Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

Προαστιακός Χαλκίδας με μονή γραμμή: Πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία !

Συγχαρητήρια σε όλους όσους σκέφτηκαν, σχεδίασαν και υλοποιούν (παρά τις αντιρρήσεις που εκφράστηκαν έγκαιρα από φορείς των κοινωνικών εταίρων και της κοινωνίας των πολιτών)τον εκσυγχρονισμό της μονής γραμμής Χαλκίδας - Οινόης του ΟΣΕ !
Από τη δεκαετία του 1970 είχε τεθεί το θέμα του εξηλεκτρισμού και της κατασκευής διπλής γραμμής στη διαδρομή Χαλκίδα - Οινόη. Πέρασαν τα χρόνια, πέρασαν και δεκάδες αρμόδιοι και "υπεύθυνοι" από τις σχετικές δομές του ΟΣΕ και των Υπουργείων και ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να εκσυγχρονιστεί επιτέλους η πολύπαθη σιδηροδρομική σύνδεση Χαλκίδας - Οινόης.
Αρχές του 21ου αιώνα πιά.
Συνδέθηκε το έργο με διάφορα επικοινωνιακά τρυκ και "παραμύθια". Καθυστερήσεις επι καθυστερήσεων. Αποφασίστηκε ότι στη διαδρομή δεν χρειάζεται διπλή γραμμή ! Δεν σκέφτηκε κανείς το θέμα ασφάλειας ! Ούτε τα άλλα πλεονεκτήματα που προσφέρει η διπλή γραμμή (ευελιξία, αποδοτικότητα, ταχύτητα, επιδόσεις κλπ) Ούτε κανείς πήρε υπ' όψη του την πανευρωπαϊκή εμπειρία σε θέματα προαστιακού. Αλήθεια οι κουτόφραγκοι έχουν μονές γραμμές στους προαστιακούς? Ας πάνε ενα ταξιδάκι οι υπεύθυνοι (κοντά σε τόσα που κάνουν) σε Λόνδρα, Παρίσι, Λυών, Βουδαπέστη, Βιέννη να ρίξουν μια ματιά στα αντίστοιχα προαστιακά δίκτυα. Ή στη Γερμανία που έχει αποδεδειγμένα το πιο σύγχρονο και αποδοτικό σιδηροδρομικό δίκτυο (προαστιακόύ συμπεριλαμβανομένου) και ας μας πούν που είδαν μονή γραμμή?
Ποιοί θέλουν τη συνεχή και μόνιμη υποβάθμιση του σιδηρόδρομου στη χώρα?
Ποιοί κόπτονται μόνο στα λόγια για τη τουριστική ανάπτυξη της Χαλκίδας και δεν βλέπουν το "δάσος"

1 σχόλιο:

Φιλάρετος είπε...

Η κυβέρνηση με την πολιτική της έχει περιθωριοποιήσει και απαξιώσει τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αντιμετωπίζοντάς τον ως πεδίο ικανοποίησης πάσης φύσεως κομματικών και άλλων επιδιώξεων.
Τον Αύγουστο του 2008 παρουσιάστηκε ένα σχέδιο ανασυγκρότησης του ΟΣΕ, το οποίο είχε έντονα χαρακτηριστικά μείωσης δραστηριοτήτων και υποβάθμισης του ρόλου και της αναπτυξιακής προοπτικής των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών. Ακολούθησαν οι συνεχείς καθυστερήσεις που παρουσιάζονται και στα εκτελούμενα σιδηροδρομικά έργα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το έργο ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής Οινόη-Χαλκίδα έχει διακοπεί η κυκλοφορία εδώ και δύο περίπου χρόνια. Κατασκευάζεται μονή γραμμή Χαλκίδα - Οινόη που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, παρόλο που υπήρχε συμβατική προθεσμία για την επαναλειτουργία της γραμμής σε 8 μήνες από την διακοπή της κυκλοφορίας.