Σάββατο 9 Μαρτίου 2024

Σχέσεις και διαφορές μεταξύ των μονάδων «ανάλυσης» και «παρατήρησης»

Οι δυο έννοιες αναφέρονται σε διακριτές πτυχές του σχεδιασμού της έρευνας σε πληθώρα τομέων, ιδιαίτερα στην οικονομία και στις κοινωνικές επιστήμες.

Wassily Kandinsky- Little Worlds IV - 1922
Μια μονάδα ανάλυσης είναι η οντότητα για την οποία ένας ερευνητής επιθυμεί να είναι σε θέση να διερευνήσει, αναλύσει και αξιολογήσει και συχνά θεωρείται το επίκεντρο της έρευνας. Παραδείγματα μονάδων ανάλυσης μπορεί να περιλαμβάνουν άτομα, ομάδες, οργανισμούς, κοινωνικά φαινόμενα ή πολιτικές και αρχές

Μια μονάδα παρατήρησης, από την άλλη πλευρά, αναφέρεται πάντα στα ξεχωριστά στοιχεία που παρατηρεί, μετρά ή συλλέγει ένας ερευνητής κατά τη διάρκεια της έρευνας. Ενώ η μονάδα παρατήρησης μπορεί να είναι ίδια με τη μονάδα ανάλυσης, δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι. Για παράδειγμα, ένας ερευνητής μπορεί να διερευνήσει τη συμπεριφορά των μαθητών σε ομάδες, καθιστώντας την ομάδα τη μονάδα ανάλυσης, αλλά συλλέγοντας δεδομένα από μεμονωμένους μαθητές, καθιστώντας τους έτσι τη μονάδα παρατήρησης

Η σύγχυση των δύο εννοιών μπορεί να οδηγήσει σε μεθοδολογικά λάθη όπως στην απαίτηση στοιχείων για μονάδες χαμηλότερου επιπέδου με βάση δεδομένα από υψηλότερα επίπεδα ή στην υποβολή ισχυρισμών για μονάδες υψηλότερου επιπέδου με βάση δεδομένα από χαμηλότερα επίπεδα.

Για τον προσδιορισμό της μονάδας ανάλυσης και της μονάδας παρατήρησης σε μια ερευνητική μελέτη, είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη το ερευνητικό ερώτημα και η μέθοδος συλλογής δεδομένων. Η μονάδα ανάλυσης είναι η οντότητα για την οποία ο ερευνητής επιθυμεί να είναι σε θέση να πει κάτι στο τέλος της μελέτης, ενώ η μονάδα παρατήρησης είναι το στοιχείο που ο ερευνητής παρατηρεί, μετρά ή συλλέγει κατά τη διάρκεια της προσπάθειας να μάθει. κάτι για τη μονάδα ανάλυσης

Για παράδειγμα, για μια μελέτη για τον εθισμό των μαθητών στα ηλεκτρονικά gadget, χαρακτηριστικό παράδειγμα κατανόησης μπορεί να γίνει η διατήρηση των κινητών τηλεφώνων σε λειτουργία κατά τη διάρκεια των μαθημάτων στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ενώ υπάρχει πολιτική από μεριάς υπουργείου, αυτή δεν εφαρμόζεται από τους διευθυντές των ιδρυμάτων και τους εκπαιδευτικούς (μονάδες ανάλυσης). Μονάδες παρατήρησης μπορεί να είναι μεμονωμένοι μαθητές, εκπαιδευτικοί και οι γονείς ανάλογα με τη μέθοδο συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιείται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: