυναίκα
του Ανδρέα, η Δώρα, είναι η «πληγή». Είναι το αδιέξοδο. Το πρόβλημα που
παραμένει άλυτο λόγω της σιωπηλής στάσης του ίδιου και της κόρης του καθώς και
της αντιμετώπισής του. Οι ένοικοι της πολυκατοικίας στην οδό Δευκαλίωνος 3,
«συμπράττουν» με την ανοχή τους.
Στην άλλη
πλευρά της πόλης, δύο ξενοδόχοι, πρώην κατάδικοι για χρέη προς το Δημόσιο,
διοργανώνουν επιμορφωτικά σεμινάρια για να εξελίξουν την επιχείρησή τους. Η
Λίνα, μια εμφανίσιμη γυναίκα που συμμετέχει στην επιμόρφωση, αναστατώνει τη
μέχρι τότε ήρεμη ζωή τους και δημιουργεί ερωτική ίντριγκα ανάμεσά τους. Τα
γεγονότα που ακολουθούν, δείχνουν μια φαινομενική ηρεμία που αποκάτω της
υποβόσκουν έντονα συναισθήματα ζήλιας, ανταγωνισμού, διεκδίκησης και σκληρής
αντιπαράθεσης με το παρελθόν τους.
Η εμφάνιση
του αστυνόμου Ρένεση που ερευνά εκ νέου μια υπόθεση δυο εραστών, είναι ένα
παράλληλο γεγονός, συναφές με τη γενικότερη κοινωνική κρίση στις σχέσεις των
κατοίκων της Θεράπολης, και μια αναφορά στις ακραίες συμπεριφορές και στα
αποτελέσματά τους.
Η Άλκηστη,
κόρη του Ανδρέα Κούτσουρη, βιώνοντας τα αδιέξοδα του σπιτιού της, εξελίσσεται
σε μια προσωπικότητα που αναζητά την ταυτότητά της, αλλά και «αντιγράφει» τα
πρότυπα των γονιών της. Η τελευταία παράγραφος του βιβλίου αποκαλύπτει το
προφίλ της.
Ο έρωτας,
στο «Λειψώ», είναι ένα ασπρόμαυρο γαϊτανάκι που κινείται γύρω από τα στιγμιαία
αλλά και τα χρόνια πάθη, αποδεικνύεται λύση αλλά και αδιέξοδο συνάμα, οδηγεί
τους ήρωες που τον βιώνουν άλλοτε στην απόλαυση και άλλοτε στην άρνησή της.
Έννοια διφορούμενη, πλάθει ανθρώπους με χαμηλή αυτοεκτίμηση αλλά και αλαζονεία
κάποτε.
Ο τίτλος «Λειψώ»
είναι εμπνευσμένος από την αρχαία ονομασία της Αιδηψού και το μυθιστόρημα περιέχει
ελάχιστα ιστορικά / πραγματικά στοιχεία.
Ουσιαστικά,
θίγει την ανάγκη των μικρών κοινωνιών να επιβιώσουν ανάμεσα στις διαρκείς,
οικονομικές, κρίσεις έχοντας να αντιμετωπίσουν όμως την δική τους κρίση που
είναι κυρίως κρίση αξιών, αμφισβήτηση και κακοποίηση αισθημάτων. Ο ρατσισμός
στη μορφή της μη αποδοχής του διαφορετικού, γεννάει στη συνέχεια βίαια κίνητρα
και συμπεριφορές. Η «Λειψώ», ως πόλη και ως τόπος ίασης, έχει μέσα της και
θύτες και θύματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου